Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A
  • parsivu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2010

  • Mesaj Privat
am schimbat si senzorul acela si nu are nici un efect.
Skip ads

  • daniel30

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
unde vezi tu cafunctioneaza bine ? sint niste masuratori de facut la diferite temperaturi ale motorului
  • ionut_adrian_a

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2011

  • Mesaj Privat
salutare!am mici probleme cu masina si mi se tot aprinde martotul...m-am documentat pe net sa vad cum se face testul cu agrafa.am si facut o mica filmare atunci cand mi-a dat erorile. am filmat imediat dupa ce i-am pus contactul am observat ca pot posta link-ul de youtube unde am pus filmarea.cine e voitor si vrea sa imi spuna mai exact acele erori poate aduga id-ul meu : ionut_adrian_a si am sa-i dau link=ul de pe youtube cu filmarea erorilor ...nu am vrut sa gresesc numarand de catre ori se aprinde si am ales sa filmez cu un telefon,imi poate spune cineva ce eroari am si mai exact ce inseamna ele?multumesc!
  • sorin's

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Mai bine postezi link-ul aici, sa-si dea mai multa lume cu parerea.
Skip ads

  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Postezi linkul aici si numaram noi pentru tine! Smile

Iar daca nu stii sa numeri, citeste-le din TID Laughing
  • ionut_adrian_a

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2011

  • Mesaj Privat
sorin's a scris:Mai bine postezi link-ul aici, sa-si dea mai multa lume cu parerea.
ok...am sa pun link-ul: http://www.youtube.com/watch?v=M84uzUbgw3w
  • ionut_adrian_a

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2011

  • Mesaj Privat
amr84 a scris:Postezi linkul aici si numaram noi pentru tine! Smile

Iar daca nu stii sa numeri, citeste-le din TID Laughing
din pacate nu stiu o boaba din mecanica...iar cu numaratul inca nu am prins bine jmecheria cu pauza dintre licarit...mi-a fost frica sa nu numar gresit.Very Happy va multumesc pt ca incercati sa ma ajutati!
  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
ionut_adrian_a a scris:din pacate nu stiu o boaba din mecanica...iar cu numaratul inca nu am prins bine jmecheria cu pauza dintre licarit...mi-a fost frica sa nu numar gresit.Very Happy va multumesc pt ca incercati sa ma ajutati!


Erori:
- 47 : Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position
- 34 : Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor - senzor presiune absolutã Manifold (MAP), Low voltage - Joasã tensiune

Pentru TID nu trebuie mecanica, trebuie sa apesi pe butoanele alea doua, simultan, cateva secunde, cred ca intre 2-5 secunde si apar pe ecran. Bafta la solutionarea problemelor. E bine ca ai doar doua si nu mai multe, dar care par a avea legatura una cu alta. Las pe altii cu mai multa stiinta si experienta sa-ti spuna cam de la ce ar fi.

Pentru inceput eu zic sa cureti EGR-ul, cel mai ieftin. Trebuie sa fie pe aici un tutorial legat de curatarea EGR-ului.

Ce este EGR (luat de pe net):
--------------------------------------------------
Totul pleaca de la intelegerea faptului ca aerul pe care il respiram si pe care motorul il aspira contine un amestec in proportii fixe de oxigen si azot (Nitrogen) in forma moleculara. La presiunile si temperaturile uzuale in natura acest amestec poate sa isi modifice proportia dar gazele nu se combina intre ele (exemplu aerul expirat de animale care contine maiputina masa de oxigen decit aerul inspirat, masa de azot raminind aceeasi ,aparind o masa suplimentara de bioxid de carbon).

La motoare insa situatia sta altfel datorita presiunilor si temperaturilor uriase care determina formarea compusilor NOx(oxizi de azot dintre care stabili NO si NO2 ).Astfel masa de azot molecular care e aspirata e mai mare decit masa de azot molecular evacuata.Situatia e cu atit mai critica cu cit presiunile si temperaturile sint mai mari adica indeosebi la motoarele diesel moderne capabile de cupluri motoare mari la turatii joase.Cuplu mare =presiune mare in cilindru,turatie joasa = lipsa evacuarii eficiente a caldurii(agravata si de existenta mecanismului de geometrie variabila a turbinei care creeaza o contrapresiune la evacuare in regimul de turatii 900-3000 rpm).Rezultatul e inevitabil un continut mare de NOx in gazele evacuate in atmosfera.Despre efectul nociv al acestor gaze exista multiple surse de informatii pe net si cei curiosi vor descoperi cit de daunatori acesti poluanti sint si ca se impune diminuarea cantitatilor evacuate in atmosfera de catre motoare(de astfel acestea contribuie cu mai bine de 50% dim cantitatea totala de NOx existenta in aer).La motoarelele cu ardere interna solutia utilizata e EGR in traducere Recircularea gazelor de esapament.Mai exact se ia o cantitate de gaze ARSE(cu continut minim de oxigen) din teava de esapament si se amesteca cu aerul curat aspirat.
Adica motorul nu aspira aer curat ci un amestec de aer curat si gaze arse (uneori chiar 50-50%) in regimul de ralanti si sarcini partiale pina la 3000 rpm.EGR ul limiteaza deci puterea maxima posibila a unui motor in anumite regimuri de functionare si nu imbunatateste cu nimic arderea asa cum gresit se considera de unii(continutul masic de oxigen per aspiratie e mai mic de cit cel care s-ar obtine fara EGR-e adevarat insa ca motoarele diesel oricum lucreaza cu un exces masic de oxigen si acest fapt se ia in calcul la proiectarea sistemului de EGR).

Deci un motor fara EGR e un motor cu un potential de putere mai mare(reducerea EGR o fac majoritatea map-urilor de memorie pentru tuning) dar mult mai poluant.De aceea sistemele Euro 4 si 5 au mecanisme de diagnosticare a starii de functionare a sistemului de EGR (lipsa sau overflow) si impunerea starii de avarie Limp Mode in cazul in care apare o neregula.Totul este o chestiune de protectie a mediului,nu de performanta a motorului.


Succes!
Skip ads

  • ionut_adrian_a

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Succes![/quote] iti multumesc mult!!!mai rar oameni asa;)
  • ionut_adrian_a

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2011

  • Mesaj Privat
cu ce ma ajuta apasarea ambelor butoane? tid-ul acela:Dsi dupa ce le apas ce trebuyie sa fac?imi cer scuze dar nu am cunostinte in domeniul mecanicii
  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Ti-am mai zis ca nu tine de mecanica, mai mult de electrica! Very Happy

pur si simplu, acolo unde iti indica ora, data si temperatura, ai in partea stanga 2 butoane cu care setezi ora, data. Daca tii mai mult apasat pe amandoua, o sa-ti arate codurile de eroare, apoi viteza, si apoi se aprind toate. daca n-ai erori, trece direct la viteza, nu mai arata codul 12. Codul 12 inseamna inceput de diagnoza, nu-i eroare.

Uita-te aici, poate te dumiresti mai bine:
http://www.youtube.com/watch?v=goWf28qS76I

daca inca nu intelegi, explica-mi ce anume, si incerc sa te ajut.

O seara faina.
  • ionut_adrian_a

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2011

  • Mesaj Privat
amr84 a scris:Ti-am mai zis ca nu tine de mecanica, mai mult de electrica! Very Happy

pur si simplu, acolo unde iti indica ora, data si temperatura, ai in partea stanga 2 butoane cu care setezi ora, data. Daca tii mai mult apasat pe amandoua, o sa-ti arate codurile de eroare, apoi viteza, si apoi se aprind toate. daca n-ai erori, trece direct la viteza, nu mai arata codul 12. Codul 12 inseamna inceput de diagnoza, nu-i eroare.

Uita-te aici, poate te dumiresti mai bine:
http://www.youtube.com/watch?v=goWf28qS76I

daca inca nu intelegi, explica-mi ce anume, si incerc sa te ajut.

O seara faina.
stiu ca devin enervent Smile dar na:P...am priceput si am si facut.nu imi apare nicio eroare.din fericire.trece direct la viteza.multumesc inca o data!
Skip ads

  • amr84

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra 1997 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Din ce an e tigra ta?

Ai fixat problema cu EGR-ul de nu-ti arata si in TID?
  • ionut_adrian_a

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2011

  • Mesaj Privat
amr84 a scris:Din ce an e tigra ta?

Ai fixat problema cu EGR-ul de nu-ti arata si in TID?

nu am rezolvat-o ca inca nu am timp... Sad sper ca saptamana viitoare s-o rerzolv.masina e din 95 luna 7-a...pana mai acum 2 zile mi se mai aprindea dupa vreo 10 minute de mers si numai cand schimbam treapta a 2-a spre a 3-a...dar nu schimba mersul masinii.doar ca se aprinde.acum vad ca nu mi s-a mai aprins.in urma cu 2 luni...cand mi se aprindea nu mai tragea si daca nu continuam s-o accelerez ...se oprea brusc si pornea f greu.dar eu cand o porneam apasam acceleratia si o acceleram pana in 6000 de ture si isi revenea.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR