valyex
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2015
- Mesaj Privat
valyex
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2015
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- chis cristian
- **
- 264 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Omega 2002 y22dth
- Arad
chis cristian
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 2002 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
valyex
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2015
- Mesaj Privat
Florin91
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2005 z19td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2014
- Mesaj Privat
Florin91
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2005 z19td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2014
- Mesaj Privat
- chis cristian
- **
- 264 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Omega 2002 y22dth
- Arad
chis cristian
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 2002 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,301 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
haideti sa va explic eu cu fulia de 1.9 cdti , ce am patit eu de la o fulie NOUA + curea noua schimbate:
- am luat o fulie , nu mai stiu exact numele, daca enumerati ceva firme poate imi aduc aminte
- curea noua
dupa vreo 8 luni de zile, plec cu masina se aude un poc, motor oprit, pom de craciun in bord
fulia prost facuta mancase din curea, care s-a rupt, si s-a infasurat de la inertie in spatele fuliei si a blocat fulia de la distributie (care sta pe vibrochen, pe acelasi ax)
rezultat:
- supapele strambe
- cama de la pompa de vacuum distrusa
- cama de la roata dintata din capatul axei cu came distrusa
- culbutori crapati
pret total : 1200E
am schimbat:
- supape
- simeringuri supape
- pompa vacuum (pierburg originala)
- roata dintata axa cu came (GM originala)
- daca tot s-a dus dracu distributia, pompa apa, intinzator, curea
- fulie vibrochen INA (am vrut sa iau GM si scria acelasi lucru pe ea, doar cutia era diferita)
- curea accesorii GM
- garnitura chiulasa
- s-au refacut scaunele de la supape
schimbasem si injectoarele acum ceva timp, deci masina este si merge ca noua bineinteles, nu aveam chef sa bag banii astia in ea dar nah... cand te loveste ghinionul..
mai am de schimbat corp clapeta acceleratie (l-am tot curatat, i-am schimbat garnitura de cauciuc de pe ax dar degeaba, tot intra ulei la partea electrica) si bujiile incandescente
Asa ca, verificati din cand in cand starea fuliei (cand se crapa cauciul de pe ea, e timpul sa o SCHIMBATI) si aveti grija ce cumparati.
- am luat o fulie , nu mai stiu exact numele, daca enumerati ceva firme poate imi aduc aminte
- curea noua
dupa vreo 8 luni de zile, plec cu masina se aude un poc, motor oprit, pom de craciun in bord
fulia prost facuta mancase din curea, care s-a rupt, si s-a infasurat de la inertie in spatele fuliei si a blocat fulia de la distributie (care sta pe vibrochen, pe acelasi ax)
rezultat:
- supapele strambe
- cama de la pompa de vacuum distrusa
- cama de la roata dintata din capatul axei cu came distrusa
- culbutori crapati
pret total : 1200E
am schimbat:
- supape
- simeringuri supape
- pompa vacuum (pierburg originala)
- roata dintata axa cu came (GM originala)
- daca tot s-a dus dracu distributia, pompa apa, intinzator, curea
- fulie vibrochen INA (am vrut sa iau GM si scria acelasi lucru pe ea, doar cutia era diferita)
- curea accesorii GM
- garnitura chiulasa
- s-au refacut scaunele de la supape
schimbasem si injectoarele acum ceva timp, deci masina este si merge ca noua bineinteles, nu aveam chef sa bag banii astia in ea dar nah... cand te loveste ghinionul..
mai am de schimbat corp clapeta acceleratie (l-am tot curatat, i-am schimbat garnitura de cauciuc de pe ax dar degeaba, tot intra ulei la partea electrica) si bujiile incandescente
Asa ca, verificati din cand in cand starea fuliei (cand se crapa cauciul de pe ea, e timpul sa o SCHIMBATI) si aveti grija ce cumparati.
- Adi Iulian
- **
- 167 mesaje
- din 21 Sep 2007
- Vectra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Adi Iulian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2007
- Mesaj Privat
valyex a scris:Cred ca aceasta fulie mi s-a rupt si mie.
Am pornit masina si am auzit o pocnitura, am ridicat capota....
Am pornit masina si am auzit o pocnitura, am ridicat capota....
exact asa am patit si eu acum . noroc ca am fost aproape de casa ! daca se intampla undeva departe , e grav rau .. mi se pare ca nu mai invarte fulia pompei de apa si motorul se incinge rapid (la Y20DTH)
cred ca la o fulie uzata , cu timpul incepe sa se auda un piuit cand opresti motorul ( cel putin la mine asta a fost de la fulia uzata)
la cureaua de distributie poate sa apara uzura si datorita fuliilor. spre exemplu , trebuie verificat la fulii daca sunt canelurile tocite ! mai ales aia de la alternator
- aaresis
- **
- 240 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Vectra 2005 1.9DTH
- Bucuresti
aaresis
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 1.9DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Adi Iulian
- **
- 167 mesaje
- din 21 Sep 2007
- Vectra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Adi Iulian
- Mesaje scrise: 167
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2007
- Mesaj Privat
- aaresis
- **
- 240 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Vectra 2005 1.9DTH
- Bucuresti
aaresis
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 1.9DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Florin91
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2005 z19td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2014
- Mesaj Privat
connors7
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
connors7
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2011
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
probabil se referea ca daca se rupea si se infasura cureaua in jurul axului poate bloca motorul ma gandesc ca asta era referirea mecanicului...
ce nu inteleg este la colegul @Tox cum de i s-a infasurat cureaua in jurul fuliei de la distributie cand dupa cum stiu eu, distributia are capac de protectie pe toata zona special conceput ca sa nu se intample asa ceva? probabil nu mai avea acel capac sau era rupt...
eu am schimbat 3 fulii la motorul meu si nici nu una nu tine mai mult de 30-40.000km. Insa nu am patit niciodata sa se rupa efectiv pentru ca o vedeam ca fuleaza si o schimbam inainte sa se rupa. Ele se distrug si daca sunt scapari pe ulei pe la semeringul care exista acolo pe ax si ajunge uleiul pe cauciuc si in timp il moaie si distruge. Asta este concluzia mea dupa atatia ani.
ce nu inteleg este la colegul @Tox cum de i s-a infasurat cureaua in jurul fuliei de la distributie cand dupa cum stiu eu, distributia are capac de protectie pe toata zona special conceput ca sa nu se intample asa ceva? probabil nu mai avea acel capac sau era rupt...
eu am schimbat 3 fulii la motorul meu si nici nu una nu tine mai mult de 30-40.000km. Insa nu am patit niciodata sa se rupa efectiv pentru ca o vedeam ca fuleaza si o schimbam inainte sa se rupa. Ele se distrug si daca sunt scapari pe ulei pe la semeringul care exista acolo pe ax si ajunge uleiul pe cauciuc si in timp il moaie si distruge. Asta este concluzia mea dupa atatia ani.