Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • alin1979com

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1995 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am un amic cu opel astra, motor C14NZ, care foloseste mai des toluen, in amestec cu benzina de 95, jumi-juma, si merge foarte bine si mai si trage masina zdravan.
Voi ce parere aveti se poate folosi mai des sau nu e recomandat.
Skip ads

  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Dacia lu' tata a mers o viata intreaga cu toluen...sau cu orice altceva in afara de benzina...mai aeva putin si-i punea apa!
Sa-l intreb, ca a lucrat in domeniu!
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,624
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
alin1979com a scris:Am un amic cu opel astra, motor C14NZ, care foloseste mai des toluen, in amestec cu benzina de 95, jumi-juma, si merge foarte bine si mai si trage masina zdravan.
Voi ce parere aveti se poate folosi mai des sau nu e recomandat.

huh 118 cred ca este mult prea mult.de mers merge,dar......hai sa-ti spun o poveste Laughing
unchiul meu lucreaza la petromar(se ocupa cu extractie,transport si distilarea petrolului) si de acolo isi aducea pentru masina un fel de gazolina(nu stiu exact),oricum era mai puternica decat benzina.in FIECARE an isi segmenta motorul si schimba supapele.detonarea era mai violenta decat la benzina......oricum era rentabil,tinand cont ca nu il costa nimic
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
In cel mai bun caz schimbi numai garnitura de chiulasa. Asta daca nu crapa pistoanele.
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Oameni buni, imi cer scuze, citesc si nu-mi vine a crede. Unii nu se pot caca de foame dar au masina frate. Noi romanii continuam sa speriem vestul. Tehnic vorbind, toate inventiile astea mioritice marca " Dacia" care aparent sunt mai economice, se vor intoarce cu varf si indesat cand termini tot, absolut tot motorul. Vai de steaua lu ala de se inteapa cu o asemenea masina. No coment!
  • Cumnatu1

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 2000 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cu cat ridici cifra octanica cu atat detonarea este mai puternica si mai violenta si mai greu de obtinut.
Si deci motorul trebuie ramforsat mai major.
La un motor de fabrica daca sari de 98-100 grade reale , in cateva sute de km, il schimbi.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
@Petrecila
Dupa cum ziceam, chestia cu toluenul si alte chestii inflamabile a fost folosita de tata pe dacia lui din 78-80.
Pe vremea cand baga el toate tampeniile alea in rezervor nu prea aveai cum sa cumperi mai mult de (parca) 20 de litri de benzina pe luna. Asta nu inseamna ca dupa 89 a schimbat cu ceva reteta. Masina aia a mers si cu benzina de elicopter si cu orice altceva care ardea...Si al draq n-a schimbat anual nici garnitura nici pistoane nici supape...Repet - el lucra in domeniu, poate stia ce face...
Si intr-adevar nu prea ne cacam de foame ce ne era...
Si Dacia aia a fost data la Remat acum un an, inca functionala, cu acelasi bloc motor, chiulasa originala si inca vreo cateva, deci nu a reusit sa intepe pe nimeni cu ea.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@ovidium nu trebuie sa fii ofensat caci eu nu vorbesc de Dacia. Este vorba de ceva mult mai grav ca mentalitate si anume ca unii incearca sa puna semnul egal intre Dacia si Opel. Conceptul mioritic "merge, n'are nici pe dracu, jar mananca" nu poti sa-l aplici pe o masina la care s-a investit mai multa inteligenta si tehnologie. Opel este totusi o marca care nu da dreptul romanului sa-si bata joc. Cand ne vom ridica la nivelul nemtilor poate ca altfel se pune problema, cu toate ca in acel moment deja vom avea alta mentalitate. Pana atunci mentalitatea noastra este de a darama, distruge, frana , demola. Pana la urma, fiecare decide liber ce face cu banul si bunul sau, dar asta nu inseamna ca stim ce facem.

PS Dacia este singura masina care face exceptie si care poate suporta orice, pentru ca e a noastra. Cum e turcu si pistolu.
Skip ads

  • Cumnatu1

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 2000 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2008

  • Mesaj Privat
@Ovidium, dacia lu' taticu nu avea computer care sa ii zica cum sa trateze o anumita cifra octanica.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
E, n-avea computer!
Avea, ca i-am pus eu un Pentium 2!
Si stia cum sa trateze pe toata lumea, nu numai cifra octanica.
Eu unul nu am pus nici o secunda egal intre Opel si Dacie, cu atat mai putin Dacia pe carburatie - aia mergea practic cu aproape orice lichid inflamabil...ma rog, pastrand oaresce limite.

Asadar - atata timp cat nu incercam sa punem toluen sau altele intr-un motor Euro oarecare, ne putem astepta sa si functioneze fara prea mari probleme!
Restul nu cred ca se merita comentat, pentru ca intr-adevar, este contra oricarei logici sa folosesti un combustibil de 2 lei la un motor cat de cat modern. Iti bati joc de el.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Cititi... eu nu comentez. Mai bine dati un search pe google inainte si se evita multe discutii inutile.

Concluzie pentru lenesi : combustibilul cu cifra octanica mare nu face altceva decat sa reziste mai mult la detonatii.
Cifra octanica nu indica cat de "fioros" e combustibilul ci simplu rezistenta la detonatii care cu cat e mai mare cu atat e mai bine (pentru motoarele pe benzina).
  • Dragon Warrior

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Foarte greu de explicat lui nea' Costel tractoristul ce e aia cifra octanica. El daca vede un numar mai mare in coada unei benzine are senzatia ca bubuie mai cu spor.

Eu m-am lasat pagubas de sportul asta (explicat la plebe ce e aia cifra octanica).

Ideea de baza e ca cifra octanica mare nici nu ajuta dar nici nu strica la anumite motoare cu rata de compresie mai micuta. Asadar distribuitorii de carburanti fac bani frumosi pe nestiinta (a se citi ignoranta) unora.
Skip ads

  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,624
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Slick a scris:

combustibilul cu cifra octanica mare
(pentru motoarele pe benzina).

cifra octanica este DOAR la benzina,nici un alt combustibil nu mai are cifra octanica
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,624
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Slick a scris:
Cifra octanica nu indica cat de "fioros" e combustibilul ci simplu rezistenta la detonatii care cu cat e mai mare cu atat e mai bine (pentru motoarele pe benzina).

nu vreau sa generez polemici,nu am nimic personal cu tine,dar cred ca nu are nici un rost sa postam .....doar sa fie
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
CapellaCt a scris:
Slick a scris:

combustibilul cu cifra octanica mare
(pentru motoarele pe benzina).

cifra octanica este DOAR la benzina,nici un alt combustibil nu mai are cifra octanica


O fi ca tine.. eu am fost influentat de wikipedia :
A high tendency to autoignite, or low octane rating, is undesirable in a spark ignition engine but desirable in a diesel engine.
  • Dragon Warrior

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Motorina are cifra cetanica. Cu cat e mai mare cu atat se aprinde mai repede.

Benzina are cifra octanica (nu optanica Wink ). Cu cat aceasta este mai mare cu atat detoneaza (se autoaprinde prin compresie) mai greu.
  • motardu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1999 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Sal!Vad ca de cind s-a scumpit benzina ,toluenul revine la actualitate.......Da, parca toluenul are cifra octanica mare.posibil 118.Merge in amestec cu benzina mai proasta ,gen benzina de extractie in amestec 1:1.Dar numai in motoare pe carburatie ! Din proprie experienta va pot spune ca merge f.f.bine vara.Cum se face racoare pornirile devin mai greoaie iar iarna nu porneste.Toluenul are punctul de aprindere 4 grade celsius asa ca ........sub aceasta temperatura nu ia foc.....In plus datorita puterii de solventare mai mare ca a benzinei toate furtunurile din cauciuc se gonfleaza ....si ajung cam de doua ori mai lungi......
In rest nu am observat alte probleme.
  • kapp

  • Mesaje scrise: 361
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2006

  • Mesaj Privat
unde se gaseste? la statii nu am vazut.
  • Dragon Warrior

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Abia ti-a zis omul ca iti face pilaf furtunaraia si tu intrebi unde se gaseste? Very Happy
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,624
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
motardu a scris: toate furtunurile din cauciuc se gonfleaza ....si ajung cam de doua ori mai lungi......
In rest nu am observat alte probleme.

Laughing Laughing ai fost bestial la fraza asta,nu mai pot de ras(nu ca nu ar fi adevarat,dar de felul cum suna)...DE 2 ORI MAI LUNGI Laughing
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR