Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • adongion

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2003 18
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2008

  • Mesaj Privat
care telescoape sunt mai bune .pe ulei sau gaz.eu am o vectra b din 98 si as vrea sa ii scimb telescoapele pe spate.
Skip ads

  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
eu mi-am cumparat recent 4 telescoape pe gaz boghe, zilele astea urmeaza sa le montez. ma astept sa fie un pic mai rigida suspensia pt ca eu am avut pe ea tot boghe dar pe ulei .
  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
daca vrei sa tii masina, ia-ti pe gaz, daca vrei sa o vinzi pune-i pe ulei. si eu vreau sa imi schimb telescoapele .. inca testez piata sa vad ce gasesc! si daca le schimbi , ti-as sugera sa le schimbi pe toate pentru ca daca schimbi numai 2 o sa ti le strice in scurt timp cele vechi!
  • @dyS

  • Mesaje scrise: 747
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1995 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
thrill a scris:daca vrei sa tii masina, ia-ti pe gaz, daca vrei sa o vinzi pune-i pe ulei. ........, ti-as sugera sa le schimbi pe toate pentru ca daca schimbi numai 2 o sa ti le strice in scurt timp cele vechi!


Ma rog..nu sunt foarte experimentat, insa din ce stiu, telescoapele pe gaz nu sunt neaparat cea mai buna optiune, asta in ideea ca acestea sunt un pic mai rigide; in niciun caz, asa cum denota din ce spui tu, telescoapele pe ulei nu sunt slabe calitativ; eu personal, chiar si in conditiile in care NU as vinde masina, tot pe ulei mi-as pune Wink.
Inca un lucru...stiam ca aceste telescoape se uzeaza prematur in conditiile in care se schimba DOAR unul Wink.
Daca gresesc, imi cer scuze.
Skip ads

  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
amortizoare gaz+ulei = gaz , amortizoare ulei + aer = ulei.
din cate stiu eu, telescoapele pe gaz sunt mai rigide oferind o stabilitate mai mare (fara balansari la curbe si denivelari) fata de cele hidraulice. nu degeaba au un pret mai ridicat..si de asemenea cele pe gaz nu fac spuma la un drum lung si prost.
daca vrei masina sa fie mai barca, ia-ti pe ulei.
iti spun din experienta propie! masina mea este foarte barca, am de gand in cateva zile sa schimb telescoape si vreau pe gaz! cand pun o frana brusca mi se duce in bot. mai bine rigide decat moi. (parerea mea)




vezi si aici

https://www.clubopel.com/vie...t=amortizoare+gaz


rog colegii experimentati sa isi dea si ei cu parerea Smile
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu merg pe ulei.pentru ca la ce rigida e masina mea si la ce drumuri avem alea pe gaz vor fi prea rigide.mult prea rigide.
trill a ta e barca pt ca sunt duse telescoapele.cu telescoape noi nu va mai fi barca.parerea mea!
din auzite mai sunt si amortizoare mixte-gaz ulei.
  • andrey_f_c

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1993 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Avand in vedere starea drumurilor din RO, cel mai bine este (d p d v personal), sa ai telescoape pe ulei. Pe laga faptul ca sunt mai ieftine (unele), parerea mea este ca tin mai mult decat cele pe gaz. Si da... cele pe ulei nu sunt la fel de rigide ca cele cu gaz. Ganditi-va ca mergi foarte frumos cu 120 Km/h pe un drum foarte neted, gen autostrada si apoi dintr-o data ajungi la un alt drum cu o mica denivelare sau chiar cu o groapa de 15-20 cm adancime... senzatia in timpul si dupa contactul cu groapa respectiva nu va fi deloc placuta si masinuta sigur va simti mai tare cu in telescop pe gaz decat pe ulei. In plus daca mergi mult pe drumuri cu denivelari, telescoapele cu ulei tin mai mult. Vorbesc din experienta intrucat anul acesta am fost cu masina mea in Padis (Apuseni) pe la Huedin si drumul nu a fost deloc simpatic pentru masina.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Ce parere aveti despre BOGE? Sau alt brand.
Asta mi-a oferit Eduard, de pe forum. N-am reusit sa-l intreb, dar cred ca sunt pe gaz.
Altcineva mi-a spus sa ma feresc de Monroe (parca, sau Bilstein). Cica nu ar fi prea grozave. Din propria experienta, ce recomandati?

Probabil le voi cumpara si voi merge cu ele la baieti, sa le monteze. Ar fi fost bine sa fi avut si montajul inclus, dar asta e.

Le voi schimba, toate patru, si sunt in faza de studiu. Sunt pentru Corsa din profil. Nu vreau ceva pentru drumuri grele, dar nici foarte tari.
Pe stanga le am curse, mai merg, dar ma deranjeaza ca e barcuta in curbe si la franare (prinde ABS mai repede, o simt ca se lasa destul pe fata). Parca n-as intra in iarna cu ea asa.
Au 47.000km, sunt cele din fabrica, GM.
Skip ads

  • cristisonu

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
acum MONROE a scos o varianta de telescoape combinate gaz+ulei.a schimbat un prieten al meu,sunt o alegere ideala ptr.gropile noastre.costa in jur de 180 ron bucata.
  • cristisonu

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
monroe reflex se numesc,240 ron pt fata,si 190ron bucata pt spate.
  • london

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salut,

am o vectra c din 2003 automata, 130.000 km si rulez cu ea in ro din 2006, de la 85.000 km. intrebare: la cati km se schimba amortizoarele? nu stiu daca neamtu' de la care am luat masina a schimbat ceva sau nu. ideea e ca la fiecare denivelare a asfaltului sau la cocoasele de magar aud un hroscait si ceva care bate aiurea, in neregula, in sezonul rece mai ales. un mecanic zice ca ar fi bieletele de directie si antiruliu, altul ca ar fi nu stiu ce bucsa, altul ca ar fi amortizoarele. nu vreau sa ma apuc sa schimb pe la masina aiurea daca nu e cazul. ce parere aveti?

multumesc.
  • london

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salut,

am o vectra c din 2003 automata, 130.000 km si rulez cu ea in ro din 2006, de la 85.000 km. intrebare: la cati km se schimba amortizoarele? nu stiu daca neamtu' de la care am luat masina a schimbat ceva sau nu. ideea e ca la fiecare denivelare a asfaltului sau la cocoasele de magar aud un hroscait si ceva care bate aiurea, in neregula, in sezonul rece mai ales. un mecanic zice ca ar fi bieletele de directie si antiruliu, altul ca ar fi nu stiu ce bucsa, altul ca ar fi amortizoarele. nu vreau sa ma apuc sa schimb pe la masina aiurea daca nu e cazul. ce parere aveti?

multumesc.
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Amortizoarele nu se schimba dupa numarul de km ci dupa uzura. In plus, sunt convins ca exista amortizoare pe ulei mai dure decat multe pe gaz si amortizoare pe gaz mai moi decat majoritatea celor pe ulei (desigur, in proportii mici). Un amortizor moale dar nou isi va face mult mai bine treaba decat unul rigid dar uzat. Acum depinde de fiecare ce ii trebuie.
Am avut pe un mercedes model 115 amortizoare originale pe gaz si l-am rigidizat pe spate cu amortizoare pe ulei de la un aro 244. cele de la acel mercedes functionau pe principiul unei pompe cu furtunul inchis in sensul ca atunci cand arcul se intindea el nu opunea nici o rezistenta iar cand arcul se comprima, se intarea si el pe masura ce se comprima.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
experienta mea cu Bilstein, luate direct de la fabrica lor din Sibiu (pe amortizoare este eticheta cu "Made in Germany"... dar sincer ma indoiesc)

Cele fata se comporta relativ ok, masina sta mai bine... dar parca dupa aproape 5000 de km au inceput sa aiba ceva zgomot.

Alea pe spate... praf... dupa 2000 de km au inceput sa cloncane ingrozitor... le-am pus inapoi pe cele originale si in sfarsit am liniste in masina.

Intre timp am comandat pe original acele suruburi groase care prind amortizoarele spate si urmeaza sa le pun iar pe cele bilstein sa vad daca scap de zgomot. Unii pe aici ziceau ca zgomotul ar fi datorat faptului ca gaura bucsei de pe amortizorul bilstein e ceva mai mare decat diametrul surubului... si de acolo ar aparea acea cloncaneala. Eu unul ma indoiesc.. dar am sa verific.
  • ludi_f

  • Mesaje scrise: 363
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2007

  • Mesaj Privat
scuzati o intrebare de necunoscator: este posibil ca un amortizor(pe ulei) sa troncane doar dupa ce uleiul din el se incalzeste (devenind astfel mai fluid) ? Adica la rece e totul ok, dar la cald...tronc tronc ?
  • cristisonu

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
nu troncane amortizorul,poate troncani bucsa de la bara de torsiune.
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Pentru drumurile noastre cele mai bune sunt cele pe ulei chiar daca sunt putin mai moi, sunt mai confortabile la gropi. Amortizoarele cu ulei sunt tratate cu un gaz pentru a nu face spuma la multe denivelari, si uleiul are un grad mic de variatie a viscozitatii la temperaturi diferite.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
am fost la un inventar la o fabrica de amortizoare de alta forma si marime decat cele de pe masini, si am avut ocazia sa discut cu inginerul sef in legatura cu amortizoarele auto care sunt identice ca principiu si functii numai ca au alte forme fata de cele industriale

Concluzia a fost ca daca un amortizor nu e curs atunci nu are rost sa il schimbi indiferent de numarul de km parcursi, gazul din ele in dupa 5 ani isi schimba proprietatile si poti sa zici ca un amortizor e la 80% din potentialul lui de functionare ca eficacitate si asa ramane pana se va spare si va pierde continutul
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Drogas a scris:gazul din ele in dupa 5 ani isi schimba proprietatile si poti sa zici ca un amortizor e la 80% din potentialul lui de functionare

Nu vreau sa o iei ca pe o corectie ci ca o solicitare a unei explicatii. Nu am inteles ce ai vrut sa spui. Gazul, isi schimba sau nu proprietatile? Daca da, doar in proportie de 20% si le schimba sau o data cu trecerea timpului mai pierde?
Am vazut un test facut cu 2 Aro 244 unde cu amortizoare la 60% din potential, distanta de franare a crescut cu 25%.
Concluzia? Cand si cu ce model schimbam amortizoerele?
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
in primii 5 ani [pierde 20 la suta din proprietati si asa ramane pana se va sparge indiferent de km facuti de masina, ce e drept una e sa mergi pe autostrada alta e sa mergi pe hartoape de tara,


pai unii ca mine poate si ca multi altii se multumesc cu 80% din potential, ca o clarificare mie in suta ori la acel aro erau curse amortizoarele sau poate fisuri si pierduse gazul altfel nu explic acea crestere imensa in distanta de franare

avand in vedere ca amortizorul este etans si capsulat si deci nu pierde nimic atunci o schimbare a lor e chiar de pomana, la fel si faza cu arcurile ca se schimba ca se inmoaie, se inmoaie la dacie la opel nu, nici dupa 150 de mii de km, am schimbat eu 2 ca aveam unul rupt si dupa ce l-am inlocuit pe cel rupt puteam sa jur ca nu se vede nici o diferenta masurata cu centimetrul garda la sol,
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR