Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Buna tuturor.
prezint si eu o simptoma,eu banuiesc ca e bobina de inductie.

1.motor rece.pornire dimineata.pornesc,iar turometrul nu se ridica peste 1000 ture,uneori porneste direct in 900 ture si scade foarte repede la 700-800 rpm.
2.motor cald,nu da nici o eroare masina,daca pornesc lejer cu ea,cu viteza 1,2 merge foarte bine.daca sunt sub 2000 de ture si apas putin mai tare(nu apasat foarte tare) motorul are tendinta sa dea in nas,si smuceste.

pana acum am facut urmatoarele:
curatat throttle body,egr,clapeta acceleratie,schimbat bujii.
mai ramane doar bobina de inductie,banuiesc eu.cineva cu simptome apropiate ca ale mele ma poate ajuta?este vreun coleg in cluj care poate sa imi imprumute bobina lui pentru un test?

masina din semnatura.
multumesc anticipat.
Skip ads

  • Deathboy1

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut dragi opelisti! si eu am avut acceleasi probleme la X18XE, la fel ca la voi murea motorul, relantiu instabil, check engine mai mereu aprins, nu tragea deloc! Am schimbat debitmetrul, motoras de relantiu sau IAC (nu mai stiu exact denumirea) , curatat clapeta acceleratie/ egr, schimbat vacum si cateva furtunase de la el care erau crapate, schimbat senzor temperatura, curatat senzor acceleratie! Si cam atat, motorul a prins viata, a trecut 1 an de cand am facut asta si nu am mai avut probleme de atunci! Sper sa va fie de folos! Daca cineva are nevoie pot face poze la tot ce am schimbat!
  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
eu nu am aprins check in bord,iar masina trage,nu ma plang.singura mea problema e relantiul scazut la pornire rece,si daca incerc sa il tin constant la 1500 ture,oscileaza cu 50 ture in plus sau in minus.mai ramane si smuciturile alea cand apas putin mai tare pedala.in concluzie sub 2000 ture nu are "vlaga" deloc.
  • Deathboy1

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Ai verificat bujiile si fisele de la bujii? Ma gandesc ca s-ar putea sa nu functioneze bine vreo bujie! (asta ma refer la smuncituri)! In rest cred ca ar trebui sa iei toti senzorii astia la verificat, si ce nu e bun schimbat/curatat! Eu asa am reusit sa-i dau de cap, schimbam o piesa, faceam o tura cu masina sa vad cum se comporta, dupa mai schimbam cva, si tot asa! Altfel nu am reusit,si la diagnoza nu a iesit nimic concret ca sa stiu ce sa schimb exact! Mie de ex imi dadea eroare doar in debitmetru, si erau multe altele pe langa!
Skip ads

  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
am gasit codul de eroare p0340-04 camshaft position sensor incorrect signal.il comand la unix si revin cu impresii..era singura eroare.
  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
revin cu impresii.acel trepidat sub 2000 ture cand apesi pedala mai tare nu mai exista.masina accelereaza uniform si lejer.
urmeaza o curatare de IAC si de debitmetru si mai vad.
momentan sunt multumit de schimbare.
  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
am revenit.
intre timp masina a beneficiat de un schimb de distributie,role distributie,supape si rectificare de chiulasa.
de atunci prezinta aceleasi simptome,insa acum am codurile p0130 si p0130-04 o2 sensor voltage high si mai este una engine coolant sensor voltage high.
masina dimineata cand se porneste se balbaie destul de tare,si nu se accelereaza cand pisc pedala ,sa ii dau putina benzina.
dupa ce se incalzeste merge foarte bine.
are vreun coleg vre-un sfat?
  • Florinuu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Tigra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2014

  • Mesaj Privat
sal am un opel tigra 96 1.4 16 valve problema e alta: cand o pornesc se accelereaza singura pa la 4000 5000 de turatii si se aude un fasait
Skip ads

  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
buna seara din nou colegilor.
am o intrebare care ma macina de ceva vreme,si daca este vreun coleg care sa ma lamureasca ar fi minunat Smile
la accelerare,la masina din semnatura,dimineata la rece,porneste in 900 ture.nu mai mult.scade putin pe masura ce se incalzeste motorul,si se balbaie putin.am primit cod de eroare pe sonda lambda P0130 O2 Sensor Circuit Range/Performance , cu martorul check engine aprins.dupa ce s-a incalzit motorul si am mers mai turat,s-a stins martorul.
intrebarea este urmatoarea:
care este principiul de functionare la pornire la rece pe traseul Maf-clapeta-senzor de temp al lichidului de racire-lambda-ecu ( nu stiu daca aceasta este ordinea corecta)
senzorul de temp al lichidului este nou.
debitmetrul este nou
Egr este curat
bobina de inductie este noua
Ma macina aceasta problema si nu stiu ce sa mai verific.
de asemenea problema cu smuciturile pana in 2000 de ture a revenit.
daca incerc sa accelerez normal din viteza a 2-a si turometrul este la 1300 de ture,smuceste ca si cum nu ar avea suficient aer sa arda amestecul,insa eroare pe amestec nu am primit pe tester.
clapeta are "un joc" pe plaja 1000-1500 ture.
cand incerc sa o accelerez la 1300 de ture masurate cu opcom,oscileaza clapeta de la sine,sa zic asa,pe arcul conectat de cablul de acceleratie,cu cateva zeci de ture peste si sub 1300.in momentul acesta,opcom inregistreaza pe circuitul de clapeta "inactive" iar pe tps throttle position sensor oscileaza putin valoarea % .
daca s-a confruntat vreun coleg cu aceasta problema si a gasit rezolvarea ,m-ar ajuta enorm.
atasez un clip cu problema
https://vid.me/rF7W

va multumesc anticipat.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
La X18XE1 P0131 este eroarea pe care ai scris-o tu. Cel putin asa scrie in TIS2000... P0131 O2 Sensor Range/Performance
P0130 are 2 variante O2 Sensor Circuit Voltage High si O2 Sensor Circuit Voltage Low .
Verifica bine admisia sa nu traga aer fals si evacuarea sa nu aiba pierderi. Deasemenea e bine de verificat si catalizatorul sa nu fie infundat.
  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
iti multumesc pentru corectie.
pentru admisie,am reusit sa verific doar furtunasele la care am acces: cel de la canistra de vapori,cel de sub admisie,de jos,l-am scos,are vacuum .
am incercat sa decapsulez partea de clapeta cu rotile dintate,insa nu am reusit sa le scot sa ajung la contacte.este vreo metoda de a scoate rotile sa ajung la clapeta si la motorasul pas cu pas?
referitor la catalizator,cum as putea sa verific sa nu aiba pierderi?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pentru a verifica catallizatorul sa nu fie infundat se slabesc cele trei piulite de la flansa ca gazele sa nu mai treaba prin el. Apoi se porneste si se verifica daca motorul face tot la fel.
Skip ads

  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
daca imi va permite vremea,o sa incerc asta.
intre timp,este vreun coleg care ma poate lamuri cu intrebarea de mai sus?de asemenea,daca ma puteti ajuta cu circuitul vacuumului la acest tip de motor,unde as putea sa verific in afara ce canistra de vapori,si un furtun care intra in admisie din partea de jos.
am gasit si o valva,cred in care intra (cred ) 2 furtune.acea valva la ce foloseste?
adaug o poza cu valva respectia
  • florian_1034

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Am avut si eu odata aceste simptome si au fost bujiile dar daca zici ca le-ai schimbat.
  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
va salut din nou colegi.
ma poate ajuta vreun coleg cu un raspuns?
cine comanda socul automat? pentru ca mi se pare bizar ca la -10 grade masina sa porneasca in 800 de ture.
mentionez ca becul MIL nu se aprinde la mine (becul este verificat si functioneaza),la fel si cel de la cruise control.
sistemul cruise control in sine functioneaza,insa becul nu se aprinde.de asemenea,testat becul si se aprinde.

multumesc
  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
buna ziua colegii.
am mai remediat o problema la masina mea,am gasit un furtun care vine din supapa de la aerul conditionat (cred) ,spre o alta cutie undeva sub stergatoare,care avea furtunul de cauciuc spart.am remediat problema asta,si am gasit inca o valva,si nu stiu ce rol are.
ma puteti ajuta va rog?
de la valva din prima imagine am gasit capatul celalalt spart,iar din a doua poza era conectat prin aceasta valva,a carei poza am pus-o prima.

ce circuit de vacuum este acesta?



  • romeo3

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2013

  • Mesaj Privat
breyton @

Tutorial explicare trasee de vacuum.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=100746
  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
multumesc,m-a ajutat.am postat mai sus o poza cu o valva incercuita,aceasta ce rol are?ca eu pompa de aer secundat nu am gasit nicaieri la motorul acesta.
acea valva la ce foloseste,ca in timpul functionarii motorului daca actionez arculetul acela de la supapa nu se intampla nimic.
  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
buna seara colegii.
am pus op com pe masina astazi,si am observat ca desi afara erau 3-4 grade,mie ECT in indica 15 grade celsius pe op com.
stiu ca o tensiune de 5v pleaca spre senzor si aceasta scade in functie de cat de mult se incalzeste lichidul de racire.
intrebarea mea este,de ce zice masina ca sunt 15 grade temperatura,cand afara sunt 3-4 grade.
senzorul ect este nou.si aceasta informatie care o transmite spre ecu ii zice sa porneasca in 800 de ture la 4 grade.lucru care nu mi se pare normal.
multumesc anticipat.
maine revin cu screenshot la toate valorile reale citite pe masina.
  • breyton

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1999 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2009

  • Mesaj Privat
buna dimineata din nou.
atasez screenshot cu citiri de pe opcom si ac gas synchro
o sa vedeti niste inconsistente intre timpii de injectie si temperaturile detectate de ambele softuri.
cum vi se par datele cititie pe masina?ma ajuta vreun coleg sa le interpretez?


OP-COM 090820d Program de diagnoza bazat pe PC

Data ºi ora 24/03/2015. 07:2842

Date atelier>

Introduceþi numele atelierului
în
meniul de Setari.
1999 Vectra-B Motor X 18 XE1

Modelul ales>

Modul de comanda:

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Setare timpi de parametri normali

systemSupplierSpecific: 2430030000000300
Numar ºasiu VIN: W0L0JBF35X1148822
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90569370
systemSupplierECUHardwareNumber: SIE 0108102000
systemSupplierECUSoftwareNumber: 6586035207
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0700
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: S99001
NumeSistemSauTipMotor: X18XE1
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF

Identificare: 0803

Data de fabricatie: 710sD000
Numar aparat de calibrare: q483d00a
Data initializare ECU: 6586035102

Valori reale:

Tensiune baterie 11.9 V
Releu pompa combustibil 12V inactiv
Semnal control clapeta 4.0 V
Semnal potenþiometru clapeta 4.3 V
Poziþie clapeta - semnal servo PWM 4%
Contact virtual de ralanti Inactiv
Comutator de poziþie simulata a piesei componente Inactiv
Contact virtual clapeta complet deschisa Inactiv
Temperatura lichid racire 6 °C
Temperatura lichid racire 4.7 V
Temperatura aer admisie 2.8 V
Temperatura aer admisie 6 °C
Senzor masa aer 0.0 V
Senzor masa aer 0.0 kg/h
Contact Park/Neutral P - N 0V
Codare cutie Cutie manuala
Comutator info clima 0V inactiv
Factor umplere PWM la presiune clima 0%
ÃŽntârziere din detonaþie Cil. 1 0 grade
ÃŽntârziere din detonaþie Cil. 2 0 grade
ÃŽntârziere din detonaþie Cil. 3 0 grade
ÃŽntârziere din detonþie Cil. 4 0 grade
Factor de umplere AGR 0%
Poziþie actuala AGR 1.4 V
Ventil pentru aerisire rezervor 0%
Bucla senzor O2 Deschis
Senzor O2 4.882 mV
Integrator O2 128 Paºi
Circuit O2 - mapa ralanti(valoare învaþata) 127 Paºi
Circuit O2 - mapa sarcina parþiala 102 Paºi
Turaþie motor 0 RPM
Turaþie prescrisa de ralanti 910 RPM
Control aer la ralanti 0 Paºi
Integrator reglaj aer ralanti 13 Paºi
Deviaþie de adaptare la control aer ralanti 17 Paºi
Ventil galerie de admisie Inactiv
Solicitare clima 12V inactiv
Viteza vehicul 0 km/h
Martor(Check Light) Conect.12V
Unghi aprindere înainte PMS(Punct Mort Superior) 0 grade
Impuls injecþie 0.0 ms
Funcþia imobilizator programata NU
Timp de aºteptare de securitate Inactiv

astea sunt citirile doar cu contactul pus.am si live data inregistrat,tot in format csv.
http://we.tl/HRYscIioDf
atasez poze si cu bordul,cand opcom spunea ca sunt 60 grade temperatura lichidului de racire,bordul arata asa
iar temperatura exterioara
va multumesc anticipat.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR