Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
O supapa egr noua costa cam 100 de euro. Dar iti recomand cu caldura centrele de dezmembrari. Sau daca ai vointa , scule si pricepere, vezi ca este un tutorial de reparare, de fapt de inlocuire a membranei pe forum. Am inteles ca se pate repara cu brio. Ma refer la egr-ul cu carcasa de plastic negru ce a fost pe echiparea unor motoare Y 2,0 DTH
Skip ads

  • puiugrosu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2011

  • Mesaj Privat
ok ms de raspuns mariano o zi buna la totii!
  • marius86ar

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salut, vreau sa va intreb si eu cateva lucruri.

Cum trebuie sa se miste paletele de la compresor cand incerc sa le invart cu degetul?
La mine se misca greu, iar din cate stiam eu, o turbina ar trebui sa se miste foarte usor la impuls. Eu trebuie sa le imping cu degetul ca sa se roteasca (de aici banuiesc ca am lipsa de putere).

Cum ati facut amorsarea, dupa ce ati schimbat furtunele de retur de la injectoare?
Daca tot dau jos turbo, voi curata si galeria, tot ce tine de admisie si probabil voi inlocui si furtunele de retur de la injectoare.
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Eu sunt tot mai dezamagit de motorul asta... N-are vlaga in el, cuplul e ca si inexistent. Legat de cuplu se gaseste cam sus si plaja lui e foarte mica (2500-3200)... Dezamagit.
L-am scos azi putin la alergat - cauciucuri de vara si motorina standard de la MOL. N-a vrut sa treaca de 170... Nici nu am mers foarte mult, da' am tinut-o blana si in curbe si in linie dreapta, mai mult nu a vrut. Anul trecut a luat 180... Pe autostrada si cu rotile de iarna nu s-a dus mai mult de 160.
Daca Y20DTH, ma intreb cum o fi 1.7 dti.. oare mai lesinat? Sa nu mai zic ca daca iau 2 persoane in masina SE SIMTE!
Nici 1000 de km nu are de la schimbul de ulei si filtre (masina circula foarte putin).
Cand mai alimentez o sa-i bag putin aditiv 2+2 sa vedem cum se comporta.

Apropo, are doar 170 de mii de km.
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Acum ce sa zic, daca vroiai masina cu cuplu mai bine optai pentru BMW sau Audi. Motorul acesta este oricum foarte bun, dupa umila mea parere mai bun ca un CDTI, injectie directa, catalizator simplu, echilibrat. Eu am 190 mii de km si in afara faptului ca a inceput sa patineze putin ambreiajul, masina are cuplu si putere suficienta.
Este drept ca motorina isi spune cuvantul. Din Ungaria s-a schimbat daravela cand am alimentat.
Uita de 2+2, mai binefa o curatare cu winns, direct pe vehicul, basca curata galeria de admisie si egr-ul
Corpul cu clapeti este foarte importan la modul de mers la turatii mici si accelerari scurte
Modul in care pulverizeaza injectoarele si presiunea la care deschid acestea ( dupa 180 bari) este decisiv la pulverizarea amestecului, respectiv la imprastierea si imbogatirea lui.
Supape si scaune de supape curate si motorul asta va da tot ce poate.
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Eu am mers in dreapta unui Clio 1.5 DCI 85 de cai, deci motorul ala trage mult mai bine decat asta. SI nu am mers o data, am mers zi de zi. Trage de jos si parca cuplul e mai mare (stiu ca nu e, dar pare) adevarat ca masina e mai usoara. Dar noi avem motor mai mare + cai + cuplu... Bine, a mea e si break.
Eu bag motorina de la MOL de la Luica, daca nu, TSV sau Aral. Aratal fiind pe primul loc pentru mine.
Galeria de admisie am curatat-o acum 500 de km. Capac + corpul cu clapete + EGR.
Nu merg in turatii mici. Acum de cand s-a incalzit afara, cat e motorul rece schimb pe la 2300, dupa ce se incalzeste schimb la 3000.
Injectoarele sunt bune pentru ca i-am pus tester cand i-am facut revizia. Si erau la valoare din fabrica, toate.

Acum tocmai ce am condus un Bertone decapotabil 1.8 si nu m-a impresionat nici motorul asta.... Parca e un picut mai slabut ca Y20DTH.
2 luni de zile am mers aproape zilnic cu un Punto 1.2 60 de cai care intotdeauna avea 4-5 persoane la bord. Deci trageam de el... Si DTI asta tot nu mi se pare vanjos.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
As vrea sa stiu cum ai testat injectoarele ,pe tester, pt. ca ele sunt mecanice si timpul de deschidere sau debitul nu pot fi masurate decat pe stand.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
[editat],,,si tu acum!
fiecare,,,mecanic.....are metodele lui secrete
daca tu verifici injectoarele pe stand,colegului iau fost testate injectoarele,,,,ochiometric,,,,(cel mai bun tester universal)
Skip ads

  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
LA service avea tester. Nu laptop. Avea o "tableta" care comunica wireless + telecomanda la tableta.
Eu am vazut cu ochii mei injectoare si valorile.

Apropo, in alt 2.0 dti n-am mai mers pana acum. Poate ca motorul trage cum trebuie, da' nu ma multumeste pe mine.. sau poate nu.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Eu cred ca ar trebui sa fiti multumiti de aceste motoare, la anii lor, banuiesc ca nu le aveti noi, si in bord vedeti voi 170 000 km, da in realitate probabil e dat peste cap kilometrajul si tot merg..
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
UNHleaSHD a scris:
Eu am vazut cu ochii mei injectoare si valorile.
E atit de greu de inteles ca un injector clasic(mecanic),nu este supravegheat de calculator...? Nu e posibil...!Pot fi vazuti doar citiva parametrii ai pompei.
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
La mine motorul are km afisati in bord. Asta se vede din uzura interiorului, pe langa cartea de service.

electro - mai citeste o data si inca o data si dupa aia inca o data ce intrebari se pun si ce raspunsuri se dau. Si daca integelegi atunci poti sa faci si tu o afirmatie.

L.E. Ca eu am crezut ca mi se pare mie, dar am remarcat-o si la 1.8 de aseara. Daca o calc pana la fund din prima nu accelereaza asta puternic, in schimb daca o calc progresiv se simte. Asta e din cauza acceleratiei electronice?
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
UNHleaSHD a scris:Eu sunt tot mai dezamagit de motorul asta... N-are vlaga in el, cuplul e ca si inexistent. Legat de cuplu se gaseste cam sus si plaja lui e foarte mica (2500-3200)... Dezamagit.
L-am scos azi putin la alergat - motorina standard de la MOL. N-a vrut sa treaca de 170...
Daca Y20DTH, ma intreb cum o fi 1.7 dti.. oare mai lesinat? Sa nu mai zic ca daca iau 2 persoane in masina SE SIMTE!


Tind sa cred ca ceva nu e in regula cu masina ta ! Am condus 3 masini 2.0 dth a unor amici si chiar trageau cu vana. Una dintre ele era remapata iar la plecatul de pe loc reusea sa-ti dea o usoara senzatie de ,,lift in urcare,,

Eu am 1.7 dti si inainte de remapare nu era tocmai lesinat dar nici cu mare talent nu se misca ! Dupa remap chiar se misca bine si asta au spus-o amicii cu 2.0 dth. iar cu masini gen Clio 1.5 dci nu ma pot compara. Eventual cu 1.6 benzina sau 2.0 diesel.
Alimentez tot de la Mol dar cu motorina EVO ( cu 40 bani mai scumpa ca standard) dar nici cu cea standard nu prea sta pe ganduri insa se simte o oarecare diferenta.

Nu pierde timpul si banii pe la mecanici care iti verifica pe display-ul unei tablete injectoarele si pompa de injectie.
Legat de plaja mica de cuplu de care te plangi , mai degraba cred ca iti patineaza ambreiajul ..... ,,lesinata,, mea trage cu vana cam de pe la 1800 ture ...la 2200 vine ca supliment turbina ....si pana dincolo de 3000 ture tot trage ! Cat sa vreau sa traga ? - de la 1200 ture la 7000 ?
Anul trecut am ajuns la 180 km/h dar fara o prea mare fortare .....probabil mai mergea inca 10-15 dar cu chinuiala chiar daca mai aveam pedala.
...... si orice masina poate face diferenta intre 1 persoana de transportat ( soferul) sau 3 persoane (+ 2 pasageri)
PS - din cite stiu s-a facut un sondaj pe forum despre cel mai fiabil motor din gama Opel sau ceva de genul asta......pai motorul de 2.0 dth a iesit cel mai laudat sau ma rog, aproximativ. Pana la tine, n-am auzit pe nimeni sa fie dezamagit de el !
Bafta! Very Happy
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
UNHleaSHD a scris:LA service avea tester. Nu laptop. Avea o "tableta" care comunica wireless + telecomanda la tableta.
Eu am vazut cu ochii mei injectoare si valorile.
Apropo, in alt 2.0 dti n-am mai mers pana acum. Poate ca motorul trage cum trebuie, da' nu ma multumeste pe mine.. sau poate nu.


ce ai vazut tu la injectoare? sunt chiar curios (fiind posesor al acestui motor pe un Astra Caravan)... Cunosc acest motor destul de bine si pot spune ca este unul foarte fiabil (2 exceptii mari insa: bujiile si pompa de injectie).
La aceste motoare testarea injectoarelor si a pompei o poti face doar pe banc. Cine iti spune la acest motor ca iti testeaza injectoarele din softul de diagnoza ala habar nu are... El poate sa vada cantitatea de motorina injectata (este cea a pompei) respectiv cativa parametrii ai pompei dar nicidecum cum functioneaza fiecare injector...
E posibil ca la motorul tau sa mai fie si ceva probleme cu debitmetru, poate turbina nu iti face presiune cum trebuie sau cum spunea cineva sa iti patineze usor ambreiajul (se poate testa usor asta). Eu eram multumit si inainte de chiptuning de el dar dupa aceea este cu totul altceva. Am facut fata cu brio si la masini care aveau 140 CP din fabrica si se mirau cand ii depaseam cum naiba un Astra Caravan merge asa...
Sfatul meu este sa mergi la un mecanic bun (sunt destui pe forum) si sa vezi unde este buba (daca exista vreuna pentru ca e posibil sa fie si uzura masinii si poate kilometrii masinii nu sunt cei reali si asta cam in 90% din cazuri cum a fost si la mine de fapt). Succes.


P.S, vezi ca s-a scris mult despre acest motor pe diverse teme si informatie exista pe forum...
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
N-am dat nici un ban pe acel tester. Ambreiajul nu patineaza, am mers cu, ceva cazane in ultimul timp si stiu cum face un ambreiaj. De tras trage. da' nu ma multumeste. O fii el fiabil... da' fâsnetzeala nu e unul din atuurile sale.

La injectoare am vazut niste valori care se modificau o data cu accelerarea motorului. Nu mai stiu ce arata, dar valorile erau constante.

Pana nu merg in alt y20DTH sau cu altul.. n-are rost sa dau pe la mecanic.

Poate trec intr-o zi pe la vreo intalnire si il dau o tura pe alt posesor sa vedem el ce parere are.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Cu siguranta cu asta ar trebui sa incepi - calareste un alt 20 dth care e in stare optima si cu siguranta ai sa incepi sa-i tragi spitzuri in roata la a ta ! Very Happy
Regretul meu ramane ca atunci cind mi-am luat masina actuala , n-am gasit un motor de 2.0 pus pe o caroserie de hatch.

PS- daca ultimul ,,cazan,, cu care ai fost avea 160 CP , atunci cred ca masina ta 2.0dth nu trage !
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu.. Chiar au fost cazane.

Dacia din '98 - 4 trepte - peste 60 patina ambreiajul oricum o accelerai.
Nissan Almera 2001 - pe langa ambreiaj am ramas si fara lichi de frana o.O
Logan 1.4 - mancat de rungina si neingrijit maxim. La un semafor in rampa m-am rugat de el sa plece.

Deci....

A mea oricum vede drum pe afara si in oras reprize de acceleratie.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Acum serios ... un bun amic are un 2.0 dth caravan din 2001 , vecin cu mine ...... io mai citesc una-alta pe forum si apoi incercam sa ne prindem urechile fiecare la masina celuilalt ! Intr-o zi am fost cu el cu masina ( eu in dreapta) si l-am rugat sa o talpaleasca putin prin oras sa vad cum se infige. Pai taica ...... te lipea de scaun! Si nu umbla cu smecherii ca mine stil EVO MOL , ulei 2t si alte prostii ! De remap nici nu poate fi vorba ca refuza din start ideea ! Am zis ca nu se poate si l-am rugat sa ma lase la volan ....tragea saraca masina de ziceai ca nu-i in toate mintile. Trage si a mea dar parca totusi nu-i ca aia .....
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Concluzia? Trebuie sa ma dau cu, clio ala sa vedem care trage mai bine. Haha

L.E. Desi m-am dat din mers (a 3a) cu un Logan 1.5 DCI 85 de cai (deci acelasi motor) si cand i-am dat-o pe a 4a a ramas in urma cam mult...
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Draci beti ! .... Clio in cauza si Loganul cel vestit 1.5 dci pentru mine sint amuzament.
Daca tu spui ca nu trage cum ar trebui , ma gandesc ca este undeva o buba ca doar ai mai vazut masini , ce naiba.

Eu cand am luat masina m-am confruntat cu aceeasi problema ....,,ma facea,, nevasta cu Fordul de 1.3 ,benzina 75 CP 16 valve de nu ma vedeam ....eu cu diesel de 1.7 tot 75 CP si tot 16 valve ! Plangeam in pumni !
Apoi am luat-o metodic si mi-am pregatit ,,razbunarea,,... Cool
- verificat sa nu blocheze/infraneze nici o roata
- verificat presiune roti
- verificat geometrie roti
- curatat EGR - ocazie cu care am aflat ca masina m-ai avea putin si urma sa aiba admisia perfect inecata in mazga.
- experimente cu EGR - acum e anulat mecanic.
- remapat ....de ciuda.
- motorina ,,desteapta,, Mol adica EVO. Am incercat si cu EFIX si nu m-am mai inteles cu masina.
- ulei 2T in experiment

A costat ceva .... a durat ceva ..... dar acum recunoaste si doamna ca opelul trage mult mai bine ca Fordul ei ! In sfarsit ........ Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR