Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • jonny
  • OP
  • 486 mesaje
  • din 24 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 486
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Dupa ce simptome imi pot da seama ca debitmetrul e dus?
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
In timpul exploatarii odata ce ai vazut aprins martorul "check engine" din bord mergi cu masina la un tester pentru o diagnosticare, acolo identfica exact despre ce este vorba. Mai sunt si situatii in care acest martor se aprinde pentru un scurt timp datorita unor defectiuni minore, nu este cazul sa iti faci probleme daca ramane stins.
  • jonny
  • OP
  • 486 mesaje
  • din 24 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 486
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2005

  • Mesaj Privat
pai Very Happy sa-ti spun problema mea... masina mea uneori parca tuseste dupa ce schimb vietezele, adica are asa o smucitura dar numai uneori si cineva mi-a zis ca ar putea fi debitmetrul... si nu imi dau seama ce ar putea fi
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Mai bine ii faci o diagnosticare la un tester pentru a vedea EXACT de unde apar problemele, spre ex eu am intalnit un defect similar la o masina care avea fisele defecte... defectele pot fi similare insa doar testerul poate sa te indrume exact la sursa problemei...
Skip ads

  • Corsa_1.2

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Motorul poate sa "tuseasca" din mai multe cauze: fise crapate, buji crapate, apa pe la fise ( nu stiu la opel dar la ford ( motoarele zetec ) dupa ce am spalat motorul tot asa facea, poate sa fie si de la filtrul de aer sau benzina proasta
  • vectra16

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
jonny a scris:Dupa ce simptome imi pot da seama ca debitmetrul e dus?

Ar trebui sa-ti aprinda in bord martorul "check engine" (stilizat e o masina cu cheie)
  • jonny
  • OP
  • 486 mesaje
  • din 24 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 486
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2005

  • Mesaj Privat
din pacate la mine nu se aprinde acest martor Sad
  • victor1975

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
sunt de acord cu ce sa scris mai sus, nu umbla sub nici o forma in debitmetru! cauta un service bun care ara analizor de gaze , numai acolo o sa afli cara e problema! pe mine m-a respins la itp din cauza nixelor,recomandandu-mi sa reglez debimetrul.. am fost la service si sok, trbuia sa am CO max 0,5 si au gasit 9!... ma rog sa rezolvat prin reglaj pret 50 ron, si am trecut itp-ul. in legatura cu (nu sa aprins martor bord...)poata ai becul ars
simptome... consum mare de carburant, bujii negre, toba neagra
Skip ads

  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca tot ai deschis o discutie din 2005, poti sa ne spui si noua cum ti-au reglat debitmetrul? Nu de alta dar sa stim si noi pe ce ti-a luat 50 Ron, pt ca noi inca nu am auzit de asa reglaj. Iti recomand cu caldura folosirea functiei "Cautare" pentru a te elucida despre debitmetre.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
se regleaza debitmetru.la unele vectra a cu c20ne care au injectie motronic ml4.1 si debitmetru cu surub de reglaj co.
mai e si varianta sa umbli in el tot la c20ne.
  • victor1975

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:se regleaza debitmetru.la unele vectra a cu c20ne care au injectie motronic ml4.1 si debitmetru cu surub de reglaj co.
mai e si varianta sa umbli in el tot la c20ne.

bravo sefu,nu am vrut sa intru in polemica cu un raspuns...
daca unii cred ca le stiu pe toate asta e!
la mine nu are surub de reglaj, a scos capacul si era o roata dintata
a reglat vol de aer in fata mea.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
asta e varianta 2.nu am scris exact pt ca fara analizor il dereglezi.cu un analizor urmaresti CO si reglezi de acolo.
conditia esentiala este ca restul senzorilor sa fie in parametri de functionare.
Skip ads

  • o&g

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2007

  • Mesaj Privat
hmm ciudat...am si io o nelamurire cu privire la debtmetru...

simptomele la mine sunt in felul urmator :

-cand rulez mult (~1km) in viteza I mi se aprinde check engine (rulez cu viteza mica,turatie pana in 1800 pe drum de tara atunci cand ma duc la pescuit)
- si al meu smuceste la shimbatul vitezelor, dar dupa ce se incalzeste motorul smuciturile scad in intensitate,aproape dispar.kitul de ambreaj l-am schimbat acum ~10.000km,deci nu ot zice ca smaceste datorita ambreajului.
-la rece parca merge intrerupt, adica tin pedala constanta sau accelere, iar motorul se tureaza,apoi ezita, apoi se tureaza iar.
-indiferent daca e rece sau cald si ii dau podea, iar turatia e sub 3000-3500 parca se pune in nas, adica parca e innecat
-de o vreme am observat ca "imi cere" sa schimb vitezele mai repede, adica din 1 in2 la 20km/h, 2 in 3 la ~40km/h, 3in4 la ~50km/h, 4in 5 la ~80km/h.
innainte schimbam la ~ 20,50,70,100 km/h

filtru aer, filtru benzina si filtru ulei (facut schimb ulei) inlocuite de ~3000km (luna octombrie '0Cool
bujii + fise schimbate cu ~ 4000km in urma, am bujii NGK , si fise de cielo care au costat putin peste 100lei.

ceva diagnostic ?

motor c16nz (Vectra A '91)
  • victor1975

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:asta e varianta 2.nu am scris exact pt ca fara analizor il dereglezi.cu un analizor urmaresti CO si reglezi de acolo.
conditia esentiala este ca restul senzorilor sa fie in parametri de functionare.

analizorul de la service, din ce a spus cel de acolo, verifica co, sonda lamda si injectoarele.. cat despre senzorii cred ca se (vad)daca functioneaza doar la diagnoza . daca nu se poate regla pe analizor parametrii optimi , pasu 2 diagnoza!
P.S. de ce crezi ca sa decalibrat la mine (vectra a C20NE)debitmetru?
la parametru de 0,5 in mod normal la mine a gasit 9!
nu a mai umblat nimeni la debitmetru !
  • victor1975

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
o&g a scris:hmm ciudat...am si io o nelamurire cu privire la debtmetru...

simptomele la mine sunt in felul urmator :

-cand rulez mult (~1km) in viteza I mi se aprinde check engine (rulez cu viteza mica,turatie pana in 1800 pe drum de tara atunci cand ma duc la pescuit)
- si al meu smuceste la shimbatul vitezelor, dar dupa ce se incalzeste motorul smuciturile scad in intensitate,aproape dispar.kitul de ambreaj l-am schimbat acum ~10.000km,deci nu ot zice ca smaceste datorita ambreajului.
-la rece parca merge intrerupt, adica tin pedala constanta sau accelere, iar motorul se tureaza,apoi ezita, apoi se tureaza iar.
-indiferent daca e rece sau cald si ii dau podea, iar turatia e sub 3000-3500 parca se pune in nas, adica parca e innecat
-de o vreme am observat ca "imi cere" sa schimb vitezele mai repede, adica din 1 in2 la 20km/h, 2 in 3 la ~40km/h, 3in4 la ~50km/h, 4in 5 la ~80km/h.
innainte schimbam la ~ 20,50,70,100 km/h

filtru aer, filtru benzina si filtru ulei (facut schimb ulei) inlocuite de ~3000km (luna octombrie '0Cool
bujii + fise schimbate cu ~ 4000km in urma, am bujii NGK , si fise de cielo care au costat putin peste 100lei.

ceva diagnostic ?

motor c16nz (Vectra A '91)

sfatul meu , du-te c ea la un service (analizor) si acolo iti spune despre ce e vorba, eventual reglaj
daca vrei iti pot recomanda unde am fost eu
  • o&g

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2007

  • Mesaj Privat
victor1975 daca as avea unde m-as duce, dar aici in alba-iulia, unde stau eu, toti sunt "dupa ureche"... adica nu cu aparate si scule...plus ca nu as baga o gramada de bani in masina aiurea, fara sa aibe efect...
cunosc pe cineva cu un ford escort de prin 95 la care ii facea figuri la pornire...a bagat omu vreo 12milioane in masina si tot asa face...

un singur tip stiu care se ocupa cu diagnoza, dar ala mi-a zis ca e prea batrana masina mea si nu se ocupa de ea...mi-a venit sa-i mut dintii in ceafa, dar na...

eventual daca as gasii un servie prin deva, sibiu sau cluj...
  • victor1975

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
hmmmmm , nasol , ce sa mai spun.... incearca la dezmembari , cinsteste si tu pe aia, sa-ti dea un debitmetru ptr proba
cred ca prin eliminare poti rezolva sau in cel mai rau caz, cand faci itp-ul , o sa-ti spuna aia despre ce este vorba!
eu asa am aflat ca am probleme cu debitmetru... pana atunci mi se parea normal sa consume mult... dar la analiza au spus ca, consuma exagetat
ce sa mai spun... bafta multa!

Edit: Nu mai folosi "Citeaza" pentru postul anterior , nici pentru ultimele 2-3. Poti sa faci referire la respectivul post, nu este necesar sa dai " Citeaza"
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ati face bine in momentul in care postati sa specificati datele masinii pentru a se sti despre ce masina este vorba, altfel se ajunge la discutii interminabile si fara rost. Daca ati fi citit "Regulamentul" ait fi stiut cum se posteaza corect.Daca ai fi spus ce masina ai si ce motor am fi stiut si noi, asa am banuit in mod gresit ca ai o masina cel putin euro3 la care nu se regleaza debitmetru si ca niste mecanici ti-au luat banii de pomana.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@o&g c16nz nu are debitmetru.are doar un senzor pe furtunul de admisie aer.
cauta pe forum ca s-a discutat despre problemem tale.
ca un inceput verifica, fise, bujii, etc.
  • o&g

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2007

  • Mesaj Privat
cum pot verifica bujiile si fisele Confused...chear nu imi trece prin cap ...
de retinut ca bujiile si fisele sunt schimbate destul de recent ~4000km
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR