Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • trifu85

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16 SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Am nevoie de un indicator pt a vedea amperajul bateriei...Am multi consumatori si nu mai vreau sa imping masina Rolling Eyes Plus ca am auzit ca dieselu-rile nu prea se imping..ca nus ce se poate strica pe la ele...

Ceva idei de unde sa-mi cump sau cum sa imi fac Smile ?

Multam! Salutare!
Skip ads

  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
nu cumva voltmetru ai vrut sa spui?
ampermetru nu ai nici o sansa sa faci!
pt a masura amperajul la masina folosesti clampmetre,gen:...


  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
iti trebuie un ampermetru cu sunt calibrat;
@AdamOpel: acel aparat masoara doar curent alternativ
  • Octav

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Exista si cleptometre sau cleste ditz, dupa denumirea veche, cu care poti sa masori curentul absorbit de consumatorii electrici, sau chiar sa verifici curentul bateriei in regim de scurt. In momentul in care cumperi o baterie noua de preferat ar fi sa ai un cleste de genul asta, pui bateria in scurt, si timp de maxim 2 sec sa masori curentul. Acest lucru se face pentru comparatie (constructorul chiar pe eticheta bateriei trece nivelul curentului la scurtcircuit- parca 235A la o baterie de 55A) putand sa-ti dai seama daca bateria are depuneri de pb.

In alta ordine de idei, cred ca trifu85 isi doreste un voltmetru, cam cum era pe la dacie. Vedeai daca incarca alternatorul in timpul mersului, pentru ca un ampermetru ar tb montat chiar pe baterie (inseriat cu bateria) si trebuie ceva care sa suporte curenti de la 1A-40A.Inca o problema o constituie pornirea. Atunci ampermetrul tb scos din circuit pentru ca in acel moment curentul creste f mult si ar putea sa se arda. Nu prea am vazut pentru auto asa ceva. Cred ca, pentru curentii astia ar avea nevoie de ceva asemanator cu cele de la panourile din centralele electrice.
Skip ads

  • t-daniel

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am vazut in real niste voltmetre auto la 23ron parca.
Are 3 digiti si se conecteaza la bricheta.
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
voltmetru e una, ampermetru e alta...
gabonne@: sunt si aparate dalea care masoara CC
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
da, dar curenti mici.....
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Hai sa ne intelegem.
Bateria porneste motorul. Dupa asta ea este incarcata de alternator. In timpul mersului foarte rar se intimpla sa nu iti duca alternatorul toti consumatorii si atunci sa traga din baterie. Bateria o mai consumi pe loc cu AC, servo, muzica, faruri etc.
Tu de fapt vrei sa stii daca incarca si atunci iti trebuie un banal voltmetru ca sa vezi aia 14,4 volti.

Daca mai are forta bateria se poate cu urechea (cit de repede invirte electromotorul) sau tester sau turometru. Ca sa masori efectiv cit are curent de scurt bateria e mai complicat, daca a ta e de 55A curentul de scurt poate fi si de 500A.
Skip ads

  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
si doresc sa fac un voltmetru dar unul cu display LCD,comandat de un procesor(ca original de calibra nu gasesc si decat sa dau o gramada pe cele universal-analogic,mai bine imi fac eu unul digital!)
Voltmetrul postat este unul alfanumeric cu 3 digiti(nu este LCD ci cu led)
am postat si o poza cu displayul!


Download

Mai ma uit dupa cateva scheme si am sa mai postez.

PS. schimbati titul de pe ampermetru in voltmetru ca sa incurca lumea!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am schimbat titlul.
De ce sa te apuci de facut ?
Cumperi unul gata (sunt montajele complete) si numai il pui, te ocupi numai de decupat si geam. Mai este varianta (mai rar) pe LCD transparent, adica pui in spate un plastic alb si led-uri de ce culoare vrei tu. Daca nu te grabesti si ai rabdare scoti ceva artistic.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Corect!
68 lei

Si tot de banii astia iti poti lua un multimetru:
http://www.conexelectronic....tre/digitale.html
Sau chiar 3:
http://www.adelaida.ro/prod...?products_id=1456
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu ii trebuie lui cu 4+1/2 digiti, nu il doare si de ultimul milivolt.
Se gasesc 3+1/2 digiti si e arhisuficient, o sa ii arate de exemplu 14,29V. Eu am vazut si era parca 35 lei, facut cu clasicul ICL7107CPL. Avea geam si masca, numai bun de montat.
Skip ads

  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu unul LCD gen:

bazat pe protocolul HD44780 si un microprocesor Pic16F84 sau Pic16F877.
Inca nu mam decis cu care dintre ele ma apuc de lucru,inca sunt incepator pe taramurile procesoarelor si am mult de invatat!

Daca il cumpar gata facut ce satisfactie am?
si majoritatea multimetrelor isi dau duhul sau se decalibreaza la temperaturi sub 0grade.
Am ales 3 LCDuri de AICI ce rezista la -20grade!
Si cumva as vrea sa le potrivesc in locul actualelor ceasuri analogice.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Acum 1 an am montat si eu un voltmetru cu ICL7107CPL cumparat de la conexelectronic , mai mult de atat nu se merita ca doar nu am naveta spatiala , am dat pe el 360.000 leiiar acum costa in jur de 450.000 lei , sa-l construiesti tu nu cred ca se merita , sti vorba aia dintr-o reclama " ce rost atata munca cand este gata preparat "
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Nui dintro reclama ci mai degraba din pasiune!stiu ca nui ieftin si de aceea incep deja sami strang piesele!inca softu nul am dar am de gand sa modific un soft de voltmetru sau termometru....dar nu stiu ce procesor sa aleg.
nu vreau doar voltmetru si complet bordu sal modific pe LCD.am scos deja firele de la ceasuri (temperatura apa,rezervor,turometru si vss) vreau sa masor tensiunile de pe ele si dupa acele date sa construiesc montajul.
mai am probleme cu impachetatul displayelor(5sau6 vor fi) inca nu leam cumparat doar de pe net am descarcat fisa technica sa vad ce marime au si daca incap le cumpar!
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Puteti incerca si la www.adelaida.ro eu am comandat de acolo pentru fosta dacie un termometru cu voltmetru incorporat.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR