Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • florinctvn

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
revin asupra unei discutii anterioare..
date tehnice : motor 1.6 benz ecotec,pe o tigra din 95 segmenta acu 2 luni a mers circa o luna juma perfect dupa care dintr-o data nu se mai accelereaza nici macar la relanti nu mai vb atnci cand e i sarcina k e gata gata sa moara iar la acc brusca da sa se inece...am sc filtru benzina am curatat tot ce se putea ...NU MAI STIU CE SA MAI FAC ..PE BUNE..si in afara de asta dak ma poate ajuta kreva va rog ce rol are turbina din partea dreapta a motorului? ms all anticipat
Skip ads

  • florinctvn

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
am uitat sa spun la testul cu agrafa nu da nicio eroare...
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
florinctvn, renunta la scrisul k p mirk ka e tare der@nj@NT. Nu mai vb ca mananci litere si nu te pot urmari.... Evil or Very Mad

In alta ordine de idei, X16XE-ul cred ca are un secondary air pump (cred ca aceea e "turbina"), care are rolul ei la pornirea motorului. Trebuie sa auzi ca un fel de aspirator cand pornesti motorul, dimineata, si rolul pompei e sa bage o cantitate mai mare de aer, pentru ca arderea sa fie optima in momentul pornirii (se introduce o cantitate mai mare de benzina ca de obicei, si motorul rece nu are suficient aer sa o arda pe toata).

Ai putea sa te duci la o intalnire sa o pui pe un tester, sau sa mergi la un service care iti poate pune masina pe tester. Nu toate erorile motorului apar la agrafã. Zici ca ai curatat tot ce se putea curata. Spune-ne si noua ce anume ai curatat, exact ? Se pot curata multe: de la contacte imperfecte la galerii de admisie si valve EGR. Permite-mi sa ma indoiesc ca pe acelea le-ai curatat. Mie mi se pare o eroare de sonda lambda ce ti se intampla tie, sau un fir intrerupt la EGR sau la IAC.
bafta, si sa revii cu rezolvarea problemei.
  • florinctvn

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
in primul rand ms pt tot electronistu-le
k sa nu ma insel sau k sa nu fac vreo confuzie Rolling Eyes imi potzi spune exact unde se afla valva egr si iac-ul la acest tip de motor
ms anticipat
Skip ads

  • florinctvn

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
am desf si am curatat iac si egr
intrebare: tija metalica de la iac se misca mecanic sau doar actionata electric k a mea e intepenita
dupa ce am curatat si montat la loc dupa 10 minute de mers (binisor) s-a oprit motorul am dat doua chei mi-a dat rateuri la urmatoarea cheie mi-a explodat efectiv catalizatorul s-a facut "floare"...
plssss help....
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 2001 z22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2005

  • Mesaj Privat
daca da rateuri ai probleme si cu aprinderea !
  • cosmin_neb1

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Ai schimbat distributia de curand? Poate a sarit de la punct
  • florinctvn

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
nu cosmin motorul a fost segmentat acu 3 luni si a mers ceas pana acu 3 sapta knd au aparut problemele...oare sa incerc sa anulez egr?
Skip ads

  • cosmin_neb1

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Daca a fost segmentat, inseamna ca i s-a refacut si distributia. E ciudat rateul care ti-a spart catalizatorul, dupa mine n-ar trebui sa fie din cauzat de nici de egr, nici iac.
Inca o corectie. Pompa auxiliara de aer nu baga la pornire aerul in admisie, ci pe evacuare, ca sa incalzeasca mai repede catalizatorul (pentru poluare,bla bla). Motorul poate merge foarte bine si fara ea.

Ce poti sa faci este sa verifici senzorul de pozitie al clapetei de aer (un potentiometru cu vreo 3 fire parca), poti sa-l testezi cu un multimetru digital daca iti indica bine, liniar. Din pacate e capsulat si nu ai ce sa curati, costa 1 milion si ceva nou Sad Asta ar putea fi una din cauzele pentru care masina nu se accelereaza. Si senzorul MAP (ala de anga antigel cu un furtunas poate fi de vina, nici la ala nu ai ce sa cureti). Ciudat este ca astea ar trebui sa iti dea erori pe tester...

Poti sa ii mai faci un test de compresie, daca ai probleme la distributie (nu ti se inchid valvele la timp) o sa se cunoasca prin compresie scazuta.

Verifica si senzorul de la rotile axelor cu came, ala se ocupa de aprindere.

Fisele le-ai bagat bine? Sunt notate pe bobina cum trebuie, iar cilindrul 1 este cel de langa distributie. Tigra are sistem de aprindere cu 2 scantei de-o data, una la cilindrul care e pe compresie si unul pe evacuare. Daca tie ti-a dat rateu pe evacuare, este posibil ca benzina dintr-un cilindru sa nu se fi ars la compresie (lipsa scanteie) si sa fi primit scanteie pe evacuare.
  • florinctvn

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
cosmin azi am desf iar IAC-ul si am pus contactul de mai multe ori insa nu s-a miskt deloc oare este dus? (adik e valabil k atunci cand pui contactul tija iacului sa se miste?
  • cosmin_neb1

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca trebuie sa se miste. Poti sa-l pui direct la baterie si vezi daca misca, dar nu stiu sa-ti zic pinii de alimentare..
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nici sa nu te gandesti sa-l pui direct la baterie !
IAC-ul este un motoras pas-cu-pas, care are nevoie de o secventa de semnale ca sa invarta rotorul cu x grade:

pin 1: ___|^|______|^|___
pin 2: _____|^|______|^|_
pin 3: _______|^|______|^
pin 4: _________|^|______

plus ca s-ar putea sa aiba nevoie de alimentare la 5V, in loc de 12V.
risti sa-l arzi iremediabil daca-l legi direct la baterie!

Intr-adevar, daca ai pus contactul si tija IAC-ului nu se misca deloc, atunci e ars. El trebuie sa incerce sa faca o cursa (se calibreaza) in momentul in care pui contactul, si el e conectat la mufa lui.
Skip ads

  • florinctvn

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
ms mult electro ma duk sa iau azi un iac pt k m-ai convins k ala e ars...
  • florinctvn

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
am schimbat IAC...........tot nu se tureaza cum trebe fratzilor ce sa mai fac? sa anulez egr sa sch s lambda?
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Iac nou l-ai incercat inainte sa-l montezi sa nu cumva sa fie si asta bulit.
  • florinctvn

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
da l-am incerkt functiona ok
acu la testul "agrafa" imi da urmatoarele erori 85 61 63 64 ?/
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
masoara senzorul de la axe cu came. ala de sus.
  • florinctvn

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
iulius te rog mult dezvolta putzin in legatura cu locatia senzoruli s.a.m.d ms anticipat
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
daca ai motor ecotec treb sa fie intre axele cu came un senzor. Foloseste "cautare" ca exista o discutie completa despre ce si cum inclusiv valori si poze
  • florinctvn

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
azi am curatat tot throtlle era plin de ulei imbicsit am crezut k asta era cauza dar... tot numerge Sad
am refacut agrafa iar codurile de eroarer au fost 47 85 61 63 64 ma ajuta cineva plss (am folos cautare dar nu prea am gas ceva sa ma elucideze odata cu probl asta)) ms all anticipat
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR