- hgfssoorriinn
- *
- 33 mesaje
- din 18 Jan 2012
- Astra 2003 Z16SE
- Bihor
hgfssoorriinn
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2012
- Mesaj Privat
Da, aici (Senzorul de temperatura indica bine pentru ca la la 90 si ceva (temp asta am obtinut-o stand pe loc) termostatul cupleaza si porneste ventilatorul, lucru absolut normal--deci nu e senzorul de temperatura.) am gresit . Am vrut sa spun termocupla nu termostatul.
Totusi, nu cred ca trebuie numai sa stii sa insurubezi sau sa desurubezi pentru a demonta/monta distributia. Chiar tu ai avut probleme asa cum ziceai mai sus :"Am incercat azi sa schimb termostatul la o astra f din 1995, Z16SE, am demontat tot ce trebuia, dar cand am ajuns sa demontez roata de la arborele cotit nu reuseam deoarece...". Si eu am acelasi motor Z16SE.
Mersi pentru indrumari
Totusi, nu cred ca trebuie numai sa stii sa insurubezi sau sa desurubezi pentru a demonta/monta distributia. Chiar tu ai avut probleme asa cum ziceai mai sus :"Am incercat azi sa schimb termostatul la o astra f din 1995, Z16SE, am demontat tot ce trebuia, dar cand am ajuns sa demontez roata de la arborele cotit nu reuseam deoarece...". Si eu am acelasi motor Z16SE.
Mersi pentru indrumari
- deyandrey16
- **
- 83 mesaje
- din 03 Dec 2012
- Astra 2003 Z16SE
- Valcea
deyandrey16
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2012
- Mesaj Privat
Buna seara eu am un opel astra g din 2003 Z16SE si stiu ca am termostatul blocat pe deschis pt ca in mers cand e frig imi sta pe 0 apa iar vara imi sta normal . inca ceva am schimbat ecu de curand si masina la rece imi porneste dar la cald nu porneste decat daca ii fac masa de la releu de la pompa de benzina ii trag un fir de acolo si ii leg de MINUSU masini ca altfel nu vrea . . . asa ca azi am pornit masina am lasat-o cam 30 min si mi-a ajuns apa la motor la 100 grade si ventilatorul nu a pornit nici cand am oprit masina si nici cand am scos mufa de la senzorul de temperatura apa ca asa faceam inainte cu vechiul ECU si pornea termocupla daca scoteam mufa si imi consuma bateria ... dupa aceea am conectat masina pe ob-com si imi timp ce imi arata temperatura masini la 100 grade am dat teste releu ventilator 1 - pornit - si mi-a pornit termocupla cat era testul de 10 secunde dupa am dat la fel - test releu 2 ventilator si a pornit tot pt 10 secunde . . CARE AR FI PROBLEMA DE NU IMI PORNESTE VENTILATORUL SA-MI RACEASCA MOTORUL SA FIE DIN ECU SAU SENZORUL DE TEMPERATURA APA ? ? ? ? ?
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Am si eu o problema. Am schimbat in toamna termostatul odata cu distributia dar toata iarna crestea greu temperatura lichidului de racire. Exclud varianta cu termostat ramas pe deschis deoarece dimineata apa urca pana la dunga rosie din poza, sta cca 15-30 secunde apoi coboara pana la dunga albastra din poza unde se stabilizeaza pentru o mare parte din timp. Cand merg in oras cu viteza mica sta constant la dunga rosie dar la drum intins coboara la cea albastra. Mentionez ca am avut carton pe jumatate din radiator toata iarna si chiar si acum am.
Sunt chiar asa "friguroase" motoarele astea?
Sunt chiar asa "friguroase" motoarele astea?
- hgfssoorriinn
- *
- 33 mesaje
- din 18 Jan 2012
- Astra 2003 Z16SE
- Bihor
hgfssoorriinn
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2012
- Mesaj Privat
@gigatel30
si la mine e aceeasi situatie. schimbat termostatul in ianuarie si se comporta ca si al tau. cel mai probabil am nimerit amandoi termostate nu chiar bune. scaderea aia de temperatura se datoreaza faptului ca intra antigelul relativ rece din radiator in motor si termostatul nu reactioneaza in timp util. eu zic sa stai linistit ca e ok. chiar sunt "friguroase" motoarele astea
si la mine e aceeasi situatie. schimbat termostatul in ianuarie si se comporta ca si al tau. cel mai probabil am nimerit amandoi termostate nu chiar bune. scaderea aia de temperatura se datoreaza faptului ca intra antigelul relativ rece din radiator in motor si termostatul nu reactioneaza in timp util. eu zic sa stai linistit ca e ok. chiar sunt "friguroase" motoarele astea
ionut312
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2012
- Mesaj Privat
salut,
cred ca asta se intampla la toate motoarele se...si eu i-am schimbat termostatul de 2 saptamani si la drum intins imi sta apa la 80, in oras se apropie de 90, sincer nu stiu daca alte motoare ajung la 90 la drum intins...eu nu am nici scut...deci pe sub motor circula aer rece mereu, cred ca asa este normal.
voi ce marca de termostat ati pus?
cred ca asta se intampla la toate motoarele se...si eu i-am schimbat termostatul de 2 saptamani si la drum intins imi sta apa la 80, in oras se apropie de 90, sincer nu stiu daca alte motoare ajung la 90 la drum intins...eu nu am nici scut...deci pe sub motor circula aer rece mereu, cred ca asa este normal.
voi ce marca de termostat ati pus?
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Termostatul meu este BEHR, unul din cele considerate bune, made in Germany. Este adevarat ca pana la servici unde plec dimineata pe o distanta de 6-7 km motorul nu are timp sa se incalzeasca bine dar oricum urca in 4 km pana la aproape 90, deschide termostatul si apoi coboara pana la 80 si ramane acolo. La drum intins nu sare de 80-82 grade. O sa fie poate un avantaj la vara. Am mai auzit pe aici ca prezenta unui scut ar fi benefica macar pe timp de iarna.
ionut312
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2012
- Mesaj Privat
- vali_c
- **
- 114 mesaje
- din 29 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Iasi
vali_c
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2010
- Mesaj Privat
ionut312 a scris:salut,
cred ca asta se intampla la toate motoarele se...si eu i-am schimbat termostatul de 2 saptamani si la drum intins imi sta apa la 80, in oras se apropie de 90, sincer nu stiu daca alte motoare ajung la 90 la drum intins...eu nu am nici scut...deci pe sub motor circula aer rece mereu, cred ca asa este normal.
voi ce marca de termostat ati pus?
cred ca asta se intampla la toate motoarele se...si eu i-am schimbat termostatul de 2 saptamani si la drum intins imi sta apa la 80, in oras se apropie de 90, sincer nu stiu daca alte motoare ajung la 90 la drum intins...eu nu am nici scut...deci pe sub motor circula aer rece mereu, cred ca asa este normal.
voi ce marca de termostat ati pus?
In bord indica mai putin dar in realitate temperatura este mai mare. Iti spun sigur ca nu scade sub 90 de grade.
- CristiBuzau
- **
- 91 mesaje
- din 16 Jul 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Buzau
CristiBuzau
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2011
- Mesaj Privat
Si la mine fluctueaza temperatura . Ajunge la 90 de grade , dar uneori scade in timpul mersului la prima liniuta (60 de grade) Cel mai mult am observat ca sta putin sub 80 de grade. Din ce cauza sunt aceste fluctuatii ? Este posibil sa fie senzorul de temperatura de sub bobina stricat sau asa este normal sa faca ?
reguts
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2012
- Mesaj Privat
Si eu am observat la mine o chestie dubioasa zic eu , de exemplu prin bucuresti unde e traficul mult mai aglomerat ca la targoviste , uneori temperatura sare de 90 de grade , undeva la 93-95 grade , in cateva minute scade iar la 90 , si scade iar pe la 85 , dupa care trece iarasi putin de 90. o totala harababura. de la ce ar putea fii ? nu am schimbat nici pompa de apa si nici termostatul de cand o am.
ps : ca o completare , cand temp e la peste 90 de grade , da si mai mult fum albastrui in turatii mari (treapta 1-2)
ps : ca o completare , cand temp e la peste 90 de grade , da si mai mult fum albastrui in turatii mari (treapta 1-2)
- SERGIU RMN
- *
- 38 mesaje
- din 16 Aug 2009
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
SERGIU RMN
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
reguts
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2012
- Mesaj Privat
soboastra
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2013
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
anlasz
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Harghita
- Masina: Agila 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Salut,am schimbat in trei lunii 4 termostate Wahler originale si tot am problema la variatiile de temperatura ridica pana la 85,86 deschide termostatul cade pana 78 urca incet pana 82 si sta acolo indiferent la ce turatie merge motorul,buba e ca intrund in oras cade pana 80 si aacolo si ramane,mentionez ca toate trei sunt 92 grade.Am bagat cam 600 ron cu termostate si manopera nu are nici mecanicul alta idee,la frig de dimineata porneste greu si cu bujiile schimbate.
Daca are cineva o idee va rog sa postati
Mersi mult.
Daca are cineva o idee va rog sa postati
Mersi mult.
- SERGIU RMN
- *
- 38 mesaje
- din 16 Aug 2009
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
SERGIU RMN
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
- c_ghitescu
- *
- 15 mesaje
- din 24 Mar 2014
- Astra 2003 Z16SE
- Gorj
c_ghitescu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2014
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
bgd92- Suspendat
- 859 mesaje
- din 06 Apr 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
bgd92- Mesaje scrise: 859
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2011
- Mesaj Privat
- c_ghitescu
- *
- 15 mesaje
- din 24 Mar 2014
- Astra 2003 Z16SE
- Gorj
c_ghitescu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2014
- Mesaj Privat
gigatel30 a scris:Problema poate fi de la sonda(sondele) lambda, clapeta acceleratie, termostat. Ar trebui verificate in aceasta ordine.
ms de informatie...dar daca ar fi sonda lambda defecta nu ar trebui sa.mi apara eroare in bord....sau e posibil sa fie functionala si sa nu mai functioneze la parametrii normali?