Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul, in mod special cutitul ala al tau face toti banii.

Cateva diferente privind modul usor la care ai demontat bordul tau in tutorial si felul cum mi-au iesit mie la demontare componentele: aeratoarele mele le-am scos foarte greu erau intepenite acolo in special cele de pe mijloc (cred ca nu au fost scoase niciodata). Surubul din stanga la aeratoarele de pe mijloc l-am scos dupa ce m-am chinuit cu el 10min, era atat de strans incat oricat m-am impins in el cand invarteam de surubelnita mea (una foarte lunga) imi arunca afara surubelnita din crucea surubului. Cand intr-un final acesta a pornit sa se desfaca a pocnit urat, cred ca nici asta nu a fost desfacut vreodata. In bord aveam un bec ars pentru care am desfacut bordul, becul care inca functiona si lumina acele vitezometrului, cel de la indicatorul de km din mijloc si cele 2 becuri din spatele TID-ului erau toate negre.

Le-am schimbat toate cu altele noi, ca sa nu am surprize pe viitor. Acum dupa o vreme constat ca becul de la indicatorul de km s-a ars. Stii cumva daca se poate schimba fara sa demontez bordul, cumva pe dedesupt ? Eu nu am la masina mea umarul din metal care se vede in tutorial in partea de sus si care este montat pe coloana de directie imediat la baza bordului, deci as putea sa bag cumva mana sa incerc extragerea becului de la km.
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser cred ca nici macar un doctor ginecolog nu ar avea o mana atat de fina sa se descurce cum zici tu.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am sperat sa nu trebuiasca sa demontez tot din nou ca sa ajung sa schimb iar un nenorocit de bec. Ma tot amageam de unul singur ca daca scot capacele de la coloana de directie voi avea cumva un pic de loc ca sa ajung la indicatorul de km, sa-l rasucesc cumva si sa scot/schimb becul ala cu o penseta la 90 grade.
  • deleted-977

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2005

  • Mesaj Privat
ksper, multumesc pentru efortul tau de a filma si posta aici lucrarea. Pe mine m-a ajutat.
Skip ads

  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
@ksper. Multumim de aprecierile ce le-ai facut. Foarte bun si videotutorialul facut de tine. Felicitari tie si colegilor din Arges care aduc un mare plus cu tutorialele postate pe forum. Wink
  • Lucinistor

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Buna seara.Detin si eu un Vectra B x20xev din 1996,si as dori sa-mi spuna cineva daca stie cum sa refac sa-mi mearga ceasurile de la kilometraj si turometru pt ca le-am dat peste cap din greseala.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Lucinistor, bine ai venit pe forum. Foloseste studierea regulamentului mai intai si dupa aceea foloseste functia ''Cautare''(in dreapta sus), face minuni. Exista tutorial si cateva sfaturi despre problema ta. Studiaza aici.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=98291
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ce nu am inteles eu. Daca se umbla la ceasuri avand cheia in contact, ce se intampla?
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
...absolut nimic!Eu chiar am lasat cheia in mod special in contact ca sa pot roti ori de cxate ori am avut nevoie,volanul.Ori operatiunea a fost mult mai complexa,tinand cont de faptul ca am schimbat complet bordul.Omega B,dar procedura este foarte asemanatoare,difera doar pozitia functie de diferenta de design.
Oricum,tutorialul este foarte bun,explicit,chiar i-mi pare rau acum ca nu am facut si eu unul in cazul meu.Bine totusi ca nu se ard asa de des beculetele alea...
  • bobilson

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 Y2.0DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salutare gashka!
As dori sa multumesc din tot sufletul celor care creat si dezvoltat acest topic. Sper sa va dea D-zeu sanatatae si timp liber sa ne mai ajutati cu sfaturi. Consider ca suntem multi "nepriceputi", care fara sa ne dam seama devenim victime sigure ale "mecanicilor" mai mult sau mai putin priceputi.
Datorita celor ca 'maiandrei' sau 'murzick' reusim sa evitam cheltuieli fara rost si in plus devenim mult mai atasati de Opel-ul nostru.
Va multumesc inca o data si dau cu placere o bere daca veniti la Brasov.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
cangri a scris:ahappyuser cred ca nici macar un doctor ginecolog nu ar avea o mana atat de fina sa se descurce cum zici tu.

Ai dreptate, a trebuit sa scot ceasurile ca sa schimb becul.

Dar apoi (in exces de zel) am facut prostia sa pun becuri in soclurile libere din TID, am montat totul la loc, contact si hopa ... becul cu placutele uzate aprins!
Am schimbat dupa 2 saptamani discurile si placutele (erau uzate peste limita minim admisa) dar becul tot aprins a ramas.

Asa ca am demontat doar partea din dreapta unde sunt aeratoarele si am scos plasticul in care stau ele, apoi am bagat mana folosind un bit cu cap tubular intre degete si am extras ambele becuri din soclurile din spate la TID, fara sa scot ceasurile cu TID-ul si toate plasticele ce trebuiesc demontate pe partea stanga. Macar atat tot am putut sa fac, fara sa demontez ceasurile cu TID-ul inca o data Smile .

Deci, cu putin efort si indemanare, la TID poti schimba becurile arse fara sa demontezi ceasurile si TID-ul, doar desfacand (ce trebuie desfacut) in partea dreapta.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu exact cum este la Vectra B cu martorul luminos la placute,dar deobicei martorul din bord este activat de senzorul nivel lichid de frana...Ori,daca nivelul este bun,atunci senzorul este problema.Pentru placute sunt alti senzori,mai exact placutele in sine au pastile incorporate,ori trebuie sa le schimbi tot cu placute cu "senzori".Uzura in acest caz se semnalizeaza pe MID,daca ai in echipare,ori tu vorbesti de TID,care nu afiseaza asa ceva.Bun faptul ca ai gasit pozitie sa poti avea acces la martorii luminosi.Asta inseamna ..."mana fina" Smile
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
De unde senzori de uzura placute daca eu nu aveam firele si mufele de cuplare ? Soclul respectiv e permanent alimentat cu curent la mine in TID.
Defapt nu am vazut nici macar vreo mufa-ceva in zona telescopului/discurilor in care as putea baga mufa firelor ce duc la senzori. Poate e pe undeva dupa contraaripa, desi nu prea ar avea sens sa fie asa ca nu e logic sa umbli in compartimentul motor cand schimbi placutele de frana.

In plus, eu cred ca pe Vectra B 1.7TD [10.1995-12.1998] senzorii de placute frana pe rotile din fata s-au pus doar pe echiparile CD.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil inseamna ca instalatia exista,dar se opreste pe undeva...Ceva gen "stand by wires".Am gasit de exemplu la masina mea ,cand am schimbat bordul,instalatia pentru pilot automat,firele cu mufa erau "intoarse" si izolate pe traseul general de cablaj,plus alte mufe la fel,intoarse si izolate.Instalatia poate suporta anumite "dotari",lipsesc doar terminalele.Oricum,chestia cu placutele de frane,nu-mi par asa de importante,eu de exemplu am renuntat la a cumpara placute cu pastile,am bagat placute normale,si pentru a scapa de mesajul de avertizare,am facut un shunt in mufa care conecta respectivii "senzori".Placutele oricum le vrific vizual la schimbarea gentilor vara/iarna.
  • Dragos05

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2002 z17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2012

  • Mesaj Privat
fratilor m-am apucat sa demontez si eu bordul...si dupa ce am scos blocul de lumini si rama din jurul sau ..dupa cateva minute a inceput sa tipe ..de genu ti ti ti ... Shocked ce naiba o fi ? dupa ce l-am pus inapoi a incetat si acu nush ce sa fac sa continui sau nu ??
  • ssergiiu

  • Mesaje scrise: 431
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Daca ai miscat tabloul de lumini atunci poate au iesit putin pinii din mufa si de aia face. Cu mare incredere continua si daca chiar se aude asa chiar continua sa vezi cauza, alceva nu este acolo doar pinii ca sunt ansamblati pe tablou si mufa care este prinsa in bord.

Bafta

Numa bine (ssergiiu).
  • alin.andrei25

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1996 -
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Si eu am displeyul cu afisajul intrerupt poate cineva sa ma ajute si pe mine sal repar eu sunt din judetul galati poate este cineva din judetul galati care stie sa repare?. Displeyul este de opel vectra b din 96
  • viorelxxx

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=3283 documenteaza-te de aici ! ( de unde din jud galati esti , poate te ajut eu dar nu garantez 100% pe reusita operatiunii in functie de gravitatea defectiunii !)
  • alin.andrei25

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1996 -
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2012

  • Mesaj Privat
din poiana 26 km pina in tecuci ce zici mil poti rep dami un r
  • GabyYO9INU

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2013

  • Mesaj Privat
ksper a scris:Studiind tutorialul lui maiandrei si lui URAGAN, m-am hotarat sa fac un videotutorial cu aceasta operatiune. Eu am avut ca defect la ceasuri indicatorul de combustibil, care nu mai functiona, nu mai indica nimic, desi martorul luminos se aprindea si m-am hotarat sa il inlocuiesc. Multumesc pe aceasta cale celor doi pentru indrumarile utile.
Daca acest videotutorial nu isi are locul in acest topic, rog un moderator sa il mute in topic aferent. Multumesc.


Foarte util videotutorialul, multumesc frumos ksper Respect!
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR