Ai uitat parola?


  • micutzul

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra cd din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
am cumparat de curand un opel vectra b 1800 cm benzina cu klimatronic .dupa ce am mers 50 de km cu el shi am deschis capacul vasului de expansiune a tzashnit antigelul (amestecul) afara.e nomal?la bord tot drumul nu mi-a aratat cum ca fierbe motorul.acul la apa nu a trecut de 90 de grade.am avut inainte o astra dar nu mi sa intamplat niciodata sa ishi umfle apa asha de mult volumul incat sa tzashneasca cand slabesc capacu vasului.e adevarat ca pe capac scrie "high presure" dar totushi mi se pare exagerat cat de mult se incalzeshte apa/antigelul shi cat de mult se umfla.nu vreau sa-i fierb motorul pt. ca sigur se va coace garnitura de chiuloasa shi atunci vor aparea shi alte probleme.ar mai fi ceva.nu am habar deloc de limba germana.computerul de bord se poate comuta shi pe alta limba?daca cineva ma poate ajuta cu nishte sfaturi o sa-i fiu recunoscator.daca ne intalnim dau shi o bere
  • Catalln

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Si pe capat spune sa fii atent la cum il deschizi cand motorul este la temperaura de lucru (90*C), este normal sa faca presiune in instalatie insa nu foarte mare, continutul de antigel si presiunea ridicata punctul de fierbere de la 100*C undeva peste 120*C (127*C am gasit undeva scris). Daca se ridica nivelul lichidului de racire nu este problema insa depinde cat !
  • murzick

  • Mesaje scrise: 981
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
micutzul, daca nu-ti mergea bine termostatul (blocat pe inchis/semi-inchis), iti fierbea motorul instant. Instalatia de racire a masinilor moderne este proiectata sa lucreze sub presiune, pentru a ridica punctul de fierbere al lichidului de racire, cum a zis si Catalln mai devreme. Daca in bord temperatura motorului sta pe la 90 grade, e ok, lasa masina in pace. Smile
  • cristiandvd

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Cand in bord arata 90 de grade temperatura apei este de 107 grade.
Bine ca nu te-ai ars cand ai desfacut capacul
Nu se umbla la instalatie de racire decat cand motorul este rece
  • Catalln

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
@cristiandvd cand in bord ai 90 de grade temperatura reala este putin mai ridicata cu 2, 3 grade dar ce ai spus tu este o aberatie. Daca aplici logica asta si cand ai 100 de grade pe ceas inseamna ca ai 117 grade sau cand ai 110 ai 127.
De regula senzorul de temperatura este pus in punctul cel mai fierbinte al motorului.
  • cristiandvd

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
@Catalln Inainte sa imi zici mie ca spun aberatii dute pune masina pe tester si citeste tu singur ce scrie la datele furnizate de senzorul de temperatura. Apoi vi matale frumos aici si ne spui si noua ce ai citit acolo. Dupa asta mai day un reply in care spui singurel asa , ca iti pare rau ca abearai. Iar intradevar vad ca ai logica ceea ce e un lucru bun. Temperatura lichidului de racire poate ajunge si la 120 de grade fara ca motoryul sa fiarba. Documenteaza-te inainte sa deschizi gura. Ti-ar prinde bine pe viitor.
  • Catalln

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
ON @cristiandvd nu vreau sa ne contrazicem insa daca tu spui ca ai pus testerul pe masina si ai citit alta temperatura, cu mult diferita decat cea indicata in bord, sigur ai ceasul din bord decalibrat.
OFF nu am jignit pe nimei am afirmat doar ca diferenta dintre temperatura indicata in bord si cea reala trebuie sa fie apropiate, in schimb tu vii si jignesti prin modul tau de a te exprima, aceasta arata ce fel de persoana esti.

Rog un administrator sa stearga ultimele patru posturi de la aceasta discutie ca nu isi au rostul.
Multumesc.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 981
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Catalln, cristiandvd, jignindu-va reciproc nu rezolvati nimic. Daca faci o afirmatie, argumenteaz-o, nu arunca cu noroi in cel care afirma altceva. Poti sa te contrazici cu cineva, dar sa nu-l jignesti.

Senzorul de temperatura pentru bord are doar 1 fir, celalat fir fiind practic caroseria. Din cauza asta acuratetea lui este mai mica decit a senzorului de temperatura pentru ECU, care are 2 fire. De obicei, temperatura din bord e cu 5-10 grade mai mica decit cea citita cu interfata de test de pe senzorul cu 2 fire care da temperatura lichidului de racire pentru ECU.
Repet ce am zis mai sus: "Daca in bord temperatura motorului sta pe la 90 grade, e ok, lasa masina in pace."
  • Catalln

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Catalln a scris:Rog un administrator sa stearga ultimele patru posturi de la aceasta discutie ca nu isi au rostul.
Multumesc.

  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Pentru murzick:
te rog frumos, ajuta-ma si pe mine sa dezleg dilema aceasta, care ma chinuie de mai mult amar de vreme:
ai zis mai sus ca sunt 2 senzori de temperatura - unul pentru ceasul din bord si celalalt pentru ECU. La fel sunt si la Opel astra g Y 17 DT ?
Si daca da, unde sunt pozitionati acesti senzori mai exact pe motorul masinii ?
La modelul meu de Opel, eu stiu numai de unul singur pozitionat in spatele termostatului.
Ai putea atasa si o poza, ma intereseza in special senzorul de temperatura pentru ECU.
Multumesc anticipat.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 981
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
nicu.costinesti, cele spuse de mine mai sus sint valabile la Vectra B. M-am uitat prin TIS/EPC si la Astra G din 2000, exista un singur senzor de temperatura, cu 2 fire, care e pentru ECU si este exact cel de linga termostat. Informatia de temperatura din bord este data de ECU.
  • deliric

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1.7d din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
am si eu un vectra din '93 e mai vechi asa...sunt multumit de ele merge bn da imi fierbe apa de ma dispera....am crezut k ii garnitura de chiulasa am schimbato si am si rectificat chiulasa cu 15 microni....acum nu am termostat si tot imi fierbe apa daca merg mai incet adica undeva sub 50 de km la ora imi fierbe apa repede....din c cauza k nu am nici macar termostat dk pun termostatu fierbe ffff repede si c sa fac ca sa imi porneasca si ventilatorul de la radiator ?,....am nevoie de ajutor...plzzz
  • gabieny

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra x16xel din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
murzick a scris:micutzul, daca nu-ti mergea bine termostatul (blocat pe inchis/semi-inchis), iti fierbea motorul instant. Instalatia de racire a masinilor moderne este proiectata sa lucreze sub presiune, pentru a ridica punctul de fierbere al lichidului de racire, cum a zis si Catalln mai devreme. Daca in bord temperatura motorului sta pe la 90 grade, e ok, lasa masina in pace. Smile
Azi am intrat si eu in CLUBOPEL si am o prima nelamurire la care sper sa gasesc aici raspuns.Am adus din Franta un opel vectra pe benzina din 1996 motor de 1,6 16v.Sunt foarte multumit de ea ,merge perfect , arata bine ,aparent totul este perfect.Exista totusi ceva care ma framanta si as vrea sa-mi spuneti parerile voastre pt care va MULTUMESC ANTICIPAT.Este vorba de temperatura apei,de fapt nu a apei ci a amestecului de antigel + apa distilata.De obicei sta pe la 90 de grade sau mai jos asta cand rulez normal.Daca stau mai mult pe la semafoare urca spre 100 si daca stau mai mult nu scade ,dimpotriva parca ar vrea sa mai urce.Incepe sa scada doar daca pornesc.Pentru mine este un motiv de stres ,nu stiu daca e normal si daca nu e normal care ar fi cauzele.Mentionez ca mi s-a intamplat de vreo 2-3 ori dar e neplacut sa stai pe la semafoare cu ochii lipiti de indicatorul de temperatura.
  • Catalln

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
@gabieny este normal ceea ce se petrece, deoarece cand stai la semafor motorul merge la turatia de ralanti (turatie mica 700-800 rpm) ceea ce inseamna ca pompa de apa are viteza mica de rotatie astfel agentul de racire (amestecul de antigel si apa) se incalzeste mai mult insa daca te deplasezi turatia creste de cateva ori iar agentul de racire isi face mai bine treaba si astfel scade temperatura.
  • gabieny

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra x16xel din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Catalin ,iti multumesc pt raspuns,mi-ai fost de mare ajutor.Intr-adevar,liniile rosii de avertizare incep undeva pe la 120 de grade,ma gandesc ca daca urca temperatura pana acolo atunci lucrurile se complica.Oricum ,ceea ce spuneam ieri mi s-a intamplat de vreo cateva ori.Multumesc inca o data si sper sa mai vorbim!
  • micutul cata

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
am de 2 luni un opel astra f 1.6 benzina .Apa la mine nu se ridica.Daca stau pe loc cu motorul pornit se ridica apa pana la 95 dupa care porneste ventilatorul si scade .In mers nu urca maai sus de linia albastra(adica nici macar 50 grade) e posibil sa nu am termostat sau sa fie blocat deschis?Nu ma intrebati daca am caldura pt ca 6 ani am avut dacie si am cam tremurat de frig.Fac pe zi 45 km dus 45 km intors si se incalzeste in masina,dar am un coleg cu o corsa 17 diesel si la el e mai cald.
  • Catalln

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ar fi bine sa verifici intai daca ai termostat, sau daca este blocat pe deschis.
  • NitrouxBoy

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra OPC Z20LET din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
buna,am si eu o problema la vectra b ...daca las masina pe loc cu motorul pornit apa urca destul de usor la 100 grade si la 110 intra termocupla ...e ok ? motorul e x18xel din `96. In mers nu urca mai mult de 90 grade ,dar tinand cont ca e iarna si e rece ma gandesc ca la vara sa nu am probleme ...Multumesc
  • NitrouxBoy

  • Mesaje scrise: 281
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra OPC Z20LET din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
pff...de atata timp nu s-a gasit nimeni sa raspunda ? Sad
  • murzick

  • Mesaje scrise: 981
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
NitrouxBoy, fa testele scrise de mine aici https://www.clubopel.com/vie...p?p=166144#166144 si revino cu rezultatele.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata