Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Salutare !
As vrea sa va supun atentiei valva EGR: demontare, curatare, montare la loc si rezulta o cu totu alta masina Wink ... in functionare.
Explicatiile si fotografiile sunt pentru Vectra C, motor Z19DTH, rezultatul trebuie sa fie acelasi indiferent de cod motor/masina.
Tot ce aveti aveti nevoie: doua tubulare: un 10mm si 13mm, un crichet, multe carpe si un spray de carbusolv sau orice alta solutie de curatare si ceva indemanare si curaj. Sunt DOAR patru suruburi de desfacut (de 10mm) + inca doua (de 13mm).

Valva EGR la locul ei, asteptand sa fie demontata :


Dupa demontare :


Cele trei componente care o leaga de masina:


Cele doua care ne intereseaza si ele:


Si acum, ATENTIE la aceasta foto, uitati-va bine cum arata galeria ! Dezastru de murdara !


Si dupa o prima etapa de curatire:


Si acum, EGR-ul, inainte de curatire:


EGR, partea patrata:


EGR, partea ovala:


EGR detaliu pe partea patrata:


EGR detaliu pe partea ovala:


Si acum, dupa curatare:


Am pus poze, zic eu destul de clare si edificatoare pentru ca sa puteti face si voi acceasi operatiune si de a va bucura GRATIS de efectele curatarii EGR: masina trage si merge mult bine si probabil altele.
BAFTA !

CristianTM.
Skip ads

  • nicole_plast

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salutare Cristi , am si eu un opel vectra c din 2005 si sunt interesat de curatarea valvei egr fiindca eu cred ca am ceva probleme din cauza ei .Poti sa-mi spui si mie te rog , ce te-a determinat sa o desfaci sa o cureti ? Ce simptome avea masina ta ?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Salut !
Citeste aici --> https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=37443
Oricum curatarea EGR a imbunatatit sprintul masinii si era ...necesara cum scrie si in titlu, mai ales dupa ce privesti cata mizerie s-a adunat acolo! Sa ne spui ce simptome are masina ta (dar in topicul specific) si daca ai curatat valva EGR ce ai gasit in ea sau cum se prezenta.
Succes !

CristianTM.
  • nicole_plast

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
In primul rand vreau sa-ti multumesc ca mi-ai raspuns ! Si acum sa-ti descriu simptomele :
Sunt primul proprietar si n-am avut nici un fel de probleme pana acum o saptamana cand dintr-o data masina nu mai are putere (parca ar avea vre-o 80-90 de cai si de fapt ea are 180).In depasiri nu ma mai ajuta de loc.In rest merge , porneste bine , dar la pornire se aprinde ultimul bec din dreapta (cum te uiti la bord) care am inteles din cartea ei ca ar fi ceva in legatura cu evacuare (gaze ) or something .Acum desfac si eu impreuna cu un mecanic EGR-ul si sa vedem ce zice .Am inteles ca s-ar putea sa fie si sonda lambda .Merci inca o data , si daca poti sa ma mai ajuti cu ceva ...... Apropous , am pus-o si pe tester (l-am cumparat eu ) si valorile sunt bune , doar 2 erori erau pe care le-am sters si pe urma nu au mai aparut (P0380 - Glow Device General Error(0Cool - Not present P1109 - <Unknown DTC>(61) - Present).
In schimb rezultatul la relanti este asa :
Measuring blocks information:
Battery Voltage,13.9 V
Fuel Pump Relay,Active
APP at Idle Position (Acelerator Pedal Position),Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.98 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.47 V
Calculated Pedal Position,0 %
Desired Engine Idle Speed,850 RPM
Engine Speed,846 RPM
Camshaft Speed,400 RPM
Idle Speed Modified,No
Calculated Air Flow,55 kg/h
Mass Air Flow Sensor,55 kg/h
Charge Air Temperature,44 °C
Charge Air Temperature,2.27 V
Fuel Temperature,27 °C
Fuel Temperature,2.99 V
Barometric Pressure,100 kPa
Barometric Pressure,3.94 V
Boost Pressure Command,104 kPa
Boost Pressure,101 kPa
Boost Pressure,1.64 V
Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve,75 %
EGR Position Commanded (Exhaust Gas Recirculation),100 %
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),4 %
Swirl Level Control Solenoid Valve Pulse Ratio,79 %
Throttle Position PWM Servo Signal,0 %
Desired Common Rail Fuel Pressure,30.00 MPa
Common Rail Fuel Pressure,29.22 MPa

Voi ce zice-ti ??
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Datele tale sunt izbitor de identice cu ale mele. Vezi --> https://www.postimage.org/image.php?v=aVwvZdJ

CristianTM.
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
am si eu cateva :
Identificare:0x0738
Numar sasiu: W0L0ZCF6851043464
Numar hard:81011914
Numar piesa:55193968
Nr.versiune soft: VJKMS050_S
Tip motor: Z19DTH
Idenumire sistem: BOSCH0100
Nr.aprobare: B04003
Cod Alpha: YZ

Valori reale:

Tensiune baterie,14.1 V
Stare aprindere,Conectat 12V
Releu demaror,Inactiv
Releu pompa combustibil,Activ
Pedala de acceleratie - pozitie de mers in gol,Activ
Senzor 1 pedala,0.98 V
Senzor 2 pedala,0.47 V
Pozitie pedala calculata,0 %
Turatie prescrisa de ralanti,900 RPM
Turatie motor,907 RPM
Turatie axa cu came,450 RPM
Turatie de ralanti modificata,Nu
Masa de aer calculat,47 kg/h
Senzor masa aer,47 kg/h
Temperatura ambianta,-2 °C
Temperatura aer supraalim.,15 °C
Temperatura aer supraalim.,3.53 V
Temperatura lichid racire,35 °C
Temperatura lichid racire,3.18 °C
Nivel ulei,Normal
Presiune ulei,Normal
Stare nivel ulei,Okay-Smile
Temperatura senzor O2 (B1 S1),573 °C
Senzor temperatura O2 (B1 S1),2 %
Senzor O1 (B1 S1),879 mV
Presiune barometrica,101 kPa
Presiune barometrica,3.96 V
Presiune turbo comandata,104 kPa
Presiune turbo,100 kPa
Presiune turbo,1.60 V
Factor de umplere la ventil de reglaj pres. turbo,75 %
Comanda pozitie EGR,44 %
Factor de umplere AGR,34 %
Factor de umplere la ventil comanda turbionare,79 %
Pozitie clapeta - semnal servo PWM,5 %
Presiune Rail prescrisa,30.26 MPa
Presiune Rail,31.20 MPa
Presiune Rail,1.17 V
Electroventil de control presiune PWM,29 %
Intensitate curent la electrovent. control presiune,0.81 A
Electroventil control(masurare) combustibil PWM,35 %
Curent electroventil control(masurare) combustibil,1.42 A
Temperatura combustibil,10 °C
Temperatura combustibil,3.73 V
Contact info clima,Nu este programat
Clima in regim blocat,Nu este programat
Presiune sistem clima,315 kPa
Presiune sistem clima,0.5 V
Releu clima,Nu este programat
Contact 1 farna,Inactiv
Contact 2 frana,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Viteza vehicul,0 km/h
Viteza in plaja sistemului de mentinere viteza,Inactiv
Accerelatie vehicul,0.0 m/s2
Tasta de atingere la sistem mentinere viteza,Inactiv
Sistem de mentinere viteza,Inactiv
Cuplu motor,1 Nm
Control moment,Inactiv
Moment solicitat(control tractiune),0 Nm
Timp pana la schimb de ulei,22 %
Avertizare schimb ulei,Inactiv
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Releu preincalzire,0V activ
Martor timp de preincalzire,Decon.12V
Diagnostic releu preincalzire,Activ
Inceput de injectie principala,-1.9 grade
Cantitate injectata finala,7.1 mm3/cursa
Kilometraj(rulaj),188.323 km
Senzor rezervor,2.36 V
Comanda 1. ventilator,Inactiv
Comanda 2. ventilator,Inactiv
Comanda 3. ventilator,Inactiv


Care sunt valorile corecte pentru valva egr ,
De ce la mine combustibilul este la 10 grade?
Si inca o intrebare :
Ai "dat in doua" si valva egr ? O sa te cucesti cand ai sa vezi ce e si akolo (sunt 4 suruburi de 4 parca pe valva egr , nu sare nici un arc daca le desfaci si pe alea Smile)
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Probleme de genul asta am si eu. Am primit de curand niste indicatii de la un coleg de forum legat de valva EGR si sper ca problema sa se rezume numai la o simpla curatare a acesteia.

Totusi, am citit in cadrul aceluiasi topic cum ca cineva ar fi cumparat softul pt tester? E o aplicatie care se poate instala pe un laptop? Sau care e faza? Daca da, de unde se poate procura, cam cat costa si de unde se ia si cablul de conectare intre laptop si masina?
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
EGR-ul e bine sa il desfaci pentru curatare deoarece in timp se depune mizerie.

Softul si cablu zicea o cunostinta de-a mea ca poate face rost undeva in 600 ron parca. Iti mai trebuie un laptop.
Skip ads

  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
E plin de anunturi pe net cu pretul asta. Numai ca nu-s dispus sa dau banii astia pt ceva pe care probabil (sper Very Happy ) il folosesc doar ocazional.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Eh, poate te apuci de facut diagnoze la baietii din TM si iti scoti investitia. Razz
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ovidiu,

Daca mi-as fi dorit sa fac diagnoze, m-as fi apucat mai devreme in asa fel incat sa pot sa ajut mai mult decat sa pun intrebari, uneori chiar tampe. Very Happy

O sa ma mai gandesc la investitia asta si poate fac un hobby, cine stie, insa o sa le fac moca pt forumisti. Sau....pana ma hotarasc eu, poate castig la LOTO si imi iau vreun Jaguar ceva. Sa vedem atunci de unde fac rost de tester Smile)
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
O sa ma interesez exact cam pana unde poate pica pretul pentru soft si cabluri pentru OBD II.
Ideea e ca e bine de stiut si cum sunt valorile ce le arata softul nu doar sa citesti ca prostu': "aaa, zice ai o eroare la airbag". Asta e mai o problema, multi fac diagnoze dar nu fac altceva decat sa citeasca mot-a-mot si sa le stearga.
Skip ads

  • gaches

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Cand desfaci valva EGR aceasta are vreo garnitura?
Daca are garnitura cand ati dat-o jos in ce stadiu se afla?
Mai poate folosi aceeasi garnitura?
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
gaches a scris:Cand desfaci valva EGR aceasta are vreo garnitura?
Daca are garnitura cand ati dat-o jos in ce stadiu se afla?
Mai poate folosi aceeasi garnitura?


Sunt doua garnituri, amandoua metalice. Nu sunt probleme cu ele dupa desfacere.

CristianTM.
  • nmugurel2003

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Da, nu sunt probleme daca nu le pierzi... Twisted Evil Eu insa am reusit sa o scap pe cea de la evacuare si nu am gasit-o nici sub masina si nici in scut... Asa ca pana la urma a trebuit sa improvizez una dintr-un capac de conserva. Si cine zicea ca la masinile astea nu merge treaba romaneasca? Laughing
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Capac de conserva? Si ai mancat special o conserva deoarece aveai nevoie de garnitura? Smile
  • nmugurel2003

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Laughing a mancat-o cainele! Very Happy
  • lucian17crw

  • Mesaje scrise: 151
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2009

  • Mesaj Privat
salut am vazut ceva interesant pe forum si o intrebare opel vectra a din 94 motor 2000 16 v ecotec are egr ?
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Benzinarul tau nu cred ca aibe EGR... DTI-urile si TDi-urile au!
  • mihai67

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor. O intrebare de incepator ,la motoarele z17dtl exista valva egr. daca da unde . la citi km ar trb curatata ? multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR