Ai uitat parola?


  • radum

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Aug 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, tocmai mi-am vindut Dacia 1310 si mi-am luat un Agila 1.0. Fi-miu de 4 ani aproape c-a plins dupa Dacie, a zis ca lui ii placea masina aia "urita si proasta"... masochist pustiu. Agila are aproape 38000, 2003, din Germania. Revizie facuta scrie aici la 31600, pe 21.02.05, schimbat uleiul 10W 40. Urmatoarea revizie, la 61000. Vaz ca are si controlul caroseriei, tot pe 21.02. Intrebari: Uleiul cand il mai schimb ca parerile am vazut is multe. Care-i faza cu pneurile, ca parca doua-s de-un fel si celelalte de alt fel, mi-a fost si frica sa ma uit mai atent. Cit de umflate trebuie sa fie? Benzina am pus acum de la OMV de 100, ca asa mi-a zis un amic. Am o singura cheie, tipu a zis ca-i singura. Un mecanic bun, ceva? In sfirsit, la ce-ar trebui sa fiu atent, ce trebuie sa stiu asa cit de cit? Mi-ar prinde bine si mie un manual ceva, in romana sau engleza sa fie... Dati-mi si mie un sfat va rog.[/b]
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Sep 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Uleiul si presiunea le gasesti in manualul de utilizare... Cat despre prietenul care ti-a recomandat benzine de 100, ei bine greseste! Daca folosesti o benzina care nu e pentru motorul tau, chiar daca toti zic ca e superioara, faci mai mult rau decat bine. Da, masina merge mai bine, mai iute, etc, dar si motorul moare mai repede. O sa afle pe pielea lor toti care au facut experimentul. La mine in carte scrie cu litere ingrosate benzina de 95! Din aia o sa pun! Nu cred ca e mai prost constructorul decat mareea de specialisti in motoare din RO.

Z 10 XEP, 155/65 R 14, 2.3 fata/spate cu pana la 3 pasageri cu tot cu sofer, 2.4 / 3.0 full load.

La benzina scrie ingrosat 95, si normal 98 sau 91...

La ulei zice 1 an sau 30.000km (!!!) "The next engine oil change will be displayed on the vehicle instruments and will depend on how you drive the vehicle. Driving patterns take into account e. g. frequent cold starts, short trips, average driving conditions or predominantly long distance driving.Your vehicle is delivered from the factory with engine oil of grade GM-LL-A-025 (SAE 5W-30) 3 or GM-LL-B-025 (SAE 5W-40) 3. With this engine oil and average driving conditions, the next engine oil change is due after a maximum of 2 years or approx 20,000 miles (30,000 km). Standing time, when the vehicle battery is disconnected, is taken into account by the service interval display. A maximum of 1 litre of ACEA quality engine oil can be added before the next oil change without reducing the oil change
interval. If more than 1 litre must be added, the oil change interval for petrol engines is reduced to 1 year or 20,000 miles (30,000 km). The service interval display should then be disregarded."

Si tipurile de ulei:

ACEA A3, 0W-30, 0W-40.

Link pentru manuale: http://vauxhall.co.uk/owner...loadManuals.jhtml
  • lucat

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Aug 2005

  • Garaj Mesaj Privat
in primul rand slava Domnului ca v-am gasit!
eu sunt "tanara" posesoare a unui o. agila de vreo cateva zile si ...va rog din suflet sa nu radeti !!! nu il pot porni- adica nu imi prea iese faza cu marsarierul
pana acum am condus o dacie care stiti si voi cume de condus - adeca poate intra in ea si un sofer mai putin bun , asa ca mine- iar acum tare as vrea sa conduc si masinutza asta dar fara sa o bruschez biata de ea ca nu are chiar nici o vina ca eu sunt toanta de numa numa in ale soferiei
asadar , va rog frumos de tot , care ma poate ajuta cu sfaturi sau eventula un manual agila , eu am unul in germana Shocked - si stau si ma uit la poze
mentiuni suplimentare : am luat masina la mana a doua : are 22.222 km la bord - apar si in cartea masinii ! singurul lucru care ma deranjeaza usor e ca mi se pare ca nu se inchide capota destul de bine in partea unde e sustinatorul ei pentru deschidere
ce ar trebui sa am grija la ea ?
unde gasesc un service bun opel - unul care sa accepte si soferite fara sa dea rasol avand in vedere ca eu practic nu stiu nimic despre masina
astept sugestii , comentarii , sfaturi , ajutor , sut in fund- cred ca il merit : ala de la RAR s-a uitat crucis la mine : cum ti-ai luat cucoana agila daca nu stii s-o folosesti?
mi-am luat-o ca e mica si mie-mi trebuie loc mult pentru parcare , na Rolling Eyes
  • radum

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Aug 2005

  • Garaj Mesaj Privat
OK, multam, faza cu benzina superioara ar fi in strinsa legatura cu sonda lambda: cu cit benzina ii mai de rahat, cu atit se buleste mai repede sonda.
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Sep 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Da, dar e valabil si reversul medaliei.
  • radum

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Aug 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Hm, in cartea service, e trecut 2.2007 (61.000 km), ca data de efectuare a urmatorului schimb, iar pe aripa in interior, la sofer, e trecut 2.2006 (61.000 km). Asta ce-o fi, o scapare sau chestia aia cu "If more than 1 litre must be added, the oil change interval for petrol engines is reduced to 1 year or 20,000 miles (30,000 km). The service interval display should then be disregarded."
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Sep 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Cred ca aia cu 2.2006 e mai adevarata, ca zice 1 an sau 30.000km, care apare prima banuiesc...
  • radum

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Aug 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Cica ar fi un service bun in Baneasa, stiti ceva? Lucreaza rapid baietii si bine. Sonda lambda asta ar fi citeva sute de mii, asa o fi? Schimbul si filtrul e OK sa se faca din 10 in 10 mii?
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare si bun venit pe forum atat tie cat si celorlalti doi agilisti (Iucat si Celenhein) ce s-au inscris in aceste zile.
Pentru inceput agilistii mai vechi v-ar ruga sa completati chestionarul de la https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1939 cu cate un vot pentru Agila.
Cateva elemente utile gasiti in aceasta sectiune dedicata, dar poate ar fi util sa vedeti si thread-ul https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1384.
In ceea ce priveste intrebarile tale concrete:
- revizie - in Romania se face la 1 an sau 15.000 km. Ceea ce scrie la tine este corect pentru Germania. Nu mai am detalii (mi s-a stricat calculatorul si nu am apucat sa reinstalez TIS si EPC), dar de la un anumit an de fabricatie (parca 2003) se poate utiliza un plan de revizii din 2 in 2 ani, folosindu-se un ulei GM GM-LL-B-025. In Romania nu se aplica din cauza starii proaste a drumurilor (praf, gropi, etc.).
- pneurile - in functie de model Agilele sunt echipate fie cu 155/65/14 fie cu 165/60/14. Presiunea recomandata este scrisa pe un sticker pe stalpul de la usa soferului (in mod normal 2,1 pe fata si 2,3 pe spate - pentru full load trebuie mai mult, parca 2,4). Pneurile sunt destul de atipice si, asa cum a remarcat Celenhein in lungul topic Opel Agila, nu amortizeaza prea bine.
- benzina - la motoare din aceasta generatie calculatorul (ECU) ajusteaza aprinderea astfel incat sa corespunda cifrei octanice a benzinei. Dupa mai multe incercari parerea mea este ca nu merita sa pui benzina de 100 OMV, sau 99+ PETROM, consumul fiind chiar mai mare decat cu benzina de 95 fara nici un fel de imbunatatire a altor performante. Personal pun benzina de la Petrom, MOL, OMV in aceasta ordine. La cateva plinuri mai pun un aditiv de curatat injectoarele. Nu cred ca benzina de 95 poate dauna sondei Lambda. La Agila sonda Lambda ar trebui sa tina peste 150 mii km. Apropos de sonda Lambda, este mult mai scumpa decat crezi (aproape 8 milioane, eu am luat-o din Belgia cu 120 euro + TVA - am schimbat-o pentru ca avea bobina intrerupta altfel era in stare buna, cu toata benzina de 95)
- cheie - daca ai o singura cheie, pentru inca una trebuie sa te adresezi unui service Opel. Cheia de Agila are imobilizator care trebuie programat. Pentru asta ar trebui sa ai si Opel pass (un cartonas de dimensiunea unei carti de credit pe care ai seria sasiului, a motorului, un cod al motorului si unul al radioului).
- schimb filtre si ulei - la un an sau 10-15 mii km este bine. Atentie la filtrul de polen, care se poate imbacsi rapid, mai ales toamna (cu frunze). Se poate scoate si curata extrem de repede. Ulei - eu zic sa pui un ulei sintetic de calitate (Mobil, Castrol 5W-40 sau mai bun).
Cu bine,
Adrian
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
lucat a scris:....
eu sunt "tanara" posesoare a unui o. agila ...

ce ar trebui sa am grija la ea ?

unde gasesc un service bun opel - unul care sa accepte si soferite fara sa dea rasol...


Bine ai venit pe forum. Eu, ca posesor de Agila, nu pot decat sa te felicit pentru alegerea facuta. Desi multi o gasesc urata (si pe acest forum a fost citata de cateva ori intr-un topic de acest gen) mie imi place foarte mult. In plus mi se pare o masina ideala pentru o soferita:
- pozitie inalta la volan - asigura o vizibilitate foarte buna (aproape ca intr-o masina de teren)
- servodirectia o face extrem de manevrabila, tinand cont si de dimensiunea redusa (3,5 m - doar cu 15 cm. mai lunga decat un Tico).
- daca masina are si ABS - franare excelenta
- protectie la eventualele loviri (airbag-uri, bare in usi).

In ceea ce priveste service-ul as recomanda un service Opel. Eu personal am fost pana acum la DiBas si nu am reprosuri, poate doar tarifele cam mari. Acolo am vazut si soferite ce pareau multumite. Cu unele exceptii (alarma, reglaj geometrie directie, schimb anvelope, schimb amortizoare, service aer conditionat) nu prea vad cum ai putea face o reparatie in alta parte decat la un service Opel.
In orice caz, daca ai probleme, scrie in acest forum si sigur vei primi sfaturi utile.
Asa cum i-am recomandat lui radum (vezi proaspat posesor) ar fi util sa votezi cu Agila in chestionarul de la https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1939.
Adrian
  • radum

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Aug 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Scuze, abia acum am avut timp sa reintru pe forum, va multumesc pentru sfaturi. Aseara, masina a mai trecut un test: etansarea trapei. E super trapa asta (nu am AC).
  • lucat

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Aug 2005

  • Garaj Mesaj Privat
gata , am votat
multumesc pentru raspuns si pentru ajutor
masina are ABS si EBS ( ASTA NU STIU CE E !)
oricum daca vrei mai multe detalii de la o femeie sofer o sa iti spun ca e frumoasa si albastra Laughing Laughing Laughing
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
lucat a scris:
... EBS ( ASTA NU STIU CE E !)


Cred ca este vorba de EPS (electric power steering) - servodirectia.

lucat a scris:
... e frumoasa si albastra.


Am tot vazut in ultima vreme o Agila albastru deschis, culoare care i se potriveste foarte bine.

A noastra este bleumarin.

Adrian
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Sep 2004

  • Garaj Mesaj Privat
ABS si EBD poate, Electronic Brake Distribution...
  • Celenhein

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Aug 2005

  • Garaj Mesaj Privat
VIPER a scris:Uleiul si presiunea le gasesti in manualul de utilizare... Cat despre prietenul care ti-a recomandat benzine de 100, ei bine greseste! Daca folosesti o benzina care nu e pentru motorul tau, chiar daca toti zic ca e superioara, faci mai mult rau decat bine. Da, masina merge mai bine, mai iute, etc, dar si motorul moare mai repede. O sa afle pe pielea lor toti care au facut experimentul. La mine in carte scrie cu litere ingrosate benzina de 95! Din aia o sa pun! Nu cred ca e mai prost constructorul decat mareea de specialisti in motoare din RO.


Legat de benzina pe care o puneti.

Puneti benzina buna daca aveti de unde OMV 100 si lasatii pe cei care nu tin la masinile lor.

E verificata chestia cu benzina. Cu OMV 100 nici nu se aude motorul ca e pornit iar cu renumita si mult "reclamita" 99+ de la Petrom face motorul parca merge cu gaz.

Sa fim seriosi, eu am 12000 de KM cu benzina numai de la OMV si am teava de esapament curata curata (luciu metalic) fara nici un pic de mizerie. Pe cand la vecin care merge saracu` cu ce benzina apuca are teava de esapament ca hornu` de la soba lu bunica.

Apropo Viper cu iti este teava de esapament ? Iti vibreaza caroseria la ralanti ? Nu ai un motor zgomotos ?


Legat de faza cu o singura cheie nu e adevarat trebuie sa fie minim 2 chei cu sau fara telecomanda .
Daca o fi avut s-o fi pierdut dea lungul tranzactiilor.


Si ca sa fiti pregatit cand vi se vor duce elementele de caroserie (caci eu tocmai am schimbat):
1. brat cu pivot - 5 mil. (pivot capsulat si trebuie luat bratu cu totul)
2. Capat de bara - 1.1 mil
3. Bucse bara stabilizatoare- 2 buc - 800 mii.


Drum bun si fara evenimente.
  • VIPER

  • Mesaje scrise: 272
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Sep 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Am teava foarte ok, nu vibreaza nimic etc. Si pun numai OMV de 95. Face fiecare cum crede de cuviinta. Eu respect 150% ce scrie producatorul.
  • lucat

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Aug 2005

  • Garaj Mesaj Privat
[quote="Celenhein"]
Legat de faza cu o singura cheie nu e adevarat trebuie sa fie minim 2 chei cu sau fara telecomanda .
Daca o fi avut s-o fi pierdut dea lungul tranzactiilor.


esti sigur de ce spui?
pentru ca si eu tot o cheie am primit la tranzactie - cheie ce era mentionata ca fiind unicat in contractul de la autohaus- nu sunt deloc doua chei imi pare rau ca imi permit sa te contrazic
am fost si eu destul de uimita dar si cand am incheiat casco mi s-a spus ca asa e normal sa fie o singura cheie , dar pentru ca masinile straine au in general acel key pass , asigurarile cer o dublura care intra si ea in asigurare
inca o data , daca gresesc si supar pe cineva cu raspunsul meu imi cer scuze dar banuiesc ca forumul a fost creat ptr ca fiecare sa isi povesteasca din experienta pentru a veni in ajutorul celorlalti


despre benzina : eu prima data cand am mers cu masina nu stiam concret ce benzina sa pun asa ca am facut plinul la un shell - benzina premium fara plumb - ca parca la astioa nu scria cifra octanca - ulterior , soferi mai avizati ca mine mi-au spus ca tot de 95 e si aia
nu sunt sofer grozav , dar masinuta a mers atunci uns
al doilea plin l-am facut de la mol 95
e de mare exceptie faptul ca eu mi-am imbunatatit oarecum stilul de condus ,. dar biata mea masinuta tuseste tot timpul cu noua benzina de-mi vine sa o scot sa o arunc si sa ma duc sa fac plinu cu altceva
pacat ca shellu a plecat
data viitoare o sa incerc un omv si apoi un petrom daca scapam de "tusea" asta cat mai repede
  • lucat

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Aug 2005

  • Garaj Mesaj Privat
ce e sonda Lambda?
am vazut ca toata lumea de pe Agila se plange de ea
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,116
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia A20DTH; din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2005

  • Garaj Mesaj Privat
@lucat...e un senzor amplasat pe esapament chiar la iesirea din motor care impreuna cu alti senzori transmit la ecu informatii pe baza carora acesta dozeaza carburantul si aerul...sau compozitia amestecului carburant...eu mai am un senzor de turatie (amplasat ca naiba in exteriorul motorului si neprotejat de nici o carcasa) si debitmetrul ( da asta nu stiu dak e senzor sau primeste comenzi de la ecu..sau si una si alta)...
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Agila are doua sonde Lambda si senzor de turatie si debitmetru (nume generic, dispozitivul fiind compus din doi senzori: unul care masoara debitul iar celalat temperatura aerului ce intra spre motor). Este putin exagerata importanta care se da functionarii sondei Lambda care este foarte fiabila (la Agila ar trebui sa reziste circa 150-200.000 km fiind si foarte bine plasata). Vorbesc de prima sonda, cea de-a doua avand doar rolul de a atentiona asupra eventualei nefunctionari a primei.
Mai multe necazuri face debitmetrul.

Adrian

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata