Ai uitat parola?


  • tigrelu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Tigra din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jul 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am intrebat de elicea la A.C.
E 1600lei motoras plus elice original si vreo 600ceva noname after market.
  • tornada

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salut.
De curand am achizitionat si eu o tigra din 95 14.i (cu AC dar deocamdata nefunctional din cauza lipsei radiatorului de AC) si am si eu cateva intrebari si nelamuriri.

Cand apa trece de 92 incepe ventilatorul si se opreste la 90(asta se intampla in zilele cand e cald afara sau ori de cate ori tin motorul pornit 30 min).
1.E ok sa se intample asta?functioneaza corect?

Noaptea cand merg cu ea la drum lung 150-200km apa nu trece de prima liniuta adica este la 60.
2.Este normal sa stea apa la temperatura aceasta?
3.Influenteaza cumva consumul tinand cont k apa sta la 60?
4.Aceasta temperatura de 60gr se poate datora faptului k imi lipseste radiatorul de ac din fata radiatorului de racire a motorului si din cauza asta intra aer mai mult la radiator si nu permite acestuia sa se incalzeasca foarte tare?

Astept un raspuns sau eventuale pareri.Multumesc
  • amr84

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra X14XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
tornada a scris:Salut.
De curand am achizitionat si eu o tigra din 95 14.i (cu AC dar deocamdata nefunctional din cauza lipsei radiatorului de AC) si am si eu cateva intrebari si nelamuriri.

Cand apa trece de 92 incepe ventilatorul si se opreste la 90(asta se intampla in zilele cand e cald afara sau ori de cate ori tin motorul pornit 30 min).
1.E ok sa se intample asta?functioneaza corect?

Noaptea cand merg cu ea la drum lung 150-200km apa nu trece de prima liniuta adica este la 60.
2.Este normal sa stea apa la temperatura aceasta?
3.Influenteaza cumva consumul tinand cont k apa sta la 60?
4.Aceasta temperatura de 60gr se poate datora faptului k imi lipseste radiatorul de ac din fata radiatorului de racire a motorului si din cauza asta intra aer mai mult la radiator si nu permite acestuia sa se incalzeasca foarte tare?

Astept un raspuns sau eventuale pareri.Multumesc


Apa unei tigre este normal sa stea in afara la 92 grade. Pe autostrada la 120-130 trebuie sa fie tot la 92-93 de grade. Cand mergi prin oras, aceasta temperatura creste, putand ajunge la 97-98 gade sau chiar si 100 de grade (la mine nu stiu daca a ajuns in 100 de grade in oras, dar am atins 100 pe transfagarasan cand urcam in treapta a doua in mod sportiv). Si creste peste 92 de grade (94-97) cand mergi in treapta a doua prin oras sau drum mai prost (unde ti-e mila sa-i dai a 3-a ca rupi masina, bine ca merg pe asfalt 98% Very Happy ). Ventilatorul incepe pe la 97-98 de grade si se opreste spre 92-93 daca retin bine, nu m-am mai uitat la apa la cat opreste, doar sa nu depaseasca 98 de grade in trafic.

tornada a scris:Noaptea cand merg cu ea la drum lung 150-200km apa nu trece de prima liniuta adica este la 60.

Apa iti sta asa si ziua, verifica asta. Totusi, dc mergi cu a doua mai mult timp, sigur iti va creste temperatura spre 90 de grade. Si nu inteleg ce zici cu 60 grade. Eu nu stiu ca tigra sa fie gradata cu 60 de grade ... cea mai mica gradatie fiind 88.

Consumul nu-ti va fi influentat, am avut termostatul blocat pe deschis, tot asa statea la 88 maxim (deci nici nu ajungea la atat), iar in oras crestea peste 92 de grade - maxim 95-96 de grade. Si dupa de l-am schimbat, n-am vazut influenta de consum ... poate o fi, dar nesemnificativ. Si se merita termostat nou. De ce? Pai vine iarna si sa vezi ce ger mananci daca ai termostatul blocat pe deschis! Nu o sa-ti bage caldura in masina, pt ca nu se incalzeste apa ca sa incalzeasca. Daca nemtii au proiectat aces motor sa functioneze asa, presupun ca stiau ei de ce!

Eu cred k ai termostatul blocat pe deschis (sau ai alt termostat pus de la alta masina?!) si ti-l recomand sa-l schimbi pt ca vine iarna in curand.

PS: termostat din germania (original sau Mann-nu mai stiu exact) l-am luat iarna trecuta de la autoa cu 96 RON.
  • matican

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
si eu aceeasi problema o am cu termocupla, dar am scos-o si am pus pe direct de la ventilator la baterie firele cu intrerupator pana iau termocupla!
  • argentotigra

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Tigra 1.4 din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Mai 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut, am schimbat termocupla, am pus una de cielo, pleaca la 95-96 si se opreste pe la 90-91, merge super bine, face fata aglomeratziei din capitala cu brio, singurul "inconvenient" este ca aceasta termocupla are doar 2 fire nu 3 ca cea originala, meseriasul care mi-a legat termocupla nu stiu ce a facut acolo dar mi-a spus ca ventilatorul va pleca direct pe treapta a 2-a, lucru care se shi intampla, acum eu vin cu o intrebare, am incarcat instalatia de AC cu freon si acum observ ca in momentul in care cuplez AC-ul pleaca amandoua ventilatoare la treapta 1, este normal sa plece amandoua ventilatoare cand dai drumu` la AC? Astept un raspuns, multumesc anticipat!
  • daniel30

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra x14xe din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
da este normal sa plece cu prima treapta amindoua apoi cind ajuge pe la 95 grade cu AC-ul deschis pleaca amindoua la viteza a doua.
  • felyx93

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Tigra din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Am un Opel Tigra 1,4 16 valve din 96,si eu am avut probleme cu apa,am avut radiatorul spart,termostatul nu mai mergea,vas de expansiune spart,calorifer spart si le-am schimbat pe toate(si cele 2 termocuple din radiator le-am schimbat),acum mai imi ajunge cateodata la temperatura de 97-98,cand e sa merg cu ea pe la vr-o 2000 de turatii creste temperatura apei,iar cand e sa merg cu ea mai mult turata,adica peste 2000 scade temperatura,am aflat ca este pomapa de apa,deoarece nu mai face pompa de apa presiune,si cand o fi sa schimb distributia schimb si pompa de apa.
  • CristianBn

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Tigra X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Cateva sfaturi pt cine detin un opel tigra in legatura cu apa ...

Important. Daca apa nu fierbe in vasul de expansiune si nu face spume iar uleiul este curat si nu are bule pe el nu e garnitura ce chiuloasa.
Cine are probleme si creste peste 98 cand merge in treapta mica , recomand sa schimbati termostatul si bulbul de la radiator , (antigel rosu G12)
Am avut aceiasi problema , fierbea ajungea la 100 si chiar peste am fost la N , serviceuri, nime nu a stiut exact ce poate fi , toti spuneau , pompa de apa altul garnitura de chiuloasa , ba paletele pompei de apa ... dar toate acestea in final erau pune , problema era de la termostat si de la bulbul de pe radiator , daca aveti masina de mai mult timp si nu ati schimbat termostatul recomand sa il schimbati +bul si verificati senzorul dinaintea termostatului sa nu fie oxidat sau il schimbati ca e ieftin.
  • amr84

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra X14XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
@CristianBn ce intelegi prin "bulbul de la radiator"? probabil te referi la termocupla. La cele cu AC sunt 2 termocuple. Pozitionate in partea dreapta-jos (stanga cum stai in fata masinii). Daca te referi la altceva, chiar sunt curios sa stiu.

" creste peste 98 cand merge in treapta mica" - depinde de conditii, daca urci pe traseu de munte in forta, vara pe caldura, e posibil sa ajunga la 100 de garde fara sa ai probleme. Daca e in oras in conditii light, ai dreptate, e bine de verificat cele spuse de tine. Daca nu pornesc ventilatoarele, verificati sigurantele. Daca dai intr-o coloana dupa o forja, e posibil sa creasca temporar un pic spre 100 de grade.

" fierbea ajungea la 100" - s-a tot scris, apa nu firbe la 100 de grade cand este sub presiune, asa cum este instalatia de racire la Tigra. In plus, se recomanda si antigel (care are punctul de fierbere la o temperatura mai mare).

Termostatul se verifica primul in caz ca apa/antigel nu se incalzeste suficient (blocat pe deschis) sau daca apa creste prea mult si rapid, iar ventilatoarele fac fata cu greu (blocat pe inchis). Antigelul se schimba la 2 ani de zile. o grija trebuie aratata si radiatorului (unul nou Behr Hella pana in 500 ron varianta cu AC).
  • Enai

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Braila
  • Masina: Tigra x14xe din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Hai salut, sunt un nou proprietar de Tigra (x14xe) si recent am observat ca am pierderi masive de antigel.
Pierderile apar numai cand folosesc caldura, am facut un test...cu caldura pornita in 20-30 min de mers pierd cam 500ml de antigel.

Pana ajung la un service stau cu gandul la ea, ma gandesc ce are...am verificat joja, culoare normala.
Astept pareri.
  • catalin_delmar

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1.2 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Verifica shi u vas expansiune, furtune, calorifer sau valva(robinetul) de trecere lichid in calorifer. Eu pierd pe la valva, dar cand opresc caldura..... Daca nu ai acces la rampa sau elevator.....service ! Succes!
  • Enai

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Braila
  • Masina: Tigra x14xe din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Doar ce am venit de la service cu vesti proaste...trebuie schimbata garnitura de chiuloasa...iese abur cu un miros si gust dulce pe la esapament...
Oricum urma sa schimb si distributia asa ca le fac pe amandoua odata sa evit o a 2-a cheltuiala.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 500
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Enai, eu zic sa ridici in primul rand presurile din fata, Daca nu e uda mocheta inseamna ca nu e caloriferul spart sau e spart intr-un punct de unde lichidul se scurge afara. In acest caz, uita-te sub masina cu motorul si caldura pornite, trebuie sa picure pe undeva. Poate sunt de vina doar niste amarate de furtune (imbatranite).
  • CV50NIK

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Tigra X16XE din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Mai 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Incearca sa lasi motoru pornit sa se incalzeasca apa sa ai presiune in instalatie si da pe caldura, uita-te sub motor daca nu cumva picura pe la robinetul de caldura, dupa incearca si pe rece, la mine asta vara imi curgea bine de tot daca dadeam pe rece si daca dadean pe cald nu era nici o problema, robinetul se afla in fata motorului.
  • Enai

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Braila
  • Masina: Tigra x14xe din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Mocheta nu e uda si baietii de la service s`au uitat dupa scurgeri sub ea.

Mi`au ridicat`o pe elevator, pornita, cu caldura pornita si AC'ul pornit...au stat 10 min sa se uita sub ea dupa vreo scurgere ...dar nimic, eram si eu de fata.

Chestia e ca lipsa antigelului nu e singurul simptom. Mersul in suturi 1-2 minute la pornire + fumul alb dulceag in exces (le-am afumat tot service'ul Smile ) i'au convins atat pe baietii de acolo cat si pe mine.

Pret reparatii:

- garnitura chiuloasa: 65 ron
- kit distributie: 500 ron
- manopera: 700 ron
+ garantie lucrare + piese

O sa mai intreb si la alte service`uri maine despre acele preturi, poate gasesc mai ieftin dar orice ar fi...tot trebuie sa scot ceva bani din buzunar.
  • Adrian_1986

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare posesorilor de tigristi si nu numai !

Am citit cu atentie posturile voastre, diferentele de temperaturi, parametrii etc !
Stimati prieteni, Opel tigra pot spune ca are un mic "defect" cu racirea ! Dar problemea in sine nu este tot sistemul, ci aceasta piesa numita "TERMOCUPLA", termocupla care in parametrii reali si proiectati de cei de la Opel ar trebuii sa isi intre in atributii undeva la 97 - 101 grade celsius ! Da, peste punctul de fierbere uneori ! Aceasta problema, se datoreaza in special vara, in traficul infernal in orasele mari unde temperatura sare, uneori si de 103 - 104 grade ! Aceasta problema se poate rezolva foarte usor, fara sa calati motorul, fara sa distrugeti radiotorul, fara sa topiti garnitura de ulei, etc , prin "TERMOCUPLA DE CIELO " (isi intra in atributii la temperatura de max. 95-96 grade)! De asemenea daca faceti aceasta schimbare a temperaturii si nu obtineti nici un rezultat, verificati daca VASUL DE EXPANSIUNE este crapat, spart sau daca instalatia de racire isi pierde din presiune ! Daca sunteti atenti la aceste 2 lucruri ( TERMOCUPLA si VASUL DE EXPANSIUNE) nu ar mai trebuii sa mai apara discutii in acest tread ! Daca aveti intrebari astept PM`urile voastre ! Cu respect Adrian !
  • catalin_delmar

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1.2 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare! Ma poate rezolva shi pe mine cineva cu piesa din poza afishata de CV50NIK de mai sus?
  • CV50NIK

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Tigra X16XE din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Mai 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Piesa are codul 90566948 si 1820013, mergi la orice magazin de piese auto si iti comanzi, e undeva la 50 lei.
  • catalin_delmar

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1.2 din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Merci frumos! K......, park nu ma inknta ideea de second.....
  • Joelicious

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Tigra din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jun 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salut.Am si eu o tigra 1.4 ecotech din 98' cu AC de vreo o saptamana.ideea e ca am observat acul care ajunge la 100-101 grade inainte sa porneasca ventilatorul asta fiind in oras la o temperatura mare (30+)..am vazut cum toata lumea zice in principiu ca ar fi termocupla si ca ar trebui schimbata cu una de cielo etc.Dar intrebarea mea e alta..daca temocupla de opel tigra e menita de la mama ei sa porneasca la 100+ grade si sa se opreasca la 95 oare nu asa este calculat motorul sa functioneze de catre inginerii nemti sau ei or fi mai prosti si toti care isi cumpara tigra trebuie sa se gandeasca sa-si reconstruiasca racirea singuri?Doar zic..si as vrea sa imi raspunda cineva in masura daca se poate sa stiu si eu la ce sa ma astept in viitorul apropiat.Multumiri anticipate Smile

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata