Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Ceva imi scapa dar s-ar putea de 35 de mii sa nu fi primit decat niste
capacele verzi Exclamation[/quote]

unde sunt prietenii tai, spune firma.

Parca azi nu am mai simtit asa ca merge greoi in schimb nu mai simt gropile asa tare ca atunci cind puneam aer (mai mult ) Smile , de asta sunt foarte sigur.
Skip ads

  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
am bagat in rotile din fata undeva la pod pe fundeni cred ca e o mare tapa
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
exact ce zicea domnul opc (sa-i traiasca masinuta)cred ca de 35 de mii am primit doar capacele verzi,si propun sa mergem la astai cu sama service sa ne bagam toti tot azotul de acolo si sa facem o cursa pana la anador si sa vbacolo? Embarassed
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
poate cineva sa vina cu explicatii cu cifre? pe vorbe mi se pare o mare vrajeala azotul asta. o fi bun la avioane si masini de formula 1, dar la turisme...

aerul obisnuit oricum e 78% azot. o gaura de cui sau ciob e oricum _mult_ mai mare decit molecula de azot (ca de molecula de aer nu am auzit inca. poate inventeaza "ziaristii" astia "specialisti" o noua chimie), asa ca oricum iese, indiferent ce gaz ai inauntru. dupa teoria asta, in caz de gaura in roata ar trebui sa pierzi 22% din gazul din interior.

chestia cu diferenta de greutate e aberanta. cred ca sint cel mult citeva grame (daca nu si mai putin), in nici un caz 100-200.
Skip ads

  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Eu simt diferenta la gropi, pina acum, cu aer in roti, simteam toate gropitzele si masina facea trosc la gropile mari, acum dupa ce mi s-a pus azot in roti nu mai simt asa tare gropile si nu mai face trosc- e drept ca mi-am indreptat si jantele dar nu cred sa fie asa mare diferentza Razz
  • cont-sters-1946

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2006

  • Mesaj Privat
folosesc azot in pneuri de cca. 4 ani, si pot sa va spun ca problemele cu presiunea tind la 0.
Verific la cateva luni presiunea in pneuri, in special cand trebuie sa plec la drum lung. Actualmente, nu a trebuit sa modific nimic in ceea ce priveste presiunea de cca. 1 an si cateva luni.. so.. viva AZOT!
  • OPC2006

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z28net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2006

  • Mesaj Privat
am vorbit azi cu cei de la anverom ( militari -visavis de metro) si le-am cerut explicatii detaliate:
1: sunt 2 tipuri:
unele care contin un amestec de azot si argon (ei asta utilizeaza) , nu au putut verifica pana acum problemele legate de tempratura dar au verificat la foarte multi clienti ( ce s-au dovedit a fi multumiti dupa trecerea de la aer la azot) ca pierderile de presiune prin pori (in mod special la anvelopele mai imbatranite) au disparut total dupa introducerea de amestec.
exista instalatii (la diverse vulacanizari) care "scot oxigenul din anvelopa" ramanand practic doar azotul ( nu astiut sa-mi dea mai multe detalii)
2.exista o gramada de vulcanizari de "saracani" care pretind ca-ti pun azot dar de fapt nu-ti fac nimic si deci cumparam capacele verzi la 35 de mii bucata
  • senator1

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Deºi subiectul este destul de vechi, abia acum am apucat sã-mi arunc o privire aici. Mamã, doamne, atâta prostie nu am mai vãzut decât în povestea aia lui Ion Creangã.
florinike a scris:LOL Azot se baga in roti si este excelent pe timp de vara din cauza proprietatilor speciale alea lui....adik nu se mai mareste presiunea din cauza temperaturii exterioare+cea de rulare si in plus au o actiunea mai buna asupra cauciucurilor Wink
Ca raspuns la intrebare consider ca ceea ce a zis roBERT e posibil...nu are cum sa fie decat din cauza presiunii....rotile sunt umflate totusi cu un aer....

Adicã, atunci când roþile sunt umflate cu aer (adicã 78% azot + 22%altele), acestora le creºte presiunea vara, la temperaturi ridicate, iar când sunt umflate cu 100% azot nu se mai mãreºte presiunea în roþi. A dracului fizicã, cu regulile ei discriminatorii pe motiv de concentraþie. Asta e tare rãu de tot. ªi vãd cã mulþi papagali au pus botul la aceastã prostie. Bravo.
Skip ads

  • senator1

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2004

  • Mesaj Privat
ªi concentraþia de aberaþii creºte pe mãsura dezvoltãrii topicului. Ia sã vedem un citat al maestrului de la Pro Sport:
roBERT a scris:Pentru a elimina orice suspiciuni, uitati ce am gasit pe net referitor la acest subiect:
" Cauciucuri umflate cu azot.....
Pneuri pline cu azot
..........................................................................................................
Azotul este un gaz care nu îºi modificã temperatura, indiferent de cît de cald este la nivelul asfaltului sau de fenomenul de frecare a pneului de suprafaþa carosabilã, iar presiunea sa rãmîne constantã. În mod normal, în timpul verii, la nivelul suprafeþei de rulare se ating temperaturi între 60 ºi 80 de grade Celsius, care încing pneul ºi aerul din interiorul sãu. În cazul azotului, în cauciuc temperatura este undeva la jumãtate, între 30 ºi 40 de grade Celsius. Presiunea rãmîne constantã mereu.
În acelaºi timp, molecula de azot este mai mare decît una de aer. Spre exemplu, în cazul unui por sau al unui obiect tãios ce intrã în cauciuc (cui, ciob etc.) nu se face panã sau, în cel mai rãu caz, pneul se dezumflã mult mai greu.
...........................................................................................................
Acest gaz este inert, fãrã impuritãþi, astfel încît nici nu corodeazã janta. ÃŽn plus, creºte ºi durata de viaþã a anvelopei cu 30-40%. “Din mãsurãtorile efectuate de-a lungul timpului, s-a dovedit cã o presiune fãcutã în pneuri primãvara a rãmas la fel pînã iarna, diferenþa fiind cel mult de ordinul a cîtorva zecimi”, a declarat pentru ProSport Cãtãlin Stoican, director executiv al ªama Service.
laurentiu.mandu@prosport.ro"
articolul postat original aici http://www.onlinesport.ro/f...thread.php?t=3880

1. Deci, azotul este un gaz care nu îºi modificã temperatura..., iar presiunea sa rãmîne constantã. Aerul (cu 78% azot) îºi poate schimba atât temperatura, cât ºi presiunea, dar azotul nu. Bun bãiat.
Mai departe.
2. Molecula de azot este mai mare decît una de aer. Deci, presupunând cã ºtii ce ºi câte particule are azotul, poate ne spui ºi nouã acelaºi lucru despre molecula de aer. Alo, America, mai ia ºi din ãºtia, nu numai meseriaºi în informaticã. Please.
3. Acest gaz este inert. Poate gândirea unora este inertã. Revenind la subiect, se spune cã un gaz este inert atunci când este lipsit de reactivitate faþã de alte elemente sau substanþe. De oxid de azot ai auzit? Dar de acid azotic? Pricepitai?
Poate Cãtãlin Stoican, director executiv al ªama Service, o fi vrut sã demonstreze care este nivelul de pregãtire profesionalã a jurnaliºtilor din România, dar chiar aºa, niciunul din forumiºti nu s-a prins de goangele debitate?
Doamne, ºi nu a fost 1 aprilie când a început acest subiect. Câtã taxã pe prostie au luat ãºtia de la ªama ºi alþii ca ei...
  • senator1

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2004

  • Mesaj Privat
livcro a scris:rotile sunt mai usoare cu azot...

Concluzia: de acum înainte, dirijabilele nu vor mai folosi hidrogenul sau heliul, ci azotul.
Fãrã cuvinte.
Florin c a scris:Cu azot se umfla rotile de la avioane.

Nu. Azotul se foloseºte pentru rigidizarea structurii metalice a avioanelor uºoare. Adicã, þevile care susþin aripile sunt umplute cu azot. Cine a fãcut aviaþie sportivã poate îºi mai aduce aminte.
Iar asta, cu scos oxigenul din anvelopã rãmânând doar azotul, mi-aduce aminte de o aberaþie a unui fost coleg de liceu din Buzãu, o eminenþã ce-nu-ºtie, care spunea cã loviturile de karate sunt de douã feluri: mortale ºi semimortale. Dupã primele mori imediat, dupã ultimele mori dupã 2 zile.
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
[quote="senator1"]ªi concentraþia de aberaþii creºte pe mãsura dezvoltãrii topicului. Ia sã vedem un citat al maestrului de la Pro Sport:
[quote="roBERT"]Pentru a elimina orice suspiciuni, uitati ce am gasit pe net referitor la acest subiect:
" Cauciucuri umflate cu azot.....
Pneuri pline cu azot

Dak tot esti mare fizician si chimist explica-mi si mie de ce nu mai simt gropile asa tare cum le simteam cind aveam doar 78 %azot in cauciucuri.
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
am pus si eu azot ieri! hmm momentan nici o diferenta,parca gropile nu se mai simt asa tare! atit!!!
Skip ads

  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
a si am vazut un reportaj pe discovery chanel cum ca dincauza temperaturii uriase pe care o suporta pneurile avioanelor la aterizare,adica un boeing 747 cind aterizeaza pneurile sale suporta cam 300 de grade celsius! rezolvarea gasita fost unflarea rotilor ghici cu ce? cu azot domnilor! concluzia o trageti dvs
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
@pascaru_val: americanii spun "the mind sees what it wants to see". adica e doar impresia voastra. uitati-va citi spun ca nu au sesizat nimic deosebit, si e normal asa.

nu vroiam sa continuam pe baza zvonurilor, am auzit, mi s-a spus si alte "argumente" de genul asta, dar daca se insista: as putea si eu sa spun ca daca folosesti cauciucuri resapate nu mai simti gropile din drum. in noiembrie am pus roti de iarna resapate, pneus la 1 mil bucata, de care sint foarte multumit. prima constatare a fost ca pe piatra cubica ma simt mult mai bine, si nu mai simt denivelarile. nu-i asa ca e un argument decisiv ca rotile resapate sint mai bune?
desi mi s-a propus sa le umfle cu azot, am refuzat. de atunci nici macar nu am mai trecut pe la vulcanizari. nu am pierdut aer deloc, rotile se prezinta foarte bine (inca le am pe masina, au zis aia ca merg si vara). nu-i asa ca e din cauza ca sint resapate? dupa teoriile expuse ar fi trebuit sa pierd aer, ca doar nu am azot in ele.

pierderile depind de stara cauciucului si calitatea montarii pe janta, in nici un caz de gazul din interior.

senator1 a punctat foarte bine prostiile din acel articol.

si revin: are cineva o explicatie concreta, cu cifre si calcule, care sa explice de ce ar fi mai bun azotul decit aerul? altfel, tot topicul asta e in zadar.
  • turatii

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Hai sa va deslusesc eu treaba cu azotul.

Azotul este un gaz inert, fiind inert nu are reactii chimice in interiorul pneului. Pe scurt, un pneu umplut cu azot (nu cu shituri cum mai baga unii si altii) are urmatoarele avantaje: nu imbatraneste cauciucul in interior (daca e umplut cu aer, pneul e supus imbatranirii - mai precis cauciucul oxideaza, se intareste, porii se scorojesc si pierd aer, pericol de explozie la temperaturi mari, etc). Cu azot, presiunea din pneuri nu se modifica decat foarte rar si atunci din cauza unor factori externi (ventil, pori accentuati, intepaturi, etc)

Azotul pastreaza interiorul pneului si al jantei (!!!) absolut intact, ca in prima zi in care s-a bagat azot. Cei care au azot in pneuri si au facut pana pot confirma.

Apoi, tot din cauza faptului ca e inert, azotul nu se incalzeste (pentru cei care nu stiau, nu numai pneul propriu zis se incalzeste la viteze mari, ci si aerul din interiorul lui, iar caldura se transmite catre pneuri, atingand uneori temperaturi periculoase). Deci cu azot penul ramane la o temperatura constanta, in general mult mai rece decat in cazul aerului.

Overall, se merita pus azot, repet azot, nu rahaturi care le pun unele vulcanizari si capacele verzi. La Europa se foloseste azot pentru ca acolo se merge mult pe autostrazi si pneurile sunt foarte solicitate. Nu puneau nemtii la masinile lor azot daca era o tampenie.

Tre sa dati o bere...
  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
[quote="Sezran"]@pascaru_val: americanii spun "the mind sees what it wants to see". adica e doar impresia voastra. uitati-va citi spun ca nu au sesizat nimic deosebit, si e normal asa.

Eu intr-un an si jumatate am modificat de 2 sau 3 ori presiunea aerului in roti si nu am facut-o pt ca pierdeam aer ci pt ca le-am vrut mai tari sau mai moi, deci nu de asta am pus azot ci pur si simplu din curiozitate <<sa vad cum e cu azot>> dar pot spune cu certitudine ca nu mai simt asa tare gropile de cind am pus azot si nu e doar in imaginatia mea pt ca trosnea la gropi si acum se aude un sunet scurt si indepartat, nu am studiat dpdv tehnic ci doar am observat.
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
of.... ramin stupefiat cu cita usurinta arunca oamenii banii pe toate porcariile "noi", daca li se face putin reclama. pseudo-argumentul "daca nemtii folosesc..." tine doar de spiritul de turma (asta nu e un atac impotriva vreunui membru al forumului, va rog sa nu va simtiti lezati).

din vechile mele cunostinte de chimie: gaze inerte (numite si gaze nobile) sint numai cele din grupa 8 (heliu, neon, argon, krypton, xenon, radon). in nici un caz azotul.

oxigenul are de fapt molecula mai mare decit azotul (masa moleculara pentru azot e 14, pentru oxigen e 16). restul e folclor. diferentele de dimensiune oricum sint de ordinul a citiva angstromi.

daca tot se crede ca oxigenul se pierde mai repede decit azotul (sau numai oxigenul se pierde), tot umflind rotile cu aer, ar trebui ca procentul de azot sa creasca, pina cind e aproape numai azot in interior. corespunzator, pierderile ar trebui sa fie din ce in ce mai mici. la limita, ar trebui ca, dupa citeva refaceri ale presiunii, pierderile sa devina insesizabile. a sesizat cineva treaba asta? eu la rotile vechi, in cele citeva luni dinainte de a le schimba pierdeam mult din presiune (prin pori probabil). le umflam cam la 2 saptamini, sau chiar o data pe saptamina. nu am constatat in nici un fel tendinta de reducere a pierderii.
ca urmare, teoria conform careia se pierde mai putin azot prin pori decit oxigen este un basm de luat banii.
mai mult, daca dimensiunea moleculei e asa de importanta, de ce sa nu folosim dioxid de carbon pur? are molecula mult mai mare, nu reactioneaza cu nimic in interiorul cauciucului, deci ar fi nemaipomenit de bun.

ce spun producatorii de anvelope? nu fac nici un fel de recomandare in sensul folosirii azotului.
- uniroyal specifica in conditiile de garantie folosirea aerului, azotului sau dioxidului de carbon pentru umplerea rotilor (http://www.uniroyal.com/assets/pdf/uniroyal_warranty.pdf), fara a recomanda vreuna din optiuni.
- alti producatori nu pomenesc decit de "air pressure" (dunlop, fulda). deci nici un pic de interes pentru azot.
- pirelli si bridgestone nu pomenesc decit de presiune, fara a mentiona in vreun fel gazul folosit.
- michelin pomeneste de azot intr-un singur context: folosirea azotului nu elimina necesitatea verificarii presiunii din roti la fiecare 2 saptamini. (http://www.michelin.co.uk/uk/front/search.jsp?query=nitrogen&lang=EN)

in conditiile in care producatorii de anvelope ignora azotul sau, cel mult, il pun la acelasi nivel cu aerul, "concluzia o trageti dvs, domnilor".

rotile avioanelor se umplu cu azot din doua motive (ambele le-am regasit ca declaratii ale pilotilor):
1. la temperaturile mari produse la aterizare, cauciucurile degaja gaze toxice, care, in combinatie cu oxigenul din rotile umplute cu aer, pot duce la explozia cauciucului. (acelasi motiv duce la folosirea azotului in formula 1)
2. aerul comprimat contine vapori de apa. la plafonul de zbor acesti vapori ingheata (compartimentele rotilor nu sint incalzite, nici macar etanse). datorita vibratiilor din timpul zborului, picaturile se aduna in partea de jos a rotii. la aterizare, toate picaturile se afla in acelasi loc, ceea ce face ca roata sa fie dezechilibrata si sa vibreze urit si periculos.

citat dintr-un document boeing:
"In addition, Boeing has received reports of three confirmed cases and other suspected cases in which a wheel/tire assembly exploded when the oxygen in air-filled tires combined with volatile gases given off by a severely overheated tire. In one case, the tire became overheated as a result of a dragging brake, and the wheel/tire assembly exploded when it reached the auto-ignition temperature. In another case, a wheel/tire
assembly explosion in the wheel well during flight was suspected in the catastrophic loss of one airplane. A similar explosion caused severe damage to two others.

As a result, the U.S. Federal Aviation Administration issued Airworthiness Directive 87-08-09 requiring that only nitrogen be used to inflate airplane tires on braked wheels. However, tires may be topped off with air in remote locations where nitrogen may not be available if the oxygen content in the tire does not exceed 5 percent by volume."

vreuna din masinile noastre functioneaza in conditii similare cu rotile avioanelor sau ale masinilor de formula 1? daca nu, atunci folosirea azotului este doar un moft. nu face rau, dar nici vreun bine deosebit (doar pentru patronul statiei care pune azotul).
  • turatii

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@Sezran

Nu ma simt lezat deloc...

Apoi faza cu nemtii o sa o vedem si noi peste cativa ani, cand toti o sa aiba azot in roti, sau cine stie ce altceva, cine are sau nu dreptate.

Si nu in ultimul rand fac precizarea ca, desi merg destul de tare cu Opelu meu, nu am azot in roti, ci aer simplu. Motivul: pretul pentru azot este destul de mare in opinia mea, asadar nu fac publicitate la azot, ci doar incerc sa spun ca (asa cum mai spunea cineva pe forum) daca toti ar gandi ca tine, in unele privinte nu am mai avea progres. Pneurile umplute cu azot nu sunt o gaselnita de marketing, ci au unele avantaje fata de cele umplute cu aer.

La un moment dat or sa fie toate pneurile umplute cu azot direct din fabrica (exista marci care fac asta si in acest moment).

Din vechile mele cunostinte de chimie (nota 5 pe linie din pacate) nu cred ca masa moleculara e totuna cu dimensiunea moleculei... Asadar explicatia mea ramane in picioare.

Am la serviciu Mercedes Clasa E 500, 4matic Avantgarde (masina de prezident) venit din fabrica direct cu azot in roti, de 3 luni nu a scazut presiunea nici un pic, desi are 11 000 km deja (a facut Germania de doua ori, deci si span pe autobahn).

Raman la ideea ca azotul e bun si ca optiunea pentru azot ti-o da buzunarul: ai bani, pui azot in roti, nu ai, merge si aerul.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Eu raman la ideea la care cel mai bun amestec este cel care are 78% azot... Very Happy Se mai foloseste CHIAR si in Jermany... Twisted Evil
Cat despre mine, il folosesc cu incredere si presiunea ramane constanta in pneu (Michelin, sa-l ierte D-zeu...) , fara sa-mi fac probleme de imbatranire ipotetica a cauciucului in urmatorii 25 de ani, stiind bine ca vor fi schimbate inainte... Embarassed
Singura problema este... ce ma fac cu restul de 22% de oxigen la urmatoarea aterizare... Very Happy
  • senator1

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2004

  • Mesaj Privat
pascaru_val a scris:Dak tot esti mare fizician si chimist explica-mi si mie de ce nu mai simt gropile asa tare cum le simteam cind aveam doar 78 %azot in cauciucuri.

Nu sunt mare fizician si chimist. Prin rezolvarea problemelor de la roti de acum o saptamana ai imbunatatit tinuta de drum a masinii. Poti garanta (de exemplu) ca inaintea acestui moment AI AVUT ACEEASI PRESIUNE IN ROTI? Ai masurat presiunea in roti inainte si dupa umplerea cu azot?
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Chestionar

Folositi azotul pentru umflarea pneurilor?
Da 36%
Nu 63%
95 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR