Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Oki .. Deci de IAC tre sa ma iau .... Problema e ca nu prea stiu care e .
In poza cu masina 1 am cam tot motorul ai idee casm pe unde tre sa caut ... sincer nici nu prea am inteles .... stai ca mai am o poza cu injectia ... Acolo tre sa caut ??
Skip ads

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
@alex_pescaru: e complet gresita ideea ca la C16NZ IAC este un actuator care deschide direct clapeta de acceleratie! in acest caz IAC este un motor pas-cu-pas care inchide mai mult sau mai putin un canal (bypass) permitand aerului sa ocoleasca clapeta de acceleratie. crede-ma ca stiu ce vorbesc, in mod sigur nu e ca la dacia cu injectie!
IAC se poate vedea (unghiul nu e prea potrivit) in prima poza din garajul lui dgxshpe in dreptul regulatorului de presiune a benzinei, legat cu fire verzi (de fapt acum am vazut ca se vede mult mai bine in ultima poza, intre EGR si parghiile clapetei de acceleratie, in corpul de injectie).


Ultima modificare facuta de ron la Mie 07 Sep, 2005 8:13 am
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
IAC-ul este cel din poza "ulei motor 2" chiar din mijloc cel negru cu alb cu 3 fire (maro, albastru si negru sau gri). Cind am avut eu probleme am reusit sa gasesc la dezmembrari cu bani putini si cel de acolo mi l-a lasat si o zi pentru teste (nu stiam exact daca aia e problema). Poate ai si tu noroc sa gasesti. Very Happy
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
@solver, ala e TPS!
Skip ads

  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Scuze eu stiam altfel. Oricum si la mine cind am avut aceeasi problema toti mecanicii mi-au zis sa schimb piesa care ai zis-o tu si pina la urma a fost de vina cea care zic eu. Atita stiu sigur ca piesa de care zic eu se ocupa de relanti (si nu numai). Nu ma mai bag in denumiri si sper sa nu-l incurc pe @dgxshpe dar si eu am umblat mult pina am ajuns sa schimb piesa de care zic eu desi toata lumea zicea ca ar fi cealalta. Very Happy
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Imi pare rau dar IAC nu este cel de care zici tu ''solver'' ala este potentiometrul clapetei de acceleratie-Throttle Position Sensor (TPS).

Eu am specificat la inceput ca pot fi defecte
-valva iac- trebuie curatata.
-potentiometrul clapetei acceleratie - cel care il arata solver in poza de mai sus
- senzor temperatura motor
- si orice neetansare de dupa valva IAC

Cit despre nexistenta furtunelor de recirculare gaze arse de carter aceasta este o prostie.
La motorul prezentat sunt doua din care numai unul din cele doua daca este crapat poate cauza variatii in turatia de la relantii.
Acel furtun este al doilea dinspre stinga si este conectat la capacul arborelui cu came, deci trebuie verificata si etansarea lui.(poza MOTOR 1)
Verifica conexiunile la aceste dispozitive sau dul-e pe un tester pentru a se diagnostica de la care dintre acestea este problema.
  • papone29

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 ATRA F CC
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
CAT COSTA UN IAC NOU
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR