nicu_nick
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Astra z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
daca termostatul ramane blocat pe deschis - o rezolvare simpla pe care eu am facut-o la doua masini opel astra si merg si in ziua de azi fara nici o problema ar fi ca pe furtunu de apa de la termostat sa pui un termostat de dacie 1310 prins cu un colier. Garantat iti va sta apa la 92-95 grade. Pt cei care vor incerca se monteaza cu varful catre motor nu spre radiator.
- David K8
- **
- 147 mesaje
- din 03 Mar 2009
- Vectra 2001 Y26SE
- Bucuresti
David K8
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2009
- Mesaj Privat
salut baieti.
Am incercat azi sa schimb termostatul la o astra f din 1995, Z16SE, am demontat tot ce trebuia, dar cand am ajuns sa demontez roata de la arborele cotit nu reuseam deoarece imi misca motorul de pe punctul mort. mentionez ca am procedat ca in manualul de service, adica am bagat-o in a 5-a si mi-a tinut cineva piciorul pe frana. am incercat sa o pacalesc sa misc de roata cand era bagata in viteza si sa o potrivesc asa dar degeaba. are cineva vreun sfat?
Distributia am schimbat-o in luna mai si desteptii care au schimbat-o nu s-au deranjat sa verifice si sa schimbe. Plus ca si "desteapta" care o conduce nu se deranjeaza sa se uite in bord la apa...q.e.d. M-as duce cu ea la service dar acum stam in Germania si ma costa 200E operatiunea, deci clar nu merita. Am ajuns la concluzia ca service-urile de aici sunt mai proaste ca in Ro.
Am incercat azi sa schimb termostatul la o astra f din 1995, Z16SE, am demontat tot ce trebuia, dar cand am ajuns sa demontez roata de la arborele cotit nu reuseam deoarece imi misca motorul de pe punctul mort. mentionez ca am procedat ca in manualul de service, adica am bagat-o in a 5-a si mi-a tinut cineva piciorul pe frana. am incercat sa o pacalesc sa misc de roata cand era bagata in viteza si sa o potrivesc asa dar degeaba. are cineva vreun sfat?
Distributia am schimbat-o in luna mai si desteptii care au schimbat-o nu s-au deranjat sa verifice si sa schimbe. Plus ca si "desteapta" care o conduce nu se deranjeaza sa se uite in bord la apa...q.e.d. M-as duce cu ea la service dar acum stam in Germania si ma costa 200E operatiunea, deci clar nu merita. Am ajuns la concluzia ca service-urile de aici sunt mai proaste ca in Ro.
nicu_nick
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Astra z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
- David K8
- **
- 147 mesaje
- din 03 Mar 2009
- Vectra 2001 Y26SE
- Bucuresti
David K8
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2009
- Mesaj Privat
nicu_nick
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Astra z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
- Boogie
- ***
- 991 mesaje
- din 05 Dec 2006
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Boogie
- Mesaje scrise: 991
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Cred ca am si eu o problema la termostat...si anume : acum ca a venit sezonul rece se incalzeste greu masina. De bagat incepe sa bage aer cald inauntru cam dupa 5 min. dar temperatura la motor creste abia dupa vreo 30 min. de mers prin oras si creste foarte incet(adica dupa ce ajunge la temp. de 70grade cat imi arata minim pe bord si pana ajunge la 87grade unde sta in mod normal cred ca dureaza 10 min.). Anul trecut la aprox. -10 grade afara la mers in afara imi scadea temperatura sub cele 70grade de pe bord dupa care mai crestea din cand in cand. Si am impresia ca baga caldura in valuri (adica uneori baga mai mult si alteori mai putin desi nu umblu la reglaje). Acum vine partea ciudata : sunt la al 3-lea termostat! Toate s-au comportat la fel din momentul instalarii... Senzorul de temperatura imi arata bine (temperatura corespunde cu ce imi arata Peugeot-ul de la firma) desi asta-vara la un moment dat imi arata niste temperaturi care nu aveau nici o legatura cu realitatea dar a tinut-o asa vreo sapt. dupa care si-a revenit si de atunci e ok.
Ar putea sa fie altceva de vina? Ce ar trebui sa mai verific?...
Cred ca am si eu o problema la termostat...si anume : acum ca a venit sezonul rece se incalzeste greu masina. De bagat incepe sa bage aer cald inauntru cam dupa 5 min. dar temperatura la motor creste abia dupa vreo 30 min. de mers prin oras si creste foarte incet(adica dupa ce ajunge la temp. de 70grade cat imi arata minim pe bord si pana ajunge la 87grade unde sta in mod normal cred ca dureaza 10 min.). Anul trecut la aprox. -10 grade afara la mers in afara imi scadea temperatura sub cele 70grade de pe bord dupa care mai crestea din cand in cand. Si am impresia ca baga caldura in valuri (adica uneori baga mai mult si alteori mai putin desi nu umblu la reglaje). Acum vine partea ciudata : sunt la al 3-lea termostat! Toate s-au comportat la fel din momentul instalarii... Senzorul de temperatura imi arata bine (temperatura corespunde cu ce imi arata Peugeot-ul de la firma) desi asta-vara la un moment dat imi arata niste temperaturi care nu aveau nici o legatura cu realitatea dar a tinut-o asa vreo sapt. dupa care si-a revenit si de atunci e ok.
Ar putea sa fie altceva de vina? Ce ar trebui sa mai verific?...
- David K8
- **
- 147 mesaje
- din 03 Mar 2009
- Vectra 2001 Y26SE
- Bucuresti
David K8
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Boogie
- ***
- 991 mesaje
- din 05 Dec 2006
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Boogie
- Mesaje scrise: 991
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2006
- Mesaj Privat
- David K8
- **
- 147 mesaje
- din 03 Mar 2009
- Vectra 2001 Y26SE
- Bucuresti
David K8
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Boogie
- ***
- 991 mesaje
- din 05 Dec 2006
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Boogie
- Mesaje scrise: 991
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2006
- Mesaj Privat
Noi au fost toate 3 (deci daca il mai numar si pe ala care era pe masina atunci am incercat 4 in total). De montat e montat bine (sunt 3 suruburi, nu prea ai cum sa gresesti daca esti atent si in plus nu curge pe nicaieri ca am verificat). La concentratia de antigel m-am gandit si eu dar nu stiu ce sa zic - acum am 50%apa distilata si 50%antigel. O sa maresc concentratia de antigel la 60% deocamdata. Vedem ce zice.....
Multumesc de raspunsuri...
Multumesc de raspunsuri...
- David K8
- **
- 147 mesaje
- din 03 Mar 2009
- Vectra 2001 Y26SE
- Bucuresti
David K8
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Boogie
- ***
- 991 mesaje
- din 05 Dec 2006
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Boogie
- Mesaje scrise: 991
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2006
- Mesaj Privat
- David K8
- **
- 147 mesaje
- din 03 Mar 2009
- Vectra 2001 Y26SE
- Bucuresti
David K8
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Boogie
- ***
- 991 mesaje
- din 05 Dec 2006
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
Boogie
- Mesaje scrise: 991
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2006
- Mesaj Privat
99-D N M
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2011
- Mesaj Privat
- hgfssoorriinn
- *
- 33 mesaje
- din 18 Jan 2012
- Astra 2003 Z16SE
- Bihor
hgfssoorriinn
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2012
- Mesaj Privat
Salutari tuturor,
Am aplicat si eu varianta cu termostatul de Dacie (asa cum zice "shrincu") dupa ce cel original s-a blocat pe deschis.
Multumit sunt numai pe jumatate pentru ca apa ajunge pe la aprox 87*C dupa care deschide termostatul si scade brusc pana pe la 70*C sau mai putin (acul e jos) dupa care imediat incepe sa urce USOR si tot asa. Inca nu am facut testul in afara orasului sa vad cum se comporta. Termostatul folosit este Klaxcar cu deschidere la 89*C.
Credeti ca am nimerit eu un termostat care nu inchide cand trebuie?
O sa incerc si cu unul Vernet cand o sa gasesc.
Am aplicat si eu varianta cu termostatul de Dacie (asa cum zice "shrincu") dupa ce cel original s-a blocat pe deschis.
Multumit sunt numai pe jumatate pentru ca apa ajunge pe la aprox 87*C dupa care deschide termostatul si scade brusc pana pe la 70*C sau mai putin (acul e jos) dupa care imediat incepe sa urce USOR si tot asa. Inca nu am facut testul in afara orasului sa vad cum se comporta. Termostatul folosit este Klaxcar cu deschidere la 89*C.
Credeti ca am nimerit eu un termostat care nu inchide cand trebuie?
O sa incerc si cu unul Vernet cand o sa gasesc.
pentium
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2003 17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2011
- Mesaj Privat
- David K8
- **
- 147 mesaje
- din 03 Mar 2009
- Vectra 2001 Y26SE
- Bucuresti
David K8
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2009
- Mesaj Privat
Apa trebuie sa stea la aceeasi temperatura, indiferent de anotimp. Indicatorul din bord indica temperatura motorului, nu a radiatorului.Sigur mai e o problema pentru ca daca ar deschide doar termostatul nu ar avea cum sa scada apa cu 17*C sau mai mult. Cel mai bine e sa nu mai faci carpeala cum face tot romanul si sa inlocuiesti piesa. Muncesti doua ore si n-ai durere de cap.
- hgfssoorriinn
- *
- 33 mesaje
- din 18 Jan 2012
- Astra 2003 Z16SE
- Bihor
hgfssoorriinn
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2012
- Mesaj Privat
David K8 a scris:Apa trebuie sa stea la aceeasi temperatura, indiferent de anotimp. Indicatorul din bord indica temperatura motorului, nu a radiatorului.Sigur mai e o problema pentru ca daca ar deschide doar termostatul nu ar avea cum sa scada apa cu 17*C sau mai mult. Cel mai bine e sa nu mai faci carpeala cum face tot romanul si sa inlocuiesti piesa. Muncesti doua ore si n-ai durere de cap.
Multumesc pentru raspuns dar de ce nu crezi ca ar avea cum sa scada cu 17*C sau mai mult?
Tocmai faptul ca nu sta apa la aceeasi temperatura m-a facut sa expun problema mea.
Poate nu am nimerit un termostat care sa inchida la timp sau poate ca apa se raceste aproape instant cand deschide termostatul avand in vedere ca e iarna. Senzorul de temperatura indica bine pentru ca la la 90 si ceva (temp asta am obtinut-o stand pe loc) termostatul cupleaza si porneste ventilatorul, lucru absolut normal--deci nu e senzorul de temperatura. Altceva nu-mi vine in minte ce ar putea sa fie. Daca ai vreo alta idee vizavi de problema si cum as putea sa o rezolv te urmaresc cu mare interes. Termostatul a fost schimbat anul trecut in vara si uite ca deja nu mai functioneaza. Iti dai seama ca l-as inlocui si pe asta dar nu sunt eu un mecanic asa bun incat sa ma apuc sa dau distributia jos sau sa scot in fiecare an cate 2,5 mil pentru problema asta nu este chiar rentabil. Asta e motivul pentru care am apelat la improvizatie.
Inca o data, multumesc pentru raspuns. O zi placuta!
- David K8
- **
- 147 mesaje
- din 03 Mar 2009
- Vectra 2001 Y26SE
- Bucuresti
David K8
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y26SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2009
- Mesaj Privat
Termocupla aflata pe radiotor cupleaza si porneste ventilatorul, nu termostatul. Termostatul deschide circuitul si permite circulatia apei din radiator in motor, asta e principiul de functionare, in felul acesta apa din motor ramane la temperatura constanta protejand motorul si consumul.
Temtp. nu poate scadea cu atat de mult pentru ca nu cred ca exista vreu termostat care sa lucreze pe o plaja asa mare de temperatura si oricum nu e normal sa se raceasca motorul asa mult, motorul trebuie sa aibe variatii de max 2*C, + sau - pentru a avea ungere buna si consum redus.
Distributia se poate desface foarte usor, asa cum am explicat mai sus. Chiar nu e greu, nici eu nu sunt mecanic. E treaba de 2 ore, singura conditie e sa nu fii complet strain de lucrul cu cheia fixa.
Daca vrei da-mi un mail si iti dau cartea masinii, ca sa ai si poze.
Bafta.
Temtp. nu poate scadea cu atat de mult pentru ca nu cred ca exista vreu termostat care sa lucreze pe o plaja asa mare de temperatura si oricum nu e normal sa se raceasca motorul asa mult, motorul trebuie sa aibe variatii de max 2*C, + sau - pentru a avea ungere buna si consum redus.
Distributia se poate desface foarte usor, asa cum am explicat mai sus. Chiar nu e greu, nici eu nu sunt mecanic. E treaba de 2 ore, singura conditie e sa nu fii complet strain de lucrul cu cheia fixa.
Daca vrei da-mi un mail si iti dau cartea masinii, ca sa ai si poze.
Bafta.