- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
Jerry
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1997 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2011
- Mesaj Privat
Salutare,
Am probleme cu frana, la Corsa mea B ('97, X12SZ) ; am schimbat sabotii si placutele de frana destul de recent (2000 km), iar acum frana de mana nu mai prinde deloc, iar cea de picior prinde foarte jos. Am desfacut roata din spate dreapta, unde se auzea si un frecat fier pe fier, cand calcam frana si am vazut ca imi sarise arcul de la acel ... "adjusting lever" (termenul l-am luat din Haynes, nu pot sa il traduc in romana. Apropo, daca vrea cineva Haynes in eng. pentru Corsa 93-2000 , sa imi ziceti si rezolvam, ca are vreo 900 Mb).
E cel spre care indica sageata rosie aici in poza:
Am fixat la loc arcul, dar a sarit din nou si ajunsese pe tambur (a si lasat un sant pe el...). Am desfacut roata, l-am pus iar dar vad ca sare dupa ce franez de cateva ori.
- O fi si din cauza ca franele nu sunt reglate?
- Pot sa merg fara arcul ala (il dau jos), pana la un service?
Multumesc
Am probleme cu frana, la Corsa mea B ('97, X12SZ) ; am schimbat sabotii si placutele de frana destul de recent (2000 km), iar acum frana de mana nu mai prinde deloc, iar cea de picior prinde foarte jos. Am desfacut roata din spate dreapta, unde se auzea si un frecat fier pe fier, cand calcam frana si am vazut ca imi sarise arcul de la acel ... "adjusting lever" (termenul l-am luat din Haynes, nu pot sa il traduc in romana. Apropo, daca vrea cineva Haynes in eng. pentru Corsa 93-2000 , sa imi ziceti si rezolvam, ca are vreo 900 Mb).
E cel spre care indica sageata rosie aici in poza:
Am fixat la loc arcul, dar a sarit din nou si ajunsese pe tambur (a si lasat un sant pe el...). Am desfacut roata, l-am pus iar dar vad ca sare dupa ce franez de cateva ori.
- O fi si din cauza ca franele nu sunt reglate?
- Pot sa merg fara arcul ala (il dau jos), pana la un service?
Multumesc
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
-strange 'ochiul=agatatoare' la arc
-curata si asigura ca merge surubul de autoreglare
-scapa de 'buza' din tambur
-regleaza manual surub autoreglare pana tamburul intra fest
-fa cateva pedale de frana pana surubul de autoreglare ajunge pe pozitia optima
Daca ai tamburii conici doar la strung scapi, iti vor arunca sabotii dupa conul format.
-curata si asigura ca merge surubul de autoreglare
-scapa de 'buza' din tambur
-regleaza manual surub autoreglare pana tamburul intra fest
-fa cateva pedale de frana pana surubul de autoreglare ajunge pe pozitia optima
Daca ai tamburii conici doar la strung scapi, iti vor arunca sabotii dupa conul format.
Jerry
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1997 X12SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2011
- Mesaj Privat
Eu, desfacand tamburul pentru prima data acum 2 saptamani, nu stiu care e acel surub de auto-reglare... deci o sa va rog sa imi scuzati "noobismul".
Din cate am citit, am dedus ca surubul trebuie sa fie numarul 3 de aici:
(poza e luata de pe threadul cu Opel Agila, dar cred ca e la fel si la Corsa).
Iar pe autokarma, il gasesc la accesorii franare, aratand asa:
Oricum, problema e ca tamburul meu spate dreapta nu are acel surub de autoreglare. Deci daca desfac acel "adjusting lever" (nr. 2 in poza assta), de care e prins arcul, tija de reglare , cu zimti, ramane libera sa se roteasca. Probabil ca asa ajunge sa cada "adjusting lever" (poate imi spuneti cum se numeste in romana , ca e enervant termenul eng. )
O sa desfac si cealalta roata , ca asa trebuie astora ca mine, sa invete "the hard way". Ma uit acolo si vad daca ie ceva in plus fata de partea cealalta.
Din cate am citit, am dedus ca surubul trebuie sa fie numarul 3 de aici:
(poza e luata de pe threadul cu Opel Agila, dar cred ca e la fel si la Corsa).
Iar pe autokarma, il gasesc la accesorii franare, aratand asa:
Oricum, problema e ca tamburul meu spate dreapta nu are acel surub de autoreglare. Deci daca desfac acel "adjusting lever" (nr. 2 in poza assta), de care e prins arcul, tija de reglare , cu zimti, ramane libera sa se roteasca. Probabil ca asa ajunge sa cada "adjusting lever" (poate imi spuneti cum se numeste in romana , ca e enervant termenul eng. )
O sa desfac si cealalta roata , ca asa trebuie astora ca mine, sa invete "the hard way". Ma uit acolo si vad daca ie ceva in plus fata de partea cealalta.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,638 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,638
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
Cred ca am nimerit bine. De ceva vreme, (2-3 luni) aud in spate dreapta, cand pun frana, un sunet de genul, cand rugineste discul de frana daca nu a fost folosita masina o vreme. Dupa cateva frane, (5-6) zgomotul dispare. Problema e ca si dupa 5 minute de stationare, zgomotul reapare pentru inca cateva franari. In cinci minute nu are cum sa "rerugineasca" tamburul, ca de tambur e vorba. Prin octombrie cand am sesizat zgomotul, am luat jos tamburii si acolo totul parea in regula. Sabotii aveau in jur de 3-4 mm carne pe ele. Aveti vreo idee, de unde apare zgomotul respectiv? Eu banuiesc ca ar fi compozitia ferodoului mai proasta la acest nivel de uzura. E posibil? Buza pe tambur nu am observat, sau cel putin nu in asa masura incat sa fie demn de a fi luat in vedere. Mai rau e, cand se uita oamenii la tine pe strada, cand pui frana langa ei.
- corsablue
- ****
- 2,480 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,480
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Servus @Lotg! Si eu am auzit acel "harshait" la tamburi, dar in toamna am: desfacut, curatat, gresat; deci stau linistit cel putin pana in primavara (aprilie, mai). Manifestare este asemanatoare cu ce povestesti tu, iar explicatia gandesc ca ar fi ceva legat de coeficientul de dilatare/contractie al materialui din care este produs sabotul.
- Lotg
- ****
- 1,638 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,638
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
hazzard
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Buzau
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2012
- Mesaj Privat
salutari colegilor de forum. am si eu o mica problema in legatura cu franele corsei mele. masina se infraneaza singura dupa actionarea franei de picior. merge foarte greu un timp, iar dupa isi revine. pedala se intareste foarte mult in timpul infranarii. mentionez ca aceasta problema nu apare mereu. am fost la opel radacini service, mi-au dat rotile jos si au spus ca pe fata totul este ok, doar pe spate trebuie neaparat sa schimb placutele, atat. va cer ajutorul voua, colegilor de forum si posesori de corsa d, in solutionarea acestei probleme. stima
PS: am uitat sa specific urmatorul lucru, atunci cand opresc masina si o las peste noapte ( in viteze) atunci cand pornesc dupa loc se aude cum se deblocheaza rotile, este acelasi efect ca atunci cand se lasa frana de mana iarna cand ingheata rotile. am aflat ca imi trebuie si rulment pe spate. cauze? Numai bine !
PS: am uitat sa specific urmatorul lucru, atunci cand opresc masina si o las peste noapte ( in viteze) atunci cand pornesc dupa loc se aude cum se deblocheaza rotile, este acelasi efect ca atunci cand se lasa frana de mana iarna cand ingheata rotile. am aflat ca imi trebuie si rulment pe spate. cauze? Numai bine !
- Shiva
- ****
- 1,976 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,976
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Neatza!
Tocmai mi s-a rupt iar cablul de la frana de mana. Clar trebuie revizuta uzura prin tamburi ca sa nu mai violentez frana de mana pe coclaurile pe unde lucru.
Pentru franele fata mi-e clar ce am nevoie: discuri, placute de frana, kit etriere. Pe spate nu sunt sigura ce piese trebuie schimbate inafara de saboti si piulita si care trebuie cumparate pe original.
Cu ocazia asta as schimba si rulmentii - cel putin roata dreapta - fata fluiera in mers . De ce scule speciale as avea nevoie inafara de scule pt. schimbat rulmentii?
Tocmai mi s-a rupt iar cablul de la frana de mana. Clar trebuie revizuta uzura prin tamburi ca sa nu mai violentez frana de mana pe coclaurile pe unde lucru.
Pentru franele fata mi-e clar ce am nevoie: discuri, placute de frana, kit etriere. Pe spate nu sunt sigura ce piese trebuie schimbate inafara de saboti si piulita si care trebuie cumparate pe original.
Cu ocazia asta as schimba si rulmentii - cel putin roata dreapta - fata fluiera in mers . De ce scule speciale as avea nevoie inafara de scule pt. schimbat rulmentii?
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salutare dragi colegi,
Fac apel la ajutorul vostru deoarece ma confrunt cu urmatoarea problema: am schimbat discurile de frana si placutele fata-spate si am schimbat si lichidul e frana apoi am facut aerisire pornind de la roata stanga fata apoi drapta fata si stanga spate apoi dreapta spate.
In momentul in care apasa pedala de frana (cu motorul pornit) pedala se duce pana aproapa de podea apoi daca apas a doua oara pedala se duce pana la jumatatea cursei se intareste apoi coboara usor spre podea.
Mentionez faptul ca masina franeaza bine dar oare am gresit eu cu ceva cand am facut aerisirea sau trebuie sa schimb garniturile de la pompa de frana?
Va multumesc.
Fac apel la ajutorul vostru deoarece ma confrunt cu urmatoarea problema: am schimbat discurile de frana si placutele fata-spate si am schimbat si lichidul e frana apoi am facut aerisire pornind de la roata stanga fata apoi drapta fata si stanga spate apoi dreapta spate.
In momentul in care apasa pedala de frana (cu motorul pornit) pedala se duce pana aproapa de podea apoi daca apas a doua oara pedala se duce pana la jumatatea cursei se intareste apoi coboara usor spre podea.
Mentionez faptul ca masina franeaza bine dar oare am gresit eu cu ceva cand am facut aerisirea sau trebuie sa schimb garniturile de la pompa de frana?
Va multumesc.
- Shiva
- ****
- 1,976 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,976
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- MaxDDM
- ***
- 709 mesaje
- din 10 Mar 2011
- Corsa 2008 Z17DTR
- Ilfov
MaxDDM
- Mesaje scrise: 709
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2011
- Mesaj Privat
- negociator
- **
- 310 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Corsa 2006 Z12 XEP
- Bucuresti
negociator
- Mesaje scrise: 310
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
Am Corsa C, fabricatie 2006, cu ABS. Masina are 90.000 de kilometri. Nu mai tin minte cand am schimbat ultima data placutele de frana, dar stiu sigur ca nu mai sunt cele originale. Acum cateva zile mi-am pus anvelopele de iarna si cu acest prilej tipul care le-a montat m-a avertizat ca am placutele de frana consumate mai mult de jumatate. De altfel, la franare aud si un scartait de la rotile din fata. Intrebare: daca schimb placutele, trebuie sa schimb si discurile de frana? Si daca schimb si placutele si discurile de frana, e indicat sa schimb si tamburii de frana de la rotile din spate? (intreb asta pentru ca frana de mana nu mai tine aproape deloc, si am citit ca ar putea fi de vina tamburii de frana).
- vicogeo
- **
- 130 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Corsa 2001 Z12XE
- Bucuresti
vicogeo
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
Va salut,
tocmai am fost respins la ITP pe motiv ca nu tine frana de mana pe partea stanga, ceea ce este ciudat ca cu ceva timp (vreo 2-3 ani) am schimbat atat sabotii cat si cablurile de la frana (2 cabluri care duc la roti, cele care intra in roata nu le-am schimbat).
Acum am incercat sa reglez frana de la surubul interior insa parca noile cabluri sunt mai lungi si am ajuns la cap de cursa si tot nu tine. Am pus niste distantiere (vreo 3 piulite ) ca sa pot sa fac sa tina frana la 8 dinti dar este normal? Am mai citit la userul Shiva ca el a scos un plastic de ghidaj al cablurilor inainte de a intra in roti pe motiv ca noile cabluri erau mai groase decat cele OE insa ma intreb daca ajuta la ceva (adica echilibreaza forta de franare atat pe stanga cat si pe dreapta)?
ce ar trebuii sa mai verific?
multumesc,
George.
tocmai am fost respins la ITP pe motiv ca nu tine frana de mana pe partea stanga, ceea ce este ciudat ca cu ceva timp (vreo 2-3 ani) am schimbat atat sabotii cat si cablurile de la frana (2 cabluri care duc la roti, cele care intra in roata nu le-am schimbat).
Acum am incercat sa reglez frana de la surubul interior insa parca noile cabluri sunt mai lungi si am ajuns la cap de cursa si tot nu tine. Am pus niste distantiere (vreo 3 piulite ) ca sa pot sa fac sa tina frana la 8 dinti dar este normal? Am mai citit la userul Shiva ca el a scos un plastic de ghidaj al cablurilor inainte de a intra in roti pe motiv ca noile cabluri erau mai groase decat cele OE insa ma intreb daca ajuta la ceva (adica echilibreaza forta de franare atat pe stanga cat si pe dreapta)?
ce ar trebuii sa mai verific?
multumesc,
George.
- Shiva
- ****
- 1,976 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,976
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Nu, ghidajul ala de plastic e pt. a evita frecarea metal pe metal. Cablul ce l-am luat io, fiind ATE, venea cu un manson de cauciuc pt. zona aia si a trebuit sa renunt la ghidajul de plastic. Pt. echilibrare e prinzatoarea aia dintre cablul lung, care ajunge la maneta de frana si asta mai scurt, spre roata stanga. TIS-ul zice ca se schimba si aia cand se schimba cablurile.
Si mie=mi tine sus frana de mana si de multe ori tre' s-o trag de mai multe ori, pana tine bine da' consider ca-i uzura in tamburi, de care nu m-am ocupat inca.
Intreb: sigur nu ti-e rupt cablul din tamburul stang? Dupa ce ai umblat in tambur, frana prindea bine pe ambele roti? Sigur cablurile de frana puse sunt pt. Corsa C? Posibil si sa se fi gripat/rupt ceva ansamblu neschimbat in tamburul cu probleme.
Daca poti, pune-ti masina pe o groapa sau rampa si vezi un pic pe dedesubt daca sistemul e ok.
Si mie=mi tine sus frana de mana si de multe ori tre' s-o trag de mai multe ori, pana tine bine da' consider ca-i uzura in tamburi, de care nu m-am ocupat inca.
Intreb: sigur nu ti-e rupt cablul din tamburul stang? Dupa ce ai umblat in tambur, frana prindea bine pe ambele roti? Sigur cablurile de frana puse sunt pt. Corsa C? Posibil si sa se fi gripat/rupt ceva ansamblu neschimbat in tamburul cu probleme.
Daca poti, pune-ti masina pe o groapa sau rampa si vezi un pic pe dedesubt daca sistemul e ok.
- vicogeo
- **
- 130 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Corsa 2001 Z12XE
- Bucuresti
vicogeo
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Salut!
Am rãmas fãrã frâne. Trebuia sã apãs pedala la fuuund, și abia-abia se orpea mașina. Mi-am luat liber la serviciu și fiind ghidat de tutorialul lui Ștefan Toloș ( http://www.youtube.com/watch?v=eMc1RfqpFZc ), am demontat roata dreapta spate pentru a determina cauza lipsei efectului de frânare.
Ei bine, vã las sã deduceți din imaginile ce urmeazã - cilindru de frânã distrus din cauza mișcãrii haotice a garniturii dreapta. Dar am înlocuit și tamburii pentru cã erau foarte uzați, iar unul dintre el avea cratere pe suprafața de frecare.
Și acum întrebare... piulița de autoreglare trebuie sã fie strânsã spre stânga (plãcuțele fiind noi), astfel încât vârfurile tamburilor sã apese pe cilindrul de acționare, nu?
Am rãmas fãrã frâne. Trebuia sã apãs pedala la fuuund, și abia-abia se orpea mașina. Mi-am luat liber la serviciu și fiind ghidat de tutorialul lui Ștefan Toloș ( http://www.youtube.com/watch?v=eMc1RfqpFZc ), am demontat roata dreapta spate pentru a determina cauza lipsei efectului de frânare.
Ei bine, vã las sã deduceți din imaginile ce urmeazã - cilindru de frânã distrus din cauza mișcãrii haotice a garniturii dreapta. Dar am înlocuit și tamburii pentru cã erau foarte uzați, iar unul dintre el avea cratere pe suprafața de frecare.
Și acum întrebare... piulița de autoreglare trebuie sã fie strânsã spre stânga (plãcuțele fiind noi), astfel încât vârfurile tamburilor sã apese pe cilindrul de acționare, nu?