Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Incearca aici.
Skip ads

  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Incearca aici.


Hai ca esti tare Laughing - in caz ca n-ai observat, tutorialul ala e facut de mine si este pentru Astra in special, nu cred ca se aplica in totalitate la Corsa, decat pe parte de pini ECU, dar nici acolo nu am certitudine, mai sunt cred si alte fire de tras Wink
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
DA, cum nu poti gasi ceva tocmai tu Smile nu sunt diferente mari in aceasta privinta intre cele doua modele.
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:DA, cum nu poti gasi ceva tocmai tu Smile nu sunt diferente mari in aceasta privinta intre cele doua modele.


La prima vedere nu, dar sunt ceva diferente pe la pinii ceasurilor de bord, sigurante si nu numai... Doar ECU pare a fi acelasi

Oricum sper sa ma apuc de treaba cat de curand

La pinii de consum la Z12XE, ECU Motronic 15.5, spune ca pinul 27 MID merge la pinul 52 ECU ,iar pinul 28 MID merge la pinul 57 ECU

Probabil ca imi gaseam timp epntru asa ceva daca ma mai impingea cineva de la spate cum s-a intamplat in 2005 la Astra G Wink
Skip ads

  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Cine ma ajuta un pic ca m-am cam pierdut in scheme...

Avand in vedere tutorialul meu la ECU Motronic Z12XE, pinul 27 de la MID se conecteaza la pinul 52 ECU, iar pinul 28 MID se conecteaza la pinul 57 ECU

Uitandu-ma in TIS, intr-adevar la Astra G cu Z12XE pinii 52 si 57 de la mufa X79 - ECU, are pinii 52 si 57 care merg spre interior, deci e corecta treaba conform diagramei, daca ne uitam tot in TIS la diagrama MID, pinii 27 si 28 au aceleasi culori ca pinii 52 si 57 care merg spre ECU

Bun.... problema e ca in TIS, daca aleg Corsa C Z12XE cu acelasi Motronic 15si ma uit la diagrama MID, nu sunt decat 10 pini conectati, de pinul 27 si 28 nici vorba sa aiba vreun fir, urmeaza sa ma uit si live sa vad daca totusi exista fire in pinii 27 si 28 - Sa fie oare TIS incomplet sau oare MID de pe Corsa C sa nu se poata lega la ECU ? Aceleasi lucru se intampla la Corsa C si in cazul ECU, pinii 57 e epntru altceva, nu are aceleasi culoare la fir, iar pinul 52 nu e conectat nicaieri...

Ce mama draq, sunt 2 masini cu acelasi ECU si acelasi MID, dar pinii fac altceva, sau nu e prezut BC la Corsa C in TID?
  • strutzzy

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
GabiB-77 a scris:
Ce mama draq, sunt 2 masini cu acelasi ECU si acelasi MID, dar pinii fac altceva, sau nu e prezut BC la Corsa C in TID?


Din cate stiu eu, Corsa C cu BC vine cu MID / GID. TID-ul nu este folosit pentru BC la nicio varianta de Corsa.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Perfect de acord cu strutzzy.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Tot vorbiti de Corsa C cu BC standard. Vreau sa vad si eu una.
Skip ads

  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
strutzzy a scris:
GabiB-77 a scris:
Ce mama draq, sunt 2 masini cu acelasi ECU si acelasi MID, dar pinii fac altceva, sau nu e prezut BC la Corsa C in TID?


Din cate stiu eu, Corsa C cu BC vine cu MID / GID. TID-ul nu este folosit pentru BC la nicio varianta de Corsa.


am vrut sa scriu TIS si am nimerit TID, de TIS era vorba... se putea deduce, daca vorbeam de scheme Wink


Ultima modificare facuta de GabiB77 la Sam 13 Feb, 2010 3:47 pm, modificat de 2 ori in total
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Tot vorbiti de Corsa C cu BC standard. Vreau sa vad si eu una.


Eu nu am vazut Wink

Sa inteleg ca am dreptate? nu prea sunt sanse de tras fire pe Z12XE la Corsa C ? Sad
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nu am zis asta. Nici Astra-G cu Y17DT sau Z17DTL nu am vazut cu BC standard, dar uite ca avem destui colegi acum cu BC.

Ne-ar fi mai usor daca am analiza una.
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Mda, ai dreptate... Eu am ramas uimit ca in TIS nu exista nicio schema care sa ma duca cu ideea la BC Neutral
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am mai sapat un pic pentru Corsa C1 (pre-facelift).
In TIS vad scheme de TID, MID, GID. Toate 3 primesc info despre viteza de la VSS sau ABS. Deci cu viteza o rezolvam, raman celelalte.
Ce conexiuni mai au? MID si GID au acelasi Pin-Out. Sa vedem:
4 - F24 5A = +Contact
5 - F12 20A = +Permanent
14 - Diag = pin in Mufa OBD2
12 - VSS/ABS = info viteza
7 - BCM = speranta mare. Degeaba, e doar tensiunea pentru intensitatea luminii Sad
2, 3 - Senzor temperatura exterioara
1 - GND
10,11 - conexiune catre HU
Concluzii partiale (sper sa ma insel):
- pinii din scheme nu ne dau mari sperante legate de consum;
- trebuie incercat cu un MID de CCRT de la Astra-G. La fel ca si la Y17DT in urma cu ceva timp, astept curajosi Wink

Am cautat in EPC dupa cateva coduri de MID sau GID.
MID mere pe Corsa-C, Meriva, Vivaro. GID mere pe Corsa-C, Tigra-B, Meriva.
Deci tre sa vedem cum e la Meriva si Vivaro.
LE: Vesti proaste, nici la Meriva sau Vivaro nu gasesc info.
Repet, ma refer la modelele pre-2005.


Ultima modificare facuta de maiandrei la Dum 14 Feb, 2010 1:50 am
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai daca mai tii minte intre ce am eu pe masina si MID-ul de CCRT de pe Astra G nu e mare diferenta... pinii 27 si 28 de la MID ar trebui sa mearga la pinii 52 si 57 de la mufa de ECU, dar cum sunt 2 mufe, nu se stie la care din ele Neutral

Conform TIS, pinul 57 e ocupat la ambele mufe, pinul 52 e liber la ambele mufe... o sa desfac saptamana viitoare MID_ul de la Corsa sa vad ce fire sunt pe acolo si cate sunt legate si ce culori au
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Probabil cel mai rapid test ar fi cu GID-ul tau pe o Astra-G?

Conform TIS, X53.57 este pinul de SLS (Stop Lamp Switch). Asta se duce la 28-ul tau.
Deci tot in X53, la 52 mergi cu pin din 27-le tau.

Hai ca se poate Smile
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Stiu, asta am de gand, dar sa am si un multimetru la mine sa nu fac draq vreun scurt... Very Happy - si sa se mai incalzeasca un pic vremea sa nu-mi inghete mainele...

Eu sunt dispus sa pun MID-ul la bataie (esti sigur ca pe vremea aia se numea GID la Corsa asta cu GSM), gaseste tu astra G cu Z12XE... ce bine era daca ISO nu era din Galati Wink

Problema grava e ca n-am gasit nimic pe net, pe niciun site sau forum... Cand ma chinuiam cu Astra G-ul prin 2005 mai gaseam temerari prin Cehia, Germania, chiar nu s-o fi gandit nimeni la BC pe Corsa C 2001-2003 ?
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pai nu tre sa gasim Astra-G cu Z12XE, ci ORICE Astra-G cu MID/GID/CID.
Daca e cu MID si CCRT e super, daca e cu GID/CID e perfect.

In poza de aici e GID: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=35652
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Eu cred ca problema nu ar fi de la afisaj, ca sunt convins ca pinii sunt aceeiasi, eu zic ca din ECU ar fi buba... dar nu te contrazic, o sa vedem Wink - ne auzim
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nu am mai avut rabdare si am facut eu schema pentru Corsa-C, Z12XE sau Z10XE:


Bafta la modificari sau... poate vii intr-o zi la garaj sa ne ocupam impreuna.

Am separat discutiile ca sa nu se creeze confuzie.
Stefan, abia acum am vazut ca tu ai Z10XEP din 2006. Am aruncat un ochi prin scheme si cred ca sunt sanse mari pentru Z10/12/14XEP, insa trebuie sa instalati GID. Dar despre toate astea discutam in topicul pentru facelift.
Am adaptat tabelul facut demult pentru Vectra, modificand doar unde a fost necesar. Sper sa nu se trezeasca vreunul sa comenteze ca pinul x sau y bla bla. Ce este important, este trecut corect.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Va pun la dispozitie si eu ce am gasit pentru Corsa C Z12XE pe internet este vorba de un neamt care si-a transformat masina Corsa C intr-o bijuterie si avea expus acest tabel referitor la MID lui de pe masina,sunt de acord cu maiandrei se vede ca a stat sa se documenteze pana tarziu pentru aceasta problema,fapt relevat din ora postarii,multumim Marius si da am sa incerc si eu impreuna cu voi sa postam si la facelift.


Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR