Ai uitat parola?
#YESLAVOT pe 26 mai Afla mai multe ×


  • catalin_cx

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Nici nu stiu cu ce sa incep,saptamana trecuta cand m am intors in bucuresti si am oprit nu a mai vrut sa porneasca.am stat cam 30min pe langa ea si apoi a pornit.a doua zi tot asa,se incalzeste si imi taie direct benzina in mers iar pana nu se raceste nu ma porneste neam.cu motorul pornit daca misc de prima mufa cea din calculator se opreste si iar nu mai vrea sa o ia.am facut testul ala cu acceleratia astazi si mi a dat urmatoarele erori:p0136 p0300 p0650 si asta de doua orip0230.ciudat ca in bord nu mi arata martori.poate exista pe aici cineva sa ma lumineze
  • catalin_cx

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Adrico ma streseaza si faptul ca poate e si calculatorul dus sau iar cine stie ce,doar ce am segmentat motorul luna trecuta si acum iar alti bani:(poate e cineva din bucuresti si ma poate ajuta ca la service cine stie ce mi mai gaseste.
  • adrico

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra z16se din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
0230 e de la releul de benzina,la mine cand se incalzea motorul si implicit se dilata carcasa ecu-lui(cred)apareau erorile(prima masura ca sa evit incalzirea lui a fost prin montarea kintre el si chiuloasa a unor distantiere de textolit si o placa de clingherit dar nu a functionat),daca miscam de mufa pleca,pana cand am ramas in mijlocul unei mari intersectii in Galati,m-am dat jos am ridicat capota am tras de mufa si am plecat,momentul cat se poate de jenant,dar asta l-a facut pe domnul ecu sa urce in casa o data cu mine,cei drept pana atunci mai studiasem problema pentru ca aveam si eroare la pedala de acceleratie(care functiona cu acel strap de pe circuitul al doilea)si pot spune ca eram pregatit sa-l operez.Eu cred ca ecu ar fi problema cel putin in ce priveste 0230,ai putea verifica releul si pompa dar cata vreme porneste dupa ce se raceste e clar ca nu ele sunt de vina.Informativ daca tot ai adus vorba ce motor ai si cat a costat segmentarea?
  • catalin_cx

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Motorul meu e z16se 16,8valve.m a costat undeva la 1500 cu ulei si filtre fara distributie
  • catalin_cx

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Am rezolvat problema cu p0230 cu domnu mihai.acum porneste si totul pare k.sarbatori fericite!
  • dorel

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Apr 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Am Astra Z16XE 1,6 16V.
La rece porneste. Daca ma opresc scurt si vreau sa plec iar,
nu o mai ia pana nu se raceste mtorul.
Pseudo-agrafa: cod eroare P0230.
Ar putea fi doar siguranta?
Asta daca tin cont ca am fost norocos cu masinuta pana acum...

Pot incerca sa schimb/verific prima oara releul?
Merge inlocuit pentru proba cu celalalt care e
in cutie cu el (sa-l schimb cu celalalt releu, cel fara siguranta)?

Sau e clar, a venit vremea pt lipituri in ECU?
In acest caz as dori un nr. de contact de la cineva care a mai facut acest lucru,
din Timisoara.
Daca nu gasesc in Timisoara, voi apela la cineva din Sannicolau Mare,
care este meserias la ECU, dar spre rusinea mea am citit atatea pagini azi incat am uitat nickname-ul.

Poate citeste cineva postarea si imi poate da vreun raspuns la unele din multele intrebari postate.
Va multumesc anticipat.
  • catalin_cx

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Dorel in principiu problema e din ecu,tot asa am patit si eu.am verificat releu,pompa benzina,bobina inductie si degeaba.incearca sa misti de mufele ce intra in ecu si daca se opreste motorul mai sigur e ecu.din ce am inteles eu e vorba de niste lipituri al unor pini spre releul de benzina.la mine totul e k acum dupa toate astea
  • dorel

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Apr 2006

  • Garaj Mesaj Privat
catalin : multumesc pt. raspuns. poti sa-mi spui cum ai rezolvat pb ? ai lipit ecu? cum pot da de dl. Mihai? pe privat daca nu e voie aici.
Din timisoara nu se baga nimeni la ecu? eu sunt atehnic, nu stiu nici cum sa-l dau jos, iar daca nu ma pricep, nu ma bag...
  • catalin_cx

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Il gasesti pe ecu.ro pe domnul mihai,e numarul de contact acolo si l poti trimite prin fancurier am vazut mai multi in situatia ta.e simplu de desfacut,sunt 4surupuri si iti trebuie un trox de 10 parca.multa bafta
  • dorel

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Apr 2006

  • Garaj Mesaj Privat
la mine a fost ecu.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,430
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Poti sa imi spui cat te costat toata interventia se pare ca si eu am ECU dus.
  • 13win

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z16XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
@adrico pentru P0230 ce legatura ai refacut in ecu? Minusul de la ECU la releul pompei de benzina? (un singur fir)
Eu am z16xep si este un fir maro cu galben mufa K pinul 16.
  • adrico

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra z16se din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Posibil,trebuie vazut exact pe schema electrica din TIS,pana la urma am ajuns la concluzia ca la mine a fost un noroc sa-l pot repara doar cu simplele lipituri,am inteles ca ar fi mai laborioasa reparare unui ecu defect sau poate asa para cand nu stapanesti fenomenul.
  • 13win

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z16XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
@adrico Multumesc de raspuns!
Am gasit firul intrerupt din ECU si l-am lipit, am facut proba pe masina si merge ceas!
Revin cu explicatii detaliate.
  • 13win

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z16XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Pentru cei interesati de rezolvare P0203 solutia este refacerea legaturilor din ECU care controleaza cele doua releie din cutia de langa baterie(cele pentru pompa de benzina).
Un releu este comandat pe firul maro cu galben si ajunge in ECU pe pinul K16 si al doilea releu(cel care are si siguranta) este comandat pe firul maro cu verde si ajunge in Ecu pe pinul K23. La mine era rupt al doilea, l-am lipt si merge perfect. Very Happy

Inainte aveam eroarea P0203 si se oprea motorul cand se incalzea. Acuma l-am testat pana intra la ventilatorul (110 C) !
Precizec ca am motor Z16XEP pe o astra cabrio iar ECU este HFSI 2.4.
Operatia este dificila insa nu imposibila!
Sper sa ajute!


  • nok

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,

Sper ca o sa fie de ajutor pentru cei cu eroarea p0230.

Si eu am legat firul de la releu la masa masinii (din vara trecuta) insa cu toate astea azi nu a mai vrut sa porneasca. Am asteptat vreo 30m sa se raceasca motorul dar nimic..

Cum am reusit totusi sa o pornesc? Prin "metoda impins".

1. Cauti 1-2 persoane pentru impins masina
2. Se pune contactul in pozitia 2
3. Se baga in viteza a doua
4. Apesi ambreiajul pana la podea
5. Se impinge masina
6. Cand incepe sa prinda viteza, eliberezi BRUSC ambreiajul

Folositi-va de ea ca solutie de avarie - eu pur si simplu nu stiam ce sa.i mai fac. La mine a functionat si vad ca acum merge normal.

Urmeaza refacerea lipiturilor la ECU. Sper sa scap definitiv de problema.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,430
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Verifica prima data electromotorul.
Posibil sa ai probleme cu electromotorul daca porneste doar impinsa. (am trecut si eu prin asa ceva.)
- electromotorul il auzi cand da-i la cheie, sau are momente cand vrea cand nu vrea, sau este total mut.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1797883 - electromotor Carbuni uzati. | citeste tot.
Verifica si incarcarea cat si bateria si punctele de masa.

Sau cauzele sunt altele.
  • nok

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Totul e posibil insa tind sa cred ca e de la ecu pentru ca mi-a aparut acea eroare p0230.

O sa citesc mai in detaliu si despre electromotor (ms de link) - da motorul era mut, nu se auzea nimic. Am mai avut problema asta de vreo 2-3 ori in ultimul an dar dupa cateva incercari a pornit pana la urma. Dimineata asta mi-a facut figura si nu a mai vrut deloc (noroc cu impinsul Smile ). Momentan vad ca porneste la cheie.

Tu ai schimbat doar carbunii ?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,430
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Da, am schimbat carbuni. - citeste si te lamuresti am scris atat eu cat si colegi.
- nu ii strica o curatare si o ungere ca la carte cu vaselina pentru rulmenti
Pe mine ma lasat de mai multe ori prin parcari de imi strica toata ziua, si tot asa credeam ca este ECU pana am ajuns la electromotor.

"Momentan vad ca porneste la cheie. " - nu te imbata cu apa rece ca te va lasa in drum... eu unul sunt patit. Laughing
"noroc cu impinsul" - niste ciocanele usoare in electromotor ajuta de o pornire (soc pentru carbuni), dar schimba carbuni cat poti de repede.

Acum vezi si tu unde este cauza... poate ai probleme cu amandoua.
Si ma opresc aici.
  • nok

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Apr 2011

  • Garaj Mesaj Privat
@T.ion M-ai convins si incep cu schimbatul carbunilor Smile .. aleg si eu rezolvarea posibila cea mai ieftina

scuzati de offtopic

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata