Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
As vrea o parere daca a mai montat cineva asa ceva.
Iarna trecuta am cumparat un set de cauciucuri bridgestone de iarna, care permit montarea unor nituri pe suprafata de rulare. Am pus aceste nituri la vulcanizare doar pe fata si nu am avut nici o problema sa ma deplasez cu masina cand drumurile au fost inzapezit. Sunt la fel de eficiente ca si lanturile, dar mult mai comode, mai ales ca poti merge cu orice viteza si pe asfalt uscat. Precizez ca aceste nituri se monteaza doar la vulcanizare cu un pistol special cu aer comprimat, apoi se echilibreaza rotile. Singurul dezavantaj ar fi ca pe asfalt curat se aude un huruit destul de enervant si ca se mareste distanta de franare, dar totusi le folosesc numai pentru conditii de iarna. Cand conditiile meteorologice se imbunatatesc, schimb cu cele de vara, deja montate pe genti.
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Acele nituri se folosesc exclusiv pe drumuri acoperite cu gheata sau zapada. Daca mergi cu ele pe asfalt, se vor deteriora extrem de rapid iar in cateva sute de km vor dispare toate niturile si nu vei mai putea sa pui altele. Ideal ar fi sa ai 2 anvelope cu nituri pe care sa le pui doar la nevoie. Mersul cu anvelope de vara pe timpul iernii este .... Nu!
  • viorelt

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
la iernile pe care le avem de o perioada de timp nu-ti recomand cauciucuri ghintiute.
foloseste cauciucuri normale de iarna.
are dreptate All Bandi.
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am 4 roti (cauciuc + geanta) de vara si 4 de iarna. La setul de iarna doar cele pe fata sunt ghintuite. Folosesc setul de iarna doar cand drumurile sunt cu zapada sau gheata. Ca sa fac schimbul vara-iarna la vulcanizare dureaza catava minute si nu este cine stie ce avere. Cauciucuri de iarna normale (de fapt si astea tot normale sunt, doar ca pe ele au fost montate ghinturi) am avut si in conditii de zapada sau gheata nu m-au multumit. Fiind si mai comod, m-am cam saturat la minuis nu stiu cate grade sa pun lanturi. Oricum lanturile numai bine nu fac directiei si anvelopelor
Skip ads

  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
daniel_aoe a scris:Iarna trecuta am cumparat un set de cauciucuri bridgestone de iarna, care permit montarea unor nituri pe suprafata de rulare. Am pus aceste nituri la vulcanizare doar pe fata.....


Dar sunt legale astfel de "cuie" montate pe anvelopa?
  • vtodan

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Parearea mea ii ca daca nu circuli in zone unde este cu adevarat iarna, unde macar ninge, nu ii neaparat sa iti pui cauciucuri de iarna. Daca ai grija cum conduci si stapanesti masina, eu cred ca nu ai probleme. Dar fiecare face ce vrea. Eu sincer nu obisnuiesc sa imi schimb caiciucurile de la anotimp la altul, asta fac eu, nu spun ca este bine, dar eu pana acuma nu am avut probleme, nici macar cand am urcat la Arieseni ( zona de munte, unde mai gasesti inca zapada in Jud, Bihor ).
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sunt legale. Problema se pune atunci cand esti plecat de acasa si te prinde iarna pe drum cu anvelopele de vara.
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
vtodan: Fara suparare, ma mira modul tau de a gandi. Avem acelasi tip de masina si la greutatea ei eu nu sunt in stare nici macar s-o misc din loc daca este putina zapada si de oprit controlat nici atat si conduc de 20 ani - cred ca am ceva experienta. Poate si anvelopele difera. Eu am de vara Dunlop care au doar 3 sau 4 santuri longitudinale. Cu astea nu ai cum merge iarna

maverick: Sunt perfect legale. Am spus ca arata ca un fel de nituri, sunt special pentru anvelope si se monteaza cu un pistol cu aer comprimat la vulcanizare. Operatiunea are un nume tehnic care acum imi scapa.

All Bandi. Sun un prieten, il pun la volan si o imping pana acasa. Oricum nu se tocesc asa repede ca sa le schimb zilnic. Am mers cam 500 km iarna trecuta cel mai mult pe drum uscat si nu s-au tocit decat foarte putin. Niturile astea sunt puse spre exteriorul anvelopei, nu calca direct pe ele.
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai aici este discutia. 500 km intr-o iarna sunt extrem de putini. Eu am facut iarna trecuta aproximativ 15.000 km si nu doar o data mi s-a intamplat sa plec de acasa pe asfalt uscat si pana la destinatie sa prind polei sau zapada iar la intoarcere asfalt uscat.
Spre exemplu, in 22 noiembrie 2007, am plecat pentru un weeck-end la munte si am mers aproximativ 70 km pe asfalt uscat, 7 km pe zapada tasata ºi 10 km de urcus cu lanturi. Am fost 4 masini: dacia 4x4 cu lanturi pe toate 4 rotile care deschidea drumul, logan cu lanturi, golf 3 cu anvelope de iarna si eu cu lanturi. Golful a reusit sa urce aproape 30 m dupa care a fost abandonat la marginea drumului.
Tu cum ti-ai fi planificat drumul?
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
As fi facut asa:
Ascultam prognoza meteo pentru urmatoarele 2 zile, si daca exista cea mai mica sansa de a ninge, mergeam cu cele de iarna.
Oricum nu cred ca ai facut 15.000 km in 2 zile. Eu fac ca 20.000 km intr-un am. Iarna trecuta am facut si eu vre-o 6.000 dar la ski prin Europa, unde nu se pune problema drumurilor inzapezite.
Ca sa te linistesc, am si trusa de dezapezire (se spunea anul trecut ca o cer ungurii la vama), dar nu as mai pune in veci lanturi, poate si din cauza ca am stricat o planetara la un Cielo din cauza lor (s-a infasurat pe ea si a smuls-o).
Ca eficienta, am mers si cu lanturi, si cu chestiile astea si sunt la fel ca aderenta, pozitiv la ghinturi este ca nu necesita montare-demontare si nu exista limitare de viteza. Este adevarat ca nici eu nu am exagerat, am mers cu max 110/h.
Oricum, eu voiam sa stiu daca a mai folosit cineva asa ceva, daca a avut probleme, cat de repede se tocesc (la 500 km s-au tocit foarte putin).
  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
vtodan a scris:Parearea mea ii ca daca nu circuli in zone unde este cu adevarat iarna, unde macar ninge, nu ii neaparat sa iti pui cauciucuri de iarna. Daca ai grija cum conduci si stapanesti masina, eu cred ca nu ai probleme. Dar fiecare face ce vrea. Eu sincer nu obisnuiesc sa imi schimb caiciucurile de la anotimp la altul, asta fac eu, nu spun ca este bine, dar eu pana acuma nu am avut probleme, nici macar cand am urcat la Arieseni ( zona de munte, unde mai gasesti inca zapada in Jud, Bihor ).


Chiar daca nu ninge deloc toata iarna tot nu e bine sa circuli cu anvelopele de vara. Cauta putin pe net date despre diferentele intre anvelopele de vara si cele de iarna si vei vedea ca principala diferenta este compozitia. Cele de iarna au mai mult cauciuc in compozitie ceea ce le face mai aderente.
  • vtodan

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu va contrazic in ceea ce priveste diferenta dintre cele doua tipuri de cauciucuri, de vara si de iarna. Probabil nu am avut inca necazuri in a ramane in mijlocul drumului din cauza zapezii sau a poleiului, dar inainte am avut Dacia, cea pe care o stie toata lumea si sincer am prins si cu ea zapada, dar in mijlocul drumului nu am ramas. In cel mai rau caz, daca nu poti urca o panta sau ceva de genul asta, dezumfli un sfert din aerul din roti si cu putina grija ajungi la destinatie. Dar nu se stie ce aduce iarna care vine .... , poate pana la urma am sa imi schimb parerea si trec si eu in rand cu oamenii.
Skip ads

  • adrian_c

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Cel mai important aspect cred ca e franarea: gandeste-te ca mergi cu 50 km/h prin oras si afara e ger, n-o sa poti opri la o banala trecere pentru pietoni. Sau pur si simplu franeaza unul in fata ta si tu incerci sa faci acelasi lucru dar te duci sanie.
  • alexboss89

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
adrian_c a scris:Cel mai important aspect cred ca e franarea: gandeste-te ca mergi cu 50 km/h prin oras si afara e ger, n-o sa poti opri la o banala trecere pentru pietoni. Sau pur si simplu franeaza unul in fata ta si tu incerci sa faci acelasi lucru dar te duci sanie.

deci cel mai bine ne cumparam senile,ca daca este polei sau gheata poti sa ai orice cauciuc de iarna ca tot aluneci.
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
alexboss89: I-ati anvelope pe care poti pune "cuie", "nituri" "ghinturi" sau cum s-or numi si fereste spatele la frane pe drum cu zapada/gheata
  • adrian_c

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
alexboss89 a scris:deci cel mai bine ne cumparam senile,ca daca este polei sau gheata poti sa ai orice cauciuc de iarna ca tot aluneci.


Eu faceam referire la situatiile de genul temperaturi cateva grade sub 0, fara gheata sau polei...cauciucul de vara devine tare ca plasticul in conditiile astea. Te risti sa faci o proba?
E la mintea cocosului ca pe gheata nu ai nici un fel de aderenta si trebuie sa mergi cu atentie maaaaaaxima si viteza miiiiiiicaaaa.
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Scuze, dar te contrazic. Depinde de anvelopa. Una premium nu va reactiona la frig ca cea de Floresti sau Danubiana
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
daniel_aoe a scris:Ascultam prognoza meteo...

In tot acel weeckend a fost timp frumos si nu a cazut nici un fulg. Distantele parcurse le-am mentionat exact iar cei 15000 i-am facut toata iarna. Treaba cu zapada batatorita se datora proastei deszapeziri iar utimii 10 km au fost pe un drum forestier pe unde nu mai trecuse nimeni din toamna. De aceea a trebuit sa croim drum cu masinile.
Tributul pletit: dacia 4x4 - ambreiajul distrus
loganul - o anvelopa sparta intr-un sloi de cheata
vectra - senzorul de temperatura exterioara arata 10 grade cand de fapt erat mult sub 0.

daniel_aoe a scris:Depinde de anvelopa. Una premium nu va reactiona la frig ca cea de Floresti sau Danubiana

Cu cat se apropie de premium, anvelopele sunt mai bine specializate. Nu-mi aduc aminte sa fi vadut anvelope danubiana pe 13 (pentru dacie) cu specificatii de vara sau de iarna cum nu-mi aduc aminte sa fi vazut dunlop sau pirelli pe 17, 18 sau mai mari all season.
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Escapade de felul asta le fac cand merg la peste, dar cu peugeotul 206 al nevestei hi, hi, hi. Am scos-o tractata cu tractorul de langa balta. Ea crede ce-i spun, ca asfaltul se termina chiar langa marginea baltii. Cu vectra nu am inca inima sa fac asa ceva si oricum nu pentru asta am achizitionat-o. La cat am dat pe cauciucurile astea de iarna despre care am vorbit, mai puneam o chenzina si luam o lada niva sh cu care poti face curse enduro. De fapt cu aia daca-i legi un plug, poti sa si ari.
  • vtodan

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
adrian_c: Iarna ii si normal ca sa nu circuli bara in bara, asta si daca ai cauciuge de iarna si daca ai ca si mine de vara. Pastreaza o distanta considerabila si iti garantez eu, ca nu o sa ai probleme. Iti spun asta din proprie experienta si pana acuma nu am avut nici un eveniment neplacut.
Iarna ii anotimpul unde se vede un sofer adevarat, nu zic asta ca sa scot ceva in evidenta, dar cunosc multa lume care cum vede ca afara a nins, nu mai scot masina din parcare, tocmai ca sa nu o loveasca .... . Sper sa nu am probleme nici pe viitor, cum de altfel, asta va doresc si voua, drumuri cat mai uscate si fara gropi !
Bafta !
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR