Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Lipiturile le-am facut cu un lecton pe gaz nu pe curent,deci nu cred ca este cazul.
http://www.dremel.com/en-au...ail.aspx?pid=2000
Skip ads

  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Ma uit acum pe net si nici nu gasesc CIM SH cu index ZU !

Care e diferenta intre aceste indexuri ? am gasit cu ZX care seamna cu al meu ,adica are doar 1 mufa verde pentru airbag.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
La CIm-ul meu mai observ un lucru !.Pe spae la mufa cea mai mare imi lipseste o tablita care parca are rol de a presa muda pe pini ?!?!?Am numai una din 2 ,ma gandesc poate am pierdut una cand am demontat.O sa o pun la ceilalti pini pe asta care o mai am sa vad daca se amelioreaza ceva.
  • adisorTM

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pisboy a scris:
As putea recositori cu sacaz,crezi ca ar face diferenta?
Te rog sa imi spui exact ce ar trebui sa se intample pe OpCom cand se face calibrarea. La mine dau start activation,in casuta de LOG nu apare nimic,iar dupa 1 minut se dezactiveaza butonul de activare si nu imi da nici un mesaj,nimic.

Ceea ce este important la cositorire este ca sa cositoresti pe ambele fete ale placii. Pinii aceia mai inalti de pe placa (sint vre-o trei -patru grupuri) care fac legaturile inspre exteriorul CIM-ului trec prin placa. Trebe cositoriti pe ambele fete. La unul din grupurile de pini trebuie ridicata intii protectia aceea din plastic, ca altfel nu ajungi cu letconul la baza pinilor. Apoi tre cositorit pe ambele fete. Cu saciz, ca ala indeparteaza eventualul oxid.
Nu cred ca minilampa de gaz e buna acolo !
Foloseste un letcon normal de electronica, cu tija de 4mm, ascutita. Sau un pistol de lipit cu o ansa din sirma de Cu de 1,5mm.
Sacizul ajuta la indepartarea oxidului si impotriva lipirii accidentale a doi pini alaturati. Musai saciz !
Apoi vezi sa ricii usor pinii cu o surubelnita mica ascutita. Si pe aia care sint pe axul volan de unde ai extras CIM-ul.

Din pacate nu stiu sa-ti spun cum e cu calibrarea SAS. N-am facut niciodata. La mine n-a fost nevoie. Dar daca nu simte unghiul volanului, at e ceva problema.
Eventual du placa la un amic electronist sa-ti faca cele descrise mai sus. Poate ai facut un scurt intre doi pini. El se va uita cu o lupa si daca e cazul o corecteaza. Ca de la o cositorire nu se strica placa ! Componentele sint protejate in principiu contra descarcarilor electrice (ESD).
Skip ads

  • adisorTM

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Pisboy a scris:O sa o pun la ceilalti pini pe asta care o mai am sa vad daca se amelioreaza ceva.


Pai vezi intii daca are ceva importanta din punct de vedere electric !
Se leaga undeva ? Pe poza parca atinge cei doi pini. Nu deslusesc si nu tin minte cum era la mine.

Poate ca e doar o treaba ce asigura doar "o fortare mecanica", un "click".

Vezi si mufa pereche, din masina ! Ce e pe locul acela ? Doar plastic ? Sau ceva contact metalic ?

Daca are legatura electrica, nu va fi suficient sa-l iei din stinga si sa-l pui in dreapta. Vor trebui ambele. Va trebui sa mestesugaresti ceva asemanator !
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nu au legatura electrica.
In legatura cubcositoritul e mai greu caci eu nu pot scoate placa tocmai din cauza acelei rotite pe care tu nu o ai. E fixata cu bolt de partea cealalta a carcasei. Nu am lipituri duble caci m-am chiorat cu lupa plus ca dupa prima demontare si inate sa recositoresc nu mi-a mai mers Sas-ul. Abia dupa aia am redemontat si cositorit.
Maine pun placa pe mufa si incerc sa verific cu un multimetru daca se face contact intre pinii de pe placa si locul unde intra firele in mufa ,sa vad daca exista contact intra placa si cim pe toti pinii
  • razvan_tdk

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Salut "Pisboy"

Rotita metalica perforata eu nu am calibrat-o in nici un fel(la asamblare cim) si nu mi-a facut probleme - ai vazut ca intra numai intr-un fel inelul ala de plastic in ea! La cea mica alba am avut si eu probleme cu calibrarea, a doua oara cand am desfacut cim-ul m-am ghidat dupa "metalul" rotitei albe sa fie centrat atunci cand rotesti volanul doua ture stanga - si doua dreapta, bineinteles cu cim-ul desfacut si cu inelul ala de plastic invarteam si ma uitam cum se misca rotita mica dupa care am pozitionat-o in asa fel incat metalul ala sa se miste egal dreapta si egal stanga.

Nici la mine nu revenea semnalul!
Iti poti da seama de reusita daca iti revine semnalul pana sa apuci sa faci calibrarea senzorului esp!

Dupa operatiunea asta m-a lasat sa fac calibrarea cu OP-COM.
  • razvan_tdk

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2011

  • Mesaj Privat
La partea cu cositoritul pinilor nu ma pot pronunta! eu nu am lipit-cositorit nimic pe placa cim-ului desi pe forum se recomanda! Sper sa nu mai fie necesar sa desfac cim-ul din nou! ultima data m-am chinuit o ora juma sa desfac airbagul, nu iesea!
Skip ads

  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Care ar fi pozitie de zero a rotitei albe? Cu metalu unde? Eu l-am pus cam ca in poza lui fartib de la pagina 27. Am facut si eu miscarea cu roata perforata sa vad cum pune in miscare rotita mica.am vazut ca acea rotita mica e pusa in miscare la jumate de tura de volan ,face un pas.
  • razvan_tdk

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Aliniaza rotitele cum apar in poza postata de "Fartib" si nu ar trebui sa mai ai probleme!



In poza cu CIM-ul meu desfacut rotita mica este in aceeasi pozitie!



Cand am zis de metalul rotitei mici m-am referit la partea inchisa la culoare din rotita alba(cea ca o felie gri inchis)!

Poti face probe pe masina (bineinteles cu cim si airbag conectat) in sensul ca daca iti revine semnalizarea esti pe drumul cel bun si mai mult ca sigur te va lasa sa faci si calibrarea senzorului esp!

Daca tot nu merge probabil ai ceva defect prin CIM!
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Tot la fel am pus si eu rotita aia alba si nu merge. Cred ca mi-am bulit vreo ceva in el.
Trebuie sa iau in considerare ca cel mai probabil trebuie sa caut un Cim SH. Problema e ca nu prea am gasit cu indexul pe care il are al meu ,adica ZU.
Ce reprezinta acel index si se potriveste cu altul ?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Pisboy a scris:Tot la fel am pus si eu rotita aia alba si nu merge. Cred ca mi-am bulit vreo ceva in el.
Trebuie sa iau in considerare ca cel mai probabil trebuie sa caut un Cim SH. Problema e ca nu prea am gasit cu indexul pe care il are al meu ,adica ZU.
Ce reprezinta acel index si se potriveste cu altul ?

Esti sigur ca e ZU nu UZ ? De exemplu: 13 204 147 Alpha Code UZ, RHD = fara ESP, 2006, 2 mufe
Binenteles ca poti pune alt CIM in locul originalului tau. Conteaza doar sa fie cu ESP sau fara ESP !

CristianTM.
ID mess: rty01_2001
Tel. mobil: 0723.392.781 (de Luni pana Sambata 10-22)
Skip ads

  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Asta scrie pe el : indexul e ZU si cod GM 13197721 498990969 facut de Valeo cu 1 mufa pt airbag verde.
Ii poti recomanda un model mai fiabil sa caut? Si sa fie 100% compatibil ?

Se pare ca ghinionul se tine lant de mine. Azi cand sa plec cu masina pauza. Imi fluctueaza bordu si nu porneste. In meniurile ascunse imi arata la baterie 10.6.
Aceleasi probleme le-am avut si iarna trecuta cand se pare ca mi se busise puntea de diode si imi tinea in scurt bateria.
Nu imi vine sa cred ca mi s-a busit din nou si tocmai acum cand si asa eram daramat de problema CIM. Chiar voiam sa merg azi sa mai desfac CIM -ul si sa fac teste cu rotita si in alte pozitii.
Sunt si intr-o pozitie finanticara nasoala rau. Pfffff.
Aici e si discutia de anu trecut cu puntea daca mai doreste cineva sa o cunoasca https://www.clubopel.com/vie...54&highlight=
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
O baterie in scurtcircuit,nu are 10,6v...!
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nu m-ai inteles. Cu bateria conectata imi arata 10.6 la borne. Cu ea deconectata de la borne imi arata ca are 11.8. Mi-a omorat bateria cat a stat asa in scurt. A pus-o pe redresor.daca am exact aceiasi problema ca la inceputul anului,cu o baterie buna ar trebui sa imi porneasca si sa mearga macar cativa km pana la un service. Bineinteles ca imimva omora bateria in acest timp.

Deci nu bateria e in scurt si sistemu la masina ,adica puntea de diode.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
CristianTM a scris:
Pisboy a scris:Tot la fel am pus si eu rotita aia alba si nu merge. Cred ca mi-am bulit vreo ceva in el.
Trebuie sa iau in considerare ca cel mai probabil trebuie sa caut un Cim SH. Problema e ca nu prea am gasit cu indexul pe care il are al meu ,adica ZU.
Ce reprezinta acel index si se potriveste cu altul ?

Esti sigur ca e ZU nu UZ ? De exemplu: 13 204 147 Alpha Code UZ, RHD = fara ESP, 2006, 2 mufe
Binenteles ca poti pune alt CIM in locul originalului tau. Conteaza doar sa fie cu ESP sau fara ESP !

CristianTM.
ID mess: rty01_2001
Tel. mobil: 0723.392.781 (de Luni pana Sambata 10-22)

hopa CristianTM traieste....si mai si raspunde.......doar cand are ceva de vanzare !
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am fost si am incercat si o calibrare cu Tech 2 si nu merge. Nu accepta calibrarea.zice ca SAS-ul e out o range si trebuie sa fie in +\- 5 grade sau ceva de genu.
Ramane sa mai desfac si sa incer alte pozitii la rotita.

@CristianTm daca ai cumva de vanzare la un Cim astept un pret pe PM.trebuie sa iau in considerare si varianta de a cumpara alt Cim desi al meu nu are problema clasica de defectiune.(claxon,lumini, extrateresti )
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pisboy a scris:Nu m-ai inteles. Mi-a omorat bateria cat a stat asa in scurt.Deci nu bateria e in scurt si sistemu la masina ,adica puntea de diode.
Posibil sa inteleg mai mult decit crezi...! Eu cred ca tu nu intelegi notiunea de scurtcircuit.Chiar de ar fi punte de diode in scurtcircuit,aceasta are plus si minus,comun cu bateria,deci si bateria este in scurtcircuit.In caz de scurtcircuit,tensiunea tinde catre zero,deci la 10,6v nu exista asa ceva.In cazul tau pot fi multe cauze ce pot genera efectele respective,dar,sub nici o forma nu se pune problema existentei unui SCURTCIRCUIT.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Ok.banuiesc ca te pricepi mult mai bine decat mine fara indoiala.
Cert este ca ultima oara cand mi s-a busit puntea de diode si electricianul mi-a spus ca doua din 4 imi ramasese in scurt bateria mi-a fost omorata in 15 minute dar cu siguranta nu avea 0 ci tot pe undea pe la 10V daca retin bine minte.
Si ca sa inteleg si mai bine ,adica daca eu scurtcircuitez bornele unei baterii si masor tensiunea in acel timp la borne in paralel cu scurtcircuitul o sa am valoarea de aproape 0V ?

Anyway,la mine s-a dovedid a fi becul din torpedou care statea non stop aprins si imi descarca bateria mai ales acum cu gerul de afara s-a resimtit.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca faci treaba asta cu un conductor suficient de gros si bateria e buna,va exploada instantaneu.ATENTIE,nu-i de glumit...!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR