- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
U2143=COMUNICARE CAN CUSENZORUL UNGHIULUI DE DIRECTIE deci nu are nici o treaba cu CIM-ul problema este chiar comunicarea ditre acel senzor de pe coloana de directie si ECU de ESP probabil cind ai inlocuit CIM ai miscat ,,,defectat ceva pe la cablaj . si inca ceva atita timp cit aceasta eroare apare nu o sa poti initializa unghiul volan .incearca sa stergi eroarea si fara sa ii tai contactul fa initializarea cit despre defectarea cimului daca scoti sig etc,etc nu ar trebui sa fie probleme cel putin eu nu am patito niciodata oricum trebuie sa fi atent cum umbli cu ele
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Va salut.
Am si eu urmatoarea problema cu martorul de ESP in sensul ca ramane aprins in mers si apare volanul cu semnul !.
Mentionez ca am montat buton de ESP separat iar in mufa de ABS am bagat o tija mica care sa faca contact cu pinul 3 .
Sa fie oare de la acel pin3?
Am incercat cu spray de contacte pe mufele de la ECU si ABS si nimic. Din cand in cand apare martorul ESP si sta aprins.
Am facut diagnoza cu OP-COM si-mi spune ca nu poate comunica acel CAN BUS cu SAS (senzorul de virare).
Mai jos am postat erorile care au aparut la testarea cu OP-COM.
Ma puteti ajuta cu un sfat va rog?
Va multumesc.
B3794 - Defecþiune la întrerupãtorul sistemului de control al vitezei
(0 - Nu e prezent
U2160 - Defecþiune la circuitul de comunicaþie cu senzor unghi volan
(00) - Nu e prezent
U2143 - Date de la SAS sunt invalide (senzorul unghi volan)
(71) - Nu e prezent
U2103 - Nu este comunicare cu CAN-bus(vitezã mare)
(00) - Prezent
U2139 - Interval/performanþã mesaj CAN bus CIM
(71) - Nu e prezent
Am si eu urmatoarea problema cu martorul de ESP in sensul ca ramane aprins in mers si apare volanul cu semnul !.
Mentionez ca am montat buton de ESP separat iar in mufa de ABS am bagat o tija mica care sa faca contact cu pinul 3 .
Sa fie oare de la acel pin3?
Am incercat cu spray de contacte pe mufele de la ECU si ABS si nimic. Din cand in cand apare martorul ESP si sta aprins.
Am facut diagnoza cu OP-COM si-mi spune ca nu poate comunica acel CAN BUS cu SAS (senzorul de virare).
Mai jos am postat erorile care au aparut la testarea cu OP-COM.
Ma puteti ajuta cu un sfat va rog?
Va multumesc.
B3794 - Defecþiune la întrerupãtorul sistemului de control al vitezei
(0 - Nu e prezent
U2160 - Defecþiune la circuitul de comunicaþie cu senzor unghi volan
(00) - Nu e prezent
U2143 - Date de la SAS sunt invalide (senzorul unghi volan)
(71) - Nu e prezent
U2103 - Nu este comunicare cu CAN-bus(vitezã mare)
(00) - Prezent
U2139 - Interval/performanþã mesaj CAN bus CIM
(71) - Nu e prezent
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
MaxDDM a scris:Va salut.
Am si eu urmatoarea problema cu martorul de ESP in sensul ca ramane aprins in mers si apare volanul cu semnul !.
Mentionez ca am montat buton de ESP separat iar in mufa de ABS am bagat o tija mica care sa faca contact cu pinul 3 .
Sa fie oare de la acel pin3?
Am incercat cu spray de contacte pe mufele de la ECU si ABS si nimic. Din cand in cand apare martorul ESP si sta aprins.
Am facut diagnoza cu OP-COM si-mi spune ca nu poate comunica acel CAN BUS cu SAS (senzorul de virare).
Mai jos am postat erorile care au aparut la testarea cu OP-COM.
Ma puteti ajuta cu un sfat va rog?
Va multumesc.
B3794 - Defecþiune la întrerupãtorul sistemului de control al vitezei
(0 - Nu e prezent
U2160 - Defecþiune la circuitul de comunicaþie cu senzor unghi volan
(00) - Nu e prezent
U2143 - Date de la SAS sunt invalide (senzorul unghi volan)
(71) - Nu e prezent
U2103 - Nu este comunicare cu CAN-bus(vitezã mare)
(00) - Prezent
U2139 - Interval/performanþã mesaj CAN bus CIM
(71) - Nu e prezent
Am si eu urmatoarea problema cu martorul de ESP in sensul ca ramane aprins in mers si apare volanul cu semnul !.
Mentionez ca am montat buton de ESP separat iar in mufa de ABS am bagat o tija mica care sa faca contact cu pinul 3 .
Sa fie oare de la acel pin3?
Am incercat cu spray de contacte pe mufele de la ECU si ABS si nimic. Din cand in cand apare martorul ESP si sta aprins.
Am facut diagnoza cu OP-COM si-mi spune ca nu poate comunica acel CAN BUS cu SAS (senzorul de virare).
Mai jos am postat erorile care au aparut la testarea cu OP-COM.
Ma puteti ajuta cu un sfat va rog?
Va multumesc.
B3794 - Defecþiune la întrerupãtorul sistemului de control al vitezei
(0 - Nu e prezent
U2160 - Defecþiune la circuitul de comunicaþie cu senzor unghi volan
(00) - Nu e prezent
U2143 - Date de la SAS sunt invalide (senzorul unghi volan)
(71) - Nu e prezent
U2103 - Nu este comunicare cu CAN-bus(vitezã mare)
(00) - Prezent
U2139 - Interval/performanþã mesaj CAN bus CIM
(71) - Nu e prezent
salut...asa am si eu:eroarea U2143 - Date de la SAS sunt invalide (senzorul unghi volan) si am ESP-ul aprins (la mine sta permanent).am inteles ca este ceva de la calculatorul de ABS.mi-a mai spus un coleg pe aici ca ar fi vorba de un cablaj care a fost miscat si nu mai face contact cum trebuie si de accea spune ca nu comunica cu SAS.cred ca problema nu este de la CIM.bafta la rezolvarea problemei!
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Pai si tu ai reusit sa-i dai de cap?
Pe mine ma dispera problema, mai ales ca ESP se decupleaza in mers.
Mai am si un bebelus in masina mai tot timpul si totusi as vrea sa am ESP-ul functional mai ales pe vremea asta.
Stie macar cineva ce cablaj ar trebui sa verificam?
Sau trebuie sa dau cu spray de contacte la mufa de la ECU si ABS Din compartimentul motor?
Pe mine ma dispera problema, mai ales ca ESP se decupleaza in mers.
Mai am si un bebelus in masina mai tot timpul si totusi as vrea sa am ESP-ul functional mai ales pe vremea asta.
Stie macar cineva ce cablaj ar trebui sa verificam?
Sau trebuie sa dau cu spray de contacte la mufa de la ECU si ABS Din compartimentul motor?
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
nu am reusit sa ii dau de cap,de fapt nu am incercat sa repar in vreun fel pentru ca imi e frica sa umblu si pe frigul asta....astept primavara sa vad poate imi fac curaj si o sa umblu.citeste putin mai sus si pe pagina anterioara si o sa vezi problema mea si sfatul colegului @Doru Lucian@(cel care mi-a spus de cablajul miscat)
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
MaxDDM a scris:El spune acolo sa verific pini 1 si 2. Acesti pini sunt cumva la mufa de ABS sau la mufa pt ECU?
Are cineva o schema a pinilor ca sa stiu ce verific?
Va multumesc.
nu, ma refeream la contactii senzorului unghi directie montat pe coloana de directie. care este montat in configuratia calculatorului de servo directie(electric power steering)care de asemenea comunica prin magistrala can cu celelalte calculatoare CIM,ABS .etc etc.acestea avind nevoie de informatii de la el pentru o functionare corecta.
Are cineva o schema a pinilor ca sa stiu ce verific?
Va multumesc.
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
- Stefan_BC
- ****
- 2,658 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,658
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
am tot citit si tot si tot nu i-am dat de cap,problema la mine e in felul urmator :
comenzile de pe volan,rotita din partea stanga cat si cea din dreapta,,i-mi fac figuri .Ele merg fara probleme daca am luminile stinse ,daca aprind farurile gata nu mai functioneaza.
Aveti idee de la ce ar putea sa fie?
comenzile de pe volan,rotita din partea stanga cat si cea din dreapta,,i-mi fac figuri .Ele merg fara probleme daca am luminile stinse ,daca aprind farurile gata nu mai functioneaza.
Aveti idee de la ce ar putea sa fie?
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
Stefan_BC a scris:am tot citit si tot si tot nu i-am dat de cap,problema la mine e in felul urmator :
comenzile de pe volan,rotita din partea stanga cat si cea din dreapta,,i-mi fac figuri .Ele merg fara probleme daca am luminile stinse ,daca aprind farurile gata nu mai functioneaza.
Aveti idee de la ce ar putea sa fie?
nu inteleg conditiile in care au aparut aceste probleme ,pur si simplu ,sau in urma unor ceva modificari aduse de tine,schimbat ceva pe undeva etc,etc in urma carora au aparut simtomele astea?
comenzile de pe volan,rotita din partea stanga cat si cea din dreapta,,i-mi fac figuri .Ele merg fara probleme daca am luminile stinse ,daca aprind farurile gata nu mai functioneaza.
Aveti idee de la ce ar putea sa fie?
- Stefan_BC
- ****
- 2,658 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,658
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema cu martorul ESP si cu volanul cu semnul ! ramasi aprinsi.
Prima data am desfacut mufele de la ECU si ABS , am pulverizat spary de contacte acolo apoi am montat si desfacut de 5 ori aceste mufe pentru ca acei pini mama si tata sa se curete apoi am pulverizat apoi am repetat procedura pulverizand spray de contacte.
Dupa ce am desfacut si remontat acele mufe am recalibrat senzorul SAS (unghi virare) cu OP-COM.
De cateva zile e liniste, nu-mi mai da nici o eroare.
Va tin la curent daca se modifica ceva.
Va multumesc pentru ajutorul acordat.
Prima data am desfacut mufele de la ECU si ABS , am pulverizat spary de contacte acolo apoi am montat si desfacut de 5 ori aceste mufe pentru ca acei pini mama si tata sa se curete apoi am pulverizat apoi am repetat procedura pulverizand spray de contacte.
Dupa ce am desfacut si remontat acele mufe am recalibrat senzorul SAS (unghi virare) cu OP-COM.
De cateva zile e liniste, nu-mi mai da nici o eroare.
Va tin la curent daca se modifica ceva.
Va multumesc pentru ajutorul acordat.
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Am folosit spay special pentru contacte si se numeste SOUDAL CONTACT SPRAY.
Incearca prima data sa faci ce am facut eu adica sa pulverizezi cu acel spray pe cele 2 mufe ECU si ABS si sa le cureti prin introducerea si scoatere simultana a lor apoi pulverizezi iar si repeti cilcul de montare si demontare de 5 ori.
Dupa ce ai facut asta nu uita sa folosetsi un pistol cu are cald sau in lispa sa folosesti FEONUL nevestii asa cum am facut eu.
Solutia ai se usuca foarte greu si trebuie sa insisti cu aerul cald vreo 10 min la fiecare mufa atat mama cat si tata.
Apoi recalibrezi ungiul virarea cu OP COM si ai scapat de multe erori.
Acele mufe se oxideaza si de multe ori contactele imperfecte dau multe erori din cauza lor.
Incearca prima data sa faci ce am facut eu adica sa pulverizezi cu acel spray pe cele 2 mufe ECU si ABS si sa le cureti prin introducerea si scoatere simultana a lor apoi pulverizezi iar si repeti cilcul de montare si demontare de 5 ori.
Dupa ce ai facut asta nu uita sa folosetsi un pistol cu are cald sau in lispa sa folosesti FEONUL nevestii asa cum am facut eu.
Solutia ai se usuca foarte greu si trebuie sa insisti cu aerul cald vreo 10 min la fiecare mufa atat mama cat si tata.
Apoi recalibrezi ungiul virarea cu OP COM si ai scapat de multe erori.
Acele mufe se oxideaza si de multe ori contactele imperfecte dau multe erori din cauza lor.
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
- Dannyel
- **
- 167 mesaje
- din 03 Jun 2009
- Vectra 2006 Z19DT
- Constanta
Dannyel
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2009
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
E uite ca aseara iar mi s-au aprins iar cei doi martori ESP si volanul cu semnul !.
Scanand cu OP-COM mi-a dat o eroare legata de Interval performanta CIM si alta legata de datele de la senzorul de virare (SAS) imi spune ca nu sunt valide.
De aici trag eu concluzia ca e ceva legat de CIM.
Din pacate trebuie reparat sau inlocuit.
Ce imi recomandati inlocuire sau achizitie noua a CIM-ului?
Scanand cu OP-COM mi-a dat o eroare legata de Interval performanta CIM si alta legata de datele de la senzorul de virare (SAS) imi spune ca nu sunt valide.
De aici trag eu concluzia ca e ceva legat de CIM.
Din pacate trebuie reparat sau inlocuit.
Ce imi recomandati inlocuire sau achizitie noua a CIM-ului?