Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • ionutcatalin_bic

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salut!
Am un opel astra 1.6 2001 motor z16xe( de 2 ani-nici o problema pana la aceasta)
Problema la masina mea a inceput acum 3 luni si ceva cand ma deplasam dinspre Iasi spre Bacau.
Mi-a aparut in bord atunci martorul "cheita cu masina". Am tras pe dreapta am oprit motorul, am dat din nou cheie dupa care eroarea a disparut.
La cateva zile dupa acest incident aceeasi problema. Oprit fiind la un semafor, opresc si dau iarasi cheie in speranta ca martorul din bord se va stinge. Surpriza...! S-a stins si a aparut martorul 'MIL"(sper sa nu gresesc). Masina a inceput sa tremure(zicala-mergea in 3 pistoane) f tare; motorul parca nu mai era pe suporti si toba mai avea putin si ziceai ca se rupe. Nu se tura mai mult de 3000 turatii, zgomot ingrozitor. Am reusit sa ajung cu masina acasa dupa care, a doua zi, am plecat direct in service.
Sad Service nr.1: Sunt din Bc si atrag atentia celor care il stiti pe Gabi, mecanicul din nord...atentie la testerul lui ca nu citeste toate erorile.
Aici, in service, imi apare pe tester erorile p0351, 0352, 0353, 0354, adica bobina de inductie. Fac proba cu o bobina si nici o schimbare.
Concluzia: calculatorul
In toata aceasta perioada observ ca martorul ba apare ba dispare. Masina tremura numai dupa ce motorul se incalzea si numai daca opream si reporneam.Tin sa completez ca martorul cu cheita aparea(deci inainte sa apara MIL) numai dupa ce turometrul depasea 3500 turatii.
Service nr 2:
schimb:filtru benzina, bujii, senzor temperatura motor, etc
incep sa ma documentez pe forum si ajung la aceeasi concluzie cu mecanicii: calculatorul masinii(ECU), asa ca iau legatura cu Dan Cuciureanu caruia ii trimit calculatorul.
Prima reparatie nu a fost reusita din cauza unor piese dintrun lot defect.-masina nici nu mai pornea.
A douareparatie- curier rapid-montare- bateria scoasa, grija mare la mufe, contact, 20 minute fara accelerare la relanti ca sa isi ia valorile, eroarea tot in bord(constient ca tb stearsa din tester). Apas pedala de acceleratie si surpriza: turatia nu trecea de 3500-3200, rateuri pe toba, mers intrerupt, etc.
Poate s-a infundat catalizatorul, poate egr...o gramada de opinii.
In tot acest timp il stresam pe Dan Cuciureanu la cap cu telefoane, iar acesta incerca sa ma sfatuiasca ce sa mai fac. Si: am curat egr, throtle, am desfacut toba- nici o schimbare( la o curatare a EGRului si-a revenit turatia dar tot aveam eroare)
Service nr3: nu vedea Egr
Service nr. 4: bobina de inductie
service nr 5: bobina, egr, senzor ax cu came
service nr 6 si 7: egr si senzor ax cu came(camshaft) si din cand in cand bobinele 1 si 4
Ma opresc la boch( nu va duceti ca nu au nici o treaba): Aia desfac sonda lambda dinaintea catalizatorului- nici o schimbare, schimba egr, sudeaza"saxofonul"(il dau jos de masina pt ca dupa ce am desfacut capacul am descoperit ca era crapat-posibil de la tremurat- il sudeaza- de mantuiala- curatare- remontare).
Concluzii: catalizatorul este bun, sondele lucraeaza cum trebuie, schimbat EGR-apare in continuare eroare pe tester si ma sigura ei ca daca schimb senzorul ax cu came lucrurile se rezolva(270 senzorul si 280 montarea ca cica tb sa dea jos distributia...prostii). Ma enervez si plec dupa niste discutii aprinse.
Disperat si enervat, il sun pe Dan Cuciureanu, care in tot acest timp a fost un mare domn cu mine si in cele din urma ma duc la Iasi sa verificam daca nu cumva distributia e sarita de la punct.
In Iasi Dan si Iulian(le multumesc pe aceasta cale) dupa un efort de o zi desfac distributia( era usor sarita de pe punct) schimbam rola intinzatoare pt ca nu era in regula si facea un zgomot ciudat, verificam senzorul de la ax cu came de pe o alta masina( multumesc Costel)...era bun si al meu(dadeam banii aiurea si nu tb data distributia jos pt schimbare), schimbam si bobina de inductie- nu mai aparea 0351 si 0354 dar tot nu se tura.
Concluzia: dupa n testere, dupa o munca de sisif de o zi masina tot nu se tura.
Cauze posibile: un fir intrerupt la mufa care primeste semnal in ecu( e umblat acolo se pare) sau 70% tot ecu. Ramane de vazut ce se mai poate face.
A doua zi sunetul care credeam ca va disparea prin schimbarea rolei intinzatoare la distributie a reaparut.
De ce am aceste probleme? Banuim ca a fost umblat in soft pt a i se da cativa cai putere in plus pt ca pe langa alte modificari(suspensie, toba, jante, exterior) s-a umblat si la ECU si motor(nu stiu).- "masina fugarita"
Singura mea speranta e sa fac testul cu un alt ECU si sa verific instalatia electrica pt ca toate erorile sunt pe aceeasi magistrala. Imi tb si codul calculatorului pt a fi resetat(si nu il am).
Asa ca il rog si pe Mihai-Bucuresti, daca poate, sa ma ajute si pe mine cumva.
Scuze daca nu am fost destul de explicit, iar daca am omis ceva voi reveni pe masura ce imi veti putea spune si mie care ar putea fi problema.
Va tin la curent.
Skip ads

  • ionutcatalin_bic

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Mai trec cateva luni si nici o schimbare.
Alte incercari de reparare ale calculatorului fara reusita.
Am trimis ECU, imobilizatorul si cheia lui mihai sa-i faca proba pe alta masina...poate asa isi va da seama de problema...sa vedem...
  • edyionut

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca o sa innebunim cu masinile astea.Si la mine mersul motorului s-a schimbat ( in rau) dupa ce am schimbat senzorul crankshaft.De atunci, pe zi ce trece, parca motorul se aude din ce in ce mai tare, desi motorul merge rotund, se infige, nu scoate fum, doar consuma putin mai multa motorina.

La fel am fost si eu in 7 service-uri si degeaba.Zgomotul la mine este in partea cu distributia.Desfacut distributie, verificat pompa apa, role, curele si totul este in ordine.

Totusi se aude acel zgomot infundat si motorul parca este rece si cand are 95 grade.

De vreo 3 luni tot ma chinui sa depistez de unde este si nu reusesc.Totusi ieri mi-a spus un mecanic, ca la mine este problema de combustie si nu mecanica.Cica un injector nu-si face treaba si de aceea motorul merge prost.


In concluzie, trebuie sa ai rabdare multa si atentie mare la ce mecanici mergi.
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Doamne chiar ca trebuie sa fii disperat...trecusem mai demult printr-o stare apropiata...nu se stia ce e ...inductie, ecu..povesti multiple de povesti..sunat la Mihai, incercari.... egr, valva de purjare care nu mai functonau..dar chiar unde ma asteptam sa vina vre-o rezolvare s-a intamplat ceva....am mers la reprezentanta si au facut baietii update de soft...si atat..posibil buguri si altele...
sper ca Mihai sa poata sa iti spuna ce e cu masina ta!
tine-ne la curent!
Skip ads

  • edyionut

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
La MIhai am fost, ECU desfacut de 2 ori , calculatorul de injectie reconditionat ( lipituri reci).In rest, erori nu-mi apar absolut deloc in bord.

Iti spun , sunt innebunit, nu mai stiu ce sai mai fac.I-am schimbat si senzorul de temperatura lichid racire, nimic.

Ma gandesc, ca atunci cand astia la service mi-au schimbat senzorul de rotatii, sa nu fi scos vreun furtun ceva, ca au stat sa-l schimbe vreo 2 ore ( desi asta se schimba in maxim 30 minute).Acest mers zgomotos a coincis cu schimbarea acestui senzor crankshaft.

Intrebare si dilema : Poate acest senzor sa fie montat prost si totusi sa porneasca masina?


Cred ca o sa-i schimb si uleiul, desi are doar 2000 sau 2500 de km.Am ARAL 10W40 si trec pe Mobil 1 5W40 cum mi-a recomandat Dancuciureanu.
  • ionutcatalin_bic

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
iti recomand ulei castrol10w40; daca iei mobil1 ai grija ca este in comert fabricat si la turci.
cineva mi-a zis ca ar putea fi niste pastile care au legatura cu distributia si sunt in motor...nu ma pricep...
am vazut ca ai scris senzor cranksaft (arbore cotit)...cel de la distributie-ax cu came se numeste camsaft...
daca la tine nu da nici o eroare problema e sigur din motor...parerea mea.
tine-ne la curent poate pana la urma o rezolvi. Bafta multa!
  • edyionut

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
O sa va tin sigur la curent, insa nu mai stiu ce sa mai fac.

Masina trage foarte bine, porneste la sfert de cheie, nu s-a oprit niciodata in mers.

Acum zgomotul acela "HARSAIT" ( ca de rulment), a aparut si in mers si este foarte stresant.Totul se aude in partea distributiei.Mai mult este si un "DUDUIT" al motorului in masina.De afara nu se aude deloc, merge normal.


Si, da, am schimbat senzorul de arbore cotit.Totul a coincis cu schimbarea acestui senzor.
  • ionutcatalin_bic

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
zgomotul dispre distributie poate veni de la rulmentul suportului de la alterator sau electromotor parca...sunt foarte apropiate si de aia creaza senzatia ca ar veni de la distributie.
Skip ads

  • edyionut

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am desfacut capacul la distributie si rolele par in regula, pompa de apa la fel; alternatorul l-am invartit cu mana, dupa ce am scos cureaua si nu se aude nimic, se invarte bine.

O sa mai merg o data la service si ii rog pe baieti sa dea scutul jos si sa se uite pe dedesubt, pe la alternator, sa verifice din nou rolele, trebuie sa-i dau de cap.

Culmea este ca motorul merge rotund cand se incalzeste, atunci cand e rece are fluctuatii destul de mari.Bateria am masurat-o si este la 85%, deci alternatorul incarca, luminile nu-mi palpaie.

Sa ma gandesc din nou la calculatorul de injectie? ( dar nu am nici un martor in bord)
  • ionutcatalin_bic

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
rulmentul de care ti-am spus nu are nici o legatura cu faptul ca alternatorul incarca sau nu. e pur si simplu un suport pe care se invarete si cureaua de transmisie.
  • edyionut

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
mersi, o sa verific si acolo
  • ionutcatalin_bic

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
ai grija la ce mecanici te duci...vezi pe forum serviceurile de care ar tb sa te feresti. bafta multa!
Skip ads

  • edyionut

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
am niste prieteni foarte buni la un service bosch, nu ma duc la oricine.La ei cel putin stau cat vreau cu masina pe rampa, numai sa depisteze problema.
  • ionutcatalin_bic

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
stii vorba cu prietenii...sa te feresti. sa fie si buni mecanici. eu in Bc sunt satul de Boch...nu au nici o treba ... dupa ei schimbi tot si degeaba.
  • ionutcatalin_bic

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Problema inca persista.
simptome: se opreste motorul, erori la bobina de inductie...toate apr cand se incalzeste motorul-temp optima de functionare.
Cauza: ECU din partea de inductie.
Solutia: cred ca se rezolva
Alte probleme: nu mai am permis 3 luni
In rest: toate bune
  • valentinobuzau

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut. pot sa faca la service opel upgrade de soft si sa mearga ? cat te-a costat? merci.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
incearca o resoftare daca ai eliminat toate celelalte variante . poate atunci nu mai sunt probleme
valentinobuzau te asteptam la intalnirile noastre
  • ionutcatalin_bic

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
revin cu vechea mea problema...dupa o noua interventie la ECU...la temperatura de 90grade plus se opreste motorul din senin si la relanti si in mers. daca se incalzeste motorul nu mai pleaca deloc pana ce nu se raceste. precizez ca ventilatoarele pornesc si ca temp in bord coboara odata ce ele pornesc.
cu metoda pseudoagrafa si la tester eroare bobina de inductie 0351, 0352, 0353,0354....suspectez bobina si caut pe cineva sa-mi imprumute si mie inductia juma de ora....CINEVA?....
Nu inteleg totusi care e legatura intre bobina si temp motorului, sau ce altceva ar putea fi...CINEVA?!
  • ionutcatalin_bic

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
A trecut mult timp si dn cauza ca nu prea am avut timp ma vad acum obligat sa dau raspunsul la problema mea

ERA DE LA ECU pe care l-a facut Mihai *apelati cu incredere la el si mai era si mufa de la bobina de inductie*rezolvare Eugen din Bacau

Concluzionand, pe parte electrica Opel e o marca care face probleme, pe langa EGR si alte minuni, masina nu mai trage ca inainte, am un zgomot ciudat imediat dupa pornire care vine, zic eu, dinspre distributie, dar aici tb sa-i multumesc....se stie el...acelasi care mi-a luat bani sa faca ECU si s-a facut ca ploua dupa.
Cu toate astea tin sa-i multumesc lui Mihai si va recomand sa apelati cu incredere la el daca aveti probleme cu Ecu si nu numai. Sfatul meu e sa mergeti numai la el cu toate ca mai sunt si alti amatori pe forum, sau cel putin amatori in problema mea, care va vor lua banii si care, e posibil sa nu va rezolve.
Daca sunteti din Bacau si sunteti disperati, mai ales daca masina e Diesel apelati la Eugen, e scump, dar in cele din urma veti ajunge la concluzia ca mai bine apelati la el de la inceput...asta in cayul in care masina voastra mai porneste si poate fi dusa la garajul lui.
Respect tuturor opelistilor, va salut!
  • ionutz_gym

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
salut aceeasi problema o am si eu........................un nr de tel a lui MIHAI si a lui EUGEN
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR