Ai uitat parola?


  • darius 15

  • Mesaje scrise: 1,030
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra y1.7dti din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salut din nou.
Ati avut dreptate...periile in electromotor sunt distruse, bendixul nu circula pe acel ax cum trebuie, e dus, rotorul e ,, puricat" dar se reface la smirghel asa ca nu l schimb si e plin de pilitura mizerie in electromotor...
Maine comand platou perii si bendix, noi. Sper sa tina si sa nu mai fure curent.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,047
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
In comanda e bine sa nu uiti de lagare(bucse),4 bucati(putini meseriasi le inlocuiesc pe toate,unii nici nu stiu unde se afla bucsa cea mai mare)...,e pacat de atita manopera si dupa starea celorlalte componente cred ca si lagarele au suferit uzura pe masura...!
  • darius 15

  • Mesaje scrise: 1,030
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra y1.7dti din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Nu, chiar nu sunt uzate, culmea. E desfacut total electromotorul si alea s ok.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 4,942
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
daca colectorul de pe miez este uzat nu te mai chinui sa il faci si cauta altul....
daca colectorul arata bine (desi cam greu de crezut dupa explicatiile tale - cel mai bine puneai ceva poze - ) atunci merita sa il refaci dar schimbi si rulmentul din capat de la ax si bucsile ca altfel degeaba ii schimbi doar carbunii si bendixu. Succes
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 468
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
personal as inlocui si lagarele, uzura acestora se masoara in zecimi de milimetru - imi aduc aminte de vremurile in care mai reparam electromotoare de dacie ca nu era unul pe care sa-l dau jos fara sa-i schimb carbunii si obligatoriu bucsile - bine, si preturile erau mici.

stiu ca mai pe la inceput, cind imi zicea maistrul sa verific uzura bucsilor ca sa capat experienta, aceasta era asa de mica incit nici nu o vedeam (simteam) - repet, mi se parea ca e jocul necesar lagarului sa intre pe ax...

cu timpul insa am invatat.

distanta dintre rotor si stator este asa de mica incit la o uzura de citeva zecimi de milimetru se ajunge sa frece rotorul de stator si sa faca probleme la pornire.

acum, fiecare stie ce are de facut si care sint posibilitatile (materiale, etc) si alege.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 2,965
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Un set de reparație de lagăre de demaror nu are preț mare, e chiar modic, dacă nu conține rulmenți și e cumpărat la preț corect, ținând cont de efortul/manopera depus/ă și de beneficiile înlocuirii lui...
  • darius 15

  • Mesaje scrise: 1,030
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra y1.7dti din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Ok...cum ma sfatuiti voi am sa fac.
Platoul cu perii, bendixul si rotorul. Le am comandat toate, noi. 150 lei toate+transport. Mai de sesra am sa pun aici poze cu cele vechi...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 2,965
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
La rotor nou, ar fi înțelept să pui lagăre noi...că nu spui să le fi comandat...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,047
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
darius 15 a scris:Nu, chiar nu sunt uzate, culmea. E desfacut total electromotorul si alea s ok.
De regula ma bazez pe informatiile date de colegul cu problema... Cine crede ca un electromotor cu carbunii(periile) uzati la maxim,cu bendix nefunctional,cu pilitura existenta in interior...,are lagarele in cote considerate normale,se inseala considerabil! De altfel,pilitura interna este efectul frecarii rotorului pe stator,cauza directa fiind lagare uzate. Unii care au experienta de anii de zile in reparatii de acest gen,pot aprecia uzuri de zecimi de milimetru,dar pentru cine desface un electromotor,ca incepator...,e foarte greu,poate chiar imposibil...!
  • darius 15

  • Mesaje scrise: 1,030
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra y1.7dti din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Gata. S a schimbat ce trebuia in electromotor si s a montat.
Pornirea e foarte usoara acum si scurta.
Asa arata piesele care au facut probleme majore la pornire, plus ca electromotorul fura curent de mi omora bateria.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 2,965
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Ăla-i rotorul care vroiai să-l iei la șmirghel?! Smile Confused Embarassed În ce scop? Ca să arate mai bine înainte de a-l arunca?
Și lagărele tot nu le-ai schimbat...Să nu zici că nu ți s-a spus!


Ultima modificare facuta de bibu16v la Sam 20 Jan, 2018 1:00 pm
  • darius 15

  • Mesaje scrise: 1,030
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra y1.7dti din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Daaa...😣
De aceea am sarit in sus si am comandat urgent rotor nou!
Ma bucur ca nu am reintrodus piese ,,rectificate" si acum nu mai are probleme la pornire. Intoarce foarte usor si bine acum.
  • petryk 1975

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 1.9 dtl din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Sal.am o problema cu zafira b 1.9 .bag cheia in contact , invart,si nimic nu se intampla...nu se conecteaza nici testerul neavand contact...nu se aprinde nici un martor in bord cand invart cheia..cand deschid usa se aprinde bordul si martor usa deschisa.am verificat sigurantele,toate bune.am schimbat bateria,fara rezultat.va rog sa ma ajutati....
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 468
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut,

@petrik1975
verifica contactul electric de la cheie - demontezi masca de la volan si verifici daca atunci cind rasucesti cheia in contact, plusul care vine acolo este distribuit mai departe - ca sa fiu mai clar, pe un fir vine plus la contact si trebuie sa plece pe altele, in functie de cum invirti cheia.

unele contacte se uzeaza mecanic din cauza deselor actionari si nu mai fac asta, - stiu ca pentru a pastra aceeasi cheie trebuie schimbata partea aceea cu electrica pe ea (pastrezi 'butucul' ) - nu stiu daca merge si la tine.
poti incerca de proba cu alt contact.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,047
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Eu nu zic sa nu muncim,dar sa muncim pentru ca trebuie...! Cu testerul(nu se poate altfel),se urmareste daca ajunge comanda de la contactul cu cheie in calculatorul unde se transforma comanda analoga, in comanda digitala.Daca nu ajunge comanda la calculator,e firesc sa verificam la contactul cu cheie si instalatia aferenta.Daca ajunge comanda la calculator,e inutil sa mai verificam la contact si vom verifica daca ajunge comanda(prin CAN) la calculatorul de sub capota(UEC,unde comanda se transforma din digital in analog),unde trebuie sa cupleze releul pornire electromotor. De la acest releu comanda ajunge la electromotor... Simplu...,nu-i asa?!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,047
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Scuze pentru dublu post...!
  • ZastraH

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mai 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. Am un Astra H Z17DTH 2005 si de curand intampin probleme cu ponirea. Cateoodate nu vrea sa pornesca. Invart cheia si nu se intampla nimic, face doar un "tac".In bord nu apare martorul cu cheita, si de acea suspectez electromotorul. De asemenea masina nu porneste chiar usor tot timpul. Cand este cald afara invarte destul de mult pana ce porneste. Vreau sa dau jos electromotorul si sa il repar. Nu prea pot sa stau fara masina si de aceea vreau sa fac comanda la piese si sa il repar direct cand il dau jos. Am inteles ca trebuie schimbat platoul de carbuni si bucsile. Dar cautand pe EDS am gasit mai multe tipuri de bucse(mai scumpe, mai ieftine) si perie electromotor(set 4) platou de carbuni, etc.. Poate sa imi spuna cineva ce trebuie sa cumpar ( ce tip de perii/platou carbuni, si ce bucse si cate la numar)? Multumesc.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,047
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Cred ca doar mama Omida le are cu ghicitul...,meseriasii cauta cauzele problemei si inlocuiesc numai ceea ce trebuie! Eu asa stiu ca se procedeaza...,dar fiecare e liber sa faca asa cum il duce capul!
  • ZastraH

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mai 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Am vorbit la un magazin de piese și a spus că nu se mai recomanda recondiționarea electromotoarelor deoarece piesele aflate în comerț sunt slabe și nu tine reparația mai mult de 6 luni. Oare sa fie chiar așa?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 2,965
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Prostii debitate cu emfază...ptr botaniști. Prin natura ocupației, am tangență cu recondiționarea demaroarelor diverse (printre care și auto, dar în special demaroare de utilaje, cu regim de lucru ultra-dur, nu detaliez) și pot să-ți spun că rezistă fără probleme, cu piese aftermarket (de cele mai multe ori) luate direct dela sursă (importator), profesioniști care doar cu asta se ocupă(nu dau nume, pe public, să nu se considere reclamă).
Ex: am recondiționat un Valeo de pe mașina din semnătură(platou complet perii, set complet de bucși și ceva izolatori preț 37ron), acum 6 luni, merge de zbârnâie!

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata