Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Salutare!
Cand intru in frana de motor mi se aprinde becul galben "check engine". Am citit codul de eroare cu agrafa si este vorba de codul 24 VEHICLE SPEED SENSOR VSS - no signal. Sincer nu stiu cat de important e acest senzor dar as vrea sa rezolv problema. Mentionez ca odata cu aprinderea becului galben imi scade si turatia de relanti la 500 rpm. Daca evit frana de motor nu am probleme dar vine iarna si imi va trebui aceasta frana.
Poate ma ajuta cineva sa identific pozitionarea acestui senzor ca sa pot face verificarile care se impun si remedierea situatiei.
Multumesc!
Skip ads

  • altius

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2004

  • Mesaj Privat
am aceiasi problema la un opel astra caravan 1993 motor x16sz si am pus un post mai demult dar nu am reusit sa-i dau de capat; sincer sa fiu nu se simte in comportamentul masinii mari diferente dar e deranjant mai ales noaptea faptul ca se aprinde check engine; nu am turometru si nu am observat scaderea turatiei la relanti; la service nu au reusit sa-i dea de capat, mai ales ca eu sunt dintr-un oras de provincie si nu abunda specialistii auto pe aici; am cautat pe net si sunt mai multe tipuri de VSS, montate in diferite locuri pe masini dar nu am descoperit pozitionarea lui la Astra asa ca am problema asta de vreo 8 luni !!! daca o rezolvi te IMPLOR pune pe forum solutia. succes
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Sunt mai multe tipuri de VSS unele sunt integrate in ceasurile de bord, altele sunt montate pe cutia de viteze, la unele masini viteza se citeste in functie de ceea ce raporteaza senzorul de la ABS al unei anumite roti...
Eu am luat de pe o Astra F VSS-ul, era montat pe cutia de viteze in partea superioara (asa este si la a mea) langa levierul care schimba vitezele ar trebui sa arate ca cel din poza, aveti grija insa ca fiecare astfel de senzor are trecut pe el un cod care trebuie sa corespunda cu cel pe care il aveti pe masina.
-poza este luata de pe www.blue-lcd.de- unde poate veti gasi si alte detalii interesante...
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc...intr-adevar imi dau seama unde e VSS-ul la mine. E pozitionat in partea dreapta la roata di fata . Masina e dotata cu ABS deci cred ca e acolo... Stiu ca m-am bagat odata in seama si, cu motorul pornit, la relanti, am scos mufa aia "sa vad ce bec se aprinde la bord" (nestiind ce senzor e ala). Bineinteles ca s-a aprins check engine. Am pus mufa inapoi, am resetat calculatorul scotand + de la baterie dar am constatat ca eroarea a ramas (cod 24 VSS sensor - no signal). Am sa incerc sa verific traseul electric si senzorul si sa remediez cumva situatia. Sper sa reusesc...
E..asta-i treaba...am stricat multe la viata mea, dar am si reparat destule; am invatat astfel mai mult din greselile mele si mai putin din ale altora cum ar fi mai eficient Laughing Rolling Eyes
Skip ads

  • altius

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2004

  • Mesaj Privat
mda, cred ca la baron la masina vss-ul e la roata, dar eu nu am abs si nici nu este acolo unde zice robert; alte idei?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Altius, verifica in spatele bordului chiar unde intra cablul de kilometraj. Acolo cred ca ar trebui sa fie senzorul. Mai departe te descurci.
  • altius

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2004

  • Mesaj Privat
liviu2004, bordul are in spate o carcasa de plastic, te referi la intrarea in carcasa de plastic? acolo cablul vine fixat cu o clema/clips metalic daca imi amintesc bine, am umblat pe acolo dar nu e nimic, ar trebui sa fie ceva fire, oricum mai desfac astazi sa vad si merci de ajutor
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Acolo unde intra cablul de kilometraj in spatele bordului cu siguranta nu e nimic...poate e integrat in bord efectiv dar, ma indoiesc... Cel mai probabil e sa fie la roata...nu am avut timp sa ma uit dar cum o voi face va voi anunta...
Skip ads

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
la vectra '93, C16NZ, VSS era integrat in ceasul vitezometru-kilometraj, e o piesa dreptunghiulara, neagra, detasabila de ceas (prinsa in doua suruburi). contine un disc cu raze albe si negre care reflecta lumina emisa de un led IR, citita apoi de un alt fotoelement.
  • altius

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2004

  • Mesaj Privat
da, are dreptate RON, cel putin la mine, pe exteriorul vitezometrului, deasupra este o piesa dreptunghiulara atasata de vitezometru print-un surub, la interior are un montaj electronic cu 3 tranzistori, ceva diode si rezistente; la mine un tranzistor dadea semne de oboseala, l-am schimbat, azi montez la loc si sper sa fi rezolvat problema, zilele urmatoare sper sa reusesc sa pun si foto; merci inca o data lui RON si tuturor celorlalti care m-au ajutat
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Sa speram ca e asa...poate imi rezolv si eu problema. Tot nu am avut timp de masina...asteptam rezultatele tale.
Multumim!
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema...
VSS sensor este pozitionat in spatele bordului, integrat in ceasurile din bord (vectra A) sau integrat in vitezometru (astra F). Initial am avut bord original astra F fara turometru care functiona perfect. Apoi am pus un bord original vectra A cu turometru care, la fel, functiona f bine doar ca imi arata o viteza mai mare decat in realitate (cam cu 10%). Apoi mi s-a defectat VSS-ul; simtome: se aprinde check engine Evil or Very Mad , relantiul scade la 500 rpm si tinde sa se opreasca Evil or Very Mad . In cazul asta placuta cu piesele de la VSS este situata in spatele acelor de benzina+temperatura apa. Am schimbat vitezometrul cu cel initial de astra F care are integrat si VSS-ul. Trebuie anulat VSS-ul vechi prin scoaterea pinului care duca le alimentarea placutei si refacerea legaturilor cu VSS-ul nou de pe vitezometru. Rezultatul este pe masura asteptarilor Very Happy ...
Desigur cel mai simplu era sa-mi fi luat de la inceput bord cu turometru de astra F dar se gasesc mai greu... Sfatul meu: daca vi se arde vreodata VSS-ul nu va chinuiti sa-l reparati schimband piesele arse (tranzistori sau CI) ci mergeti la dezmembrasi si cumparati unul...in jur de 10 lei (luat de la un bord defect sau deteriorat dar cu VSS bun).
Multumesc pentru sfaturi!
Skip ads

  • altius

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2004

  • Mesaj Privat
am rezolvat problema, era tranzistorul ars, restul le-a explicat Baron f bine, din pacate nu am facut foto ca eram in criza de timp, dar cine va mai avea probleme cu VSS-ul se poate descurca f bine dupa explicatiile de mai sus; succes tuturor
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
altius a scris:am rezolvat problema, era tranzistorul ars, restul le-a explicat Baron f bine, din pacate nu am facut foto ca eram in criza de timp, dar cine va mai avea probleme cu VSS-ul se poate descurca f bine dupa explicatiile de mai sus; succes tuturor


Chiar acum mi-am schimbat bord-ul de pe Vectra A GL C16NZ cu un alt bord luat de la dezmembrari, cu turometru. Am preferat sa pastrez vechiul vitezometru. Cand vroiam sa schimb vitezometrele, surpriza! Ala vechi ce-l aveam avea si senzorul de viteza de acela, stroboscopic, pe cand cel pe care l-am luat, nu-l avea! Cu putina rabdare, si cu ajutorul unui bonfaier am reusit sa pun vitezometrul ce aveam in noul bord, acum totul merge perfect.
Am insa o nedumerire: pe Vectra nu am ABS, deci senzorul de viteza ce alt scop mai are???
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@baron
Dupa frana de motor , Check engine se stingea in momentul cand accelerai din nou ?
Ma intereseaza deoarece Astra F -ul pe care l-am avut(C14NZ) avea aceasi problema si nu stiam ce sa-i fac . Simptomul se manifesta si acum dupa un an de zile de la vanzare .
  • Alexandru Vlad

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am fost si eu la test si am aceiasi problema. (Bordul este cu turometru, Astra F)
Am schimbat VSS-ul (care avea ceva ars in el) cu unul de la dezmembrari insa l-am luat de pe un bord fara turometru. am fost iarasi la test sa sterg eroarea, dar tot asa a inceput sa faca.
Se poate sa nu fie VSS-ul compatibil? Idea
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
@Alexandru Vlad
roBERT a scris:....... aveti grija insa ca fiecare astfel de senzor are trecut pe el un cod care trebuie sa corespunda cu cel pe care il aveti pe masina.


Sunt si eu in clubul celor cu 024-vss - no signal de vreo 6 luni Embarassed .
Eu cam stiu de la ce se trage, mi s-a rupt prin martie cablul de kilometraj si in timp ce mergeam cu masina am luat piciorul de pe acceleratie cand eram in viteza a 5-a, a scazut un pic turatia , s-a aprins check engine iar la apasarea ambreiajul motorul s-a oprit .
Am mers si am schimbat cablul de kilometraj si problema a disparut, reaparand la o luna si ceva cand s-a rupt si noul cablu(turcisme ordinare) , am cumparat un altul insa e in portbagaj de atunci Embarassed .
Problema la mine e legata de lipsa cablului de kilometraj, astfel nu pot sa decelerez luand piciorul de pe acceleratie si lasand turatia sa scada decat in vit. 1 sau 2, in rest se aprinde check engine, inregistreaza eroare 024 si se opreste motorul .
  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
totusi la "noi" ceilalti functioneaza si turometrul si kilometrajul. Autodata spune ca este la roata din dreapta fata dar nu am gasit nimic acolo =>deci, in bord, dar se poate pune la loc cablul de kilometraj( dupa ce schimbi VSS-ul) ca e locul cam stramt.
Se gaseste de cumparat in magazin sau numai la dezmembrari?
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
si eu am aceeasi problema (frana de motor > 5 secunde = check engine aprins + motorul moare la debreiere) la Astra mea F, C14NZ. Probabil ca voi atepta primvara ca sa desfac bordul, asta daca nu ma apuca dracii sa-l desfac acum, intr-un week-end. Vad ca se cam arde un tranzistor pe-acolo si ar fi pacat sa nu-l rezolv ... merci de informatii ! Smile


Ultima modificare facuta de electronistul la Lun 07 Apr, 2008 10:02 am
  • Alexandru Vlad

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2006

  • Mesaj Privat
johnny25med a scris:totusi la "noi" ceilalti functioneaza si turometrul si kilometrajul. Autodata spune ca este la roata din dreapta fata dar nu am gasit nimic acolo =>deci, in bord, dar se poate pune la loc cablul de kilometraj( dupa ce schimbi VSS-ul) ca e locul cam stramt.
Se gaseste de cumparat in magazin sau numai la dezmembrari?

Se desface usor bordul si se poate pune si la loc.
Intr-adevar locul e cam stramt dar te descurci cu rabdare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR