Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2006

  • Mesaj Privat
am o vectra c20ne si motorul imi face probleme.simptome:la pornire,da sa moara motoru timp d o sec,cateodata chiar se opreste,dc nu calc acceleratia un pic.Asta duraza o secunda,dupa care isi revine si merge rotund.Alta chestie e ca in mers,ezita cand o accelerez,adica calc acceleratia si dupa ceva timp incepe sa traga motorul.Poate sa fie debitmetrul de vina,am vazut ca a fost umblat in el...e lipit cu un fel de silicon.Stiti dc motorul asta are canistra de vapori si daca da,unde o gasesc montata?Multumiri anticipate!
Skip ads

  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
din pacate cam ala e...mai ales daca accelerezi brusc si da sa moara....adica intelegi. sa vezi cu unul din imprumutate daca e oki...apoi iit cumperi si tu unul nou...Very Happy
  • overtaxer

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2005

  • Mesaj Privat
canistra de vapori e in partea superioara din interiorul aripii stanga fata. rolul ei...am mai intrebat si eu pe forum dar nu a raspuns nimeni. ma gandesc ca vaporii din rezervor sunt directionati acolo, inauntru e un fel de carbune special care impregneaza vaporii astia si ii dirijeaza sub forma lichida inapoi in rezervor, cel putin asa cred eu.
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,048
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Eu nu cred ca este debitmetrul!Aceleasi simptome le-am avut si eu, normal ca si eu m-am gandit ca este debitmetrul si am incercat nu cu unul, ci cu 2.Erau aceleasi simptome.Vezi ca pe aceasta tema Catalin_tl a avut un topic fff bun, in care practic iti dadea mai toate cauzele care poit genera aceasta disfunctionalitate.Eu cred ca este din regulatorul de presiune relanti, o sonda sau un senzor busit sau chiar fisele de la bujii.Citeste topicul lui Catalin_tl!
Skip ads

  • catalin_tl

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Am acelasi motor ca si tine. Intr-adevar este posibil sa fie debitmetrul. Insa...
Canistra de vapori este in aripa dreapta. La motor vei gasi un electroventil (ceva cubic negru cu doua furtunase in el si cu o mufa cu doua fire) care are rolul de a permite vaporilor bogati in benzina stocati in canistra de vapori sa reintre in camera de ardere. Este important sa fie in stare buna de functionare acel electroventil, altfel e posibil sa fie blocat deschis, iti baga aer fals in aspiratie si de aici o multime de probleme legate de porniri, de carburatie etc.
Problema ezitarilor la acceleratii bruste (pentru C20NE) a mai fost discutata pe forum. Ai grija sa nu iti traga aer fals pe aspiratie. Din experienta proprie pot sa-ti spun ca e bine sa-ti verifici bujiile - sa fie tipul indicat de producator si nu altele de aiurea, sa ai fisele de la bujii in perfecta stare si deasemenea fisa centrala, capacul distribuitorului, rotorul distribuitorului, bobina de inductie sa fie verificata - atentie ca bobinele astea nu se incalzesc ca alea de Dacie cand sunt defecte. Deasemenea daca ai posibilitatea sa-ti verifici alimentarea cu benzina, adica pompa sa-ti debiteze cat scrie la carte atat ca debit cat si ca presiune, supapa de reglaj a presiunii benzinei in rampa de injectoare sa fie in buna stare, injectoarele curatate si echilibrate. Pe scurt, astea ar putea fi cauze importante pentru ezitarile lui C20 NE si abia dupa ce iti verifici bine elementele despre care ti-am scris, e bine sa te apuci de debitmetru. Daca zici ca a mai fost desfacut nu ar fi o problema majora sa arunci si tu un ochi pe acolo, insa mare atentie. Iei un spray de curatat (sunt multe pe piata) si cu mare atentie cureti suprafata rezistiva a potentiometrului de la debitmetru, dupa care il inchizi la loc si il sigilezi cu silicon.
Legat de pornirile balbaite, cu ezitari si opriri ale motorului, curata bine de tot IAC-ul si verifica cu atentie senzorul de temperatura a lichidului de racire.
Cu bine si succes !
P.S. Multumesc Octav !
  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2006

  • Mesaj Privat
multumesc pt pareri.Daca e careva care are c20ne,si e binevoitor,l-as ruga mult sa probez si eu debitmetrul lui,sa fiu sigur ca nu dau banii degeaba pe el..si bem o bere impreuna! Very Happy Eu sunt din bucuresti
  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2006

  • Mesaj Privat
chiar nu e nici un opelist binevoitor pe-aici?.....
  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
TE AJUT EU! berea o dau tot eu(adika naveta) si poti ramine si la mine 1wkend numai sa vii in vrancea.
Skip ads

  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
dannny a scris:am o vectra c20ne si motorul imi face probleme.simptome:la pornire,da sa moara motoru timp d o sec,cateodata chiar se opreste,dc nu calc acceleratia un pic.Asta duraza o secunda,dupa care isi revine si merge rotund.Alta chestie e ca in mers,ezita cand o accelerez,adica calc acceleratia si dupa ceva timp incepe sa traga motorul.Poate sa fie debitmetrul de vina,am vazut ca a fost umblat in el...e lipit cu un fel de silicon.Stiti dc motorul asta are canistra de vapori si daca da,unde o gasesc montata?Multumiri anticipate!

canistra cu carbune activ se afla in partea dreapta a compartimentului motor.Aceasta preia vaporii de benzina din rezervorul de combustibil cind motorul nu functioneaza si il stocheaza.Cind motorul functioneaza,vaporii de combustibil sunt aspirati din canistra cu carbune activ si sunt introdusi in motor,unde sint arsi.
  • bstf2001

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1990 E18 NVR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
dannny a scris:am o vectra c20ne si motorul imi face probleme.simptome:la pornire,da sa moara motoru timp d o sec,cateodata chiar se opreste,dc nu calc acceleratia un pic.Asta duraza o secunda,dupa care isi revine si merge rotund.Alta chestie e ca in mers,ezita cand o accelerez,adica calc acceleratia si dupa ceva timp incepe sa traga motorul.Poate sa fie debitmetrul de vina,am vazut ca a fost umblat in el...e lipit cu un fel de silicon.Stiti dc motorul asta are canistra de vapori si daca da,unde o gasesc montata?Multumiri anticipate!



ce spuneti voi aici merge si la o ascona c 20ne ?
  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Multam mult,VYO!N-am fost niciodata in vrancea si as veni cu cea mai mare placere...cu berea in portbagaj Smile Se pare ca prin Bucureti,fratii nostrii d p forum cu c20ne nu-s chiar asa de binevoitori Sad Oricum,va multmesc pt idei si sfaturi..P.S:ink nu i-am dat de cap,tot puturoasa e,singurul lucru care nu l-am facut e probatul debitmetrului!
  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2006

  • Mesaj Privat
aaa...si probatul regulatorului de presiune din rampa de injectie
Skip ads

  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
"ce spuneti voi aici merge si la o ascona c 20ne ?"







in mod normal ar trebiu sa fie la fel si la ascona ,numai canistra de vapori sar putea sa nu fie pozitionata ca la vectra tot in dreapta
  • dannny

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2006

  • Mesaj Privat
problemele mele cu c20ne-ul se pot datora si de la senzorul clapetei de acceleratie(throttle position sensor)?Am inteles ca el ar trebui sa scoata niste sunete cand e deplasata acceleratia d la minim la maxim,niste click-uri,mai exact.Sensorul meu e foarte tacut,nu scoate nici un zgomot,nici la minim,nici la maxim.Am citit pe aici pe forum ca ala se rgleaza,am vazut si poze cu el.Ciudatenia e ca la mine nu se regleaza deloc..e fixat in 2 suruburi si asa moare,adica nu are despicatura aia ce ii permite reglajul.Am incercat sa desfac alea doua suruburi si nu merg desfacute,ca sunt pline de rugina.. Sad Cum se verifica senzorul ala?Ar trebui sa mi se aprinda check engine-ul daca e defect?La mine nu se aprinde...
  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
dannny a scris:problemele mele cu c20ne-ul se pot datora si de la senzorul clapetei de acceleratie(throttle position sensor)?Am inteles ca el ar trebui sa scoata niste sunete cand e deplasata acceleratia d la minim la maxim,niste click-uri,mai exact.Sensorul meu e foarte tacut,nu scoate nici un zgomot,nici la minim,nici la maxim.Am citit pe aici pe forum ca ala se rgleaza,am vazut si poze cu el.Ciudatenia e ca la mine nu se regleaza deloc..e fixat in 2 suruburi si asa moare,adica nu are despicatura aia ce ii permite reglajul.Am incercat sa desfac alea doua suruburi si nu merg desfacute,ca sunt pline de rugina.. Sad Cum se verifica senzorul ala?Ar trebui sa mi se aprinda check engine-ul daca e defect?La mine nu se aprinde...

VERIFICARE
Decupleaza stekerul din comutatorul clapetei de acceleratie conecteaza ohmetrul(aparatul de masura multifunctional)la comutatorul clapetei de acceleratie intre clama2si masa.valoarea normala:cca.0 ohmi,deschide clapetade acceleratie.rezistenta comutatorului trebue sa varieze intre0 ohmi si...ohmi,conecteaza ohmetru la comutatorul clapetei intre clema3si masadeschide mult clapeta,rezintenta trebue sa fie de 0 ohmi.
REGLARE
Slabeste suruburile de fixare,nu le demonta,roteste usor comutatorul,in sens contrar acelor de ceasornic,pina cind opune rezistenta.fixati in aceasta pozitie comutatorul.cind se deschide clapeta comutatorul trebue s emita un zgomot si rezistenta electrica trebue sa urce de la 0 ohmi la...ohmi,iar cind se elibereaza clapeta valoarea rezistentei trebue s skada la 0si sa se auda acelasi zgomot al comutatorului.
  • bstf2001

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1990 E18 NVR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
dannny a scris:aaa...si probatul regulatorului de presiune din rampa de injectie

Care se probeaza cum?
Merci.
  • k3ros3n

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
catalin_tl a scris:Salut.
La motor vei gasi un electroventil (ceva cubic negru cu doua furtunase in el si cu o mufa cu doua fire) care are rolul de a permite vaporilor bogati in benzina stocati in canistra de vapori sa reintre in camera de ardere. Este important sa fie in stare buna de functionare acel electroventil, altfel e posibil sa fie blocat deschis, iti baga aer fals in aspiratie si de aici o multime de probleme legate de porniri, de carburatie etc.
Problema ezitarilor la acceleratii bruste (pentru C20NE) a mai fost discutata pe forum. Ai grija sa nu iti traga aer fals pe aspiratie.


Calibra C20XE. O problema legata de opriri in mers, pierderea acceleratiei, aer pe aspiratie (cand se opreste masina pe supapa din rampa de injectie iese aer pana sa iasa benzina), poate fi de la acel electroventil? Sau e strict legata de injectoare?
Inainte pateam cand se incalzea motorul (aproape de 90 grade), acum si la relanti face asa, dupa 5 min de la pornire.
Dupa ce scot aerul prin acea supapa iar merge rotund... si tot asa.
As duce-o in service dar nu mai am cum s-o misc, ca imi tot face figuri in stilul asta.
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Va rog frumos sa ma ajutati cu un manual de service C20NE; de curand am luat un opel gsi si are probleme;
A fost prin toate service-urile si nu stie nimeni ce sa-i faca; Dupa parerea mea oamenii sunt necalificati; Am nevoie de un manual sa masor valorile senzorilor si sa descoper amplasarea lor exacta; Am citit pe forum si dupa ce etansez toate traseele vreau sa-l pornesc si sa verific cu agrafa codul de erori; Mentionez ca am 2 calculatoare, debitmetru nou, sonda de "relanti"cred de pe admisie.
a fost bagata pe tester si dadea eroare la debitmetru, dupa ce i-am pus mufa are diagnostic "lipsa semnal" sau "semnal slab la pornire"; Debitmetrul se simte doar cu unul dintre cele doua calculatoare, este cu 4 pini;
scoate fum negru, fum alb, se opreste inegresc bujiile, cand se incalzeste nu mai trage,imi pare ca peste 3000 rpm incepe sa functioneze rotund; pe calculator arata consum 40 parca;
are garnitura schimbata acum, cica chiuloasa a-r fi buna la supape, este probata cu benzina
ramane sa verific eu senzorii, sa etansez furtun de la debitmetru ptr ca este spart, sa verific supapa de presiune, etc.
Va rog frumos sa ma ajutati cu niste date tehnice legate de valorile senzorilor si modalitati de verificare; poze ceva;
Multumesc frumos
  • relu86

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2008

  • Mesaj Privat
buna, o problema asemanatoare am si eu, cand pornesc da sa moara apoi se tureaza singura de cele mai multe ori, nu mai trebuie sa ii fac eu o pedala, iar cand accelerez brusc parca se ineaca un timp, apoi da sa mearga si urca pana 5500 iar de acolo urca f greu si parca incepe iar sa se inece. ma gandeac k e ceva de al presiunea de benzina, am pus o pompa buna, si probabil e de vine ceva regulator de presiune. daca ar putea de aici cineva sa imi dea cateva sfaturi despre ce presiune ar trebui sa fie si cum as putea sa reglez sau sa reconditionez regulatorul daca ala e baiu sau sa il schimb, cat si ceva informatii despre canistra de vapori, sa nu fie de acolo problema mea
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
IAC!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR