Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • andreitdi

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor !
Pentru ca a inceput a 2-a etapa a programului rabla, m-am hotarat sa-mi schimb vechea dacie 1310 cu unul din aceste 2 modele.
M-am oprit la astra h,motor 1,4 benzina 90 cai,echipare enjoy +pachetul enjoy plus,mp3,proiectoare,vopsea metalizata si alte maruntisuri care ajunge la 12 700 ddp.
A 2-a varianta este ford focus,1.4 benzina 80 cai ,echipare trend+vopsea metalizata la 12 000 ddp.
Astra este putin mai dotata decat focusul(dar si mai scumpa), masinile banuiesc ca se comporta cam la fel(cel putin din datele tehnice),iar ca fiabilitate nu sunt probleme grave cu nici una.
Am inteles ca focusul ar sta mai prost cu reteaua de service-uri,piesele sunt putin mai scumpe dar are suspensie spate suspensie spate independenta.Deci avantaje si dezanataje la fiecare dintre modele.
Trecand peste diferenta de pret cum va fi valoare de rezanvare peste 4-5 sa zicem ?
Si,daca se poate as dori argumente pro/contra pentru fiecare model in parte.
Va multumesc !
Skip ads

  • tiry213

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
In primul rand ti-as sugera sa te gandesti la motor. E foarte mic pentru o masina de 1.5 tone. O sa scoti un consum de 13 prin Bucuresti. Cu focus am mers, e putin cam zgomotos inauntru, la supensii intradevar e o diferenta. Fordurile in general au stabilitate foarte buna, si sunt laudate la supensii.
  • andreitdi

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2008

  • Mesaj Privat
te referi la motorul de 80 cai de pe focus sau la faptul ca am ales 1.4 pentru clasa compacta? mi-ar place sa-mi iau ceva mai mare dar bugetul este de limitat.diferenta dintre 1.4 de 90 si 1.6 de 115 este de 1000 euro,ceea ce mi se pare cam mult.
  • tiry213

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Pai este cam acelasi lucru. Nu stiu ce greutate are astra, dar focusul are 1488 kg, versiunea hatchback. Este un motor mic pentru greutatea asta. Gandestete ca loganul are 75cp si are 900kg, si e lenes. Versiunea de 1.6 este mai scumpa dar merita diferenta. In primul rand ca o sa ai acelasi consum, si pe 80cp si pe 115. Eu zic ca face diferenta.

Ai mai jos si niste date privind motorul .Te rog sa arunci un ochi la consum , cuplu, putere :
Motor: 1.4 Duratec
- Capacitate cilindrica (cmc): 1388
- Cutie de viteze: 5M
- Putere maxima(CP@RPM): 80@5700
- Cuplu maxim (NM@RPM): 123@3500
- Viteza max (km/h): 164
- Acceleratie 0-100km/h (s): 14.4
- Carburant: benzina
- Standard emisie noxe: Euro 3/ Euro 4
- Consum intraurban/extraurban/mixt (l/100km): 8.7/5.4/6.6
- Suspensie fata/spate: independenta tip MacPherson cu barã anti–ruliu / independenta multi–braþ tip “Control Blade” cu barã anti–ruliu
- Frane fata/spate: discuri ventilate / tamburi
- Capacitate rezervor (l): 55
- Volum portbagaj (l): -

Motor: 1.6 Duratec
- Capacitate cilindrica (cmc): 1596
- Cutie de viteze: 5M
- Putere maxima (CP@RPM): 100@6000
- Cuplu maxim (NM@RPM): 150@4000
- Viteza max (km/h): 172
- Acceleratie 0-100km/h (s): 13.6
- Carburant: benzina
- Standard emisie noxe: Euro 3/ Euro 4
- Consum intraurban/extraurban/mixt (l/100km): 8.7/5.5/6.7
- Suspensie fata/spate: independenta tip MacPherson cu barã anti–ruliu / independenta multi–braþ tip “Control Blade” cu barã anti–ruliu
- Frane fata/spate: discuri ventilate / tamburi
- Capacitate rezervor (l): 55
- Volum portbagaj (l): -
Skip ads

  • tiry213

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
AM trecut mai jos si datele motoruli 1,6 115cp de pe astra.

