Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Imi poate spune si mie ce rau se poate intampla daca se merge "subturat"?
Care e diferenta intre ralenti si turatie putin mai mare (1000-1500 rpm) ?
De ce s-ar strica ceva daca as merge cu 1300 rpm sau daca motorul e la ralenti ? Motorul nu tremura, nu e fortzat, trebuie doar sa invinga forta de frecare cu soseaua si cu aerul, forta destul de mica zic eu din moment ce 1 singur om poate sa impinga masina... si e ca si cum as tine-o accelerata necuplat la 1300 rpm.
Skip ads

  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Laughing Laughing Laughing nu'i deloc adevarat!!!!.... 1300 fara sarcina nu e deloc aceeasi teraba cu 1300 sub sarcina. momentul se obtine ca funtie de turatie iar daca mergi subturat nu scoti un consum mai mic decat daca ai merge intre 1500-2500 pt diesel, chiar mult mai mare. motorul necesita mult mai mult combustibil sa'ti tina o turatie de 1300 sub sarcina decat in relanti. ce strici??....motorul; ceri motorului sa'ti produca o forta, dar nu'i dai presiunea de ulei necesara. (pompa de ulei iti pompeaza in funtie de rpm) nici apa nu e circulata in mod normal.
Laughing Laughing Laughing se compun multe forte, nu e vorba doar de frecare cu drumu + aer.
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
-Cum e mai bine sa mergi in oras cu un motor pe benzina?? Sa schimbi intre 1500-2000 sau 2000-3000????????????????????
-Ce se intampla in ambele cazuri cu consumul si uzura???????????
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
consumul unui motor e o functie de RPM si LOAD (sarcina)

idea e ca trebuie evitate extremele, in nici un caz nu se schimba la 1500, eu zic ca undeva in intervalul 2500-3000 pt mers economic.

btw- voi va uitati la turometru cand schimbati Rolling Eyes ?
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Thanatos... eu stiu cand motorul este fortat si crede-ma cu a 4-a la 50 (1300 rpm) nu are nici o treaba merge foarte linistit si nu in sarcina sa zici ca pun pedala la podea sau urc dealu`...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
pai si ce faci apoi, o bagi in a 5.a? ziceai ca schimbi la 1300....intri in a 5.a la 50 kmh?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
NU nu am zis ca schimb la 1300 lol... am zis ca merg constant cu 1300 rpm... Daca vreau sa merg mai repede retrogradez in a 3-a.
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ideal e sa tii motorul acolo unde are cuplul maxim - asta pt consum optim. pentru ca acolo functioneaza el cel mai eficient.

Adica clar sa nu-l tii la 1300 decat in cazuri in care tii f.f. putin pe acceleratie (de ex cand decelerezi)
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Chiar tin ff putin pe acceleratie... aproape ca iau piciorul de pe ea cand merg asa... si tin mult mai putin decat cu a 3-a la 2000 rpm.
  • Gepetto

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2004

  • Mesaj Privat
chestia cu consumul mai mare la turatii mai mici (sub 1300 rpm) o credeam si eu...dar n-aveti calculator de bord?!?!?!?!....de ce-mi indica un consum instantaneu mai mic la 1200-1300 decat la 2000, si creste odata cu turatia...iar daca ar fi sa-l tii la cuplu maxim (ceea ce la a mea de exemplu inseamna 4200-4300) numai consum opritim n-as avea, cred ca in jur de 25/100km in oras
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Laughing Laughing Sad inca nu am BC, dar sunt gata cu montatul in curand. cat iti indica la 1300? da si tu niste detalii. 1300 fara sarcina, 1300 in acceleratie, 1300 in frana de motor, 1300 mers viteza constanta. sunt curios. m'am dat cu un S80 cu bc si aveam 48% in acceleratie puternica Wink
  • Gepetto

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2004

  • Mesaj Privat
1300 fara sarcina: cam 1.5l/h (neinteresant); 1300 in acceleratie: depinde de treapta, de cat ai talpa de grea, pentru ca la consumul instantaneu conteaza viteza de deplasare; samd...singura chestie care-ti poate fi de folos la o comparatie este consumul instantaneu intr-o anume treapta de viteza, la viteza constanta: intr-a 4a, la 1600-1700 parca, in jur de 6l/100km...iar in ce priveste consumul instantaneu cu acceleratia blana, maximul se obtine in treapta I de viteza (evident), si am apucat sa citesc 55l/100km cel mai mult la 6700-6800 rpm
Skip ads

  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
mda...nu putem compara. sti cumva ce semnal scoate ECU pe firu de consum?...ce paliere de voltaj? ma gandesc sa citesc de acolo direct, neinterpretat. care e limita sub care BC incepe sa indice in l/h, 20-30 km?
  • Gepetto

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2004

  • Mesaj Privat
nu stiu exact limita dar este f putin (cred ca 10, cel mult 20 km/h)
  • nico3

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
este de 13km/h. Cel putin asa scrie in cartea mea Y20dth
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Haha...aici va pacaliti cu consumul instananeu

Uite si de ce:

Cand esti la viteza mica si accelerezi, ce cauti? Sa ajungi la o anumita viteza, nu?

Ei daca accelerezi de la 1300rpm =40/h pana la sa zicem 100/h, o sa ai INTRADEVAR un consum pe ECU mai mic.

DAR, o sa-ti ia MULT mai mult timp sa ajungi la 100/h decat daca retrogradezi unde ai 2500rpm si accelerezi de acolo

Asa ca ai consum 10% timp de 20 secunde in loc sa ai consum 20%timp de ...6secunde

Ca si concluzie, conteaza sa privesti imaginea de ansamblu, nu doar ce indica calculatorul de bord.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Noi nu sustinem teoria in cazul acceleratiei... doar la mers constant. Normal ca e mai bine sa retrogradezi daca vrei sa mergi mai repede...
  • Gepetto

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2004

  • Mesaj Privat
intradevar, era vorba de consumul la viteza constanta. 4est, declarasei ca ar fi cel mai bine sa mergi la cuplu maxim...dar e prea mult, si clar nu e economic...
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Ar trebui sa facem totusi diferenta intre motoarele despre care discutam... Daca la un diesel cu injectie directa se merita sa mergi in sarcina partiala cu 1500 rpm pt. ca foloseste amestec sarac, iar injectorul pulverizeaza f. bine carburantul (amestecul se face in camera nu in galerie), la mpi benzina, mai ales daca are chiulasa multisupapa (16v, 24v etc.) tb. mers cu >2000 rpm pt. ca sub valoarea asta amestecul se face prost (in gen. prea bogat), se coxeaza bujiile etc. La benzina numai motoarele tip GDI, FSI etc. sunt optimizate pt. functionare economica in sarcina partiala si asta in general numai cu benzine performante.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
si daca e cu injectie si multi supapa ? gen DI 16V (X20DTL)
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR