suspended-9452- Suspendat
- 2,491 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,491
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
in primul rand fumul alb este de semn ca pompa de injectie este dezavansata
-in a-l doilea rand f. posibil sa fie sarita cu tot cu ax cu came de la semne; incearca sa o pui bine la punct
-daca persista este posibil sa pise injectoarele, tareaza-le la cat scrie pe ele, vezi sa nu scada sub 70-80 bar cand o lasi amorsata in pompa de tarat
-altceva , vezi dupa ce se incalzeste daca fumeaza motorul pe la capacul de umplere cu ulei pr. motor; daca scoate vizibil fum si-ti arunca dopul din mana e uzat prea tare ca sa mai lucreze corect, adica nu mai are compresia suficienta unei arderi complete a motorinei si de aici probleme cu pornire, fum exagerat , etc.
-posibil chiar ca si pompa sa fie debitata si din cauza asta sa scoata fum; mananca multa motorina?
-in a-l doilea rand f. posibil sa fie sarita cu tot cu ax cu came de la semne; incearca sa o pui bine la punct
-daca persista este posibil sa pise injectoarele, tareaza-le la cat scrie pe ele, vezi sa nu scada sub 70-80 bar cand o lasi amorsata in pompa de tarat
-altceva , vezi dupa ce se incalzeste daca fumeaza motorul pe la capacul de umplere cu ulei pr. motor; daca scoate vizibil fum si-ti arunca dopul din mana e uzat prea tare ca sa mai lucreze corect, adica nu mai are compresia suficienta unei arderi complete a motorinei si de aici probleme cu pornire, fum exagerat , etc.
-posibil chiar ca si pompa sa fie debitata si din cauza asta sa scoata fum; mananca multa motorina?
BOASKA- Suspendat
- 173 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Astra 1992 c20ne
- Constanta
BOASKA- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
- Sileticu
- **
- 371 mesaje
- din 20 Jan 2009
- Astra 1996 x17DTL
- Buzau
Sileticu
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996 x17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
BOASKA- Suspendat
- 173 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Astra 1992 c20ne
- Constanta
BOASKA- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
tarat inseamna masurarea presiunii pe injector cu ajutorul unei pompe de inalta presiune prevazuta cu un manometru; poti sa verifici doar daca ai pompa ta, altfel tb sa te duci la cineva ....
centricubat insemana procedeul de masurarea a cantitatii de motorina in raport de timp/turatie a pompei de
injectie; masuratoarea asta se poate face doar pe stand de proba;
posibil sa ai si ceva dereglat in pompa (cremaliera, poate setul de garnituri, etc) unde nu poate umbla decat un
meserias care stie modelul tau bosch sau ce-o fi el
centricubat insemana procedeul de masurarea a cantitatii de motorina in raport de timp/turatie a pompei de
injectie; masuratoarea asta se poate face doar pe stand de proba;
posibil sa ai si ceva dereglat in pompa (cremaliera, poate setul de garnituri, etc) unde nu poate umbla decat un
meserias care stie modelul tau bosch sau ce-o fi el
- men_george
- **
- 112 mesaje
- din 01 Jun 2007
- Astra 2005
- Ilfov
men_george
- Mesaje scrise: 112
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Sileticu
- **
- 371 mesaje
- din 20 Jan 2009
- Astra 1996 x17DTL
- Buzau
Sileticu
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996 x17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
fumul alb il da vizibil cand sa o accelerez la rece, motorul incepe si merge in suturi, fumul este intepator, iritant...te rog uitat-te pe prima pagina daca vrei sa-mi dai un sfat, am dat detaliile acolo, am scris un roman intreg cu problemele masinii mele..., te rog, multumesc, apropo stie cineva un service bun in Buzau?( calitate buna, preturi pentru buzunarul nostru...)
- raku21
- ***
- 532 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
raku21
- Mesaje scrise: 532
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
- barzu adrian
- *
- 46 mesaje
- din 22 Jan 2009
- Vectra 1993 C16NZ
- Constanta
barzu adrian
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2009
- Mesaj Privat
- raku21
- ***
- 532 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
raku21
- Mesaje scrise: 532
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
- barzu adrian
- *
- 46 mesaje
- din 22 Jan 2009
- Vectra 1993 C16NZ
- Constanta
barzu adrian
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Sileticu
- **
- 371 mesaje
- din 20 Jan 2009
- Astra 1996 x17DTL
- Buzau
Sileticu
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996 x17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
- raku21
- ***
- 532 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
raku21
- Mesaje scrise: 532
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
- barzu adrian
- *
- 46 mesaje
- din 22 Jan 2009
- Vectra 1993 C16NZ
- Constanta
barzu adrian
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2009
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
un motor oricit de NOU tot v-a scoate gaze pe la busonul de umplere.este o regula a mecanicii.esta e datorita fantelor de la segmenti,lucru important in modul cum se monteaza si posibilitatea de rotire a acetora pe corpul pistonului.deci ca sa existe aceasta miscae a segmentilor,inclusiv a celor de jos,trebuie sa existe aceasta "pierdere" a gazelor si implicit a compresiei.ca sint gaze la scoaterea busonului e normal,nu mai este anormal cind cantitatea acestora si presiunea lor e prea mare.ca sa se verifice starea CONCRETA a segmentilor si camasilor, se verifica presiunea de compresie,si este un procedeu tehnic precis si edificator.fara loc de dubii si supozitii.
referitor la nivelul uleiului mai ridicat in baie in special de dimineata,iar dupa pornirea masinii si verificarea acestuia la juma de ora si e la nivel,exista si aici o explicatie.trebuie sa tinem cont ca sint tacheti hidraulici,si asta ar spune tot.faptul ca dupa o stationare mai indelungata (peste noapte) nivelul de ule este mai mare se datoreaza faptului ca uleiul din tacheti s-a scurs in baie.dupa pornire acestia se umplu din nou cu ulei si intra in functionarea normala,deci la o verificare a nivelului dupa un timp scurt de la oprire acest ulei nu are tip sa se scurga in baie,deci v-a apare nivelul corect.
datorita faptului ca la pornirea de dimineata acei tacheti sint goi,pornirea si timpii de inchidere-deschidere a supapelor sint decalate pana la umplerea acestora cu ulei,ducind la aparitia acelor probleme de variatie a turatiei si fum alb.acest timp pina la umplera tachetilor cu ulei poate varia functie de presiunea debitata de pompa de ulei,uzura acestor tacheti.la cum ai scris ca daca pornesti din nou masina si nu mai apare problema cu fumul,eu cred ca tu oprind masina dai un timp necesar tachetilor de a se umple putin cu ulei si la a doua pornire acestia sa functioneze normal nemaiaparind acel fum alb.
ca sa ne lamurim care ar fi cauza trebuie sa mai verifici ceva.atunci cind pornesti masina prima oara,se aude acel zgomot de "tractor" si apoi se estompeaza?cit timp trece pina la disparitia acelei zgomot?
referitor la nivelul uleiului mai ridicat in baie in special de dimineata,iar dupa pornirea masinii si verificarea acestuia la juma de ora si e la nivel,exista si aici o explicatie.trebuie sa tinem cont ca sint tacheti hidraulici,si asta ar spune tot.faptul ca dupa o stationare mai indelungata (peste noapte) nivelul de ule este mai mare se datoreaza faptului ca uleiul din tacheti s-a scurs in baie.dupa pornire acestia se umplu din nou cu ulei si intra in functionarea normala,deci la o verificare a nivelului dupa un timp scurt de la oprire acest ulei nu are tip sa se scurga in baie,deci v-a apare nivelul corect.
datorita faptului ca la pornirea de dimineata acei tacheti sint goi,pornirea si timpii de inchidere-deschidere a supapelor sint decalate pana la umplerea acestora cu ulei,ducind la aparitia acelor probleme de variatie a turatiei si fum alb.acest timp pina la umplera tachetilor cu ulei poate varia functie de presiunea debitata de pompa de ulei,uzura acestor tacheti.la cum ai scris ca daca pornesti din nou masina si nu mai apare problema cu fumul,eu cred ca tu oprind masina dai un timp necesar tachetilor de a se umple putin cu ulei si la a doua pornire acestia sa functioneze normal nemaiaparind acel fum alb.
ca sa ne lamurim care ar fi cauza trebuie sa mai verifici ceva.atunci cind pornesti masina prima oara,se aude acel zgomot de "tractor" si apoi se estompeaza?cit timp trece pina la disparitia acelei zgomot?
- Sileticu
- **
- 371 mesaje
- din 20 Jan 2009
- Astra 1996 x17DTL
- Buzau
Sileticu
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996 x17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:un motor oricit de NOU tot v-a scoate gaze pe la busonul de umplere.este o regula a mecanicii.esta e datorita fantelor de la segmenti,lucru important in modul cum se monteaza si posibilitatea de rotire a acetora pe corpul pistonului.deci ca sa existe aceasta miscae a segmentilor,inclusiv a celor de jos,trebuie sa existe aceasta "pierdere" a gazelor si implicit a compresiei.ca sint gaze la scoaterea busonului e normal,nu mai este anormal cind cantitatea acestora si presiunea lor e prea mare.ca sa se verifice starea CONCRETA a segmentilor si camasilor, se verifica presiunea de compresie,si este un procedeu tehnic precis si edificator.fara loc de dubii si supozitii.
referitor la nivelul uleiului mai ridicat in baie in special de dimineata,iar dupa pornirea masinii si verificarea acestuia la juma de ora si e la nivel,exista si aici o explicatie.trebuie sa tinem cont ca sint tacheti hidraulici,si asta ar spune tot.faptul ca dupa o stationare mai indelungata (peste noapte) nivelul de ule este mai mare se datoreaza faptului ca uleiul din tacheti s-a scurs in baie.dupa pornire acestia se umplu din nou cu ulei si intra in functionarea normala,deci la o verificare a nivelului dupa un timp scurt de la oprire acest ulei nu are tip sa se scurga in baie,deci v-a apare nivelul corect.
datorita faptului ca la pornirea de dimineata acei tacheti sint goi,pornirea si timpii de inchidere-deschidere a supapelor sint decalate pana la umplerea acestora cu ulei,ducind la aparitia acelor probleme de variatie a turatiei si fum alb.acest timp pina la umplera tachetilor cu ulei poate varia functie de presiunea debitata de pompa de ulei,uzura acestor tacheti.la cum ai scris ca daca pornesti din nou masina si nu mai apare problema cu fumul,eu cred ca tu oprind masina dai un timp necesar tachetilor de a se umple putin cu ulei si la a doua pornire acestia sa functioneze normal nemaiaparind acel fum alb.
ca sa ne lamurim care ar fi cauza trebuie sa mai verifici ceva.atunci cind pornesti masina prima oara,se aude acel zgomot de "tractor" si apoi se estompeaza?cit timp trece pina la disparitia acelei zgomot?
referitor la nivelul uleiului mai ridicat in baie in special de dimineata,iar dupa pornirea masinii si verificarea acestuia la juma de ora si e la nivel,exista si aici o explicatie.trebuie sa tinem cont ca sint tacheti hidraulici,si asta ar spune tot.faptul ca dupa o stationare mai indelungata (peste noapte) nivelul de ule este mai mare se datoreaza faptului ca uleiul din tacheti s-a scurs in baie.dupa pornire acestia se umplu din nou cu ulei si intra in functionarea normala,deci la o verificare a nivelului dupa un timp scurt de la oprire acest ulei nu are tip sa se scurga in baie,deci v-a apare nivelul corect.
datorita faptului ca la pornirea de dimineata acei tacheti sint goi,pornirea si timpii de inchidere-deschidere a supapelor sint decalate pana la umplerea acestora cu ulei,ducind la aparitia acelor probleme de variatie a turatiei si fum alb.acest timp pina la umplera tachetilor cu ulei poate varia functie de presiunea debitata de pompa de ulei,uzura acestor tacheti.la cum ai scris ca daca pornesti din nou masina si nu mai apare problema cu fumul,eu cred ca tu oprind masina dai un timp necesar tachetilor de a se umple putin cu ulei si la a doua pornire acestia sa functioneze normal nemaiaparind acel fum alb.
ca sa ne lamurim care ar fi cauza trebuie sa mai verifici ceva.atunci cind pornesti masina prima oara,se aude acel zgomot de "tractor" si apoi se estompeaza?cit timp trece pina la disparitia acelei zgomot?
uite cum se intampla: pornesc motorul rece, se tureaza singur de 4,5 ori, apoi turatia devine stabila(intradevar motorul este mai zgomotos la inceput, dupa cca. 5 min este normala) , daca-l accelerez incepe scoate fum iute, intepator( iese in cercuri pe esapament, gen :puff,puff), moment in care si motorul(X17DTL an 1996) merge in suturi.daca opresc motorul si-l pornesc imediat nu mai scoate fum(bineinteles se tureaza de 4,5 ori, se stabilizeaza)doar daca-l las eu la relanti, daca calc acceleratia iar incepe.Peste zi, dupa ce merg cu masina (deci motor cat de act cald) nu mai scoate.nu am urme de ulei in antigel, consumul de ulei nu stiu care este ca abia am cumparat masina, consumul de motorina 4,2 l /100km.Nici nu stiu daca este motor isuzu sau opel, ca reper am filtrul de ear in stanga jos,privind din fata motorul, alternatorul stanga spate, langa distributie, in dreapta alternatorului este turbina iar in spatele turbinei filrtul de motorina.In dreapta sus am vasul de expansiune, dreapta jos vasul lichidului de servo.Pe capacul blocului motor scrie "diesel."Multumesc pt. sfaturi
in imagini am pus pompa de injectie; eu cred ca lipseste ceva de al ea, am incercuit, va multumesc
Ultima modificare facuta de Sileticu la Dum 25 Jan, 2009 12:29 am
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
parca ar lipsi avansul vacuumatic,sau ceva legat de vacuum.poate e aici pe forum cineva cu motor asemanator sa te ajute cu ceva poze.dar mai este posibil si ca ceea ce ai incercuit tu sa fie partea "in aer" a membranelor vacuumatice.din cite imi amintesc este o difernta intre motoarele isuzu si opel din acea vreme.daca nu ma insel,cel isuzu e cu pompa de injectie "in fata",iar cel de opel cu pompa "in spatele"motorului.o sa ma interesez miine si iti dau un raspuns.mai poti verifica si furtunele de retur de la injectoare.am mai auzit cazuri de masini care scoteau fum alb datorita faptului ca aveau proleme cu etansarea si prindeau aer.
Ultima modificare facuta de CATA26BCN la Dum 25 Jan, 2009 12:41 am
Ultima modificare facuta de CATA26BCN la Dum 25 Jan, 2009 12:41 am
- Sileticu
- **
- 371 mesaje
- din 20 Jan 2009
- Astra 1996 x17DTL
- Buzau
Sileticu
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996 x17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
[quote="CATA26BCN"]parca ar lipsi avansul vacuumatic,sau ceva legat de vacuum.poate e aici pe forum cineva cu motor asemanator sa te ajute cu ceva poze.[
azi am facut legatura cu un furtunas intre cele doua componente si parca se auzea un fluierat al turbinei cand acceleram.Fara conexiunea asta nu am auzit "fluieratul" turbinei;am invartit usor axul turbinei cu degetul, nu are joc axial si nici radial. Am curatat Egr-ul ,nu era blocat.Dar in prima poza ,stanga sus ce credeti ca lipseste? Multumesc
azi am facut legatura cu un furtunas intre cele doua componente si parca se auzea un fluierat al turbinei cand acceleram.Fara conexiunea asta nu am auzit "fluieratul" turbinei;am invartit usor axul turbinei cu degetul, nu are joc axial si nici radial. Am curatat Egr-ul ,nu era blocat.Dar in prima poza ,stanga sus ce credeti ca lipseste? Multumesc
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Sileticu
- **
- 371 mesaje
- din 20 Jan 2009
- Astra 1996 x17DTL
- Buzau
Sileticu
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996 x17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
CATA26BCN a scris:ai sesizat vreo modificare a mersului motorului cind "suiera"turbina?
parca se simte o crestere a puterii motorului, un "zvac" (nu am mers cu masina cu "conexiunea" facuta si cu suieratul turbinei), doar accelerata pe loc. Daca las furtunasul prins doar in stinga (pe imagine la "piesa" incercuita in stanga) si pun degetul la capatul lui-degetul este "tras". La motorul asta am pompa de injectie in fata.Cum pot verifica daca functioneaza turbina? am impresia ca nu-mi merge...Multumesc frumos
BOASKA- Suspendat
- 173 mesaje
- din 15 Dec 2008
- Astra 1992 c20ne
- Constanta
BOASKA- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2008
- Mesaj Privat
intre ciuperca de pe pompa si turbina trebuie sa existe un furtunas de vacuum.
atunci cand accelerezi regleaza debitul de motorina in functie de presiunea din turbina
dimineata e normal sa aiba un mers mai trancanit pentru ca are un soclu automat
ciuperca de pe pompa are un surubel ptr reglaj, ca sa poti regla intre ce ture intra turbina
motorul tau arunca doar picaturi de ulei ceea ce este bine
vad ca nu vrei sa te uiti la distributie, nu vrei tu
dupa ce o pui la punct atunci vezi ce mai faci
fum alb inseamna lipsa avans, injectoare stricate, supape/scaune stricate si uzura dar nu cred ca la tine este ultima
la cald nu mai scoate ptr ca se incalzesc anticamerele/chiuloasa si ai o ardere mai buna, dar asta nu inseamna ca trebuie sa mergi cam 2 ore ca sa nu mai scoate fum
un diesel bun nu scoate fum deloc nici rece nici cald, ci doar in sprit
atunci cand accelerezi regleaza debitul de motorina in functie de presiunea din turbina
dimineata e normal sa aiba un mers mai trancanit pentru ca are un soclu automat
ciuperca de pe pompa are un surubel ptr reglaj, ca sa poti regla intre ce ture intra turbina
motorul tau arunca doar picaturi de ulei ceea ce este bine
vad ca nu vrei sa te uiti la distributie, nu vrei tu
dupa ce o pui la punct atunci vezi ce mai faci
fum alb inseamna lipsa avans, injectoare stricate, supape/scaune stricate si uzura dar nu cred ca la tine este ultima
la cald nu mai scoate ptr ca se incalzesc anticamerele/chiuloasa si ai o ardere mai buna, dar asta nu inseamna ca trebuie sa mergi cam 2 ore ca sa nu mai scoate fum
un diesel bun nu scoate fum deloc nici rece nici cald, ci doar in sprit