Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • iahimCJ

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Meriva 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca este recomandat sa pleci cu masina imediat ce pornesti motorul? Eu obisnuiesc sa il las la relanti 3-5 minute iarna, si vara cam 30-60 sec sa-si intre cat de cat in regimul de functionare normal.
Cam care este consumul la relanti cu motorul rece? (la benzina ma intereseaza; nu am CB)
Skip ads

  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Pornesti la drum cu motorul rece, dar nu ii dai talpa.. Se calca usor pedala de acc si nu se depaseste 2000rpm pana cand acul de la apa incepe sa urce.
  • veninoss

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2010

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:Se calca usor pedala de acc si nu se depaseste 2000rpm pana cand acul de la apa incepe sa urce.
La 2000rpm ... Oare? asta inseamna ca atunci cand schimbi vitezele pici undeva pe la 1200-1500rpm.
Hm....total contraindicat dupa parerea mea Nu! (mai ales la benzinare)
Personal pana se incalzeste motorul schimb putin sub 3000rpm si pic undeva la 2200-2400rpm.
  • iahimCJ

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Meriva 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Si eu cred ca este cam putin 2000rpm pt schimbatul vitezelor. Eu obisnuiesc sa schimb pe la vreo 2600 iar dupa ce se incalzeste undeva sub 3000 depinde de nevoie... Oricum nu o sa mai stau 5 minute la relanti sa se "dezmorteasca".
Skip ads

  • KingBushido

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2010

  • Mesaj Privat
iar eu la motorul meu ca e 1.4 benzina?cam pe la 2500 3000 rpm?ar trebui schimbat?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ce are pregatirea de iarna cu turatia motorului ?
Dar hai...
De regula la benzinare cat este rece turatia minima sa nu scada sub 1500-2000ture ca omori motorul si asta valabil si vara, acceleratie lina, dupa incalzire poti tura dupa cat te tine punga. Exceptie fac motoarele foarte mici si/sau putini cai unde nu ai ce face, trebuie macar 2000ture.
La diesel turatia maxima sa fie sub cea in care intra turbina, adica 2000ture de obicei, motorul are destula putere sa te duca in circulatia noastra de rasul Europei.
KingBushido cred ca ai inteles, 1500 de preferat 2000 ca turatie minima.

La pornire este de preferat sa astepti cam 1 minut pana scade ralantiul (benzinare) ca la diesel e cam constant, in timpul asta vezi de geamuri, oglinzi, centura, muzica, daca mai ai motor sub capota Laughing (adica antigel, ulei, lichid frana, scurgeri etc), daca nu ai o roata dezumflata, daca un nemernic nu a lasat urme pe masina ta...
  • KingBushido

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2010

  • Mesaj Privat
ok.Multam fain pentru raspunsuri.
oricum eu las masina vreo 3 minute dupa ce o pornesc pentru a intra motorul in ritmul lui normal.
  • deleted-76099

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am masurat astazi antigelul si este undeva la -32*. Este suficient? Antigelul a fost schimbat anul trecut (o parte antigel / o parte apa distilata).
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Crezi ca ajunge temperatura afara la -32grade C?
  • deleted-76099

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Greu de crezut ca ar ajunge la -32*, dar vroiam o parere.
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Daca e peste -30* nu trebuie sa-ti faci griji Wink
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La ce ierni au fost la noi si locatie Suceava poate scadea sub -30grdC temperatura. Ca e -32 masurat cu o panarama chinezeasca nu face doi bani. Lasa asa antigelul si vezi de cauciucuri, lopata, ulei, aditiv motorina etc.
Skip ads

  • deleted-76099

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2012

  • Mesaj Privat
A fost masurat intr-un service destul de bun din Suceava, iar daca cei de aici au chinezarii..... Cat despre celelalte nu-ti fa probleme, avem de toate
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Poate posesorii de filtre sport si,minunatii supraaspirante Very Happy vor renunta la ele pe perioada foarte rece,densitatea aerului si temperatura din compartimentul motor fac inutila prezenta lor in schimb mentinerea aerului aspirat la un nivel gandit de producator este foarte importanta.(performante,consum,uzuri,atingerea temperaturii optime intr-un timp cat mai scurt)
Antigelul se stie ca nu face parte din substantele la care se aplica zicala decat sa fie putin mai bine mai mult ,ma refer aici la densitate corespunzatoare temperaturii de pana in minus 30gr. Peste devine agresiv cu elementele de cauciuc,plastic si pot aparea surprize sa-l vedem iesind prin presetupa pompei de apa,sertizarile bazinelor de la radiatoare,Oring-uri, mai nou pentru masinile mai vechi reuseste performanta sa desprinda paletii pompei de apa (cei din plastic) de ax si atunci sa vezi bucurii in prag de mos craciun(exclusa folosirea lui concentrat la -60de gr.)
Acumulatorul trebuie inspectat vizual sa fie dotat cu suba aia pusa acolo de producator,sa nu prezinte deformari ale carcasei in zona bornelor care inseamna placi unflate si e bun de dat la remat,si mai ales nivelul peste placi iar densitatea 1,28 optim....sa nu scada sub 1,26 ceea ce inseamna 50%capacitate ...iar pentru acumulatorii gasiti cu densitati mici ori inceputuri de sulfatare sa se faca un 1,30 (se foloseste termodensimetru sau se masoara la 20de gr)ca si asa mai au putin de trait.
Anvelopele vor fi de iarna evident Very Happy iar presiunea in caz numai de polei sa fie micsorata mult astfel incat pata de contact se va mari de cel putin 3 ori,iar prin deformarea in timpul rularii ajunge la o temperatura care o face mult mai aderenta la suprafetele pe care ruleaza.
Dieselul de la Opel motorul de 1,7 dti dispune de cel mai mic si firav electromotor inventat de Hitachi ,de aceea se poate demonta si curata,unge in zonele sensibile eventual schimba platou carbuni 45ron....merita investitia si timpul pentru ca motorul cu aprindere prin compresie are nevoie de turatie cat mai mare la pornire pe timp de iarna ...si cu cat porneste mai repede se mareste durata de viata a lui si a acumulatorului.
Asta a fost prima faza,pregatirea mecanica....urmeaza sistemul de incalzire,degivrare.
  • Bryan99

  • Mesaje scrise: 1,147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Bine punctat mecaNIK
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Preventiv, ca întotdeauna.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR