- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
- sovre_paul
- *
- 1 mesaje
- din 15 Oct 2008
- Vectra 1992 c18nz
- Cluj
sovre_paul
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2008
- Mesaj Privat
zeuslove21 a scris:Salut. Una peste alta, sunt multumit de noua masina pe care mi-am luat-o, Opel Vectra 1.6i din '95. Tot ce ma ingrijoreaza este consumul putin ridicat, dar nu pot da decat date sumare deocamdata : aveam cam 10 l benzina si am mai pus 47, sa zicem 55 ca o suma rotunda. Am facut 430 km cu ea, in oras si exterior - cam 50-50 si mai am 15-17 l in rezervor. Asta inseamna ca la 450 km sa zicem, a papat cam 30-35 l. adica un consum de 6.5% - 8%, mediu. In oras insa am convingerea ca imi ia in jur de 10%. As fi foarte bucuros sa ascult si alte pareri, sa vedem daca e un consum normal, se intampla si la altii, etc. Masina are in jur de 200.000 km rulati, nu consuma nimic inafara de benzina, filtrele de aer sunt ok din cate shtiu, n-am alte pb cu ea la motorizare (un oarecare demaraj scazut, normal avand in vedere km rulati si jentile de 17 cred - sunt mai mari decat originale). Danke.
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
nameless2
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2008
- Mesaj Privat
Mda, nu mai pricep nimic!
De cand a venit frigul Vectra mea (A, C20NE) a urcat in consum in oras pana la 15,7 l/100km (de la 12-12.5 vara). Am testat-o si plin pe plin, am zis ca poate minte BC-ul. Nu mintea! Chiar are o acuratete de ordinul zecimalelor...Vazand am zis s-o las mai moale, sa schimb vitezele mai jos. Nici un rezultat! Mi s-a pus pata, nu m-am mai uitat la computerul de bord vreo saptamana si am condus mai "infipt" ca inainte. Schimbat la 3000 constant, dimineata asteptat ptr. incalzit motorul maxim 1 minut, mers constant la 2200-2400.....Acum vreo 6 zile ma uit de curiozitate iar la BC: 13,3 l/100km ! Iar am facut plinul, am pastrat stilul de condus, azi "am implinit" cei 100 de km (doar in oras), m-am dus la pompa: BC-ul arata 13.3 media, din pompa au intrat 13.1 litri, deci cam aceeasi valoare.
Are cineva vreo explicatie logica?
De cand a venit frigul Vectra mea (A, C20NE) a urcat in consum in oras pana la 15,7 l/100km (de la 12-12.5 vara). Am testat-o si plin pe plin, am zis ca poate minte BC-ul. Nu mintea! Chiar are o acuratete de ordinul zecimalelor...Vazand am zis s-o las mai moale, sa schimb vitezele mai jos. Nici un rezultat! Mi s-a pus pata, nu m-am mai uitat la computerul de bord vreo saptamana si am condus mai "infipt" ca inainte. Schimbat la 3000 constant, dimineata asteptat ptr. incalzit motorul maxim 1 minut, mers constant la 2200-2400.....Acum vreo 6 zile ma uit de curiozitate iar la BC: 13,3 l/100km ! Iar am facut plinul, am pastrat stilul de condus, azi "am implinit" cei 100 de km (doar in oras), m-am dus la pompa: BC-ul arata 13.3 media, din pompa au intrat 13.1 litri, deci cam aceeasi valoare.
Are cineva vreo explicatie logica?
- cristiandvd
- **
- 383 mesaje
- din 15 Sep 2008
- Bucuresti
cristiandvd
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
- thrill
- ***
- 875 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 875
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
- vectrangiu
- *
- 37 mesaje
- din 11 Jun 2008
- Vectra 1993 c16nz
- Bucuresti
vectrangiu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2008
- Mesaj Privat
- tannu
- ***
- 775 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 775
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Consumul e relativ. Sunt multi factori care il influenteaza. Factori care zilnic se modifica. Consumul care il puteti face este estimativ. Nu in fiecare zi e aceasi temperatura, nu bate vantul la fel, nu ploua, nu ninge, nu e acelasi numar de masini pe strada, nu mergeti cu geamul deschis sau cu o valiza in portbagaj, etc... De ce zic asta ? Pt ca un geam deschis creste consumul. Un portbagaj pus pe masina creste consumul. Presiunea slaba in roti si pana chiar si o usa neinchisa bine cresc consumul
Mersul subturat in mod teoretic nu ar creste consumul, dar in mod practic o face. De ce ? Pt ca din cauza greutatii unei masini nu se poate mentine constanta aceasi viteza la o turatie mica si acele accelerari pt atingerea vitezei dorite (in conditiile in care ati schimbat treapta de viteza la o turatie mica) creste consumul mai mult decat daca ati schimba treapta de viteza la turatie mai mare. Masina are o greutate si se cere o anumita putere de la motor pt deplasarea ei (o deplasare mai rapida sau nu..); putere care se obtine prin consum de combustibil.
Acum sa vorbim la modul general (fara referire la un motor de o anumita capacitate sau un model anume de masina); pt masina, turatia normala de mers (si de consum) se afla cam in jurul a 2000-2200 ture (teoretic ar trebui sa se mai afle si pe la vreo 4000 ture, dar nu cred ca e indicat sa mergeti asa constant). Ca sa schimb viteza si sa ajung cel mai repede si mai economic la turatia optima (aprox.2000 ture) trebuie sa turez masina pe la 3000-3200 ture pt a schimba viteza. Consumul de combustibil va fi infim. Dar daca eu schimb treapta la 2000 ture, imi va scadea turatia in treapta superioara cu minim 500 ture si deci as avea (in cel mai fericit caz) 1500 ture. Acum, ca eu sa aduc masina inapoi la 2000 ture trebuie sa o accelerez, nu ? Dar imi permit eu sa o accelerez la fel de lent ca si cand as duce-o spre 3000 de ture si deja e in sarcina ? Nu, trebuie sa calc pedala mai tare ca sa ajunga hardughia de peste o tona la turatia optima, iar asta va insemna un consum enorm. Acum poate unii o sa spuna ca ar fi trebuit sa merg cu ea in 1500 ture. Nu ai cum. Mai ales in oras. Pe langa faptul ca denivelarile, gropile, ceilalti participanti la trafic iti vor face acea turatie/viteza sa scada si vei fi nevoit sa o cresti din nou, probabil intro perioada (destul de lunga, e adevarat) de timp iti vei nenoroci si masina (adica atunci cand iti va da in nas, se va ingatui, vei avea depuneri si gunoaie prin injectoare/carburator, vei avea joc in cutie, etc ) sa te gandesti ca poate si stilul asta de mers subturat a contribuit.
Am scris ceva.... pff...
Deci, pe scurt, principalii factori sunt regimul de exploatare (modul cum fiecare sofer conduce) si traficul, la care se adauga/aduna alti mici (dar importanti) factori.
Pe locul 2 in clasamentul factorilor care cresc consumul se numara gradul de uzura al masinii si starea ei. Un motor cu grad de uzura ridicat va consuma mult mai mult. Daca am zis mult mai mult inseamna ca ma refer chiar si la cativa litrii/100km in plus fata de un motor cu uzura normala (fac abstractie de km motorului pt ca nr de km accentueaza uzura mult mai putin decat regimul de exploatare). Ambreiajul ridica grav consumul de combustibil daca are uzura. Pana si placutele nasoale, saboti nasoi si tot restul ansamblului de franare conteaza (pistonase,garnituri,etc).
Eu m-am referit in principal la circulatia de oras. Inafara orasului consumul este intotdeauna mai mic.
Personal, am Vectra B, 1.6 16V din '98 cu 132.000 km pe bord si merge extraordinar (deci o sa merg pe ideea ca motorul nu are uzura mare si deci nu ar trebui sa consume mult). Nu am computer de bord. Consumul nu i l-am facut decat ochiometric, dar este corect in proportie de 90%. In oras ia intre 8-14, iar afara ia intre 5-10. Nu radeti ca am dat diferentele astea mari. Am facut referire la consumul din diverse momente. Adica am avut si consum de 8 la oras, dar am avut si consum de 14. Valabila explicatia si pt consumul de afara.
In principiu o vectra de 1.6 ar trebui sa ia in jur de 10 la oras si 7 afara. Asta e un consum cat se poate de normal avand in vedere aglomeratia. Daca vreti pot sa va spun si de Corsa mea (model 2007-2008) cu motor de 1.2 (80 cp, care nu prea ii vad inainte de 100 km/h) si care imi consuma mai mult decat Vectra cu toate ca are si motor mai mic si e si mai usoara. Dar am zis sa o scuz totusi pt ca are 1,2 tone si nici 5000 km rulati (si se presupune ca inca nu s-a asezat motorul bla bla bla)
Imi pica ochii in gura de somn... Nu stiu cate prostii am spus mai sus sau cate dezacorduri gramaticale am facut, dar sunt convins ca le vom discuta )
Multumesc celor care au rabdarea sa citeasca chiar tot. Eu n-as avea-o, recunosc ))
Mersul subturat in mod teoretic nu ar creste consumul, dar in mod practic o face. De ce ? Pt ca din cauza greutatii unei masini nu se poate mentine constanta aceasi viteza la o turatie mica si acele accelerari pt atingerea vitezei dorite (in conditiile in care ati schimbat treapta de viteza la o turatie mica) creste consumul mai mult decat daca ati schimba treapta de viteza la turatie mai mare. Masina are o greutate si se cere o anumita putere de la motor pt deplasarea ei (o deplasare mai rapida sau nu..); putere care se obtine prin consum de combustibil.
Acum sa vorbim la modul general (fara referire la un motor de o anumita capacitate sau un model anume de masina); pt masina, turatia normala de mers (si de consum) se afla cam in jurul a 2000-2200 ture (teoretic ar trebui sa se mai afle si pe la vreo 4000 ture, dar nu cred ca e indicat sa mergeti asa constant). Ca sa schimb viteza si sa ajung cel mai repede si mai economic la turatia optima (aprox.2000 ture) trebuie sa turez masina pe la 3000-3200 ture pt a schimba viteza. Consumul de combustibil va fi infim. Dar daca eu schimb treapta la 2000 ture, imi va scadea turatia in treapta superioara cu minim 500 ture si deci as avea (in cel mai fericit caz) 1500 ture. Acum, ca eu sa aduc masina inapoi la 2000 ture trebuie sa o accelerez, nu ? Dar imi permit eu sa o accelerez la fel de lent ca si cand as duce-o spre 3000 de ture si deja e in sarcina ? Nu, trebuie sa calc pedala mai tare ca sa ajunga hardughia de peste o tona la turatia optima, iar asta va insemna un consum enorm. Acum poate unii o sa spuna ca ar fi trebuit sa merg cu ea in 1500 ture. Nu ai cum. Mai ales in oras. Pe langa faptul ca denivelarile, gropile, ceilalti participanti la trafic iti vor face acea turatie/viteza sa scada si vei fi nevoit sa o cresti din nou, probabil intro perioada (destul de lunga, e adevarat) de timp iti vei nenoroci si masina (adica atunci cand iti va da in nas, se va ingatui, vei avea depuneri si gunoaie prin injectoare/carburator, vei avea joc in cutie, etc ) sa te gandesti ca poate si stilul asta de mers subturat a contribuit.
Am scris ceva.... pff...
Deci, pe scurt, principalii factori sunt regimul de exploatare (modul cum fiecare sofer conduce) si traficul, la care se adauga/aduna alti mici (dar importanti) factori.
Pe locul 2 in clasamentul factorilor care cresc consumul se numara gradul de uzura al masinii si starea ei. Un motor cu grad de uzura ridicat va consuma mult mai mult. Daca am zis mult mai mult inseamna ca ma refer chiar si la cativa litrii/100km in plus fata de un motor cu uzura normala (fac abstractie de km motorului pt ca nr de km accentueaza uzura mult mai putin decat regimul de exploatare). Ambreiajul ridica grav consumul de combustibil daca are uzura. Pana si placutele nasoale, saboti nasoi si tot restul ansamblului de franare conteaza (pistonase,garnituri,etc).
Eu m-am referit in principal la circulatia de oras. Inafara orasului consumul este intotdeauna mai mic.
Personal, am Vectra B, 1.6 16V din '98 cu 132.000 km pe bord si merge extraordinar (deci o sa merg pe ideea ca motorul nu are uzura mare si deci nu ar trebui sa consume mult). Nu am computer de bord. Consumul nu i l-am facut decat ochiometric, dar este corect in proportie de 90%. In oras ia intre 8-14, iar afara ia intre 5-10. Nu radeti ca am dat diferentele astea mari. Am facut referire la consumul din diverse momente. Adica am avut si consum de 8 la oras, dar am avut si consum de 14. Valabila explicatia si pt consumul de afara.
In principiu o vectra de 1.6 ar trebui sa ia in jur de 10 la oras si 7 afara. Asta e un consum cat se poate de normal avand in vedere aglomeratia. Daca vreti pot sa va spun si de Corsa mea (model 2007-2008) cu motor de 1.2 (80 cp, care nu prea ii vad inainte de 100 km/h) si care imi consuma mai mult decat Vectra cu toate ca are si motor mai mic si e si mai usoara. Dar am zis sa o scuz totusi pt ca are 1,2 tone si nici 5000 km rulati (si se presupune ca inca nu s-a asezat motorul bla bla bla)
Imi pica ochii in gura de somn... Nu stiu cate prostii am spus mai sus sau cate dezacorduri gramaticale am facut, dar sunt convins ca le vom discuta )
Multumesc celor care au rabdarea sa citeasca chiar tot. Eu n-as avea-o, recunosc ))
- dudaewvlro
- *
- 34 mesaje
- din 20 Nov 2008
- Vectra
- Valcea
dudaewvlro
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2008
- Mesaj Privat
- deleted-21402
- **
- 129 mesaje
- din 07 Aug 2008
deleted-21402
- Mesaje scrise: 129
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
09mihai
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2008
- Mesaj Privat
tannu a scris:Consumul e relativ. Sunt multi factori care il influenteaza. Factori care zilnic se modifica. Consumul care il puteti face este estimativ. Nu in fiecare zi e aceasi temperatura, nu bate vantul la fel, nu ploua, nu ninge, nu e acelasi numar de masini pe strada, nu mergeti cu geamul deschis sau cu o valiza in portbagaj, etc... De ce zic asta ? Pt ca un geam deschis creste consumul. Un portbagaj pus pe masina creste consumul. Presiunea slaba in roti si pana chiar si o usa neinchisa bine cresc consumul
Mersul subturat in mod teoretic nu ar creste consumul, dar in mod practic o face. De ce ? Pt ca din cauza greutatii unei masini nu se poate mentine constanta aceasi viteza la o turatie mica si acele accelerari pt atingerea vitezei dorite (in conditiile in care ati schimbat treapta de viteza la o turatie mica) creste consumul mai mult decat daca ati schimba treapta de viteza la turatie mai mare. Masina are o greutate si se cere o anumita putere de la motor pt deplasarea ei (o deplasare mai rapida sau nu..); putere care se obtine prin consum de combustibil.
Acum sa vorbim la modul general (fara referire la un motor de o anumita capacitate sau un model anume de masina); pt masina, turatia normala de mers (si de consum) se afla cam in jurul a 2000-2200 ture (teoretic ar trebui sa se mai afle si pe la vreo 4000 ture, dar nu cred ca e indicat sa mergeti asa constant). Ca sa schimb viteza si sa ajung cel mai repede si mai economic la turatia optima (aprox.2000 ture) trebuie sa turez masina pe la 3000-3200 ture pt a schimba viteza. Consumul de combustibil va fi infim. Dar daca eu schimb treapta la 2000 ture, imi va scadea turatia in treapta superioara cu minim 500 ture si deci as avea (in cel mai fericit caz) 1500 ture. Acum, ca eu sa aduc masina inapoi la 2000 ture trebuie sa o accelerez, nu ? Dar imi permit eu sa o accelerez la fel de lent ca si cand as duce-o spre 3000 de ture si deja e in sarcina ? Nu, trebuie sa calc pedala mai tare ca sa ajunga hardughia de peste o tona la turatia optima, iar asta va insemna un consum enorm. Acum poate unii o sa spuna ca ar fi trebuit sa merg cu ea in 1500 ture. Nu ai cum. Mai ales in oras. Pe langa faptul ca denivelarile, gropile, ceilalti participanti la trafic iti vor face acea turatie/viteza sa scada si vei fi nevoit sa o cresti din nou, probabil intro perioada (destul de lunga, e adevarat) de timp iti vei nenoroci si masina (adica atunci cand iti va da in nas, se va ingatui, vei avea depuneri si gunoaie prin injectoare/carburator, vei avea joc in cutie, etc ) sa te gandesti ca poate si stilul asta de mers subturat a contribuit.
Am scris ceva.... pff...
Deci, pe scurt, principalii factori sunt regimul de exploatare (modul cum fiecare sofer conduce) si traficul, la care se adauga/aduna alti mici (dar importanti) factori.
Pe locul 2 in clasamentul factorilor care cresc consumul se numara gradul de uzura al masinii si starea ei. Un motor cu grad de uzura ridicat va consuma mult mai mult. Daca am zis mult mai mult inseamna ca ma refer chiar si la cativa litrii/100km in plus fata de un motor cu uzura normala (fac abstractie de km motorului pt ca nr de km accentueaza uzura mult mai putin decat regimul de exploatare). Ambreiajul ridica grav consumul de combustibil daca are uzura. Pana si placutele nasoale, saboti nasoi si tot restul ansamblului de franare conteaza (pistonase,garnituri,etc).
Eu m-am referit in principal la circulatia de oras. Inafara orasului consumul este intotdeauna mai mic.
Personal, am Vectra B, 1.6 16V din '98 cu 132.000 km pe bord si merge extraordinar (deci o sa merg pe ideea ca motorul nu are uzura mare si deci nu ar trebui sa consume mult). Nu am computer de bord. Consumul nu i l-am facut decat ochiometric, dar este corect in proportie de 90%. In oras ia intre 8-14, iar afara ia intre 5-10. Nu radeti ca am dat diferentele astea mari. Am facut referire la consumul din diverse momente. Adica am avut si consum de 8 la oras, dar am avut si consum de 14. Valabila explicatia si pt consumul de afara.
In principiu o vectra de 1.6 ar trebui sa ia in jur de 10 la oras si 7 afara. Asta e un consum cat se poate de normal avand in vedere aglomeratia. Daca vreti pot sa va spun si de Corsa mea (model 2007-2008) cu motor de 1.2 (80 cp, care nu prea ii vad inainte de 100 km/h) si care imi consuma mai mult decat Vectra cu toate ca are si motor mai mic si e si mai usoara. Dar am zis sa o scuz totusi pt ca are 1,2 tone si nici 5000 km rulati (si se presupune ca inca nu s-a asezat motorul bla bla bla)
Imi pica ochii in gura de somn... Nu stiu cate prostii am spus mai sus sau cate dezacorduri gramaticale am facut, dar sunt convins ca le vom discuta )
Multumesc celor care au rabdarea sa citeasca chiar tot. Eu n-as avea-o, recunosc ))
Mersul subturat in mod teoretic nu ar creste consumul, dar in mod practic o face. De ce ? Pt ca din cauza greutatii unei masini nu se poate mentine constanta aceasi viteza la o turatie mica si acele accelerari pt atingerea vitezei dorite (in conditiile in care ati schimbat treapta de viteza la o turatie mica) creste consumul mai mult decat daca ati schimba treapta de viteza la turatie mai mare. Masina are o greutate si se cere o anumita putere de la motor pt deplasarea ei (o deplasare mai rapida sau nu..); putere care se obtine prin consum de combustibil.
Acum sa vorbim la modul general (fara referire la un motor de o anumita capacitate sau un model anume de masina); pt masina, turatia normala de mers (si de consum) se afla cam in jurul a 2000-2200 ture (teoretic ar trebui sa se mai afle si pe la vreo 4000 ture, dar nu cred ca e indicat sa mergeti asa constant). Ca sa schimb viteza si sa ajung cel mai repede si mai economic la turatia optima (aprox.2000 ture) trebuie sa turez masina pe la 3000-3200 ture pt a schimba viteza. Consumul de combustibil va fi infim. Dar daca eu schimb treapta la 2000 ture, imi va scadea turatia in treapta superioara cu minim 500 ture si deci as avea (in cel mai fericit caz) 1500 ture. Acum, ca eu sa aduc masina inapoi la 2000 ture trebuie sa o accelerez, nu ? Dar imi permit eu sa o accelerez la fel de lent ca si cand as duce-o spre 3000 de ture si deja e in sarcina ? Nu, trebuie sa calc pedala mai tare ca sa ajunga hardughia de peste o tona la turatia optima, iar asta va insemna un consum enorm. Acum poate unii o sa spuna ca ar fi trebuit sa merg cu ea in 1500 ture. Nu ai cum. Mai ales in oras. Pe langa faptul ca denivelarile, gropile, ceilalti participanti la trafic iti vor face acea turatie/viteza sa scada si vei fi nevoit sa o cresti din nou, probabil intro perioada (destul de lunga, e adevarat) de timp iti vei nenoroci si masina (adica atunci cand iti va da in nas, se va ingatui, vei avea depuneri si gunoaie prin injectoare/carburator, vei avea joc in cutie, etc ) sa te gandesti ca poate si stilul asta de mers subturat a contribuit.
Am scris ceva.... pff...
Deci, pe scurt, principalii factori sunt regimul de exploatare (modul cum fiecare sofer conduce) si traficul, la care se adauga/aduna alti mici (dar importanti) factori.
Pe locul 2 in clasamentul factorilor care cresc consumul se numara gradul de uzura al masinii si starea ei. Un motor cu grad de uzura ridicat va consuma mult mai mult. Daca am zis mult mai mult inseamna ca ma refer chiar si la cativa litrii/100km in plus fata de un motor cu uzura normala (fac abstractie de km motorului pt ca nr de km accentueaza uzura mult mai putin decat regimul de exploatare). Ambreiajul ridica grav consumul de combustibil daca are uzura. Pana si placutele nasoale, saboti nasoi si tot restul ansamblului de franare conteaza (pistonase,garnituri,etc).
Eu m-am referit in principal la circulatia de oras. Inafara orasului consumul este intotdeauna mai mic.
Personal, am Vectra B, 1.6 16V din '98 cu 132.000 km pe bord si merge extraordinar (deci o sa merg pe ideea ca motorul nu are uzura mare si deci nu ar trebui sa consume mult). Nu am computer de bord. Consumul nu i l-am facut decat ochiometric, dar este corect in proportie de 90%. In oras ia intre 8-14, iar afara ia intre 5-10. Nu radeti ca am dat diferentele astea mari. Am facut referire la consumul din diverse momente. Adica am avut si consum de 8 la oras, dar am avut si consum de 14. Valabila explicatia si pt consumul de afara.
In principiu o vectra de 1.6 ar trebui sa ia in jur de 10 la oras si 7 afara. Asta e un consum cat se poate de normal avand in vedere aglomeratia. Daca vreti pot sa va spun si de Corsa mea (model 2007-2008) cu motor de 1.2 (80 cp, care nu prea ii vad inainte de 100 km/h) si care imi consuma mai mult decat Vectra cu toate ca are si motor mai mic si e si mai usoara. Dar am zis sa o scuz totusi pt ca are 1,2 tone si nici 5000 km rulati (si se presupune ca inca nu s-a asezat motorul bla bla bla)
Imi pica ochii in gura de somn... Nu stiu cate prostii am spus mai sus sau cate dezacorduri gramaticale am facut, dar sunt convins ca le vom discuta )
Multumesc celor care au rabdarea sa citeasca chiar tot. Eu n-as avea-o, recunosc ))
daca aveai motor de 1.6 pe vectra mai mult ca sigur naveai asa consum, aveai intre 8 in oras si 5 in afara.
despre ce zici tu ii 1.6 v16, adica masina ta.
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
cristiandvd a scris:@catza21 Greu de crezut ca ai o viteza MEDIE afara de 120....
@nameless2 e normal sa consume mai putin atunci cand mergi in regim normal. Daca margi subturat consuma mult. Nu e nimic aiurea
@nameless2 e normal sa consume mai putin atunci cand mergi in regim normal. Daca margi subturat consuma mult. Nu e nimic aiurea
Nu m-am uitat niciodata in afara exact cat am media, dar cam asa incerc sa merg , in jurul la 120, normal ca merg si mai incet, si mai tare, dar... cred ca tot ai dreptate si nu se face o media de 120 ca asta ar insemna sa merg cam repede, dar tot e ceva.
- tannu
- ***
- 775 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 775
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
09mihai a scris:
daca aveai motor de 1.6 pe vectra mai mult ca sigur naveai asa consum, aveai intre 8 in oras si 5 in afara.
despre ce zici tu ii 1.6 v16, adica masina ta.
Am facut referire si la masina mea, dar si in general. Oricum, nu prea am inteles ce ai vrut sa zici. Banuiesc ca ai vrut sa zici "in jur de" si nu "intre" sau ai dat maximul de consum 8 si minimul 5, desi ma indoiesc. Daca asta ai vrut sa zici, atunci nu prea ai nimerit-o... In principiu, un motor de 1.6 normal, consuma mai mult decat unul 1.6 16V. Dar diferenta este mica.
daca aveai motor de 1.6 pe vectra mai mult ca sigur naveai asa consum, aveai intre 8 in oras si 5 in afara.
despre ce zici tu ii 1.6 v16, adica masina ta.
Plus ca motoarele (nu numai de 1.6, ci in general) exista cu injectie multipunct, monopunct si carburator, iar motorizarea diesel exista numai cu injectie. Asta este ordinea consumului la ele (de la consum mic la consum mare: multi, mono, carburatie).
luczian
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2008
- Mesaj Privat
- dudaewvlro
- *
- 34 mesaje
- din 20 Nov 2008
- Vectra
- Valcea
dudaewvlro
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2008
- Mesaj Privat
- thrill
- ***
- 875 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 875
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
- dudaewvlro
- *
- 34 mesaje
- din 20 Nov 2008
- Vectra
- Valcea
dudaewvlro
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2008
- Mesaj Privat
- alexone
- **
- 125 mesaje
- din 12 Apr 2008
- Vectra 2002 z22se
- Prahova
alexone
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2008
- Mesaj Privat