Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • toss

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu ceva probleme cu EGR-ul, si dupa cateva cautari pe net am gasit filmuletul acesta.


http://www.youtube.com/watch?v=8YRq2Xl58Oo
Skip ads

  • Zaheyu

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2007

  • Mesaj Privat
A anulat cineva EGR-ul la z16xe? Cum? Mi se pare clar ca e un "bug" al motorului. Curatatul periodic, ca la Dacie nu e o solutie. Ar trebui eliminata problema.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Daca ai desfacut un EGR si i-ai dat curent sa vezi cum iese pistonul acela, probabil ti-ai dat seama ca bucata aceea de tabla subtire nu ar tine prea mult. Daca ai pune ceva ce ar tine, probabil vei avea eroare de la EGR daca nu va putea sa deschida.
Trebuie anulat din soft. Dupa aceea poti da EGR-ul jos cu totul si poti pune doar o placa care sa acopere gaurile ( http://www.ebay.in/itm/ws/e...item=120887814718 )
Anularea din soft e mai cu cantec....
  • FLV

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2010

  • Mesaj Privat
@Zaheyu nu e un "bug" chiar deloc. Cauta pe forum utilitatea lui.
Daca motorul nu ti-ar consuma ulei, nu ai avea probleme cu el. Bug-ul e consumul de ulei prea mare care duce la imbacsirea cu funingine a EGR-ului!
Problema care ar trebui rezolvata e RK-ul motorului. Daca te doare un picior nu il tai, corect?
Skip ads

  • Zaheyu

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Scopul EGR e reducerea poluarii. Consider ca platim destule taxe pt poluare, asa ca...
Proportia motoarelor z16xe care consuma ulei e destul de mare. Motorul in cauza chiar nu consuma.
Sper in continuare sa reusesc sa desfintez EGR-ul.
Intrebarea mea la anularea din soft se referea. A reusit cineva?
  • toss

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salut


De mult timp am probleme cu EGR-ul. Acum o saptamana am curata Egr-ul precum in tutorialul de pe forum. Toate bune si frumoase, masina mergea Ok. Dupa cateva zile, pe cand eram pe A3 au reinceput problemele. Motorul se oprea de fiecare data cand calcam ambreiajul, de data asta mai mult ca inainte. Nici dupa o pauza de 10 minute nu si-a revenit, astfel ca mi-am continuat drumul. La destinatie am dat jos EGR-ul si surpriza, ce am gasit! Tija EGR-ului era blocata pe deschidere de o pietricica (zgura) precum in imaginea de mai jos.

http://www.imagebam.com/image/295cb3185245867

Nasol. Am curata din nou, masina iarasi mergea ok. La intoarcere dupa 30km de la plecare din nou intreruperi si zmuncituri, iarasi murea motorul. Desfac din nou si iarasi o bucatica de zgura. Curat din nou, masina din nou OK.

Acum intrebarile:
1. De unde apar bucatelele de zgura care blocheaza EGR-ul?---Apropo:Z16XE-ul meu consuma ulei si chiar si intre curatarile dese pe tija EGR-ului se depune funingina.
2. Care e riscul daca umblu cu mufa scosa la EGR? In ideea ca dupa curtare am pornit motorul, ECU primeste datele ca EGR-ul functioneaza(desi la bord am eroarea p0400), scot mufa si astfel EGR-ul nu mai functioneaza, tija nu se mai deschide si scap de curatari.
3. Daca cumpar EGR nou trebuie reinstalat softul(150 lei o resoftare-ce soft nu stiu-asa zicea un mecanic)?


In fine daca cumpar EGR nou, fara o curatare a galeriilor de evacuare risc sa se blocheze din nou din cauze zgurei si cum zicea cineva mai sus pana la urma trebuie rezolvata problema cu consumul de ulei, altfel risc sa schimb in fiecare an un EGR.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
1. Bucatelele de zgura tot apar de la consumul de ulei.
2. Mersul cu mufa scoasa nu e o solutie. Daca nu se poate rezolva consumul de ulei, singura solutie e curatarea periodica.
3. Nu trebuie resoftare. Doar stergerea erorii.
  • sorin_miu_tm

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 1,6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2007

  • Mesaj Privat
salut,
am avut si eu probleme cu EGR-ul, si la mine se bloca , dupa cum arata din poza al tau e f curat.
la mine problema a fost catalizatorul care se faramita si infunda EGR-ul
pana la urma am ajuns sa sparg catalizatorul si de atuni nu mai am eroare, motorul merge ok, consum mai mare.

incearca sa spargi bucatica aia de zgura sa vezi daca nu e din cat (trebuie sa se faramiteze si sa devina un praf gri\argintiu.
Skip ads

  • FLV

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2010

  • Mesaj Privat
E imposibil ca sa gasesti in EGR bucati din fagurele catalizatorului. Ce se intoarce in admisie, prin EGR, din evacuare e inaintea catalizatorului.
Bucati din catalizator, daca se rup, gasesti prin toba intermediara sau finala, dar in nici un caz in EGR.
  • sorin_miu_tm

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 1,6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salut FLV,

asa am patit eu, deci nu spun din auzite.
CAT-ul a inceput sa se macine , cand am scos sonda arunca pe acolo bucatele si praf din el, nu mai putea evacua gazele, motorul nu mai avea putere.
EGR-ul se infunda tot mai des
Asta in decurs de 3 luni pana la un moment dat cand abia mai mergeam cu 40 km pe ora.
dupa ce am spart CAT-ul totul e ok.

vezi si topic-ul deschis de mine > Astra G Z16XE relanti
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Sorine, una e sonda lambda si alta EGR-ul.
Tie masina iti tragea foarte greu si se infunda EGR ca nu se mai puteau evacua gazele datorita catalizatorului terminat.
Mai aveai un pic si ne spuneai ca a inceput sa scuipe bucati din toba finala prin EGR. Very Happy
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu zic sa nu ne mai dam aiurea cu parerea. Poate unii au pus catalizator inainte de EGR si sundele lambda intainte si dupa EGR.

Acum serios vorbind, nu mai scrie ca se infunda EGR din cauza catalizatorului, ca poate sunt unii care o iau de buna, si se pun sa-si sparga catalizatorul!
Nu are cum FIZIC sa ajunga bucati din cat in EGR.

Traseul EGR e urmatorul: admisie -> ardere -> evacuare -> EGR -> admisie
iar catalizatorul: admisie -> ardere -> evacuare -> lambda 1 -> catalizator -> racord flexibil -> lambda 2 -> toba intermediara -> toba finala -> plamanii nostri

Nu are cum sa ti se infunde tie EGR-ul cu bucati din catalizator. Eventual se infunda EGR-ul celui care circula in spatele tau, cu bucati din catalizatorul tau! Very Happy
Skip ads

  • Zaheyu

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2007

  • Mesaj Privat
La 1.9 pt anulare se scoate mufa si se pune o rezistenta intre 2 pini. La noi a incercat cineva?
  • toss

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:Eu zic sa nu ne mai dam aiurea cu parerea. Poate unii au pus catalizator inainte de EGR si sundele lambda intainte si dupa EGR.

Acum serios vorbind, nu mai scrie ca se infunda EGR din cauza catalizatorului, ca poate sunt unii care o iau de buna, si se pun sa-si sparga catalizatorul!
Nu are cum FIZIC sa ajunga bucati din cat in EGR.

Traseul EGR e urmatorul: admisie -> ardere -> evacuare -> EGR -> admisie
iar catalizatorul: admisie -> ardere -> evacuare -> lambda 1 -> catalizator -> racord flexibil -> lambda 2 -> toba intermediara -> toba finala -> plamanii nostri

Nu are cum sa ti se infunde tie EGR-ul cu bucati din catalizator. Eventual se infunda EGR-ul celui care circula in spatele tau, cu bucati din catalizatorul tau! Very Happy


In concluzie, canalul ce vine la piston( de avea la mine o bucata de zgura) de unde vine, ce vine pe el? E cel care vine din evacuare sau admisie?
  • sorin_miu_tm

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 1,6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:Eu zic sa nu ne mai dam aiurea cu parerea. Poate unii au pus catalizator inainte de EGR si sundele lambda intainte si dupa EGR.

Acum serios vorbind, nu mai scrie ca se infunda EGR din cauza catalizatorului, ca poate sunt unii care o iau de buna, si se pun sa-si sparga catalizatorul!
Nu are cum FIZIC sa ajunga bucati din cat in EGR.

Traseul EGR e urmatorul: admisie -> ardere -> evacuare -> EGR -> admisie
iar catalizatorul: admisie -> ardere -> evacuare -> lambda 1 -> catalizator -> racord flexibil -> lambda 2 -> toba intermediara -> toba finala -> plamanii nostri

Nu are cum sa ti se infunde tie EGR-ul cu bucati din catalizator. Eventual se infunda EGR-ul celui care circula in spatele tau, cu bucati din catalizatorul tau! Very Happy



salut,
e forum si fiecare poate sa-si dea cu parerea, mai ales cand are si ceva argumentat\patit chiar de el
eu chiar am patit ceea ce v-am descris - CAT infundat
pe forum citesti 10 pareri inaiinte de a face un pas inainte
dupa cele doua trasee sugerate de tine din evacuare se ajunge spre EGR dar si spre CAT
e corect, deci daca CAT-ul e infundat unde crezi ca se vor duce gazele arse ?
  • 21kta

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salutare colegi! astazi am desfacut si eu egr`ul sa vad cum se prezinta si spre surprinderea mea....arata chiar foarte bine. problema am decoperit la galeria de admisie (daca ii zic bine) cea pe care este asezat egr`ul.
cred ca asta ar fi explicatia zgurii care blocheaza egr.
Ce ma sfatuiti sa fac? se poate curata?
  • toss

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Uite cum am rezolvat eu cel putin temporar problema-poate definitiv:
Initial am umblat vreo doua zile cu mufa scoasa de la EGR. Toate bune si frumoase masina mergea normal, doar ca avem vreo 5 erori toate legate de EGR si in bord "motorasul galben" aprins. Apoi m-am hotarat sa il blochez mecanic cu o garnitura plina confectionata dintro doza de bere. Am pus garnitura, am dat cheie si am lasat sa mearga cateva secunde, apoi a oprit si am vrut sa vad daca garnitura era perforata de tija. Spre surprinderea mea garnitura era perforata dar nu de tija, ci de buza mai proeminenta din jurul tijei, iar partea perforata era pe galerie in jos vreo cativa milimetri---deci bloca galeria. Am dat jos garnitura plina si am montat EGR-ul la loc cu garnitura lui , am conectat mufa si am sters cu OPCOM toate erorile avute. Masina merge normal, trage la fel de bine, nu se mai opreste in mers, nu mai scutura. Cel putin pana acum nu am reusit sa fac o paralele intre consumul de acum si cel dinainte, iar la noxe nu ma pot pronunta. Erori la bord-nici una. Sper ca aceasta sa fie o solutie pentru o perioada mai lunga, pentru ca sincer nu mai stiam ce sa fac cu opririle motorului in mers cand atingea temp. optima de functionare. Eram pe punctul sa desfac ECU sa-l trimit la reparat( aici as avea de adaugat ca am ramas putin dezamagit de cei de la ecu.ro carora le-am detailiat intrun mail problema iar ei nu au avut de zis decat ca ECU e de vina si ca sa-l trimit la ei--adica minus 400 lei in bugetul meu, asa de-a moca). Sfatul meu de neprofesionist e ca atunci cand moare motorul in mers sa nu va aruncati prima data la ECU. EGR-ul face mult mai multe probleme. Prima data sa va asigurati ca EGR-ul e ok.
  • Zaheyu

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Pana la urma ai montat egr cu garnitura originala dar a ramas o bucata de tabla in galerie?
  • toss

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Da am montat EGR-ul cu garnitua orginala, iar cea din doza de bere( de fapt doar un dop a ramas) a mers 2-3 mm pe galerie in jos si a blocat-o.
  • Neb1

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2000 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Buna seara!

Am avut o problema in trecut cu EGR-ul, motorul este Z16XE, Opel astra caravan din 2001, azi pornind masina vad ca se balbaie, iar Chek Engine era aprins, turatia nu scade, dar in relantiu se balbaie.

Ce ar putea fi Egr din nou, si ce fel de egr este pe acest tip de motor, electric sau mecanic? Sa nu uit bobina de inductie am schimbat-o anul trecut.

Oare poate face asa si de filtrul de benzina, nu mai situ de cand nu a fost schimbat.

Multumesc anticipat de raspunsuri!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR