Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • nicuviasu

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: arad
  • Masina: Astra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Salutare,
as avea si eu nevoie de niste sfaturi despre sistemul de franare la Vectra A.
Franele sunt foarte tari si nu sunt eficace deloc. La inceput am crezut ca este din cauza ca nu sunt aerisite si le-am aerisit, dar nu s-a schimbat mai nimic.
Distanta de franare este mult prea mare si mi-e frica sa nu fac vreun accident.
Acum ma gandesc sa schimb sabotii de pe spate deoarece placutele si discurile sunt foarte bune.

Stie cineva care sa fie motivul pentru care franele mele sunt asa catastrofice?
Dau si eu o bere pentru niste sfaturi bune Rolling Eyes

Mentionez ca am cauta pe forum probleme asemanatoare cu a mea dar nu am gasit nimic relevant.




Vectra A an 90, C19NZ
Skip ads

  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
uita-te si la sabotii pe spate...dar eu zic sa desfaci ottusi si franele fata...sa degresezi bine discul...poate ai trecut prin ceva jeg...si eventual sa schimbi si placutele....sau poate si-au schimbat acestea din urmo consistenta(s-au copt din cauza calcurii/frigului) si sabotii au influenta asupra franatului...dar nu asa de mare. frana din fata face 70 la suta din treaba. deci acolo cauta baiul...parerea mea...daca gresesc astept corecturi
  • stefy_726

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti, Romania
  • Masina: Ascona 1986 18E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2006

  • Mesaj Privat
salut.cu masina incarcata tot nu ai frine?cu frinele nu este de joaca chiar daca placutele fata sint bune poate ai ceva pe la etriere sint 2(cilindrii) care se blocheaza am pus in paranteza pt. ca nu stiu cum se numesc, supapa de la servo ai verificat-o?dar cel mai bine trebuie dusa la doctor.
  • soulfly

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1992 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
incearca sa inlocuiesti garniturile la pompa de frana.sunt acceptabile la pret si se schimba usor.s-ar putea sa rezolvi asa...
mai e ceva si la servo,daca e tare pedala de frana,sa nu ai si membrana de la servo-frana ciupita.trebuie verificate cu atentie.oricum nu e de joaca cu frana...du-te la un mecanic!
Skip ads

  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Daca nu-ti curge lichid (nu scade nivelul in rezervor), nu cred ca problema este de la garnituri. S-ar putea ca placutele sa fie de calitate proasta sau discurile sa aiba imperfectiuni. Insa cel mai probabil s-ar putea sa ai supapa de la pompa de servo defect. Verific-o si pe aceea. Cind se defecteaza membrana de servo (se crapa) pufaie tare de tot in cabina si pedala se intareste ca si cum ai merge fara motor. Daca nu ai astfel de simptome, nu te apuca sa schimbi pompa sau lichidul, ci cauta sa vezi daca racordul care duce la servopompa e ok (nu are crapaturi) sau daca supapa din plastic de pe la jumatatea racordului nu este defecta. cel mai usor verifici intr-o parcare libera, punind frina cu motorul pornit, apoi lasind masina sa mearga, inchizi motorul (ai grija sa inchizi doar contactul si sa nu blochezi si volanul) si vezi cum se comporta dupa doua trei pedale, fara motor. In mod normal se intareaste pedala de la a treia pedala si ai senzatia ca atunci cind apesi parca masina prinde si mai tare viteza. Daca se comprta asa, iar cind repornesti motorul pedala revina le normal ca tarie (adica asa cum o stiai de cind ai masina), insemna ca sistemul de servo este ok si problema este undeva la placute sau discuri. Frinele pe spate n-au prea mare importanta asa ca nu cred ca de acolo e problema. Ideea e sa verifici cu un mecanic, cu rotile din fata scoase, daca etrierii functioneaza cind apesi pe frina. Incearca intr-o prima faza sa schimbi placutele cu unele de firma si discurile la fel.
  • nicuviasu

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: arad
  • Masina: Astra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Salutare si multumesc pentru toti cei care au sarit sa-mi raspunda.
O sa-mi fac o programare la mecanic dar aici in Arad am nefericitele si nenumaratele experiente ca ma duc la mecanici si habar nu au sa-mi zica ce are masina.

O sa caut un mecanic bun (daca exista asa ceva pe aici) sa vad daca ma poate ajuta.

Multumesc mult de respunsuri si revin cu rezultatele
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Intr-o prima faza te-as sfatui sa vorbesti cu cineva de la o statie ITP daca iti poate face un test de frane, apoi cand ai timp posteaza rezultatele testului functie de asta putem identifica precis cauza problemei...
  • mocca

  • Mesaje scrise: 512
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salutare !

Am un opel vectra A si am observat ca numai tin franele apas pedala de frana la maxim iar rotile nu se blocheaza ...se opreste dar in vre-o 10-15 metri la o viteza de 50-60km/h..Ce e de facut ? Ce trebuie sa schimb? lichid frana ? placute frana ? Franele pe ce roti is ...fata sau spate ? din cate stiu pe spate e doar frana de mana nu ?
Ce palcute imi recomanda-ti sa cumpar ? care is mai bune ?
Ma poate ajuta cineva cu niste poze pentru a sti sa le schimb ?
Va rog ajutati-ma sambata trebuie sa plec din oras la un drum mai lung si ash vrea pana atunci sa imi fac franele.
Va multumesc
Skip ads

  • mocca

  • Mesaje scrise: 512
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ce lichid de frana imi recomandati ?
  • Xperiment

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
@mocca
Frana tine pe toate rotile. Pe spate actioneaza si frana de mana. Frana e pe disc pe fata si la masina ta pe spate sunt tamburi. Deci pe fata iti trebuie placute de frana iar pe spate saboti. Foloseste functia de "Cautare" parca sunt ceva tutoriale sa schimbi placute. Totusi nu e mare lucru, placutele sunt consumabile deci se schimba usor. Lichid de frana eu am pus DOT3.
  • Thunder_02

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Placute MINTEX nu cred ca sunt cele mai bune, dar mie mi-au fost recomandate si le si testez in momentul de fatza, iar in combinatie cu discuri BREMBO fac treaba foarte, foarte buna.

Mecanici buni, sunt in Arad. Al meu e brici, dar e cam ocupat. Pana acum, il suiam in masina dadeam o tura cu el si imi zicea exact care era problema. Poti incerca si OPEL WEST daca te tin buzunarele Smile) baietii sunt destui de buni, dar lucraza scump.
  • Wiz_KeeD

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Eu nu pot sa zic k am probleme cu frana mi se pare ca tine binisor sau cel putin acceptabil desi in curand am sa schimb placutzele de frana pentru k scartzaie urat rau desi placutzele au carne si asa a zis si mecanicul.Chiar nu stiu de ce fac asa da totusi mi se pare ca nu tin genial

Si acum intrebarea mea:cand sunt pe loc sau asa si cu motorul oprit si apas pe frana se aude un fasait k de decompresie asa "tsaaat" si nu stiu de ce dupa ce pornesc motorul si raman cu piciorul pe frana si il ridic se lasa tot fundul in jos de zici k am supensii hidraulice pe spate.

Si faza cu frana care se intareste si se misca atunci cand pornesc motorul presupun k e normal nu? :-s

Ah si am o vectra A din 93 motor 1.6.
Skip ads

  • Xperiment

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Fasaitul ala il aveam si eu. Pierdea vacuumul pe la o garnitura de la servo. Si asta imi intarea pedala. Dimpotriva, ce zici tu acolo ca pedala trebuie sa se intareasca daca pornesti motorul? Sa-ti zic cum se verifica. Esti pe loc, faci cateva pedale pana vezi ca ai frana tare. Apoi tii piciorul apasat pe frana si pornesti motorul. Daca pedala nu se inmoaie atunci ai probleme cu sistemul de vacuum.
  • Wiz_KeeD

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Lol...pai intr-o vreme chiar tubul de vacuum era scos nush cum req a iesit dar s-a montat la loc

Cat despre faza cu fasaitul inca se mai intampla dar cred k se inmoaie pedala odata cu pornirea motorului

In orice caz cum pun mana pe masina incerc si dak apar probleme sau ceva de genu ma intorc inapoi sa raportez...mersi mult Xperiment! <3
  • Xperiment

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Ca sa nu mai deschid un nou topic... va intreb ce as putea sa fac daca nu am reusit sa desfac un aerisitor de la etrier. Am reusit sa aerisesc toate rotile in afara de dreapta fata. Stiu si ordinea in care trebuiesc aerisite... am dat si cu WD40 , as fi incercat si sa fac o prelungire la cheie da nu aveam loc pt ca masina era pe o rampa. Acuma ma gandesc sa dau roata jos si sa incerc cu o cheie mai lunga... alte sugestii?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
da roata jos si poate reusesti sa il desfaci.
tubulara buna sau inelara.
ai grija sa nu il rupi ca dupa greu il dai afara.
  • ZRM

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1996 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
in 99% din cazuri cind aerisitorul este blocat, nu poti sa-l desfaci cu cheia ai sanse maxime sa-l rupi, singura varianta pe care ti-o pot da, din experienta personala este sa desfaci etrierul din suport sa demontezi tot dupa el sa incalzesti cu flacara aerisitorul si poate ai noroc sa-l desfaci dar cu mare grija, nu trebie incalzit prea tare sa nu-l deformezi, aerisitorul, doar cit sa se arda mizeria care a intrat pe filet, dupa care pui altul nou sau daca nu ai aceasta varianta il cureti pe cel vechi bine dai cu putina grasime pe filet si il montezi.
si nu uita de capacelul de protectie care se monteaza in capul aerisitorului, pt ca de aici pleaca majoritatea griparilor de aerisitoare, se umbla se uita a se pune la loc acest capacel intra apa pe gaura din aerisitor ajuge la filet si de aici "distracta" cu griparea lui in etrier.
sper sa te ajute aceasta idee
  • maverickbv80

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Inca o intrebare...stie cineva in cazul in care membrana de la vacuum este fisurata se poate schimba?, sau trebuie schimbata toata tulumba?
Si un furnizor?, ca am un pret de vreo 1400 RON pt tulumba de servo si parca e cam mult.
  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut! sa va spun si eu "mica problema" aparuta de curand.. ieri mai exact.
am fost prin oras cu niste treaba.. si deodata vad ca se aprinde becul la frana de mana in mers.. frana a inceput sa nu mai tina foarte ok si opresc. verific nivelul la lichidul de frana.. era scazut ce-i drept. nu stiu cum ma uit in spate.. si vad ca , curgea efectiv lichidul de frana din roata dreapta spate (mai exact de la tambur). din cate stiu eu, este pistonasul care mai cedeaza ? maine sper ca voi ajunge la service pentru remedierea problemei.. va voi tine la curent.

intrebarile acum sunt :
1. pot circula asa cu masina pana la service ? sigur ca frana nu este eficace.. deci problabil voi merge cu 20-30 la ora mai sus de 2`a n-o sa vada.. eventual voi fi pregatit sa pun frana de motor.
2.se strica ceva daca in vas nu mai este lichid deloc si merg asa cu masina pana la service ?
3.este necesar completarea lichidului pana parcurg drumul la service?multumesc mult.
  • stefy_726

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti, Romania
  • Masina: Ascona 1986 18E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2006

  • Mesaj Privat
nu poti merge cu ea asa e periculos daca o tractezi
trebuie sigur sa ai stanga sau platforma sa-ti spele
si tamburul dupa ce inlocuieste cilindrul singura varianta
sa mergi cu 30 km este sa pui un dop la conducta de la
cilindrul defect sa aerisesti frinele sa ai frine pe 3 roti asa
cu cilindrul spart nu ai frina deloc sti ce se intimpla daca
te prinde politia cu defect la sistemul de frinare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR