Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Te-as sfatui sa nu ma tratezi de sus.

Am 3 motoare turbo diesel si 1 turbo benzina. Am desfacut unul diesel si am vazut si clapeta la cel pe benzina deci te rog nu ma contrazice.
Clapeta de acceleratie (throttle) se afla la benzina in throttle body si se deschide/inchide pentru a permite mai mult sau mai putin aer in motor. Cand clapeta se inchide ramane doar o fanta foarte subtire prin care motorul isi ia aerul necesar la relanti.
La motoarele aspirate presiunea de dupa clapeta este mai mica decat cea atmosferica. Daca luam ca referinta 0 presiunea atmosferica este considerata negativa (adica vid). Cand turbina sufla cand e acceleratia apasata (clapeta deschisa) totul e ok. Cand se ia piciorul brusc de pe acceleratie, clapeta se inchide si turbina in inertia ei tot sufla aer care nu are unde sa se duca decat sa o forteze foarte mult (presiunea creste mult in admisie). De accea s-a inventat blow off valve care elibereaza aceasta presiune. Cum functioneaza ? Simplu. Care este semnalul pentru blow-off sa se deschida? Tocmai acesta, vid dupa clapeta, presiune inainte de clapeta. Asadar blow-off-ul foloseste vidul de dupa clapeta sa creeze vid intr-o camera cu o membrana care trage un pistonas cu legatura la presiunea de la admisie moment in care presiunea se elibereaza. Cand masina accelereaza (clapeta deschisa) presiunea dupa clapeta este mai mare deci acea membrana nu mai este actionata deci valva este inchisa.

LA DIESEL ! NU exista clapeta de acceleratie (cel putin la X20DTL-ul care l-am desfacut) deci NU are cum sa se creeze presiune foarte mare in admisie cand iei piciorul de pe acceleratie deci NU are rost blow-off. Chiar si daca cineva si-a montat o astfel de valva pe diesel nu are acelasi principiu de actionare (vacuumul de dupa clapeta) pentru ca nu exista clapeta ! Acele blow-off-uri de pe diesel nu isi au rostul (de a proteja turbina) si nici nu au acelasi principiu de activare. Singura asemanare este ca elibereaza presiune din admisie.

@Dragon.. ce legatura are faptul ca motoarele diesel nu au clapeta cu aerul necesar pentru combustie? Am afirmat eu undeva ca dieselul nu are nevoie de aer sau cum ? Cum vine asta ? clapeta este admisia ? Stii cum arata o clapeta de acceleratie la benzina sau vorbesti din basme ?
  • Dragon Warrior

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
LA DIESEL ! NU exista clapeta de acceleratie



Si cum zici tu ca isi dozeaza dieselul amestecul combustibil cand apesi acceleratia? De unde isi ia aerul?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Aerul si-l trage singura cand nu intra turbina sau este impins de turbina.
Diesel-ul isi dozeaza motorina din pompa de injectie conform cu aerul care intra.
Daca esti asa de contrariat iti dau poze cu intreaga galerie de aer de la motorul X20DTL desfacuta de la filtru de aer pana la supape sa te convingi ca nu exista clapeta.
  • Dragon Warrior

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pai motoarele atmosferice pe benzina aerul tot singure si-l trag; si totusi exista o clapeta care regleaza debitul de aer. Deci pana la urma cum dozezi cantitatea de aer care intra intr-un motor diesel turbo sau aspirat?
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Simplu , pe galeria de admisie exista un senzor de presiune ce masoara permanent presiunea de aer , si in functie de aceasta presiune se stie ce cantitate de aer este si ca atare si cantitatea de motorina ce trebuieste injectata . Presiunea de aer este data de turbina iar presiunea data de ea este comandata de valva westergate ( scuze daca nu am scris corect ) , cand faci o diagnoza la un diesel ai sa vezi printr-e alti parametrii sunt 2 parametrii referitor la aer , presiunea ceruta de motor si cea obtinuta , cand motorul cere mai multa presiune valva westergate comanda turbina iar aceasta se invarte mai mult producand presiune de aer mai mare , in mare cam asa se prezinta problema , am facut o descriere neacademica , simpla pentru intelesul tutror .
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR