Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Service-uri
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Ba da, e pe lant, la 104.000 Km face ca dieselul cu ulei Mobil 5W40 si trebuie schimbata. La anul, deocamdata incerc sa-mi fac lista de piese; am citit tot topicul acela de 49 de pagini cu distributia dar tot nu mi-e clar... mai vedem. O sa incerc sa obtin si alte pareri de la corsari "veterani", poate dau de cineva sâmbata la terenul de sport din Valea Aurie.
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,541
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai daca e pe lant e eterna? La z14xep un coleg a schimbat distributia la aproape 100.000 km. Masina noua luata de la Huber.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu e eterna, am aflat si eu asta dupa ce am cumparat masina dar oricum, nu-mi pare rau. As fi mai linistit daca as mai obtine si alte pareri, macar dupa sunetul motorului la cald.

Si apropos de topic, si eu am fost intrebat la Huber "unde ai vazut tu asta, pe forum?" dar n-am raspuns, nu era cazul. Nu s-a precizat despre ce forum era vorba, dar nu cred ca despre altul.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,541
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Cere o oferta de la Huber prin programul 4+ si eventual iti mai dau un nr tel de la un mecanic...e in Cristian...sa poti face o comparatie.
Skip ads

  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
O idee buna... trimite-mi numarul mecanicului pe privat, te rog. Sau cum crezi tu.
  • lukaci

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
In programul 4 + nu este inclusa operatia de inlocuire a distributiei (kit) la motoarele pe lant .
da, este adevarat ca motoarele de 1.2 si 1 ,0 sunt mai zgomotoase in functionare din cauza
lantului dar ai putea sa incerci un ulei 10 w 40 poate se mai atenueaza zgomotul .
Reglarea lantului se face cu ajutorul unui intinzator hidraulic si este posibil sa nu fie o
presiune corespunzatoare in instalatie .
In concluzie trebuie sa inlocuiesti tot kit-ul de distributie (lant , intinzator hidraulic ,pinioane
patine ) pentru reusita garantata .(pe original asa se achizitioneaza )
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@lukaci: am luat-o in martie 2012, proprietarul anterior folosea cu Castrol 15W40 si tacanea cu motorul cald, nu consuma ulei deloc - ceea ce nu e normal. Eu folosesc Mobil 5W40, tacane, consuma cam 80 grame la mia de kilometri - ceea ce e normal. Toba e curata cu ambele. Deci as zice ca nu e uleiul. Becul se stinge la automat.
Si eu pot sa-i bag o tabla sub intinzatorul hidraulic sa nu mai tacane, dar nu vreau sa elimin zgomotul in sine ci cauza lui.
Am tot citit despre distributii hidraulice variabile, dar tot nu m-am prins de unde vine de fapt zgomotul acela de tacanit - asa sunt eu mai curios de felul meu, vreau sa inteleg lucrurile cu care am de-a face. Culbutorii "dau in cap" la tacheti, fiindca sunt putin defazati? dar tachetii nu stau lipiti de culbutori? Sau cum se intampla de fapt?
  • lukaci

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
In concluzie trebuie sa inlocuiesti tot kit-ul de distributie (lant , intinzator hidraulic ,pinioane
patine ) pentru reusita garantata .(pe original asa se achizitioneaza )
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@danut32 - eu iti recomand sa schimbi in primul rand uleiul si sa pui GM 5W30 Dexos 2 sa vezi apoi daca mai face asa de urat si daca tot asa face atunci in primavara schimbi distributia cu totul (kit complet si pe original ar fi de recomandat daca nu ceva firma cunoscuta) si daca tot face asa atunci mai poate sa fie de la tacheti care nu stiu sigur daca si la tine sunt sau nu hidaraulici... Pana atunci incearca sa nu o fortezi prea tare ca daca intinzatorul hidraulic este problema e posibil sa iti sara lantul cu 1-2 dinti si apoi sa vezi distractie.
Ca sa vezi daca este de la tachetul hidraulic poti sa pui cum ai scris tu o tablita sa vezi daca se atenueaza zgomotul si asa mai elimini si posibilitati.
Cat despre uleiul Mobil 1 eu nu recomand ca e facut in Turcia si e foarte slab. Doar daca cumperi din acela la galon fabricat in state (are vreo 0.9l) si gasesti si pe forum si pe net. dar incearca intai faza cu tablita si mergi putin cu ea si vezi daca e la fel si apoi cu schimbatul uleiului (eu cu nici un ulei nu merg mai mult de 10.000km)
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Uleiul Mobil 5W40 cam asa arata - partea din spate a bidonului, nu bag mana in foc unde e fabricat, mi-a fost recomandat de altcineva. O fi ce trebuie, n-o fi? nu stiu. Si de-aia intrebam cum se produce de fapt zgomotul ala de diesel, inca nu inteleg fenomenul ca sa-mi pot da seama singur ca o fi uleiul, ca tachetii, ca dracu sau lacu...
Tachetii sunt hidraulici 100%; ca sa nu mai fie dubii, mai zic o data: Corsa C din 2001 benzina, motor Z12XE 75CP, 16 supape. Daca bag o tabla sub intinzator posibil sa nu mai bata, se mai "aliniaza" oarecum arborii cu came intre ei, dar lantul tot se rupe daca e prea obosit. La 102.000 Km cred ca tabla sub intinzator e ca nitroglicerina pentru cardiaci - te scapa pe moment, dar pana la urma...

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
uleiul dupa codul de bare este fabricat EU dar din cate am aflat eu de la importator din Sibiu este fabricat in Turcia.
partea cu tabla sub intinzator am scris sa o faci ca sa fi sigur ca este de la distributie problema. daca tot asa face atunci schimba uleiul si pune 5W30 de la GM si vezi daca nu se imbunatateste zgomotul. cu presiunea e ulei cum stai?...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
danut32 aici se discuta cu totul altele, vezi titlul.
Uleiul e bun dar nu excelent ca un 0W40. De distributie nu scapi, adica fara tampenii cu tablite, schimbat tot cum spune GM si gata cu solutii mioritice.
Skip ads

  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Mea culpa, gata, am terminat cu distributia aici. Mersi mult pentru tot.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,541
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Azi am fost la Huber Autohouse...bucșe posterioare braț fata (bascula) si bucșe bara stabilizatoare. Operațiunea s-a încheiat cu succes, am scãpat de troncãnit...pe o perioada cât mai lungã, sper.
Partea proasta e cã am avut mâncãrimi undeva și am fãcut o examinare pe dedesubt, în timp ce mașineta era pe elevator...cu concluzii urâte: un burduf planetara e pe moarte (încã in faza incipienta) iar cablul de frânã are unul din manșoanele de protecție retezate...deci o sa se blocheze cu proxima ocazie.
Despre personalul Huber..numai de bine, la aceastã sesiune: atitudine amiabilã, preț convenabil (probabil o fi tacticã de marketing, sã estimeze un preț mai mare în faza inițialã, sã fie clientul mulțumit la final Smile ); mitã un spãlat exterior și un set de suporți numere (cel de pe fațã cedase nervos, probabil dupã o întâlnire cu vreun șofer de duminicã prin parcare). Partea proastã e cã mi-au înghețat broaștele la portbagaj și suporți schi...noroc cã am descoperit în timp util și le-am rezolvat. (Dimineațã vrem sã o roim la munte la prima orã )
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am fost la Huber in Decembrie 2012 ca sa verific care este concentratia de antigel din circuitul de racire motor, mi-au luat lichid din vasul de expansiune si l-au pus pe o lamela-ceva, apoi s-au uitat printr-un dispozitiv care avea un fel de lupa(?) iar in capat statea lama cu testul de antigel. Verdict : -20grade C si cam murdar antigelul (dupa ce am facut o curatare serioasa acum 1 an de zile la tot circuitul de racire din motor cu detartrant separat doar in radiator si apa+sare de lamaie in rest).

Amabili, nu m-au taxat, a fost gratis testarea si le-am multumit pentru acest serviciu. Recomandarea lor : sa drenez 1l lichid din circuit si sa completez cu 1l antigel pur in amestec. Evident ca nu am facut nimic sa completez la momentul respectiv, pentru ca pâna ar fi ajuns temperatura in oras la -20grade C ma gandeam eu ca vor mai trece cateva saptamani bune... chiar sa fi fost -20grade C la un moment dat pentru cateva ore tot nu cred ca ajunge acolo lichidul din motor ca si temperatura exterioara fara ca masina sa stea nepornita cateva zile consecutiv sau temperatura sa se mentina o noapte intreaga acolo. Asa ca mi-am tot amânat momentul pentru când voi completa, cel putin pâna azi.

Ei bine, azi dimineata au fost -15grade C, ieri dimineata -15grade C, alaltaieri dimineata -14grade C... si stiind ca lichidul meu rezista doar pana la -20grade C azi am deschis busonul vasului de expansiune inainte de a porni motorul. Lichidul din vas era in regula, nicio urma de gheata (nici nu ma asteptam) dar cand ma uit pe capac, gasesc gheata pe ambele supape (una sigur e supapa, cealalta nu stiu exact, dar sunt apropiate ambele de centrul busonului) si am râcâit-o cu unghia - era apa inghetata.

Acum, intrebarile mele ar fi : cat de precis este tester-ul de concentratie antigel in lichidul de racire care-l folosesc cei de la Huber ? -20grade C sunt... -20grade C in realitate sau tester-ul lor ar putea fi decalibrat ? Poti sa te iei dupa ce valoare dau tester-ele astea, adica indica corect ? Cum testeaza/functioneaza un astfel de tester ? De mentionat ca nu era de-ala ieftin cu pipa si scala pentru antigel cald si alta scala pentru antigel rece.

Si ce s-a intamplat defapt ? Cum a ajuns doar apa(fara antigel) sus pe supapa busonului vasului de expansiune? Pentru ca nu am fiert motorul (nici nu l-am incins macar, concret nu mi-a trecut apa de 80-82grade C zilele astea).
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
teoretic nu are legatura antigelul cu locul unde te-ai uitat tu. Acolo circula doar uleiul. E grav daca ajunge antigelul la supape. Posibil sa fie condens din cauza faptului ca nu este etans busonul. Daca nu a facut pojghita in borcan inseamna ca testul este bun (pana la proba la -20 grade Very Happy )
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,541
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pe busonul vasului erau vapori de apa condensati..antigelul se evapora la temperaturi mult mai ridicate decat 80-90 grade (cat are coolant-ul). Dar apa produce vapori la temperatura de regim a motorului (in cantitati mici, e adevarat), vapori care au condensat pe capac si au inghetat.
Pe de alta parte...e bine sa pastrezi o marja de siguranta la limita inghetare amestec racire (poate dai de un aparat de masura decalibrat, antigelul isi pierde in timp proprietatile, chiar daca densitatea corespunde)...un 30-35 grade cu minus e numai bine pt Sibiu.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@dorin-b

Am pus poze cu vasul de expansiune, capacul lui si am insemnat locurile unde am gasit gheata :



Deci sa inteleg ca recipientul fiind sub presiune, la 80-85grade C temperatura apa racire motor, in vasul de expansiune e chiar mai mare temperatura agentului de racire si apa se separa de antigel prin vaporizare si ramane pe capac (este lichid pe supapele din capac, se vede in poza), iar apoi la rece aceasta apa ingheata? O sa fac o verificare si la -5grade C, sa vad daca se mentine acest comportament.

Initial am presupus ca tester-ul de antigel de la Huber ar putea fi decalibrat... totusi cred ca nu se risca ei sa nu le indice corect aparatul de testare, avand in mentenanta si masini noi care sunt inca in garantie.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut

Sper ca asta sa ii ajute pe cei de la Huber, sa nu mai schimbe termostate in garantie, le pot repara usor si vor tine reparate cat unul nou pana se formeaza din nou uzura,adica cam un an sau 15000km.
https://www.clubopel.com/vie...p=1479663#1479663

Sper sa primesc o reducere cand ma mai duc la ei Very Happy , macar poate imi dau un termostat stricat care il arunca sa fac ceva teste pe el.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
poate sunt interesati cei de la Huber cam ce isi doresc oamenii de la un service nu neaparat de reprezentanta si nu neaparat Huber Sibiu dar este o discutie interesanta...
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Service-uri

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR