- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
Eu am masurat la EGR-ul nou rezistenta potentiometrului 3,2 ohmi (pinul B si D), normalul este intre 3 si 5 ohmi. Precum si intre pinul A si E, rezistenta solenoidului = 6 ohmi
Valorile pe care le vezi in fotografia atasata de Paulista sunt valorile de referinta. Orice valori care nu se incadreaza in cele de mai sus, duc la o functionare anormala a EGR-ului. De aici te poti trezi cu o supra dozare de aer (noxe) in camera de ardere, si inevitabil acele smucituri (socuri)...totodata cu cat sunt mai multe socuri...exista riscul sa ai si socuri in camera clapetei de acceleratie si apoi sa te trezesti cu erori la clapeta. cum am avut eu de exemplu.
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns Claudiu, totusi cred ca ai masurat pe capetele potentiometrului, pinii B si D, 3,2Kohm adica 3200ohm si nu 3,2ohm.
In alta ordine de idei se pare ca pe linga blocajul cu calamina al EGR ce duce la compromiterea solenoidului, a doua cauza ar fi scaderea valorii traseului rezistiv a potentiometrului ce face feedbackul .
Concluzia ar putea urmatoarea: daca ti s'a intepenit EGR'ul iremediabil si/sau valorile solenoidului si in special a potentiometrului nu corespund, respectiv rezistivitatea potentiometrului scade in jurul valorii de 2,6Kohm atunci EGR'ul trebuie schimbat.
In alta ordine de idei se pare ca pe linga blocajul cu calamina al EGR ce duce la compromiterea solenoidului, a doua cauza ar fi scaderea valorii traseului rezistiv a potentiometrului ce face feedbackul .
Concluzia ar putea urmatoarea: daca ti s'a intepenit EGR'ul iremediabil si/sau valorile solenoidului si in special a potentiometrului nu corespund, respectiv rezistivitatea potentiometrului scade in jurul valorii de 2,6Kohm atunci EGR'ul trebuie schimbat.
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
- DANIEL G.
- **
- 184 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Meriva 2003 Z16XE
- Galati
DANIEL G.
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- DANIEL G.
- **
- 184 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Meriva 2003 Z16XE
- Galati
DANIEL G.
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
...Cred ca tie-ti este adresat mesajul. Ai spus ca ai mers 3500 de km. cu valva stricata, si dupa schimbare s-a stins martorul din bord. din cate cunosc eu, eroarea ramane stocata in calculatorul masini, si o poti verifica ori prin metoda pseudo-agrafa, ori cu un tester.
Mai este si varianta ca dupa 30 de porniri, daca, calculatorul nu detecteaza nici o eroare, sa o stearga el (calculatorul)...metoda asta nu am incercat-o.
Mai este si varianta ca dupa 30 de porniri, daca, calculatorul nu detecteaza nici o eroare, sa o stearga el (calculatorul)...metoda asta nu am incercat-o.
- DANIEL G.
- **
- 184 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Meriva 2003 Z16XE
- Galati
DANIEL G.
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Claudiu
- **
- 128 mesaje
- din 10 Mai 2006
- Astra 2002 Z16NZ
- Hunedoara
Claudiu
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2002 Z16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2006
- Mesaj Privat
- killerlynnx
- *
- 24 mesaje
- din 14 Feb 2009
- Vectra 2003 Z16XE
- Constanta
killerlynnx
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salut! Am un opel Vectra C din 2003 cu motor Z16XE benzina. Sper sa ma poata ajuta cineva. Am mai citit pe aici dar nu sunt aceleasi probleme.
Probleme:
1.Daca opresc motorul si il pornesc peste 10 min nu vrea la prima cheie (parca se ineaca). In rest porneste la prima cheie. (daca il las mai mult sau mai putin timp oprit porneste la prima cheie)
2. In mers in usoara acceleratie undeva pe la 2000rpm face 2 3 intreruperi mai mereu.
Tester la reprezentanta:
- P0400 - EGR CIRCUIT/RANGS PERFORMANCE
- Catalizator fisurat in interior (asta nu apare pe tester dar mi-au zis ei)
Catalizatorul l-am verificat, este gol in interior nu mai are nici o sita nimic.
Egr-ul am inteles ca nu are rost sa il curat daca este stricat nu se mai poate repara. As cumpara unul nou dar vreau sa stiu daca are vreo treaba cu cataliztorul si de aceea sa apara pe tester.
Intrebare: De la ce imi face aceste probleme ? De la EGR ? De la catalizator ? Ce sa incerc mai intai ?
Multumesc!
Probleme:
1.Daca opresc motorul si il pornesc peste 10 min nu vrea la prima cheie (parca se ineaca). In rest porneste la prima cheie. (daca il las mai mult sau mai putin timp oprit porneste la prima cheie)
2. In mers in usoara acceleratie undeva pe la 2000rpm face 2 3 intreruperi mai mereu.
Tester la reprezentanta:
- P0400 - EGR CIRCUIT/RANGS PERFORMANCE
- Catalizator fisurat in interior (asta nu apare pe tester dar mi-au zis ei)
Catalizatorul l-am verificat, este gol in interior nu mai are nici o sita nimic.
Egr-ul am inteles ca nu are rost sa il curat daca este stricat nu se mai poate repara. As cumpara unul nou dar vreau sa stiu daca are vreo treaba cu cataliztorul si de aceea sa apara pe tester.
Intrebare: De la ce imi face aceste probleme ? De la EGR ? De la catalizator ? Ce sa incerc mai intai ?
Multumesc!
- Clantzaneta
- *
- 1 mesaje
- din 13 Jul 2010
- Vectra 2001 Z16XE
- Mures
Clantzaneta
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut! Am si eu exact aceeasi problema cu un un Vectra B 1.6 16V benzina din 2001 tot motor Z16XE. Cand accelerez cade in bot initial si abia apoi se tureaza motorul dar nu prea are putere iar cand e in frana de motor sau acceleratie constanta in sarcina motorul tot intrerupe. Am schimbat Valva EGR, pe moment se rezolva pentru vreo 5-10km, iar apoi problema reapare. Eu am schimbat catalizatorul ca era defect acu 1 an deci as putea spune ca e aproape nou, dar nu cred ca e problma de catalizator. Si, la fel, porneste extrem de greu iar cateodata in mers se opreste motorul in timp ce schimb vitezele.
Ce as mai putea face? Valva EGR noua, catalizator nou, si tot am problema respectiva, iar la tester de fiecare data imi da ca e valva EGR, sterg eroarea, merge bine o perioada, iar apara...
Poate cineva sa ma ajute?
Multumesc!
Ce as mai putea face? Valva EGR noua, catalizator nou, si tot am problema respectiva, iar la tester de fiecare data imi da ca e valva EGR, sterg eroarea, merge bine o perioada, iar apara...
Poate cineva sa ma ajute?
Multumesc!
- Marius T.
- ***
- 626 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
ghebriel
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Marius T.
- ***
- 626 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salutare
Problemele ar putea fi din mai multe cauze:
Throtle Body este curatat?
bujiile, mai sunt in perioada de functionare (40-60k), sunt in stare buna?
distributia este ok?
nivelul uleiului este in regula, nu este cumva un consum de ulei (consum sa il pape motorul, nu pierderi ca asta e altceva)?
bobina de inductie, este in regula, are puctul de masa ok?
cam asta ar putea fi de verificat
eu curat EGR cam la 1500 - 2000 km altfel eroare P0400, asta din cauza consumului de ulei (utilizez acum 10W40 castrol magnatec, si consum cam 1L / 1000km)
Mie mi se pare ca masina merge mai bine cand e pus in circuit si EGR-ul (poate e un placebo, n-am mers decat o luna aproximativ 1000km).
O zi buna si drum intins.
Problemele ar putea fi din mai multe cauze:
Throtle Body este curatat?
bujiile, mai sunt in perioada de functionare (40-60k), sunt in stare buna?
distributia este ok?
nivelul uleiului este in regula, nu este cumva un consum de ulei (consum sa il pape motorul, nu pierderi ca asta e altceva)?
bobina de inductie, este in regula, are puctul de masa ok?
cam asta ar putea fi de verificat
eu curat EGR cam la 1500 - 2000 km altfel eroare P0400, asta din cauza consumului de ulei (utilizez acum 10W40 castrol magnatec, si consum cam 1L / 1000km)
Mie mi se pare ca masina merge mai bine cand e pus in circuit si EGR-ul (poate e un placebo, n-am mers decat o luna aproximativ 1000km).
O zi buna si drum intins.
- killerlynnx
- *
- 24 mesaje
- din 14 Feb 2009
- Vectra 2003 Z16XE
- Constanta
killerlynnx
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2009
- Mesaj Privat
Throtle body curatat acum 1000 km.
Bujiile schimbate tot atunci.
Distributia schimbata acum 20.000 km.
Nivelul il mentin mereu. Cam papa ulei. Am bagat 3.3l/10.000 km mobil1 5W-30 inainte am avut castrol tot 5W-30 si a mancat 1l/10.000 km.
Am sa verific bobina de inductie zilele astea.
Am sa curat si EGR dar nu prea stiu cum.
Sa bag un ulei mai gros? De la castrol cred ca ar fi cel mai bun nu?
Multumesc.
Bujiile schimbate tot atunci.
Distributia schimbata acum 20.000 km.
Nivelul il mentin mereu. Cam papa ulei. Am bagat 3.3l/10.000 km mobil1 5W-30 inainte am avut castrol tot 5W-30 si a mancat 1l/10.000 km.
Am sa verific bobina de inductie zilele astea.
Am sa curat si EGR dar nu prea stiu cum.
Sa bag un ulei mai gros? De la castrol cred ca ar fi cel mai bun nu?
Multumesc.
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere, EGR-ul se curata simplu.
se desfac suruburile, conectorul, ai grija la garnitura, e din metal sa ai grija sa nu o rupi.
pentru curatare utilizeaza decarbusolv, si daca poti da si niste impulsuri la EGR alimentarea pe capete, e scris pe aici pe undeva care e pentru plus si care pentru minus, eu personal utilizez o sursa de PC si incerc si pe 12 V si pe 5V si TREBUIE sa actioneze la ambele (mai putin la cea de 5V bineinteles), eu nu tin cont de polaritate si o alimentez cum vine (e totusi o bobina nu?!). poti sa incerci si cu bateria masinii, dar pe perioada foarte scurte
curatare cu perie de vopsit, si periuta de dinti (de care vrei, la alegere).
la mine cand scot EGR-ul e negru nu gluma, si dupa operatiune luceste (aproximativ, oricum incerc sa il fac sa luceasca).
cam asta ar fi cu curatare EGR.
bujiile de care le ai bosch, nkg .... au reglat intrefierul cum trebuie?
alta problema ar mai putea fi senzor temperatura admisie
O zi buna si drum intins.
se desfac suruburile, conectorul, ai grija la garnitura, e din metal sa ai grija sa nu o rupi.
pentru curatare utilizeaza decarbusolv, si daca poti da si niste impulsuri la EGR alimentarea pe capete, e scris pe aici pe undeva care e pentru plus si care pentru minus, eu personal utilizez o sursa de PC si incerc si pe 12 V si pe 5V si TREBUIE sa actioneze la ambele (mai putin la cea de 5V bineinteles), eu nu tin cont de polaritate si o alimentez cum vine (e totusi o bobina nu?!). poti sa incerci si cu bateria masinii, dar pe perioada foarte scurte
curatare cu perie de vopsit, si periuta de dinti (de care vrei, la alegere).
la mine cand scot EGR-ul e negru nu gluma, si dupa operatiune luceste (aproximativ, oricum incerc sa il fac sa luceasca).
cam asta ar fi cu curatare EGR.
bujiile de care le ai bosch, nkg .... au reglat intrefierul cum trebuie?
alta problema ar mai putea fi senzor temperatura admisie
O zi buna si drum intins.
- killerlynnx
- *
- 24 mesaje
- din 14 Feb 2009
- Vectra 2003 Z16XE
- Constanta
killerlynnx
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2009
- Mesaj Privat
Am sa ma intorc la Castrol Edge 5w-30 cred.
Bujii am Bosch. Le-am montat la un mecanic in cartier. Am tester pot vedea ceva pe el in legatura cu bujiile?
Chiar acum am scos EGR-ul. Este negru in interior. Se poate baga cu totul in Decarbusolv?
O sa incerc sa ii dau si curent.
Am gasit catalizator aftermakert se monteaza direct nu trebuie taiat/modificat. Costa in jur de 1400 RON.
Nu prea as vrea sa anulez EGR din cauza consumului. Deja imi consuma 11% 12% vara cu AC pornit.
Am gasit EGR in Anglia cu 70Lire (cu transport cu tot) de la GM. Incerc mai intai sa il curat.
Multumesc pentru sfaturi. Sper sa o rezolv cumva.
Bujii am Bosch. Le-am montat la un mecanic in cartier. Am tester pot vedea ceva pe el in legatura cu bujiile?
Chiar acum am scos EGR-ul. Este negru in interior. Se poate baga cu totul in Decarbusolv?
O sa incerc sa ii dau si curent.
Am gasit catalizator aftermakert se monteaza direct nu trebuie taiat/modificat. Costa in jur de 1400 RON.
Nu prea as vrea sa anulez EGR din cauza consumului. Deja imi consuma 11% 12% vara cu AC pornit.
Am gasit EGR in Anglia cu 70Lire (cu transport cu tot) de la GM. Incerc mai intai sa il curat.
Multumesc pentru sfaturi. Sper sa o rezolv cumva.