Motor: Opel Astra Sedan 1,6 Ecotec 115 CP
- Capacitate cilindricã (cmc): 1598
- Cutie de viteze: 5M [5 Easytronic]
- Putere maximã (CP@RPM): 115@6000
- Cuplu maxim (NM@RPM): 155@4000
- Viteza maximã (km/h): 193 [194]
- Acceleraþie 0-100km/h (s): 11.7 [12.7]
- Carburant: benzinã
- Standard emisie noxe: Euro 4
- Consum urban/extraurban/mixt (l/100km): 8,8[8.6] / 5.3[5.1] / 6.6 [6.8]
- Emisii CO2 g/km : 158 [154]
  • dodo_f2k

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett 1988 13NB
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2006

  • Mesaj Privat
nu va mai treziti vorbind doar din auzite,un logan are peste 1100kg-kadetul meu de 1.3 are 855kg si cred ca diferenta de caroserii e vizibila de la 1km si numai cu 50kg la dimesiuni comparabile.
referitor la motorul de 1.4 /90CP e suficient pentru astra sa te deplasezi chiar onorabil.
motorul de 1.6 nu o sa aiba niciodata un consum urban pana 100km/h mai mic decat 1.4;la viteze mai mari peste 120km/h posibil sa consume mai putin decat 1.4,motorul avand mai multi cai e mai putin solicitat atingand aceiasi viteza comparativ cu 1.4 la turatie mai mica.
daca folosesti masina mai mult in oras si nu te avanti sa faci depasiri riscante si plecari in tromba Smile eu zic ca 1.4 e suficient.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Fa un mic efort si ia 1,6 de 115 cai indiferent de alegere. Si Opel si Ford au motoare de 1,6 VVT. Diferenta de pret e justificata. Motoarele de 1,4 se descurca pe Corsa/Fiesta nu la masini din clasa compacata, care au cam 1300kg.
  • adrian_c

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am testat de curand o astra H cu motorul de 1.4 90 cp si sincer sa fiu nu mi-a placut cum se descurca in oras...extraurban cred ca nici nu vreau sa aflu. E adevarat ca m-am obisnuit cu cuplul de 2.2 DTI in ultima vreme, dar astra cu motorul de 1.4 e chiar lenesa. Probabil ca nici ford-ul nu sta mai bine.
Din punctul meu de vedere astea sunt masini ideale pentru facut cadou la 18 ani, sporind sansele odraslei de a capata ceva experienta fara sa se infiga in copaci Smile


Sa fim seriosi acum, chiar daca mergi exclusiv in oras tot ai nevoie din cand in cand de ceva putere pentru o schimbare de banda sau a te misca de la semafor in timp util. In concluzie, decat 1.4 mai bine mais trange bani pt. 1.6
Skip ads

  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
adrian esti frate cu schumacher? cei care conduc un tico sau matiz ce mai zici ? ii desfiintezi? come on.. masina e buna pentru colegul nostru.. isi cunoaste nevoile si poate nu ii trebuie mai mult de atat. cat despre tine.. ia-ti un 2.5 v6 daca vrei senzatii..

on : cred si eu la fel ca pt greutatea masinii ar fi indicat un 1.6... dar nu musai. salutari
  • adrian_c

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Bine ca rasucesti cutitul in rana cu v6-le, ca tot ma gandesc cum sa fac sa iau vectra lui kegpr Smile

Ontopic: poate s-a inteles cum ca as fi vreun mic schumi, scuze daca nu m-am facut bine inteles. Nu sunt vitezoman, sunt responsabil la volan (zic eu) dar totusi am pretentia ca masina sa fie cat de cat sprintena.
Dupa cum bine zici si tu motorizarile astea de 1.4 se pot potrivi multora, dar recomand neaparat drive-test inainte pentru a vedea clar despre ce e vorba. Masina e grea si mai intervine si cutia care nu mi se pare ca o ajuta prea mult.
  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
adrian normal ca nu ti se pare sprintena deoarece esti obisnuit cu un motor mare si mi se pare logic sa zici asta. dar cel care vine de pe o masina mica gen tico, matiz sau dacie fara sa supar pe nimeni.. cred ca va fi satisfacut in mare de masina. oricum cred ca , colegul nostru a inteles ideea ca e motorul cam mic.. dar decizia ii apartine.
  • tiry213

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
dodo_f2k a scris:nu va mai treziti vorbind doar din auzite,un logan are peste 1100kg-kadetul meu de 1.3 are 855kg si cred ca diferenta de caroserii e vizibila de la 1km si numai cu 50kg la dimesiuni comparabile.
referitor la motorul de 1.4 /90CP e suficient pentru astra sa te deplasezi chiar onorabil.
motorul de 1.6 nu o sa aiba niciodata un consum urban pana 100km/h mai mic decat 1.4;la viteze mai mari peste 120km/h posibil sa consume mai putin decat 1.4,motorul avand mai multi cai e mai putin solicitat atingand aceiasi viteza comparativ cu 1.4 la turatie mai mica.
daca folosesti masina mai mult in oras si nu te avanti sa faci depasiri riscante si plecari in tromba Smile eu zic ca 1.4 e suficient.

Prietene tu cred ca visezi noaptea si ziua scrii pe forum. Ia arunca un ochi aici si apoi vorbeste despre altii : http://www.dacialogan.ro/
Skip ads

  • dodo_f2k

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Galati
  • Masina: Kadett 1988 13NB
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2006

  • Mesaj Privat
masina logan variaza in fuctie de dotari si caroserie intre 960-1200kg.
masina ti-o mai iei si in functie de buget..poate vrei dotari mai multe si motor mai mic,nu toata lumea se crede Schumacher.daca folosesti masina mai mult in oras si nu vrei sa faci liniute la semafor avand in vedere ca nu depasesti viteza de 50-70 km/h oras, motorul de 1.4 e ok.
daca vrei un motor mai sprinten intradevar 1.6 e un motor de pornire pentru astra care este cam grea.
referitor la date consum urban nu stiu de unde le-ai luat..vad ce e identic la aceleasi motoare 8.7/100km.
din cate stiu eu :la 1.4: e 8-8,4 si 1.6 :8.6-9/% consum
  • dancraciun

  • Mesaje scrise: 274
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu va suparati ca intervin, insa nici unul nu aveti dreptate in privinta motorului de 1.4 pe astra h.
Comportamentul este extra suficient pentru un om normal care nu are bani de aruncat pe motoare mari ( care si costa dar si consuma mai mult ). Greutatea masinii este undeva pe la 1300 kg. Eu am avut un astfel de exemplar si din punct de vedere al raportului pe care il ofera motorul pe aceasta caroserie este super ok. Vara consumul era undeva in jur de 8, iar iarna 10-11. Si in nici un caz nu mergeam doar cu 5-70 km /h si nici nu ramaneam ultimul la semafor. Intr-adevar este un motor care "trage aer in piept" abia la turatii mari ( cei obisnuiti pe diesel s-ar putea sa fie putin inselati de obisnuinta la turatii joase ). La o viteza constanta pe autostrada de 140 km/h aveam un consum de 9.5 %. Un condus lejer pe drumuri de aproximativ 700 km - consum mediu de 6.5-7. Eu am vandut-o din alte considerente care nu fac obiectul discutie despre capacitatea cilindrica. Dar, mergand si cu ford si cu opel, acum as alege fordul pentru tinuta de drum si zgomotul motorul ( sau al transmisiei ) mai mic, iar opel pentru design si manevrabilitate.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eu zic ca 90cp pentru o caroserie ca a Astrei sunt suficienti,sunt destui care au Clio,Loganuri si mai stiu eu ce cu 75cp si sunt mai mult decat multumiti
Primul lucru care l-as lua in considerare la cumpararea unei masini,este pretul consumabilelor.La Opelul meu de exemplu,dau maxim un milion pe toate filtrele,ceea ce e foarte ok!Intereseaza-te,compara preturile...Daca tot e vorba de motoare pe benzina,eu cred ca aici Opel este lider desavarsit,la o anumita cilindree pe benzina,care vrei tu,vei observa ca Opel are mai multi cai-putere fata de rivalii sai.
Vorbind de design,Focusul nu-mi sugereaza mai nimic,imi place ce-i drept doar varianta Sedane,restul...nu.
Astra...chiar n-ai ce sa-i reprosezi designului,fie ca e GTC,Hatchback sau Caravan.
Nu sunt Anti-Ford sau Pro-Opel,mi-am exprimat doar punctul de vedere
  • todo_tdo

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1999 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2008

  • Mesaj Privat
eu personal am opel vectra b2 diesel si sincer iti recomand opelul benzina fata de ford pt ca am avut opel benzina de 1.8 si am fost extraordinar de multumit .... de consum de intretinere .... nu spun ca fordul nu ar merita dar .... opel .... si cateva dete tehnice despre logan mai jos. DATE TEHNICE EXACTE ! SI UN SFAT ...CARE E CEA MAI BUNA MASINA ? ... MASINA NOUA !
date tehnice logan
1.4 MPI Masa proprie 975 kg / Putere maxima (CP) la tr/min 75 / 5500 / consum 9,4 / 5,5 / 6,9

1,6 MPI / 1,6 16V Masa proprie 980 / 1115 Putere maxima (CP) la tr/min 90 / 5500 / 105/5750 / consum 9,2 / 5,9 / 7,1


daca mai aveti ceva nelamurir intrebatima (in legatura cu loganul )
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
andreitdi a scris:.....mi-ar place sa-mi iau ceva mai mare dar bugetul este de limitat.diferenta dintre 1.4 de 90 si 1.6 de 115 este de 1000 euro,ceea ce mi se pare cam mult.


la Astra Clasic 1.4 te-ai gandit? e acelasi motor ca pe H dar masina e mai usoara, si mai ieftina.
Parerea mea.
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,398
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
motoarele sunt identice insa cutiile de viteza nu (din spusele multora mult mai convenabila cea de pe classic)
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR