- mirceay17dt
- *
- 18 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2001 y17dt
- Dolj
mirceay17dt
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea.
Ma confrunt de ceva timp cu niste probleme la opelul meu y17dt din 2001 pe care nu reusesc sa le dau de cap si umblu din service in service unde toata lumea da din umeri. Nici nu stiu cu ce sa incep
A inceput sa se aprinda martorul motor in mod neregulat in timpul mersului; am fost cu ea la reprezentanta opel si au zis ca ar fi de electrovalva de la turbo pe care au inlocuit-o. dupa ce am mers cu ea 100 de km iar a inceput sa se aprinda becul. Peste o sapt a picat calculatorul de injectie. Am fost cu el la un electronist care l-a refacut.
Acum masina a capatat alte probleme:
-Becu sta tot timpul aprins si are 2 erori p1125 p0400 erori care nu pot fi sterse nici cu motorul oprit.
-Daca pun contactul si o las pana se sting martorii de pe bord (in afara de martor motor care nu se stinge) dau la automat si nu mai porneste nu conteaza dc e rece sau cald.
-Daca pun contactul si dau imediat la automat porneste la sfert (indiferent rece sau cald) iar beculetul martor motor se stinge pentru 3-4 secunde, dupa care iar ramane aprins cu p1125 si p0400.
-Simptome: lipsa de putere dupa ce trece de 2000 de ture, depaseste greu 120km/h, de la a4a a5a trece greu de 3000 de ture aproape imposibil.
-motorul merge ceas, a1a trage bine pana in 3000 si ceva de ture, a2a pana in 2500 de ture. Nu da in nas merge rotund, nu oscileaza relantiul, merge ceas.
Au fost 3 zile in care becul s-a stins singur si masina a mers normal si a fugit perfect. Apoi iar s-a aprins.
Am curatat EGR si nici o imbunatatire. Am verificat membrana (prin metoda supt cu gura) si pare totul in regula.
Am verificat furtunele de vacuum am suflat prin ele, am tinut cu degetu si par in regula.
Am probat 2 electrovalve noi cea de turbo si cea de egr si in zadar becul tot aprins si lipsa de putere.
Am mai fost pe la cei de la opel si au zis ca ar fi de la ECU, ca in tester arata ca debitmetrul e bun la fel si turbo si EGR.
M-am uitat si jos la actuatorul de la turbina si nu prea se misca cnd o accelerez in loc. Iar teava ce duce in egr nu se incinge, este calduta. Am supt cu un furtun si la membrana aia wastegate si se pare ca e in regula si aia (adica nu pot sa sug). Am curatat si senzorul ala mic din admisie de se afla sub electrovalva de la egr.
Ieri am scos mufele de la ecu si le-am lasat o noapte asa. Cand le-am pus la loc si am pus contactul s-a stins si martorul motor dupa 3 secunde cum ar fi normal (deci inseamna ca a sters erorile) iar cnd am dat la automat nu a vrut sa porneasca si s-a aprins beculetul iar. Am luat contactul, l-am pus dinou si am dat din prima la automat si a pornit imediat.
Asta mi-a dat speranta ca nu ar fi de la ecu. Vreau sa mai probez un calculator de injectie ma gandesc ca nu o fi fost refacut bine; si un debitmetru.
Marea mea nelamurire este de ce nu porneste daca las contactul pus mai mult?
Nu stiu ce sa ii mai fac. Astept sugestii si pareri.
Multumesc anticipat.
Ma confrunt de ceva timp cu niste probleme la opelul meu y17dt din 2001 pe care nu reusesc sa le dau de cap si umblu din service in service unde toata lumea da din umeri. Nici nu stiu cu ce sa incep
A inceput sa se aprinda martorul motor in mod neregulat in timpul mersului; am fost cu ea la reprezentanta opel si au zis ca ar fi de electrovalva de la turbo pe care au inlocuit-o. dupa ce am mers cu ea 100 de km iar a inceput sa se aprinda becul. Peste o sapt a picat calculatorul de injectie. Am fost cu el la un electronist care l-a refacut.
Acum masina a capatat alte probleme:
-Becu sta tot timpul aprins si are 2 erori p1125 p0400 erori care nu pot fi sterse nici cu motorul oprit.
-Daca pun contactul si o las pana se sting martorii de pe bord (in afara de martor motor care nu se stinge) dau la automat si nu mai porneste nu conteaza dc e rece sau cald.
-Daca pun contactul si dau imediat la automat porneste la sfert (indiferent rece sau cald) iar beculetul martor motor se stinge pentru 3-4 secunde, dupa care iar ramane aprins cu p1125 si p0400.
-Simptome: lipsa de putere dupa ce trece de 2000 de ture, depaseste greu 120km/h, de la a4a a5a trece greu de 3000 de ture aproape imposibil.
-motorul merge ceas, a1a trage bine pana in 3000 si ceva de ture, a2a pana in 2500 de ture. Nu da in nas merge rotund, nu oscileaza relantiul, merge ceas.
Au fost 3 zile in care becul s-a stins singur si masina a mers normal si a fugit perfect. Apoi iar s-a aprins.
Am curatat EGR si nici o imbunatatire. Am verificat membrana (prin metoda supt cu gura) si pare totul in regula.
Am verificat furtunele de vacuum am suflat prin ele, am tinut cu degetu si par in regula.
Am probat 2 electrovalve noi cea de turbo si cea de egr si in zadar becul tot aprins si lipsa de putere.
Am mai fost pe la cei de la opel si au zis ca ar fi de la ECU, ca in tester arata ca debitmetrul e bun la fel si turbo si EGR.
M-am uitat si jos la actuatorul de la turbina si nu prea se misca cnd o accelerez in loc. Iar teava ce duce in egr nu se incinge, este calduta. Am supt cu un furtun si la membrana aia wastegate si se pare ca e in regula si aia (adica nu pot sa sug). Am curatat si senzorul ala mic din admisie de se afla sub electrovalva de la egr.
Ieri am scos mufele de la ecu si le-am lasat o noapte asa. Cand le-am pus la loc si am pus contactul s-a stins si martorul motor dupa 3 secunde cum ar fi normal (deci inseamna ca a sters erorile) iar cnd am dat la automat nu a vrut sa porneasca si s-a aprins beculetul iar. Am luat contactul, l-am pus dinou si am dat din prima la automat si a pornit imediat.
Asta mi-a dat speranta ca nu ar fi de la ecu. Vreau sa mai probez un calculator de injectie ma gandesc ca nu o fi fost refacut bine; si un debitmetru.
Marea mea nelamurire este de ce nu porneste daca las contactul pus mai mult?
Nu stiu ce sa ii mai fac. Astept sugestii si pareri.
Multumesc anticipat.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
mirceay17dt , am mai unit eu citeva subiecte asemanatoare, citeste. Verifica in primul rind daca pompa de vacuum isi face treaba (adica daca trage), pe urma vezi pierderi daca exista si wastegate daca nu este intepenit.
Nu este de neglijat si ceva probleme la fire.
Normal ca nu poti sa sugi dar se misca ?
Daca tot nu si nu iti trebuie carpass, se reseteaza ECU, se pune pe alta masina, se programeaza, se face proba...adica te duci in Bucuresti la Mihai, ecu.ro
Nu este de neglijat si ceva probleme la fire.
Am supt cu un furtun si la membrana aia wastegate si se pare ca e in regula si aia (adica nu pot sa sug).
Normal ca nu poti sa sugi dar se misca ?
Daca tot nu si nu iti trebuie carpass, se reseteaza ECU, se pune pe alta masina, se programeaza, se face proba...adica te duci in Bucuresti la Mihai, ecu.ro
- mirceay17dt
- *
- 18 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2001 y17dt
- Dolj
mirceay17dt
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Asa am pus degetul pe furtune si trage vacuumul dar nu stiu ce valoare ar trebui sa aiba daca il masor cu un manomeru de vacuum.
Dar ce ar putea sa influenteze pornirea. Aici nu pricep de ce trebuie sa o pornesc cat mai repede dupa ce am pus contatctul. Zilele astea o sa dau si turbo jos sa vad despre ce e vorba. Inca mai caut pe la dezmembrari un calc de injectie pentru proba.
Daca reusesc sa o repar o sa fie o descoperire mai ceva decat acceleratorul de particule )) in materie de opel y17dt.
Dar ce ar putea sa influenteze pornirea. Aici nu pricep de ce trebuie sa o pornesc cat mai repede dupa ce am pus contatctul. Zilele astea o sa dau si turbo jos sa vad despre ce e vorba. Inca mai caut pe la dezmembrari un calc de injectie pentru proba.
Daca reusesc sa o repar o sa fie o descoperire mai ceva decat acceleratorul de particule )) in materie de opel y17dt.
- stiuca
- **
- 106 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2000 y17dti
- Prahova
stiuca
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
- mirceay17dt
- *
- 18 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2001 y17dt
- Dolj
mirceay17dt
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Am miscat cu un levier de actuatorul ala si merge relativ usor. Am pus furtunele de vacuum pe direct si la egr si la turbo si cand o accelerez in loc se misca parghia de la wastegate dar foarte putin si in mers nu se simte nicio schimbare. Ma gandesc ca pe direct ar fi trebuit sa traga wastegateul pana la capat cand o turez la 3-4 mii de ture.
Are cineva vreo parere?
Are cineva vreo parere?
- gabi_feraru
- **
- 142 mesaje
- din 03 Nov 2008
- Sibiu
gabi_feraru
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
Fa o diagnoza si, daca reusesti sa faci sa mearga motorul fara bec aprins, adica sa nu merga pe mapa de avarie, pune aici niste valori pentru:
-boost pressure (ralanti, turat)
-mass air flow (ralanti)
-EGR pulse ratio (ralanti, turat)
Incerca sa schimbi senzorul "manifold pressure" de pe galeria de admisie.
Eu am scos furtunele de vacuum de la valvele astea si nu am obtinut vreo eroare.
Cred, totusi, ca ai probleme la fire sau contacte.
Verifica daca ai continuitate la firele care deservesc cele doua valve (vezi diagrama pusa da Dan mai sus), vezi daca nu ai pini rupti la ECU. Verifica daca, cu contactul pus, vine +12v la mufele celor doua valve.
-boost pressure (ralanti, turat)
-mass air flow (ralanti)
-EGR pulse ratio (ralanti, turat)
Incerca sa schimbi senzorul "manifold pressure" de pe galeria de admisie.
Eu am scos furtunele de vacuum de la valvele astea si nu am obtinut vreo eroare.
Cred, totusi, ca ai probleme la fire sau contacte.
Verifica daca ai continuitate la firele care deservesc cele doua valve (vezi diagrama pusa da Dan mai sus), vezi daca nu ai pini rupti la ECU. Verifica daca, cu contactul pus, vine +12v la mufele celor doua valve.
- stiuca
- **
- 106 mesaje
- din 06 Jul 2008
- Astra 2000 y17dti
- Prahova
stiuca
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2008
- Mesaj Privat
- gabi_feraru
- **
- 142 mesaje
- din 03 Nov 2008
- Sibiu
gabi_feraru
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
Asa arata turbina, data jos de pe y17dt. E destul de multa munca, trebuie date la o parte radiatoarele si traversa fata (evident si bara), compresorul AC, iar turbina se da jos mai repede impreuna cu galeria de admisie. Mult spray degripant si scule de calitate, rabdare si atentie.
Referitor la wastegate: l-am urmarit si eu ieri. Si la mine se misca destul de putin, cam 2-3 mm e cursa tijei la 3500-4000rpm.
Referitor la wastegate: l-am urmarit si eu ieri. Si la mine se misca destul de putin, cam 2-3 mm e cursa tijei la 3500-4000rpm.
- slickest
- **
- 393 mesaje
- din 31 Mar 2008
- Astra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
slickest
- Mesaje scrise: 393
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2008
- Mesaj Privat
subscriu shi eu pentru totzi cei care atzi avut pierderi pe putere a motorului (y20dth in cazul unui prieten de-al meu) .
problema se manifesta in felul urmator : dimineatza sau oricand motorul era rece mashina nu mai "avea viatza in ea" ca la inceput iar dupa ce se mai incalzea incepea sa mearga cat de cat ok insa nu 100% din capacitate, comparand cu mersul de cand a fost achizitionata shi mersul mashinii mele (y20dth) .
dupa ce s-a curatzat valva EGR shi multe batai de capt gen bagat testerul de n ori pe mashina (rezultat: nicio eroare ) am decis sa incerc shi varianta cu electrovalva de langa turbina astfel ca am schimbat electrovalva de pe mashina mea shi am pus-o pe mashina prietenului meu. rezultat: problema identificata - electrovalva defecta
alt chestie pe care am observat-o atunci cand electrovalva nu functziona era ca atunci cand motorul era rece shi se apasa pedala de acceleratzie in mers, in momentul in care trebuia sa intre turbina se auzea un grrrrrit de parca injectoarele nu aveau destula motorina (cel putzin ashea mi-a spus mecanicu)
Editat de Maverick. Citeste Regulamenul. Urmatorul post scris in limbaj de caht va fi sters.
problema se manifesta in felul urmator : dimineat
dupa ce s-a curat
alt chestie pe care am observat-o atunci cand electrovalva nu functziona era ca atunci cand motorul era rece s
Editat de Maverick. Citeste Regulamenul. Urmatorul post scris in limbaj de caht va fi sters.
- gabi_feraru
- **
- 142 mesaje
- din 03 Nov 2008
- Sibiu
gabi_feraru
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
kalya
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2008
- Mesaj Privat
slickest a scris:
problema se manifesta in felul urmator : dimineatza sau oricand motorul era rece mashina nu mai "avea viatza in ea" ca la inceput iar dupa ce se mai incalzea incepea sa mearga cat de cat ok insa nu 100% din capacitate, comparand cu mersul de cand a fost achizitionata shi mersul mashinii mele (y20dth) .
dupa ce s-a curatzat valva EGR shi multe batai de capt gen bagat testerul de n ori pe mashina (rezultat: nicio eroare ) am decis sa incerc shi varianta cu electrovalva de langa turbina astfel ca am schimbat electrovalva de pe mashina mea shi am pus-o pe mashina prietenului meu. rezultat: problema identificata - electrovalva defecta
problema se manifesta in felul urmator : dimineat
dupa ce s-a curat
poti sa pui o poza cu pozitia acelei electrovalve ?
am aceeleasi simptome la zafira mea de cand a dat frigul si eram cam speriat sa nu se fi 'dusa' turbo
cat poate fi o electrovalva ?
- slickest
- **
- 393 mesaje
- din 31 Mar 2008
- Astra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
slickest
- Mesaje scrise: 393
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2008
- Mesaj Privat
kalya
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mirceay17dt
- *
- 18 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2001 y17dt
- Dolj
mirceay17dt
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
- gabi_feraru
- **
- 142 mesaje
- din 03 Nov 2008
- Sibiu
gabi_feraru
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
- mirceay17dt
- *
- 18 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2001 y17dt
- Dolj
mirceay17dt
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Luminati-ma si pe mine putin. M-am uitat acolo la cutia aia cu relee dar nu pot sa il depistez pe k18. Sunt vreo 3 verzi pe care scrie cam acelasi lucru si vreo 2 negre care ar fi k52. Pinu asta 87 il masor la mufa de jos(M) nu? si cu masa de pe motor. si cu mufa de sus cuplata si contactul pus.?
imi cer scuze dar la capitolul electronica nu prea cunosc multe.
imi cer scuze dar la capitolul electronica nu prea cunosc multe.
- gabi_feraru
- **
- 142 mesaje
- din 03 Nov 2008
- Sibiu
gabi_feraru
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat
K18 ar fi pozitionat ca in poza.
Pinul 87 se identifica scotand releul, trebuie sa scrie pe fundul lui sau in lateral. Tensiunea o masori, evident cu releul bagat in soclul lui, contactul pus si masa de pe borna minus a bateriei (e mai sigur asa).
Am curaj sa zic ca releul iti da tensiune, problema ta este dupa releu.
Pinul 87 se identifica scotand releul, trebuie sa scrie pe fundul lui sau in lateral. Tensiunea o masori, evident cu releul bagat in soclul lui, contactul pus si masa de pe borna minus a bateriei (e mai sigur asa).
Am curaj sa zic ca releul iti da tensiune, problema ta este dupa releu.
- mirceay17dt
- *
- 18 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2001 y17dt
- Dolj
mirceay17dt
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Sa fie vreun fir intrerupt? Totusi ma gandesc ca nu ar trebui sa fie de la ecu din moment ce daca las ecu deconectat de cele doua mufe mai mult timp becul se stinge normal dupa 3-4 secunde. Vineri ma duc la un electrician, imi e frica sa nu imi prind nasu in el. va tin la curent cu ce mai rezolv. nu pricep de ce nu vrea sa porneasca decat daca dau imediat la cheie.
Marea ei problema e ca nu vrea sa porneasca daca las cheia mai mult.
multumesc pentru informatii.
Marea ei problema e ca nu vrea sa porneasca daca las cheia mai mult.
multumesc pentru informatii.
- mirceay17dt
- *
- 18 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2001 y17dt
- Dolj
mirceay17dt
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Revin cu noutati:
-am verificat releul si este bun si lucreaza.
-valvele alea sunt cumva comandate prin calculatorul de injectie?
Deja incep sa cred ca este din calculator. Am vorbit cu cineva si o sa imi dea un calc de injectie zilele astea pentru proba. Dupa ce verific si cablajul problema este clara.
Nu stiu cum sa probez curentul la mufe. Are cineva TIS-ul si poate sa mi-l dea si mie.
Multumesc anticipat!
-am verificat releul si este bun si lucreaza.
-valvele alea sunt cumva comandate prin calculatorul de injectie?
Deja incep sa cred ca este din calculator. Am vorbit cu cineva si o sa imi dea un calc de injectie zilele astea pentru proba. Dupa ce verific si cablajul problema este clara.
Nu stiu cum sa probez curentul la mufe. Are cineva TIS-ul si poate sa mi-l dea si mie.
Multumesc anticipat!
- gabi_feraru
- **
- 142 mesaje
- din 03 Nov 2008
- Sibiu
gabi_feraru
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2008
- Mesaj Privat