Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Daca tot se discuta asa de intens despre reglajul tachetilor hidraulici cred ca trebuie facute cateva precizari...

In primul rand pentru a putea efectua reglajele in conditii civilizate e nevoie de un instrument Opel Nr... .Neavand cel mai probabil la dispozitie acel instrument va trebui sa-l confectionam dintr-un capac de tacheti (nu din capacul masinii insa Very Happy ).Acesta trebuie decupat in partea de sus astfel incat sa existe acces la suruburile de reglaj.Capacul acesta se monteaza impreuna cu garnitura veche pe motor in locul celui original si se porneste motorul si se lasa 1 minut in ralanti.
Reglajele se fac cu motorul pornit Exclamation
Fiecare tachet se regleaza separat , trebuie destrans cu o miscare lenta pana cand tzacanitul devine evident. Piulita se strange apoi lent pana cand zgomotul tinde sa dispara. Din aceasta pozitie zero se incepe strangerea de 3 ori cate 90 de grade , foarte lent si cu pauze de cel putin 10 secunde intre strangeri.
Vechile manuale de reparatii scoase de Opel si distribuite dealer-ilor vorbeau de 4 strangeri de cate 90 de grade (ceea ce spunea Alex) insa practica le-a aratat ca e prea mult si s-a revenit la varianta cu 3.
Operatiunea se repeta pentru fiecare tachet in parte si odata incheiata ar trebui sa fie liniste si sa putem monta capacul original cu o garnitura noua la locul lui.
Daca tzacane in continuare inseamna ca unul sau mai multi tacheti sunt defecti si trebuie inlocuiti.
Ar fi interesant de aflat cum au ajuns sa se deregleze...

Bineinteles ca treaba e posibila si fara capac daca improscarea cu ulei prin compartimentul motor si pe haine nu reprezinta o problema. Mr. Green

Tachetul hidraulic in detalii:

Skip ads

  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Vechile manuale de reparatii scoase de Opel si distribuite dealer-ilor vorbeau de 4 strangeri de cate 90 de grade (ceea ce spunea Alex) insa practica le-a aratat ca e prea mult si s-a revenit la varianta cu 3.

Aici sunt de acord - cred ca e mult mai bine 270 grade decat 360. De fapt la mine i-am reglat la 180 grade.
De ce? Pentru ca daca sunt reglati prea stansi poate aparea acel fenomen prin care, in timpul perioadelor indelungate de functionare la turatii f. mari, supapele sa ramana foarte usor deschise. Acest lucru iti limiteaza turatia la o anumita valoare si iti si "strica" curbele de putere/cuplu.
La turatii f. mari, unde implicit presiunea de ulei este foarte mare, timpul pentru pierderea sau mai bine zis autoreglarea cantitatii de ulei din ei este foarte mic si in anumite situatii tachetii raman "umflati" iar supapele nu mai apuca sa inchida perfect.
Poate nu am explicat prea stiintific, dar sper ca sa inteles. O sa incerc sa gasesc materialul unde se descrie acest fenomen si sa postez link-ul.
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
alex_pescaru & senator multumesc pt explicatii.
ieri am desfacut totzi tachetii si i-am luat la verificat. am descoperit ca unul avea fundul tocit si avea si o mica gaurica pe unde scapa presiunea. bine ca am apucat sa citesc de la voi ca vroiam sa pun un tachet fix in locul celui hidraulic.
in concluzie ceea ce stiam eu era o combinatie de reglaj a tachetilor, da a celor solizi Sad, iar cei hidraulici se reglau cum mi-au spus voi.

PS:
CUMPAR TACHET HIDRAULIC 2.0 CIH
are cineva ?
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Toti tachetii hidraulici ai motoarelor CIH sunt identici deci nu va fi greu sa gasesti.

Exclamation Atunci cand tachetul are fundul uzat in 99% din situatii e si cama uzata , uzura merge in paralel .

Ce presiune de ulei are motorul cald la 4000-5000 de ture ?

alex_pescaru a scris:... cred ca e mult mai bine 270 grade decat 360. De fapt la mine i-am reglat la 180 grade..

Da , o mare parte din firmele de tuning care se ocupa de motoarele CIH strang de asemenea doar 180 de grade
Skip ads

  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
@Senator presiunea la 4000-5000 de ture e undeva intre 3 si 4.
Dar la relanti sta destul de jos dupa ce se incalzeste motorul-undeva un pic mai sus de 1.
Daca e uzata si axa cu came nu e bine deloc, am inteles ca una noua e undeva pe la 5 milioane.
Tachet hidraulic gasesc nou undeva pe la 800 000, dar o sa mai caut maine un pic pe la dezmembrari, poate gasesc mai ieftin.
Acum umbland pe la motor am obs alta problema.
Unul dintre prezoanele care este in chiuloasa si intra piulitza pt strangerea culbutorului are filetul ras iar piulitza nu mai tine in regimul de mers al motorului, drept urmare culbutorul incepe sa joace de nebun pe acolo iar supapa nici gand sa o mai deschida.
Unde pot sa gasesc asha prezon ??? aveti vreo idee? ca maine ma duc sa caut si era bine sa am ceva de pornire Very Happy!
Si dak il gasesc cum il dau jos si cum il strang pe cel nou ?? ca nu am vazut nici o catare pe care sa bag cheie sau altceva!
Multumesc !
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
am gasit un motor de 1,9 l dar din cate stiu eu, axa cu came are doar 3 paliere de la motoarele 1,6 pana la 1,9, iar la al meu de2,0 are 4 paliere (de prindere).
Tipul vroia sa dea mashina cu totul deoarece era neinmatriculata si imi cerea pe ea 9 000 000.
Modelul e identic ca al meu in 2 usi si la tabla se prezinta f bine ( avea vopseaua originala chiar) dar inca ma mai gandesc dak se merita.
Problema mea ramane in continuare cu prezonul de pe chiuloasa si maine dau jos axa cu came sa o verific mai amanuntit. Daca aveti chef de claca va invit cu placere !
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai prezonul se demonteaza cu ajutorul a doua piulite strinse intre ele (asta daca mai ai filet)
Foloseste WD40 pentru a dezintepenii prezonul din chiulasa
Daca prezonul nu mai are filet apeleaza la o filiera cu filet mai mic sau incearca cu un mox dinacela cu autoblocare.
  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Acel prezon se poate toci de la prea multe miscari la piulita de reglaj.
De ce? Piulitele sunt conice, nu cilindrice, pentru a se "intepeni" odata cu reglajul si a nu se desface in timp. Deci atunci cand sunt noi, pe masura ce le strangi, merg din ce in ce mai greu. Deh, tacheti hidraulici - se considera ca nu se regleaza mai mult de 1-2 ori in perioada de viata a masinii.
Pentru deztepenire foloseste, intr-adevar, 2 piulite, dar nu cred ca WD40 ajuta la ceva... Acolo este intotdeauna ulei deci nu are ce rugini - gripa. Si in plus acele prezoane se fixeaza (intepenesc, "lipesc") cu o solutie speciala la montare, solutie care nu este afectata de WD40.
O metoda sigura, dar mai putin la indemana, este urmatoarea: pui cele doua piulite, incalzesti prezonul la rosu cu un aparat de sudura autogen si apoi il racesti brusc cu apa. Apoi desfaci cu cheia cu ajutorul celor 2 piulite. Merge garantat de fiecare data. Nu-ti fa griji: chiulasa este din fonta si are masa prea mare in raport cu prezonul ca sa pateasca ceva. Dar ai grija ca sa incalzesti doar prezonul. Si e bine sa folosesti metoda asta doar in ultima instanta.
Oricum ai grija cum tragi de acel prezon pentru ca in interior este gol (si deci oarecum fragil), adica are un canal pe care vine uleiul sa unga acea bucsa din teflon pe care se sprijina culbutorul. Daca strici prezonul, inlocuieste-l cu unul nou de acelasi tip! Sa nu care cumva sa pui acolo un simplu surub dupa ce scoti prezonul! Vei ucide in scurt timp acea bucsa daca nu are ulei.
Skip ads

  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Prezonul respectiv este usor triunghiular pe sectiune , din momentul in care prin uzura filetului isi pierde acesta forma piulita cu toate ca e conica se va destrange in timpul functionarii si se intampla ceea ce ai observat tu.

Atat prezonul cat si tachetul le poti gasi pe o chiulasa defecta sau abandonata pe la vreo firma care reconditioneaza chiulase (sau cel putin ei cred ca fac asta Smile ) .Atentie la demontarea prezonului.

Nu stiu daca merita sa cumperi piese noi intrucat sunt destul de scumpe si daca nu identifici cauza poti pati aceeasi chestie dupa 1000 de km. Tachetul sau axul nu se uzeaza asa pur si simplu intotdeauna exista o cauza. Cea mai frecventa este presiunea de ulei insuficienta , capitol la care lucrurile sunt cam la limita intrucat ar trebui sa ai presiune ceva mai mare in ture.
De asemenea daca apar astfel de uzuri , mai ales daca e si cama uzata ar fi bine sa schimbi uleiul URGENT dupa remedierea problemelor.

Prezonul se desurubeaza si poti folosi pentru asta doua piluite asa cum s-a mai spus sau metode barbare care le poti aplica insa doar prezonului defect . Spray-urile de deblocare nu au nici un efect , prezonul nu e intepenit acolo datorita timpului sau din alte cauze ci e insurubat fortat din fabrica.

Prezonul il poti comanda nou , daca nu il gasesti altfel, folosind codul 640 355.
Tachet hidraulic : 640 054
Ax cu came 20E pana la seria de motor 20E-155269 : 636 076
Ax cu came 20E de la seria de motor 20E-155270 : 636 075

Daca gasesti un ax cu came folosit sa verifici litera pe care o are imprimata undeva pe capat.
In cazul motorului 20E trebuie sa fie R.

george_wap a scris:... maine dau jos axa cu came sa o verific mai amanuntit.

Daca lantul de distributie e dintr-o bucata inseamna ca maine dai jos chiulasa. Smile
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
alex_pescaru a scris: pui cele doua piulite, incalzesti prezonul la rosu cu un aparat de sudura autogen si apoi il racesti brusc cu apa. Apoi desfaci cu cheia cu ajutorul celor 2 piulite.

Apreciez foarte mult raspunsurile tale corecte si la obiect, dar metoda nu mi se pare buna.
Pai prin metoda ta exista riscul sa calesti prezonul iar la desfacere sa se rupa.
Eu cu WD 40 am reusit sa desfac fara prea mult efort orice, desi inainte ma chinuiam foarte tare si unele lucruri fara sa le stric nu reuseam. Eu zic ca merita incercat daca ai asa ceva la indemina.
-(la inceput nu credeam nici eu in chestiile astea pina am primit gratuit un flacon, si am dat de necaz si am zis sa inscerc, si am reusit, de atuncea il folosesc si la instalatii sanitare, inainte ma chinuiam cu flacara, iar desfacerea greoaie. Wd dizolva si piatra din instalatii, pe site zice ca dezlipeste fara efort si autocolant,actibilde, elimina umezeala..., de asemenea nu ataca vopseaua) www.wd40.ro
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problemele cu prezoanele ( erau 2 cu filetul ras ). AM gasit o garnitura de chiuloasa le dezmembrari pe Fundeni si mi-a scos baiatul ala toate 8 cu numai 200 000. Tachet am gasit undeva pe Colentina cu 780 000.
Am verificat tot, axa cu came e in stare buna spre f buna. Am montat tot si tot nu merge
Clantzane ca la balamuc. Am incercat sa ii fac si la rece si am incercat sa ii fac si la cald. NU MERGE. Maine dimineatza o sa ma duc la un turc pe Fundeni sa vad poate ii da ala de cap.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ceea ce nu am inteles e daca au fost sau nu demontati toti tachetii atunci cand ai schimbat garnitura de chiulasa , daca e reconditionata chiulasa , daca tachetii au fost presati inainte de montare etc.

Clantanitul poate dura pana la 15-20 de minute...asta in cazul in care uleiul urca in rampa si debitul e suficient.Apoi trebuie stransi pe rand pana cand tac cat de cat si abia dupa asta se incep reglajele.

Cum ai verificat axa Question
Skip ads

  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
cand am schimbat garnitura nu am demontat nici un tachet. bateau si inainte dar dupa asta bateau mult mai evident. chiuloasa nu e reconditionata, iar tachetii inainte sa ii reglez i-am scos pe toti si i-am deblocat.
axa cu came am verificat-o ochiometric uitandu-ma la uzura.
tot de cand am schimbat garnitura mi-a scazut si presiunea de ulei.
probabil ca am pus valvoline15w40 ca altceva nu aveam la indemana in momentul ala.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Daca ai scos uleiul din tacheti ar fi fost bine sa-i demontezi si sa cureti amanuntit pistonasele intrucat apar depuneri si presandu-i acestea se pot mobiliza. Rezultatul poate fi un tachet "lenes" insotit de un clantanit corespunzator , arcul nemaiputand sa impinga pistonasul in timp util.

Uleiul Valvoline 15W-40 e OK , sigur mai bun era 20W-50 fiind vara , nu poate sa fie cauza scaderii presiunii , trebuie sa fie altceva. Ai umblat cumva pe la capacul de distributie ?
  • george_wap

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Astazi a fost ziua cea mare.
Prima mea impresie despre axa cu came a fost gresita.
AM cateva defecte:
axa came uzata Sad
compresie pe pistonul 3 f f slaba
radiator infundat ( la baza e caldutz iar sus fierbe ).
AM reusit sa scap de tzacanitul evident, iar acum se mai aude destul de ushor iar in radiator am pus 2+2 pt curatat.
Dak nu merge metoda 2+2 o sa ma duc undeva in Colentina sa desfaca radiatorul si sa il curete.
Cu axa cu came nu stiu ce sa fac: cred k o sa merg asa pana moare de tot iar apoi o sa fac din nou motorul.
sau sa cumpar altul? stie cineva unul bun ?
poate gasesc un Dual Ram Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR