Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • schumy1502

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
patrik18 a scris:Mi-am schimbat si eu zilele astea antigelul la masina si acum nu imi mai uraca apa la bord! Daca merg cu ea cativa km pana se incalzeste bine si apoi opresc motorul si stau 5 mine cand pun contactul se ridica apa dar daca o pornesc si accelerez scade pana la minim....care ar putea fi problema? Ma poate ajuta cineva?

ai aerisit instalatia?ai verificat daca lucreaza termostatul cel nou corect?
Skip ads

  • patrik18

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2010

  • Mesaj Privat
schumy1502 a scris:
patrik18 a scris:Mi-am schimbat si eu zilele astea antigelul la masina si acum nu imi mai uraca apa la bord! Daca merg cu ea cativa km pana se incalzeste bine si apoi opresc motorul si stau 5 mine cand pun contactul se ridica apa dar daca o pornesc si accelerez scade pana la minim....care ar putea fi problema? Ma poate ajuta cineva?

ai aerisit instalatia?ai verificat daca lucreaza termostatul cel nou corect?


am aerisit instalatia...termostatul e tot cel vechi...
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Instalatia de racire se aeriseste singura. Nu mai avem Dacia 1300. Eu iti recomand sa incepi cu verificarea termostatului si apoi a senzorului de temperatura.
  • schumy1502

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
bine bine
se aeriseste singura dar daca nu lasi motorul sa ajunga la temperatura optima sa deschida termostatul si apoi sa mai complectezi cu antigel eu zic ca nu e aerisit
Skip ads

  • tomyk

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 zx16e
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
a zis cineva
Ca fapt divers, daca se pune un tester pe motor acesta o sa indice o temperatura a lichidului de racire care am constatat eu ca este mai mare decat cea indicata in bord (fapt ce eu nu mi-l pot explica.


salutare la toata lumea. referitor la veridicitatea indicatorului de temperatura, aceasta nu este concludenta. mie putin peste 90 de grade, pe tester imi arata 106. mare grija deci la indicatorul de temperatura din masina.
problema la mine cu termostatul presupun... acesta este partial deschis. din cate stiu, si in mod logic, furtunul gros trebuie sa fie rece cat timp termostatul este inchis. la fel si radiatorul. apoi cand termostatul deschide, lichidul cald patrunde in radiator prin furtunul gros, il impinge pe cel rece din radiator care se duce in vasul de expansiune prin furtunul din dreptul farului stang (partea soferului ca sa nu existe confuzii).
imi poate spune insa cineva.. daca este normal ca furtunul gros sa fie caldut mai tot timpul, mai putin radiatorul si cel subtire care duce in vasul de expansiune sa fie rece.. acesta este deci rezultatul unui termostat care este partial deschis nu?
presupun ca acesta este traseul cu termostatul deschis...
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Inteleg eu corect?: furtunul gros e putin cald. Radiatorul e rece.

Unele termostate au un mic orificiu (1mm) care permite lichidului sa treaca si atunci cand e inchis.
Daca termostatul ramane deschis la jumate imbatranesti langa ea pana ajunge la 90 grade. Daca mergi constant cu ceva viteza temperatura scade rapid.

Chiar crezi ca ai o problema? Se incalzeste greu? Scade mult temperatura in mers?
  • tomyk

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 zx16e
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@ shrincu ai inteles corect, furtunul gros era cald, radiatorul mi s-a parut ceva mai rece aseara, inainte ciocanisem un pic si termostatul si poate s-a mai inchis. DAR astazi dupa ce am mers 40 minute era cald si furtunul si radiatorul, sigur era deschis termostatul, iar acul la temperatura era pe linia de la 80, afara -3.5 grade, si am radiatorul din fata acoperit complet cu cartoane.
deci clar termostatul ala e deschis, poate nu foarte mult insa atat cat sa nu incalzeasca cum trebuie.
in alta ordine de idei am vazut ca la radiator mai exista un fel de termostat in partea dreapta cum te uiti din fata masinii cu capota ridicata, deoarece furtunul subtire care pleaca din radiator catre vasul de expansiune este rece, se incalzeste si circula apa prin el atunci cand cupleaza ventilatorul, deci la temperatura de 90 si ceva cand se deschide si termostatul din coltul radiatorului

ma duc astazi sa imi iau un termostat behr, este 119 lei, montajul o sa il fac eu. am vazut ca cineva a avut un behr si dupa mai putin de 1 an a avut iar probleme.
am mai gasit topran la 110 lei.. (orice idee parere este binevenita)

iata traseul lichidului de racire de fapt.. inainte am editat gresit poza
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Pai mai sus ai scris ca temperatura indicata in bord e mai mica decat cea reala. Daca tie iti arata 80, poate in realitate avea 85-90 caz in care termostatul ar trebui sa fie deschis.
Motorul meu are doar termostat mecanic (chiar de Dacie Smile ). Pe la 90 se deschide si temperatura scade brusc spre 80. Daca stau in trafic se ridica iar pana aproape de 90. Daca merg la drum intins pe frig cum e zilele astea, temperatura ramane mai aproape de 80 (nici nu cred ca deschide termostatul...nu am verificat). Toate astea fara cartoane sau altceva in fata radiatorului.

Eu ma gandeam sa mai verifici radiatorul la 5-10 min dupa pornire, sau pana la 70 grade, ca sa te asiguri ca e termostatul defect inainte sa il cumperi.....e totusi destul de scump.

L.E.: m-am uitat in TIS dupa al doilea termostat insa nu am gasit nimic si nici nu am mai auzit de asa ceva....
Skip ads

  • tomyk

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 zx16e
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
gata am schimbat termostatul cu topranu' care este fabricat in brazilia nu in germania cum mi-a zis blonda de la magazin.. (era o blonda la propriu, zau). a costat 110 lei. m-am dus la un tovaras care are service si i-am cerut sculele necesare. n-am reusit sa fac poze, insa nu este mare filosofie la z16xe. in fine, am stat sa se raceasca apa vre-o 20 min maxim si m-am apucat de treaba. am scos furtunasul mic care intra in termostat... era inca sub presiune si a sarit putin lichid. totusi am recuperat cam 80% din lichid, care era foarte curat. practic s-a scurs tot lichidul din vasul de expansiune, iar apoi am scos si furtunul mare. cand am scos termostatul vechi care apropo este cel original, are 8 ani.. am constatat ca era pe inchis. l-am montat pe cel nou cu grija la garnitura care am cumparat-o separat, (este originala si a costat 14 lei, pe site aceeasi garnitura rotunda, marca topran era 2 lei) aceasta are diametrul mai mare decat locasul in care este destinat sa intre... si se aseaza fortat in acel locas. am avut putine probleme cu surubelele deoarece au aia niste tolerante la gaurile alea incat daca nu esti atent strici surubelele. am pornit masina dupa ce am pus totul la loc, m-am uitat sa vad daca este etans, si am stat pana a pornit termocupla. la prima impresie am fost dezamagit, DAR.. l-am testat la drum. in maxim 10 min s-a incalzit cum trebuie, a inceput sa bage caldura mai bine, iar cand am pornit ventilatorul a ramas intepenit acul adica la maxim 3 mm sub linia de 90 de grade. fara nici un fel de carton. problema rezolvata! si cu toate ca termostatul vechi lucra, datorita uzurii, cred ca s-a slabit si incepea sa deschida mai devreme. mai ales ca ventilatorul meu a mers timp de 1 an fara prima treapta, pornea la 100 + direct la blana.
raman la dispozitie pt intrebari referitoare la acest subiect, cat si cel despre ventilator, si multumesc lui shrincu, pt interesul de care a dat dovada.
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
N-ai pentu ce, de asta ne adunam pe aici. Conteaza ca ai rezolvat.

Intrebare: termostatul tau e doar mecanic?
  • tomyk

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 zx16e
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
da. este termostat cu flansa, si este cu tot cu capac . daca era alta motorizare, sa fie necesar sa umblii si la distributie, bagam si eu de dacie.
  • tomyk

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 zx16e
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
am verificat vechiul termostat. in afara de faptul ca nu este perfect etans cand este inchis, maxim 1 mm distanta intre disc si margine aproape pe toata circumferinta discului este distanta asta. nu stiu ce presiuni sunt acolo si cata apa ar putea trece, insa cred ca inchidea destul de bine


La T1 (temperatura camerei => termostat inchis) masurat cu subler 79,6 mm
nu prea cred ca am facut mare lucru fara termometru insa pot sa zic asa:
- T2 = ?; a deschis 1.9 mm. (lungimea era 81.5mm) estimativ apa avea vre-o 80 grade poate mai putin. ieseau aburi cat de cat
- T3 = ?; s-a mai deschis cu 1.5 mm, (83 mm) sigur apa avea 90 grade aproape fierbea
- T4 = ?; +2mm. apa aproape clocotea (85mm)
in total s-a deschis 5.4mm. in carte scrie ca se deschide maxim 8mm la nush ce temperatura care nu o poti atinge fierbandu-l, sau masura. dupa cum am mai spus fara termometru nu am facut nimic.
cea mai relevanta ar fi fost temperatura la care incepe sa deschida.


dupa cum am spus noul termostat m-a facut fericit. nu vreau sa il deochi, dar a stat super bine temperatura la apa pe cadran, aeroterma a functionat pe toate treptele de viteza si baga caldura nu ca inainte calaie... ideea e ca inainte sa il montez parca nici el nu era asa etans. sunt deci diferente mici, neobservabile care au efect mare asupra masinii, a caldurii si ne oftica atunci cand vedem ca acul ala nu sta locului si ca trebuie sa mergi o ora prin trafic si cu cartoane, sa bage calumea caldura
raman deci urmatoarele semne de intrebare pentru vechiul termostat
1. temperatura de deschidere sa fie sub 80 de grade? rezultat al vechimii de 8 ani?
2. sa fie oare acea mica neetansare de vina? 1mm sa conteze atat de mult? fiind oare presiune prea mare? (cel mai putin credibil)

oricum a fost schimbat, asta este, Doamne ajuta cu cel nou... bine ca am z16xe-ul la care termostatul se schimba usurel insa s-a discutat mai putin pe aici. parca cine a deschis topicul avea z16se. la cei la care a ramas blocat pe deschis si mai mult decat al meu, si trebuie sa umble la distributie recomand cu caldura varianta cu ceva mai ieftin (cel de dacie).
Skip ads

  • tomyk

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 zx16e
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
astazi am facut proba concreta si termostatul vechi cu toate ca deschidea si inchidea cum trebuie, probabil datorita vechimii sale de 8 ani, nu isi facea ciclul complet cum trebuia. asfel ca defectiunea era pe undeva pe la jumatatea acestiua, incat temperatura din masina cand dadeam drumul la caldura nu era constanta, nu baga bine caldura. deci a meritat investitia si cu toate ca cel vechi pare ok, nu isi face bine treaba decat vara. (iarna cu radiatorul acoperit complet de cartoane). numai bine la totzi! si stau la dispozitia dvs. pt eventuale intrebari legate de acest subiect.

vand termostatul vechi cu 30 lei, cine il vrea il poate folosi cu increde vara, iar daca isi da seama pe proba la fierbere in oala la aragaz dc functioneaza ok, il dau cu cea mai mare placere cu 30 lei cum am spus Razz
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Stie cineva la ce temperatura se inchide termostatul de Dacie? Dar cel original Wahler sau Behr?

Acum am de Dacie care se deschide aproape de 90 (89 dupa specificatiile de pe cutie) si temperatura scade brusc spre 80. Am facut astazi un drum mai lung (30-40km). Cand am iesit din oras, termostatul era deja deschis, caldura in masina la treapta 2 si 0 grade afara. Pe drum temperatura a scazut pana la 80 unde s-a stabilizat (mers cu 3000 rpm). La intoarcere am mers o portiune subturat (80km/h in treapta 5), si temperatura a scazut putin sub 80. Am oprit intr-o benzinarie si radiatorul era fierbinte. Asta ma face sa cred ca termostatul era inca deschis chiar daca apa era sub 80. De aici apar mai multe intrebari:
- cele originale de Z16SE se deschid treptat, ca cel de Z16XE?
- pt cei care aveti termostat de Dacie pe Z16SE - puteti confirma ca se comporta la fel ca la mine?
- pt cei cu Z16Se si termostat original (Wahler sau Behr) - variaza temperatura in mers? daca da, cum?

Cu stima!
  • wolf_

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Eu am termostat original (behr) in oras temperatura imi ajunge usor la 90 dar daca ies in afara si merg constant la 3000rpm scade la 70de grade
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Mersi mult! Ai tot Z16SE?
Ai observat cumva daca radiatorul ramane cald chiar si dupa ce coboara spre 70 si ai mers mai mult timp?
  • wolf_

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Tot Z16se am. Si dupa 2 ore de mers in exterior tot 70 75de grade urca apa.Caldura in masina baga destul de mult .Am fost la 3 mecanici si toti au ca termostatu este ok.Se intampla asta doar cand sant -5 -10 grade afara
  • aditz6

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2010

  • Mesaj Privat
De ceva timp nu mi s-a mai ridicat temperatura. Caldura baga in masina destula, doar ca in mers tinde spre 0 (sta intre primele 2 linii). Daca stau pe loc creste temperatura pe la 50 60, rareori 80. Cum am miscat roata cum incepe sa scada. In ultimul timp nu prea am facut drumuri lungi, 50 60 km cel mult. Chiar si forjata si tot nu vrea sa urce(forjata la modu mers cu ea in 3000 4000 ture). Poate fi defect sau nu are timp sa se incalzeasca?
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
@wolf_: multumesc de info!
@aditz6: sigur e ceva defect la tine (termostat sau senzor). Ai putina rabdare si citeste paginile topicului. Sigur te vei lamuri.
  • tomyk

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 zx16e
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2010

  • Mesaj Privat
salut la toata lumea.

eu mi-am inlocuit termostatul, original, 7 ani de zile avea. la probleme precum a lui aditz6, wolf_, daca la fel, termostatul nu a fost schimbat niciodata, recomand schibarea lui. motivul dupa cum am explicat mai sus este ca inchide si deschide DAR ca sa iti tina temperatura in masina intre 80 si 90, mai aproape de 90 chiar, acesta trebuie sa functioneze in parametrii normali. faptul ca inchide si deschide nu inseamna ca functioneaza corect. trebuie ca in functie de temperatura apei sa se deschida incat sa mentina temperatura acesteia constanta. daca el este vechi ce pretentii sa mai ai de la el?
p.s. al meu este topran made in brazil. 110 lei am dat pe el. recomand deoarece acum nu mai am probleme
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR