Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • skipero

  • Mesaje scrise: 476
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Dupa ce verifici bateria si e ok treci la verificarea electromotorului. Vezi la cineva cu un tester, se taie injectia si se da la automat. Daca nu invarte in parametri posibil sa fis dusi carbuni / lagare, rotorul poate atinge de stator datorita uzurii.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Eu in primul rand cand iau un acumulator am grija sa fie cu dop la fiecare element in parte,se diagnosticheaza mult mai repede si poate fi refacut in caz de apare vreo problema.Am luat un Rombat Premier si dupa multe incercari sa pornesc masina ,am reusit sa-l lesin,la 2-3 descarcari invartea destul de greu,masurat cu densimetru arata 1,24.....egal intre elementi,nu se incalzise prea rau asa ca i-am schimbat electrolitul si merge foarte bine dupa 2 ani.
Daca stii cum functioneaza un acumulator si care sunt motivele pentru care la rece ii scad performantele poti sa-l reconditionezi foarte usor iar investitia nu depaseste 30 lei.Nu se poate repara orice junghi de peste 4-5 ani ca deja i-a trecut viata
la fel cum nu poti avea pretentii la habarnisti sa-si tina gura si sa nu dea cu mucii'n fasole ori de cate ori au ocazia, ca este un mediu unde asa isi descarca si ei frustrarile din viata de zi cu zi.
Metoda reconditionarii este folosita de firmele care asigura garantia acumulatorilor,tot cu un densimetru si un bidon de electrolit,problema este diagnosticarea corecta
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"nu poti avea pretentii la habarnisti sa-si tina gura si sa nu dea cu mucii'n fasole ori de cate ori au ocazia, ca este un mediu unde asa isi descarca si ei frustrarile din viata de zi cu zi. "...! Multumesc de aprecieri...! Referitor la subiect,pot spune ca in comert,se gaseste electrolit la densitate de 1,28 g/cm3,folosind acest electrolit la o baterie descarcata, intreb ca un "habarnist",cit credeti ca va fi densitatea acestei baterii dupa inlocuirea electrolitului si o incarcare 100%...? Experienta imi spune ca poate depasi, 1,35g/cm3,functie de starea de descarcare,avuta initial bateria. De dat sfaturi sau de facut recomandari e simplu,dar e bine sa le faci in cunostinta de cauza,avind idee,despre efectele recomandarilor. Cind faceti un "artificiu" tehnic,pentru masina proprie,nu-i nici o problema,dar cind il prezinti public,deja ai niste obligatii(cel putin morale),de a le argumenta,la o eventuala cerere...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Va ajunge 0,35? esti pe langa subiect tare de tot prietene,vezi-ti de frustrarile tale ca bati campii...densitatea la electrolit nu se insumeaza precum cartofii...la cea mai mica 'contaminare' cu electrolit slab scade densitatea nu creste,Dupa ce vei recupera un camion de asemenea acumulatori care merg la specialisti din astia parati ,o sa intelegi mai bine cum se face o densitate,se mai si pierd acumulatori,majoritate in schimb se refac,conditia sa se evalueze bine starea placilor .
Artificii tehnice fac 'specialistii parati',refacerea si readucerea unui parametru in limite corecte este altceva.poate pe aici mai sunt si oameni care nu dispun cel putin momentan de bani pentru un acumulator nou,dupa o descarcare ori incarcare necorespunzatoare ajuns electrolitul la 1,26 densitate (50%capacitate) au probleme cu pornirea,se poate reface acumulatorul si atat,decat sa ne aratam senzationalele cunostinte mai bine ati ajuta sa inteleaga si mecanicul amator care-si repara acolo o masina sa nu arunce cu banii cand nu e cazul.
Decat sa ceri mereu si mereu alte explicatii si tampenii mai bine lumineaza-ne cum se face inlocuirea electrolitului fara sa ajungi la 1,35 cum zici tu...nu stii iti spun eu si te mai rog sa lasi tonul superior si impertinent de a te adresa aici,lasa oamenii sa discute doar despre ce-i intereseaza,poate chiar au nevoie de un ajutor.
Skip ads

  • bassmafya17

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2014

  • Mesaj Privat
va salut
revin cu problema mea,pentru ca nu am rezolvat-o,si vreau sa va mai zic ce am mai rezolvat.(am citit forumul,nu am gasit rezolvare).
o mica recapitulare:
am un astra f,c14cz/1993.am urmatoarea problema:dau cheie sa pornesc: clank-clank-clank....baterie buna
1-am schimbat carbunii,dau cheie...clank-clank-clank....baterie buna
2-am curatat contactele-baterie-electromotor cu smirghel...dau cheie sa pornesc: clank-clank-clank....baterie buna
3-am dat electromotorul jos,demontat tot,curatat si gresat fiecare piesa si masurat cu aparatul de masura-functioneaza perfect-proba pe baterie,pus pe masina inapoi ...clank-clank-clank.
4-cu contactul pus am facut punte intre cele 2 suruburi electromotor,porneste la sfert,merg cu ea,asa o pot porni si de 10 ori,dau cheie sa pornesc: clank-clank-clank...
5-contactul.am scos partea electrica a contactului,desfacut,putin uzat,l am curatat,facut proba cu aparatul de masura...merge.dau cheie sa pornesc: clank-clank-clank
6-fac punte cu ceva pe firele un pic dezizolate ale contactului,pozitia -ignition-ca si cum as porni(am facut contact pe dinafara contactului) si...
clank-clank-clank

va rog o parere,ce sa i mai fac ca nu mai stiu.
mai am sa verific doar bucata de cablu subtire(+) de la electromotor la contact.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:.densitatea la electrolit nu se insumeaza precum cartofii...----electrolitul la 1,26 densitate (50%capacitate)
Daca la o baterie descarcata,i se inlocuieste electrolitul cu electrolit cumparat din comert(1,28g/cm3),sa stii ca acidul intrat in placi la descarcare se insumeaza cu acidul noului electrolit,la final de incarcare(se poate verifica practic).Dupa parerea mea,inlocuirea electrolitului,e o mare...gogoasa,deoarece o simpla incarcare 100%,aduce bateria(una fara probleme) cu electrolitul la 1,28 si atunci ce rost mai are inlocuirea...? Dupa cifrele si termeni folositi,imi dau seama da gradul de stapinire a informatiilor tehnice.ARGUMENT -50% Stare de incarcare,avem la o densitate de1,20g/cm3;-75% stare de incarcare la 1,24;-100% avem la 1,28g/cm3. Deci 1,26g/cm3,indica o stare de incarcare de,aproximativ,87%... Referitor la termenul CAPACITATE,l-ai folosit total incorect,el este folosit atunci cind se fac referiri la capacitatea bateriei,cu unitatea de masura,Ah(amperi ora). Referitor la tonul folosit de mine,ma straduiesc sa nu aduc atingere persoanelor ci doar subiectelor in discutie. Pentru @bassmafya17,trebuie inlocuit releul de cuplare(solenoidul),de pe electromotor si ai scapat de probleme...,altfel...!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Absolut superb acest duel intre doi dintre cei mai experimentati colegi in mecanica/electrica, prezenti aici pe forum. Foarte constructiv, mi-am notat toate explicatiile si am sa incerc si eu recuperarea bateriei cand va da semne de oboseala. Daca am inteles corect, va trebui sa incarc bateria 100% pe redresor, sa masor densitatea dupa incarcare si apoi sa completez pana la 1,28g/cm3 pe densimetru. Apoi la o noua incarcare, sa ma asigur ca valoarea asta de 1,28g/cm3 ramane acolo si nu mai mult.

Fraier ce-am fost cand am aruncat bateria Topla 66A Heavy Duty dupa 2 ani de folosire intr-o perioda (acum multi ani, cred ca in urma cu 11 ani) cand in fiecare zi lucratoare o incarcam toata noaptea si aproape o descarcam dimineata la pornire pe un motor diesel clasic de Renault 9 1.6D (deh, nu mai avea compresie, doar 16 pe cilindrul 3). Iarna la peste -15grade tineam la electromotor si 40sec pana pornea (se incalzeau cablurile pe baterie) electricianul cand a desfacut electromotorul Paris-Rhone (era mare cat unul de Aro) ca sa-i faca revizie acesta era ,,negru,, parea ca ars la interior si m-a intrebat cum de am reusit sa-l aduc in starea in care era. Laughing Asa era pe atunci, e tare greu cand esti la inceput si nu castigi destul cat sa iti iei o masina buna, iei una SH vai de ea si chiar ai nevoie de masina ca sa-ti faci treaba (deci dimineata trebuia sa porneasca cumva).

Baterii adevarate (Heavy Duty) asa cum era cea Topla (rosie) de 66A Heavy Duty nu se mai fabrica, asa cum am tras eu de bateria aia daca va trebui sa o mai fac inca odata nu cred ca va face fata vreuna din bateriile din zilele nostre, fie ea Varta sau ce mai e la moda acum. Chiar si-asa, pe masina sotiei, aceiasi masina ca pe vremea cand aveam bateria Topla de 66A, acum un an am pus tot o baterie Topla de 75A, in memoria vremurilor de demult. Pana acum se descurca de minune, e drept ca acum e pe un alt motor care a fost schimbat de atunci si care porneste (mai greu, e drept) si la -22 grade C (mai frig de atat nu a fost in orasul Sibiu in ultimii ani).

TOATA Stima mea pentru ce au fost bateriile Topla candva (cu pret corect si valoare adaugata).
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Mi-ar fi placut ca la termenul DUIEL,sa-i fi pus si ghilimelele de rigoare,deoarece armele noastre sunt argumentele...,cel putin ale mele!
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Acum problema se pune de ce-a facut fiecare la viata lui cu acumulatorii...daca doar le puni bornele si dai o cheie e simplu,nu merge se schimba,daca ai format acumulatori,ai stabilit densitatile ,ai incarcat,verificat ,montat si semnat pentru operatiune pe o nava militara...atunci se schimba datele problemei.In multi ani am observat ca cei mai multi acumulatori ramasi in urma schimbului erau folositi in continuare de mecanici,erau luati si pentru a fi puse pe masini care mergeau la vanzare ,cine-si permite poate schimba 'preventiv' si sigur nu va avea probleme,eu merg cu acumulatori refolositi de mai bine de 15 ani la 3-4 masini dintre care una sta cam 3 -4 luni nepornita pe an.
Schimbarea si readucerea electrolitului la prametrii optimi pentru climatul tarii noastre nu este operatiune de golire umplere ca zeama in butoiul de varza ....se descarca intai acumulatorul complet,apoi se goleste cat mai bine acidul nu trebuie sa fie tulbure si cu depuneri gri prin el,cele care se stiu sulfatate prin suprasolicitare se pot reface cu banalul bicarbonat de sodiu, dupa schimbare se reformeaza la un curent de max. 5 % din capacitatea in AH a acumulatorului si se verifica dupa o ora sau mai mult sa nu se degaje gaze violent si mai ales sa nu se incalzeasca.
Exista posibilitatea ca densitatea dupa incarcare sa depaseasca 1,28 in cazul in care nu s-a descarcat complet acumulatorul inainte de schimb,contaminarea electrolitului nou cu cel vechi are ca rezultat scaderea densitatii foarte mult ,adica cele cateva grame din cel vechi maestecat cu cel nou sa scada la 1,22 -1,24 ceea ce nu este suficient pentru climatul rece.
Repet densitatea electrolitului este ESENTALA mai ales pe timp de iarna in performantele acumulatorului scaderile de sub 10 gr. scot din uz imediat ce este sub valoarea optima de 1,28 bucuria vanzatorilor de asemenea piese.
Ca o paranteza am fost cu o problema la garantie la CARANDA acolo aproape de lacul Cernica...si ei faceau acelasi lucru masurau si schimbau electrolitul primul lucru,si aici la Virtutii acelasi lucru se face ...bine cu niste aere de specialisti de te doare capu' .
Am multi posesori de stivuitoare,utilaje de ridicare,incarcare,de constructii utilaje agricole,care toti prefera sa verifice intai daca pot face ceva inainte sa dai un sac de bani pe acumulatori care oricum merg periodic si aia sunt cei mai expusi la degradarea electrolitului din ei.
Eu am pe masina acum acumulator refacut dupa ce l-am imprumutat si-a dat animalu la automat de l-a adus in spume inapoi ...are deja 2 ani si merge iarna asta daca nu am pornirea ok poate crapa dar si-a facut datoria pana acum,estimez prelungirea vietii unui acumulator cu max. 3 ani cu conditia sa nu fie intrerupt,spart,placile din el deformate in urma suprasolicitarii si nici scurtcircuitate pe fund placile de catre materialul scuturat de pe ele.
Un om cu un densimetru,termodensimetru e si mai bun ,30 de lei ,un redresor,...dar trebuie stiut doar ce sa faci cu ele..
  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
pt colegul bassmafaya17: inlocuieste bobina electromotorului.Aia e vinovata pentru ca nu trimite curent la electromotor.Tu cand dai sa pornesti,ei ii vine curent de la contact si cupleaza,arunca bendixul,insa nu trimite curent de la bobina la rotor,contact imperfect sau deloc.Sper sa ma fi facut inteles.In practica e mai usor de aratat.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"....se descarca intai acumulatorul complet," -Cum isi da seama un incepator,ca descarcarea este completa...? Cifre, valori, doar e forum tehnic...! "dupa schimbare se reformeaza la un curent de max. 5 % " -eu stiu ca un element de acumulator se formeaza(in cadrul procesului de fabricatie) o singura data,ulterior se descarca si se incarca,pina la "deces"...! Nu ai precizat densitatea electrolitului folosit la umplerea acumulatorului,dupa descarcare completa si golire! Poate sesizati ca eu fac trimitere mereu la cifre,valori etc, deoarece unul din profesorii(inginer) mei,spunea ca,nu conteaza daca reparam sau nu,ce ne-am propus,important e sa nu stricam mai mult decit este...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Probabil cei care in loc sa dea 2.000 ron sa-si refaca acumulatorii dau 200 fac ceva pe valorile invocate...asta e unii cu valorile si altii cu treaba facuta.
P.S. chiar credeam ca inginerii parati stiu in afara sa se contreze faptul ca orice masuratoare a densitatii electrolitului dupa amestec se verifica dupa 24 de ore,abia dupa aia se toarna in acumulator.
Acumulatorii pot fi uscati formati sau uscati neformati,formarea presupune alte cunostinte si experienta decat ce scrie pe net,recomand celor care au acumulatori mari (deci scumpi) sa-i verifice cu atentie majoritatea se refac destul de usor .
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cine crede ca se poate lucra,"legat la ochi",fara sa masori valori ale densitatii,tensiunii,amperajului,se inseala.Eu cred ca lucrind cu aceste valori,mereu,nu ai nici o jena sa le comunici,daca ti se cere,intr-o discutie tehnica,ca... argument! "P.S. chiar credeam ca inginerii parati stiu in afara sa se contreze" -Precizez,ca regret, ca nu sunt inginer,dar sunt bucuros,ca nu sunt pirit. Referitor la necesitatea treceri unui timp de 24 ore,pentru a putea folosi un electrolit,daca poti fa trimitere la o nota tehnica sau orice altceva,pentru ca eu nu cred...! Important e,aducerea electrolitului la temperatura mediului ambiant,in sisteme industriale, cu racitoare(serpentine cu apa rece),moment din care poate fi folosit.Dealtfel reactia intre apa distilata si acid,este violenta si rapida,restul de timp e necesar pentru scaderea temperaturii. Referitor la FORMARE acumulator,aceasta are loc in cadrul procesului de fabricatie,livrarea catre destinatar,se poate face in trei forme(stari): 1-uscat descarcat; 2-uscat incarcat; 3 -umplut cu electrolit si incarcat 100%(bun de pus pe masina).Primele 2 forme de livrare au proceduri specifice fiecaruia de punere in functiune.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu vorbim de industrial vorbim de ce poate face omul acasa la el cu un densimetru,un voltmetru,si 20-30 de lei...te referi la celeasi lucruri rasucite sa iasa chipurile altceva.
Cine vrea sa scape pe cel putin un an doi de cheltuiala cu alt acumulator,care mai poate fi recuperat sa o faca,pentru capsulele Apollo este adevarat sunt alte standarde dar pentru un autoturism de uz personal este suficient de exact ce s-a spus pana acum.
Trebuie putina atentie la verificat starea placilor,se vede cu ochiu liber nu trebuie microscop cu valori exacte,la incarcare ...si mai ales la amestecarea accidentala cu electrolit rezidual ca se strica tot.
Pe specialistul care nu nimereste nici gaura fara aparat de mare precizie,valori exacte si mai ales are nevoie si de tabel cu amplasamente si dimensiuni exacte ...lasati-l sa sufere se pare ca nu are scapare.
Acum cu sarbatorile astea 200-300 lei sunt ceva bani buni pentru petrecut,ca viseaza spacialistii ca vor vinde ei toate cacaturile aproape expirate este altceva.
Cat de terminat poti fi cand se vorbeste despre acumulatori si electrolit preparat in atelier sa ne vorbesti de instalatii industriale?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,513
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Discutia asta este despre electromotor!
Modul de adresare si evolutia continutului... lasa de dorit.
Va urmaresc pe amandoi si apreciez postarile voastre, dar din 27 noiembrie continutul acestei discutii incepe sa semne a galceava.
Sa luam o pauza, sa ne racorim cu un colind si miros de cetina, eventual un pahar cu vin. Craciun cu zapada sa dea Dumnezeu!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:
Acumulatorii pot fi uscati formati sau uscati neformati,formarea presupune alte cunostinte si experienta decat ce scrie pe net,
Pentru mine informatia de mai sus,a stabilit nivelul la care se poate conversa...,regret,dar asta e...!
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
noah gata
big_electro, mekaNIK, ori dati dovada de maturitate si va domoliti tonul, ori va domolesc eu.
Voi alegeti cum sa fie!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am receptionat si ma conformez...!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La un moment dat (in trecut), am facut si eu operatia asta de schimbare electrolit, insa spre surpriderea mea mai rau am facut. Dupa acel moment, a trebuit sa arunc bateria. E drept... nu am citit prea multe despre cum se face acest lucru, iar electrolitul scurs din baterie era cam gri.

Asadar, daca cineva are posibilitatea sa posteze un TUTORIAL despre operatia asta, eu cred ca ar fi binevenit.
Acum, dupa multi ani de la prima mea operatiune de schimbare electrolit, chiar cred ca folosind un tutorial si experienta acumulata as reusi ce mi-am propus.

Cu Stima.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ahappyuser, ce electrolit ai schimbat tu la electromotor? Sau umbli sa faci offtopic?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR