Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
E normal, asa cum a zis si jE.
Cand pornesti motorul cald, ralanti-ul sta la 750, dupa cateva secunde urca la 1000 rpm. Smile
Va reveni la normal cand temperatura de afara va urca si dupa un drum mai lung.
Skip ads

  • outkastm

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2008 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Mikki a scris:E normal, asa cum a zis si jE.
Cand pornesti motorul cald, ralanti-ul sta la 750, dupa cateva secunde urca la 1000 rpm. Smile
Va reveni la normal cand temperatura de afara va urca si dupa un drum mai lung.


Aceleasi simptome (turatie 1000 rpm) si dupa un drum lung de 300km. Uneori am observat ca daca opream si reporneam motorul turatia statea la 750 dar dupa un timp revenea la 1000. Distributia si termostatul au 3000 km. Piese originale GM.
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Astazi o data cu lasarea gerului (-3.5 grade) relantiul meu si-a revenit la 750 rpm Mr. Green . Mi se pare ciudat sa-l vad stand acolo dupa ce 2 saptamani statea la 1000 rpm. E vorba de motor Z16SE.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Si pe mine m-a zapacit relantiul la z16se-ul meu.
Iarna trecuta mi-a facut la fel. ECU tine relantiul la ~950-1000 rpm cu motorul cald din motive care eu nu le inteleg. Chiar daca, dupa cum am remarcat cu totii, acest lucru se intampla numai cand temperatura de afara scade sub -5grC.

La alte masini pe benzina (reno, bmw) nu se intampla minuni de astea. Poa' sa fie -25grC, daca motorul e cald relantiu sta pe la 750rpm.

Ce ma enerveaza cel mai mult este ca, chiar daca temperatura de afara a crescut spre 0grC sau cu +, relantiul la z16se-ul meu tot la 1000rpm sta, cu motorul cald. Si am si clapeta de acceleratie curata luna. Dupa cum se spunea mai sus, se rezolva cu un drum mai lung sau cu reset cu decluparea bateriei.
Ca si caz particular, nici update-ul de soft motor la ultima versiune (10) care mi l-am facut nu rezolva problema asta. Off topic: in schimb Very Happy, cu update-ul am scapat de toate problemele cu EGR-ul.
Skip ads

  • nicudelasibiu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Fratilor ajutati-ma si pe mine ca eu le am pe toate.Ralanti-ul mare la pornire,bec abs aprins dupa 3sec. de la pornire, bordul o ia razna (cad acele se stinge iluminatul)semnalizarea nu mai functioneaza (sta aprinsa tot timpul cand cuplez maneta)dezaburitorul lunetei functioneaza 3-4 sec. si se decupleaza,si cateodata farurile scad si cresc in intensitate in functie de turatie,si era sa uit motorul nu se incalzeste(am mers 400 de km si temp. nu a ajuns la 80 de grade).Si toate astea doar de cand a venit frigul...VECTRA B motor X16SZR.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
nicudelasibiu a scris:Fratilor ajutati-ma si pe mine ca eu le am pe toate.Ralanti-ul mare la pornire,bec abs aprins dupa 3sec. de la pornire, bordul o ia razna (cad acele se stinge iluminatul)semnalizarea nu mai functioneaza (sta aprinsa tot timpul cand cuplez maneta)dezaburitorul lunetei functioneaza 3-4 sec. si se decupleaza,si cateodata farurile scad si cresc in intensitate in functie de turatie,si era sa uit motorul nu se incalzeste(am mers 400 de km si temp. nu a ajuns la 80 de grade).Si toate astea doar de cand a venit frigul...VECTRA B motor X16SZR.


Cred ca ar fi bine sa deschizi un topic nou cu problema ta, sa-i dai un titlu cat mai complet, sa descrii apoi cat mai detaliat toate simptomele, daca ai mai facut reparatii asupra masinii, in general mai multe indicii.
Eu unu banuiesc ca ai apa pe undeva la circuitul electric, dar nu bag mana in foc. Pentru temperatura la motor, cel mai sigur termostatul e blocat pe deschis.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai la el e simplu. Bateria aproape terminata, bec semnalizare ars, si termostatul defect, ramas pe deschis. Asta e tot.
Dar pot si eu sa iti recomand sa folosesti cu incredere functia "cautare" sa citesti despre aceste probleme si sa postezi acolo unde s-a mai discutat.
  • overtaxer

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2005

  • Mesaj Privat
eu zic ca e ceva normal, la mine face la fel, daca circul pe distante scurte si e f frig ( la noi au fost si -18 grade) chiar si cu motorul cald sta la 1000 rpm, daca e mai caldut afara si merg peste 50 km sta frumos la 750 rpm. Initial si eu m-am ingrijorat dar din ceea ce ati expus si voi imi dau seama ca asa "gandeste ECU" toata problema si putem sta linistiti. Toate cele bune!
Skip ads

  • nycooo

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2009

  • Mesaj Privat
am si eu o mare problema...am astra 1.7 dti din2000 si cand e rece motorul se tureaza singura la 1400 si ramane asa...apas acceleratia nimic...dupa ce se incalzeste (cam dupa 10-20 min)isi revine ca si cand nu sa intaplat nimic...masina MERGE F BINE...care ar fi cauza...unii spun ca e de la turbina ,dar nu iese fum,alti de la senzorul de temp.,..voi ce spuneti care ar problema daca vi s-a intamplat si voua la fel....
  • serum

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Sa vedeti voi la -30 de grade cum sta motorul turat la ~1300 de ture. Dar partea buna e ca a pornit de la prima cheie. Minunea s-a intamplat la Intorsura Buzaului dimineata si mi-am baut cafeaua langa masina la aceea temperatura. Cei drept motorul a facut putin urat in sensul ca a tremurat ceva mai tare. Acum o luna da cam statea pe la 900-1000 de ture, dar era o chestiune de timp dupa 5 minute de mers cu masina isi revenea pe la 800
  • nicudelasibiu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
revin cu solutia:motor rece dupa 400km-termostat blocat pe deschis,
toate celelalte :alternator cu releu de stabilizare ars+diode arse (adica alternator distrus).intr-un final masina m-a lasat in drum si am avut nevoie de o baterie noua ca sa pot ajunge acasa.acum am reparat alternatorul,am schimbat termostatul si e totul in ordine.
  • Merlin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Idle speed-ul este stabilit functie de temperatura exterioara ca un compromis intre driveability si consum.
Pentru a indeplini cerintele de driveability si a impiedica motorul sa tremure, fluctueze si chiar sa se opreasca din cauza temperaturii exterioare imediat dupa pornire, se alege o solutie de compromis si anume sa mareasca viteza motorului la relanti! Ce este drept creste consumul in acele momente in care el sta la 1000, 1100 rpm! Dar tocmai asta este compromisul. Si de aici va puteti explica de ce producatorul indica plecarea imediata de pe loc mai ales cand este frig afara.
Lasati-va masinile in pace ca nu au nimic, producatorul le seteaza asa, nu mai dati banii pe testere!
Skip ads

  • sorinescu2

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am avut si eu aceeasi problema, motorul statea turat la 1000rpm in relanti (motor z16se), in rest totul funtiona ca inainte. Datorita sfaturilor de pe acest forum am presupus ca este o problema a senzorului de temperatura a lichidului de racire. Inainte sa desfac senzorul am deconectat mufa, am curatat un pic contactele si am cuplat mufa inapoi, imediat dupa am pornit masina si turatia de atunci a fost la 700rpm in relanti.
Prin urmare daca turatia ramane constant la 1000rpm la relanti (la motorul asta) indiferent de temperatura de afara, merita sa incercati sa curatati contactele de la senzor. S-ar putea sa fie o problema de contacte imperfecte.
Inca odata multumesc celor care posteaza pe forum, de la care am invatat foarte multe.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Suntem la sfarsitul lui Februarie. La mine relantiul a revenit la normal cam de 1 saptamana dupa ce temperaturile de afara au devenit pozitive.
Adica am prins zile cu +11grC in care relantiul meu statea la 1000rpm. L-am lasat asa. A revenit la 775rpm dupa un drum in afara orasului.
  • Cristy_13

  • Mesaje scrise: 763
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
De fapt turometrul sta la 1000 rpm atunci cand temperatura exterioara este mai mica de +5 grade, peste +5 grade acul revine la 700 - 750 rpm, cel putin asa s-a intamplat la mine.
  • MarianEKI

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Deathman a scris:@raduhades: Ai Z16SE ? Si eu am tot Z16SE. Si ghiceste : de cand o dat frigu asta napraznic si mie imi sta relantiul la 1000 rpm. Si eu m-am ingrijorat si am tot sapat si am gasit si altii care au avut "problema" asta. Unii dintre ei au mers si la tester si le-a iesit ca ENGINE IDLE SPEED este 1000 rpm. A, si in legatura cu consumul, eu unul nu am observat sa creasca.
Sal!problema asta am avot-o si eu si momentan i-am mai pus un termostat p furtunul de la radiator,cel prin care iese apa din motor.se pare ca termostatul pe care il avea deja,era blocat pe deschis.nu am retinut daca ai specificat;cand se incalzeste motorul scade turatia?
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
- daca nu ti se ridica temp la apa si crezi ca e termostatul, fa testul la relanti: tine motorul la relanti pana ajunge la 90grC. Daca nu ajunge la 90, e senzorul de temp defect
- cu motorul rece, o data ce creste temp, scade turatia spre 750rpm.
  • stefihouse

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Exact simptomele ce le descrieti voi, le patesc si eu acum turatia sta la aproape 1000 la cald, iar daca opresc motorul si-l repornesc se fixeaza la 750, dupa ceva timp de mers iar creste la 1000. Interesant, chiar daca afara sunt temp pozitive(saptamana trecuta am avut -14 la Baia Mare).O sa incerc figura cu deconectatul bateriei.Exista posibilitatea ca acesta problema da fie influentata de EGR?

Wink SARBATORI FERICITE LA TOTI CEI DE AICI ! Wink
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
La mine se intampla si inainte si dupa anulare EGR, deci....as zice ca nu e influentatde EGR
  • radu_stefan009

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2010

  • Mesaj Privat
nu e de la socul automat?sau senzor de temperatura?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR