Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Azi am fost cu masina la reprezentanta OPEL. La testul cu TECH2, absolut toate valorile senzorilor sunt in parametri normali. ABSOLUT TOATE!!!! Cu toate ca am stat pe capul lor si i-am pus sa-mi arate o groaza de date, nu am putut decat sa-i cred ca motorul merge foarte bine din punct de vedere al ECU, iar micile probleme pe care le am nu pot fi rezolvate cu testerul. Am plecat oarecum multumit ca motorul, cel putin teoretic, merge super-bine. In schimb, mi-au recomandat sa nu mai bag benzina de la Lukoil. Poate n-ar strica sa scot catalizatorul, macar asa, de proba. Una peste alta, chiar nu mai stiu ce sa fac, deja cred ca am exagerat putin cu aceasta masina din toate punctele de vedere. Electricianul mi-a spus o chestie care m-a pus pe ganduri: fiind prima generatie de Astra G, ECU nu poate fi upgradat cu soft nou, astfel incat singura alternativa, pentru noi parametri ai motorului, ar fi un ECU de generatie noua, SH. Oricum, nu cred ca merita investiti bani in asa ceva.
Skip ads

  • gogabii

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2005

  • Mesaj Privat
ai incercat sa pui alt catalizator? Am si eu problema similara cu turatia... si se aude un zgomot ciudat de sub masina.
  • Popi3

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Exact aceeasi problema o am si eu pe o Vectra B din '98 cu motor X16XEL si iti spun ca mai mult ca sigur sunt injectoarele, incearca sa le cureti banc, de cumparat unele noi nu stiu daca merita ca sunt cateva sute de eur. Eu sapt viitoare ma duc sa le curat, iti spun daca s-a schimbat ceva.
  • gogabii

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Le-am curatat cu ceva solutie de curata injectoare dar n-a avut efect, parca a scazut consumu cu ff.putin dar nu sunt sigur.
A ta POPI3 cum merge de cand ai curatat-o ?
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,
mi-am luat recent un Vectra B din Germania(motor 1.6, 16v, anul de fabr '96), totate bune problema e ca la cald nu mai trage asa bine mai ales in treapta a 2-a(de ex sunt in viteza a 2-a in miscare , turometrul arata 1500rot/min daca bag piciorul in ea abia urca vitezometrul si nu simt nici un fel de zvac, lucru care nu e la fel cand motorul e rece), numai vorbesc ca daca am pornit AC-ul e si mai lenes
Mai simt iarasi cand plec de la semafor si ma dau la ea un zgomot gros infundat (poate e specific motoarelor pe injectie), este normal sa se auda acel zgomot care imi suna a motor batran, ar putea fi segmentii dusi? pe bord zice ca are 140000km rulati
am cautat si am citit diverse discutii mai vechi de pe acest forum dar nu m=am lamurit
eu voi incerca sa curat de praf debitmetrul dar nu stiu cum as putea descoperii daca de vina e somda Lambda sau cum as putea sa o curat si cu ce?
sa aibe vreo legatura supapa de EGR sau senzorul de temperatura al motorului?- nu prea stiu exact unde il pot gasii, sau este vorba de senzorul de temperatura al aerului din admisie,
cineva imi zicea sa curat toata galeria de admisie si iarasi cum pot verifica sistemul de vacum al admisiei?
mentionez ca nu imi da nici un fel de eroare pe bord iar ca la ralanti(motorul suna bine si e ff silentios) acul turometrului oscileaza dar ffff putin
astept eventuale sugestii
multumesc mult
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,398
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
adica Opel Vectra 1996 Benzina x16xel
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
da este pe benzina x16XEL
  • sorin03aib

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Signum 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu, am inceput sa cred ca asa trebuie sa fie, cum ajunge la 3000-3500 este alta viata, la tester a iesit foarte ok.
P.S. Debitmetru nu are motorul x16xel, doar senzor de calitate a aerului cred ca asa se numeste.
Skip ads

  • djd3nys

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
buna si eu am un opel vectra B din 96 motor 1,6 16 valve benzina x16xel si la cald nici a meu nu prea are viata se duce el da se intinde greu urca pe la 190 da ii trebe vreme si kilometri am 172 000 si cica reali probleme nam la tester cica ii totu ok chiar acu de o sapt am fo dar pornirea la relantiv totu e ok merge nu am treaba cu ea chair acu am schibmat filtru de benzina ca imi papa cam mult si cica ala era baiu acum nu stiu daca gasiti voi problema mas bucura mias gasi si eu problema la masina mea. numa bine tuturor.
PS: am fost cu un fiat stylo tot motor 1,6 16 vlave si era alta viata cand o calca te baga in scaun si creca asa ar trebui si opelurile noastre sa traga ca totusi ii benzinar si 101 cai a meu cel putin, nush sper sa o rezolvam odata.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Eu am desfacut in weekend partea superioara a galeriei de admisie si am gasit mazga, pe pereti si pe trottle valve era depus ulei inbaxit, de la gazele care trec prrin epurator, am sters clapeta dar nu am dat=o jos pt ca se da greu si eventaul o sa curat toata galeria de admisie atunci cand voi da jos injectoarele caci cineva mi-a mai zis ca ar fi infundate si ma costa 180ron curatarea cu ultrasunete in Craiova sau iarasi ar mai putea fi fisele duse.
Duminica am iesit cu ea in afara orasulu si in 4km nu am reustit sa prind mai mult de 165km/h ceea ce e putin, clar motorul are o problema

alta problema nu mai merge nici aerul conditionat, pierde freonul pe la compresor(compresorul este compus din 2 capace si un cilindru la mijloc) - la imbinarile capacelor acestuia se observa freonul si la testul cu untraviolete a iesit acelasi verdict, voi incerca de asemenea daca am timp tot in weekend sa il desfac sa vad ce pot carpi Smile, daca nu am gasit nou la o firma si costa 13mil, cica ar fi original DELPHI cum este si al meu.
Alta surpriza : la rar mi s-a spus ca nu trece testul la noxe - are emisia de noxe peste limita max admisa,
am facut intrecere cu un vectra B caravan din 97 cu acelasi tip de motor si nu am avut nici o sansa dar am obs ca un motor bun trage binisor caci am condus si caravanul
In weekend o sa o pun pe calculator si va anunt pe parcurs ce am mai descoperit
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Momentan am incercat cu alte fise si deja se simte o diferenta, parca ara mai multa vlaga , se tureaza mai repede numai ca inca nu sunt comvins ca asta e tot, sigur mai are ceva deoarece nu e asa infipta in comparatie cu un vectra b caravan care are acelasi tip de motor, sper sa reusesc sa o pun si pe calculator si eventual sa fac o curatire la injectoare.
observ ca momentan nu si0a spus nimeni nici o parere, mai ales din cei cu experienta.
astept eventuale sugestii cu ce sa mai incerc
multumesc tuturor
  • Lex
  • *
  • 44 mesaje
  • din 06 Aug 2008
  • Vectra 1997 X16XEL
  • Bucuresti
  • Lex

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
victorniculescu a scris:Alta surpriza : la rar mi s-a spus ca nu trece testul la noxe - are emisia de noxe peste limita max admisa,

Pai si daca nu trece testul la noxe nu o mai inmatriculezi? Sau e o chestie de moment ce se poate remedia?
Skip ads

  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
pai teoretic pana nu o remediezi problema nu obtii rar=ul exact ca si in cazul ITP-ului (adica o duci in service si schimbi ce trebuie schimbat, in cel mai rau caz poate fi catalizatorul obosit si costa destul de mult), dar pana la urma s-a "rezolvat" problema si am si rar-ul mai ramane sa platesc taxa de mediu si sa iau numerele, insa voi plati taxa de poluare dupa 20sept caci se incadreaza la alta categorie de varsta si platesc cu 7mil mai putin, adica "doar" 22mil., prima inmatriculare a masinii a fost pe 20sept 1996.
  • Lex
  • *
  • 44 mesaje
  • din 06 Aug 2008
  • Vectra 1997 X16XEL
  • Bucuresti
  • Lex

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
victorniculescu a scris:la cald nu mai trage asa bine mai ales in treapta a 2-a(de ex sunt in viteza a 2-a in miscare , turometrul arata 1500rot/min daca bag piciorul in ea abia urca vitezometrul si nu simt nici un fel de zvac, lucru care nu e la fel cand motorul e rece)
multumesc mult

Aceeasi problema am avut-o si eu dar se manifesta un pic diferit. Spun un pic diferit pentru ca motorul nu numai ca nu tragea cu "zvac" cum zici tu, desi aveam pedalea in podea, ci dadea si nas, mergea in shocuri. M-am gandit ca sunt deficiente de alimentare. Masina statuse mult pe dreapta si ca sa curat circuitul am bagat un aditiv in benzina. M-am gandit ca acele shocuri sunt cauzarte de acele mizerii pe care le-a curatzat aditivul. Dupa ce au fost curatzate injectoarele si schimbate bujiile (asta pentru ca aveam noxe si m-a respinsese RAR-ul) s-a rezolvat si problema cu zvacul si cu shocurile. Mai trebuie sa adaug ca simpla curatzare a injectoarelor nu a fost suficienta. Dupa ce le curetzi mergi cam 20-30 km cu motorul supraturat la 3500-4000 rpm. Eu am fost pe autostrada si am mers cu a 3-a la 90-100 si cu a 4-a la 120-140 km/h asta ca sa am turatie. Cand m-am intors in service totul a fost OK.
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
in primul rand merci de sfaturi
al meu am observat ca nici nu se tureaza asa repede, am incercat cu fisele altcuiva si se vede o imbunatatire, urmeaza sa fac acelasi lucru adica sa curat injectoarele cu ultrasunete, ma costa 40lei/injector (undeva in Craiova, nu stiu daca prin Bucuresti as gasi mai ieftin sau nu? ) si in acelasi timp toata galeria de admisie.
aditiv m-am ferit sa pun in ea tocmai ca sa nu fac mai rau
cum spuneam cu alte fise se tureaza mai bine parca e mai nervoasa si nu se mai inmoaie la cald dar totusi mai, peste o sapt o sa o pun pe calculator sa vad si eventuale erori, desi becul nu se aprinde
am impresia ca si mie imi da in nas, desi e turat cand schimb viteza parca moare adica parca nu are putere, cand dau in marsarier si plec de pe loc scutura de fiecare data nu pleaca lin din prima
o sa revin cu noutati pe masura ce mai schimb si mai desfac pe la el, ideea e ca sunt convins ca ii dau de cat
intrebare cati km are masinta "LEX" pe bord? amea arata 140 de mii dar nu sunt fff convins ca sunt reali, desi ea arata impecabil interior-exterior
  • serum

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Normal ca sunt mai vioaie cand motorul este rece, pentru ca ramane cu socul tras. Asa este si la mine, dar nu e foarte mare diferenta. Aproape insesizabila
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
nu ma refer atunci cand e socul tras ma refer sa ziceam primele 15minute de mers pana se incalzeste bine motorul, de asta suspectez si un senzor ceva
  • Lex
  • *
  • 44 mesaje
  • din 06 Aug 2008
  • Vectra 1997 X16XEL
  • Bucuresti
  • Lex

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
victorniculescu a scris:intrebare cati km are masinta "LEX" pe bord? amea arata 140 de mii dar nu sunt fff convins ca sunt reali, desi ea arata impecabil interior-exterior

Rotunjesc la 175.000. Nu stiu daca sunt reali desi am jentile si caucioacele care sunt trecute si pe carte. Zic ca nu stiu daca sunt reali din acelasi motiv ca si tine.
  • Ionutz_jme

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2008

  • Mesaj Privat
la tine tii dus motoru sigur..... am avut un prieten cu o vectra B mot de 2.0 si tot asa nu tragea dupa ce se incalzea motoru....dupa ce se incalzea nu mai tragea....si cand sa dus la un mecanic ia zis ca trebuie sa secmenteze motoru.....
  • djd3nys

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
si eu am aceeasi problema cu opelu meu la clad ii ma iputuros da peste 3000 de ture nu e aceeasi problema la peste 3000 se infige bine si nu poate fi dus motoru cum zic unii pt ca urca pana la 190 daca ar fi dus motoru nar urca la viteza asta 100 % probleme ce le suspectez eu sunt: 1. benzina proasta
2. catalizator infundat sau tobele jegoase
3. valva egr
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR