Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • vali17kar

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Si cum se comporta motorul?
Skip ads

  • dacica

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Motorul se comporta normal zic eu, nu prea stiu cum se comporta inainte de anularea EGR-ului ca sa pot face o comparatie. EGR-ul a fost anulat la Dibas prin resoftare inainte sa o cumpar de la un prieten bun. Am intrebat si eu pe forum daca este ok anularea EGR la Z16 XE si nu prea am primit un raspuns.
Rezultatul anularii ar fi: motorul trage mai bine dar consuma mai mult
  • georgea

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
cypo_korea a scris:pai ce e asa greu ? e mufa aia are si o siguranta ....scoti siguranta si apoi tragi de mufa ....e ca si cum ai scoate ceva din priza doar ca aici are si o siguranta

Poti te rog sa-mi pui un desen? o poza ceva? as aprecia, sincer.!
  • valig83

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@ cypo_korea

sal, am o intrebare ... motorul iti murea doar cand o scoteai dintr-a 5-a ? ca si eu am aceeasi problema (la acelasi motor z16xe) mi se opreste motorul si pe tester mi-a afisat eroarea "valva evacuare gaze ramasa deschisa" si faza este ca intr-adevar se opreste si cum spui tu daca merg cu ea in afara nu in oras (ca in oras nu prea apuc sa-i dau a 5-a Smile )dupa 2 -3 km daca o scot pe liber dintr-a 5-a se opreste motorul dar nu numai in afara .
de exemplu tu in oras ai urmarit-o daca mergeai mai turat 3-4 mii de ture si apuca sa se incalzeasca motorul nu murea ? ca mie mi se intampla sa moara si in oras daca merg cu ea mai mult ... si acici nu mai conteaza treapta de viteza ...
acum ce nu vad eu este legatura cu bujiile ... zici ca le-ai schimbat si nu ti se mai opreste ... din cate stiu ele ajuta doar la pornire deci ...
cat despre anulat egr la motorul asta nu este alta solutie nici din resoftare nici din nimic decat sa-i scoti mufa si de mers merge dar ...consumul lasa de dorit si nu mai trage asa bine ...
de curatat am curatat-o si eu pe a mea dar degeaba ... sa o cureti dupa 130.000 km pentru prima oara e cam degeaba ... este corodata si nu mai am ce-i face trebuie sa o schimb
daca poti mergi in oras cu ea ceva mai turata si mai mult de 20 de minute fara oprire sa vezi nu se opreste ? ... astept raspuns
Skip ads

  • luci77rub

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2008

  • Mesaj Privat
lamuriti-ma si pe mine un pic,egr e acelasi cu throtle body? daca nu ce e mai exact si cum arata?masina mea are asa ceva(cea din semnatura)?multumesc
  • cypo_korea

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2004 Z 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
sal...sa stii ca motorul moare dupa ce se incalzeste si trec de 3500 ture bineinteles daca o scot din viteza....eu am curatat valva..am si testat-o functioneaza...da acu imi consuma cam mult masina...cred ca trebuie scimbata
  • valig83

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@ lucy77rub
nu trottle body e ala care seamana cu fostul carburator de la dacie numai ca nu mai are jiglere prin el ... urmareste filtru de aer (plasticul care duce spre jumatatea motorului) ai sa vezi ca intra la un moment dat pe ceva rotund care seamana cu un carburator ... ala este trottle body
valva egr la z16xe se afla in drapta motorului cum te uiti la el si ca sa o vezi mai bine tre sa dai capacul (protectia pe care scrie ECOTEC) la o parte. este prinsa in doua suruburi ... desfa si ai sa o vezi

@ cypo_korea
sal, vezi ca se opreste chiar nu vedeam legatura cu bujiile ... in fine a mea are exact aceleasi simptome dupa cum am mai spus .
si la mine functioneaza valva ... nu te lua dupa ea ... eu am probat-o cu o sursa de curent si am inceput de la 12 v in scadere pana la 2 v (volti)
si mergea daca la 12 v inchidea si deschidea repede la 2 v abea iesea si se inchidea ... si eu am curatat-o de mi-a venit rau dar degeaba....
fenomenul este altul : afara la sursa de curent nu interactioneaza cu gazele si nici sub presiune si de aia merge cand o punem pe masina in gaze mai este si un pic de ulei sau vapor care contine putin ulei ca motoarele astea consuma si ulei (nu mult) si care intra in ea cu o anumita presiune atunci cand sonda lambda simte ca amestecul gazelor nu ar fi bun
acum odata cu aceste gaze si vapori mai intra si mizerie (galeria noastra iti dai seama ca de-a lungul timpului s-a corodat si mai arunca particule) ei si de aici de la aceste particule si valva fiind si ea corodata (axul ala al ei) se intampla de nu mai inchide si ne taie alimentarea si automat se opreste motorul.
eu mi-am comandat piesa ... o sa te tin la curent cu pretul ei si cu schimbarile masinii
totusi recomandarea mea este sa cureti galeria de admisie inainte de a monta una noua (eu cel putin asa voi face chiar daca e frigul asta )
si de consum ce sa zic a mea consuma 14% in oras si 6.5% in afara mers 90km/h

cam asta este deocamdata ... pastram legatura
pa pa !


Ultima modificare facuta de valig83 la Vin 19 Dec, 2008 12:57 am
  • valig83

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
scuze pt post de doua ori la rand




Skip ads

  • valig83

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
ASTRA 1.6 16V, Z16XE, an 2002, varianta SPORT
  • cypo_korea

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2004 Z 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
valig 83........cand afli pretul la piesa sa imi zici te rog...pe net ea costa 490 lei....
  • valig83

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@ cypo_korea

sal astazi (luni) mi-am cumparat-o din Slatina - olt cu 400 lei cea mai ieftina ... sa vad ce e de capul ei maine o montez si iti zic daca am rezolvat problema ... (sper ca da Very Happy)
- erau 3 preturi : 400 ron , 450 ron , si (570 ron asta cica era originala)
diferenta de pret o face producatorul ... scuze ca nu am acum numele producatorului cutia e in masina si maine dupa ce o montez o iau sus si iti zic ce producator este .

ne auzim maine pa pa
  • ionutcatalin_bic

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
cea mai ieftina valva egr de pe piata z16xe, acelasi model cu cea de pe masina, 350 lei. si mie mi-a dat eroare valva egr si am schimbat-o. rezultatul nici o schimbare, aceeasi eroare. daca ai aplicat metoda de curatare de pe forum si la socurile date de la baterie se deschide sfatul meu e sa nu cumparati alt egr. la aceste modele de opel problema cea mai mare este, dupa consumul de ulei, ECU care se defecteaza foarte usor. el da comanda egr-ului. cat despre mufa de la egr, da....daca ai erore egr si o scoti masina va merge la fel. atentie la testere, nu toate dau erorile in intregime. foloseste concomitent cu testerul din service si metoda pseudoagrafa...s-ar putea sa aveti surprize. pentru cei ce au schimbat de curand egr-ul si eroarea a disparut ii linistesc spunandu-le ca probabil va reaparea... e o chestiune de timp. am mai citit pe forum ca se face si o mica curatare cand schimbi egr-ul. in ceea ce priveste siliconul, nu e nici o problema atata timp cat este special, adica rezista la temperaturi ridicate; in caz contrar desfa din nou si curata. aveti grija ca in comert se gasesc egr-uri reconditionate, arata ca noi...de fapt sunt noi...dar reconditionate.
sper ca nu v-am plictisit prea tare, multa bafta si sarbatori fericite!
Skip ads

  • valig83

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@ cypo_korea

am schimbat-o si nu se mai opreste .... am forjat-o de a iesit fum din ea vorba aia ... si apropo de ce zice ionutcatalin_bic masina mea nu consuma f mult ulei i-am bagat 200 g in 6000 Km pana mi-a dat mesajul oliepiel control=nivelul uleiului scazut ... am in ea ulei mobil 1 s (pt motoare de turatii) , intr-adevar ECU da comanda egr-ului asta dupa ce se "consulta" cu sonda lambda .

sa speram ca nu va fi o chestiune de timp pana masina se va opri din nou ... asta ramane de vazut
producatorul valvei nu stiu daca o sa ti-l dau corect ... valva am primit-o intr-o cutie de carton pe care scrie : mea1&doria special parts si ATAT
pret 400 lei cum am spus si cand am zis cea mai ieftina ma refeream la mag de la care am cumparat-o din Slatina nu am stat sa caut prin alta parte.
Si am o intrebare pt ionutcatalin_bic daca ECU ar fi stricat nu ar aparea pe tester nimic ?! Rolling Eyes ?!

Va salut, va doresc Sarbatori Fericite si va tin la curent cu problema ... sper sa va povestesc numai de bine
  • cypo_korea

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2004 Z 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
eu mi-am pus valva noua de 2 zile motorasul galbem mi-a disparut..masina consuma putin acuma..si totul este f bine..
  • valig83

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@ cypo_korea Ma bucur ca ti-ai rezolvat si tu problema !

Eu o am de marti si pana azi nu s-a mai oprit si am mers numai sportiv schimbat la 3000-4000 ture.

Pa Pa
  • Sekhmet

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare de genul... Motorul meu este x16se e cel in 8 v. Sub 1500 rpm motorul sacadeaza lucru ce dispare daca urc peste 1500 rpm. Asta toamna am curatat valva egr si mi s-a parut ca un timp a mers ok motorul dar nu pentru mult timp. acum am scot mufa de alimentare de la egr si am observat ca nici la 1000 rpm nu mai sacadeaza motorul. ce se poate intampla daca las mufa scoasa de la egr? la ce afecteaza inafara de consum?
  • mirciulikas

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am o Astra G 2001 Z16XE, 16V, si asta vara am avut probleme cu EGR-ul. Am fost si mi-a anulat problema din calculator, apoi am vb. cu mecanicul sa o curatam, dar cand a umblat acolo mi-a spus ca nu poate face nimic, fiindca e intepenita pe inchis. Si de atunci merg asa, nu am avut probleme, pana acum cateva zile cand la viteza mica (pusesem frana cu ambreiajul calcat la maxim) s-a oprit motorul. S-ar putea sa fie din cauza EGR ? Si daca nu, e vreo problema ca merg cu EGR blocat pe inchis ?
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
da,poate sa fie de la EGR.
  • dj-08-byu

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2009

  • Mesaj Privat
am si eu astra g 1.6 16v si dupa 3500 moare motoru azi i`am scos si eu mufa afecteaza motoru cu ceva ma refer ca din cauza asta sa nu pateasca masina ceva ?consumu cam cat creste?multumesc
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
dj-08-byu a scris:am si eu astra g 1.6 16v si dupa 3500 moare motoru azi i`am scos si eu mufa afecteaza motoru cu ceva ma refer ca din cauza asta sa nu pateasca masina ceva ?consumu cam cat creste?multumesc

la ce anume ai scos mufa?
nu e bine sa scoti mufe!
calculatorul ce date vrei tu sa interpreteze daca scoti mufe?
pune un tester si vezi unde e problema!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR