- lcsongor
- **
- 158 mesaje
- din 26 Nov 2007
- Agila 2001 X12E
- Cluj
lcsongor
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 X12E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare.
Explicatie vine de la baterie.
Daca bateria este slaba si temperatura mai joasa, ECU ridica turatia de la relanti ca sa reuseasca sa incarce bateria. Asa patesc si eu cu Opelul Agila, la care am vazut relanti de la 750 rpm pana in 1000 rpm iarna asta. Puteam sa fac pariuri unde va stabiliza relantiul ECU, ca tot timpul era alta. Cum s-a incalzit un pic, a scazut iarasi la valoarea initiala. La temperaturi joase, bateria poate sa fie incarcata cu tensiune mai mare, pentru tensiune mai mare trebuie RPM mai multi sa invarta alternatorul.
Opelul este o masina inteligenta care se auto-intretine (bateria cel putin).
Astfel am eu baterie de 10 ani (deodata cu masina) in conditie foarte buna.
Explicatie vine de la baterie.
Daca bateria este slaba si temperatura mai joasa, ECU ridica turatia de la relanti ca sa reuseasca sa incarce bateria. Asa patesc si eu cu Opelul Agila, la care am vazut relanti de la 750 rpm pana in 1000 rpm iarna asta. Puteam sa fac pariuri unde va stabiliza relantiul ECU, ca tot timpul era alta. Cum s-a incalzit un pic, a scazut iarasi la valoarea initiala. La temperaturi joase, bateria poate sa fie incarcata cu tensiune mai mare, pentru tensiune mai mare trebuie RPM mai multi sa invarta alternatorul.
Opelul este o masina inteligenta care se auto-intretine (bateria cel putin).
Astfel am eu baterie de 10 ani (deodata cu masina) in conditie foarte buna.
raduf1
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2010
- Mesaj Privat
lcsongor a scris:Salutare.
Explicatie vine de la baterie.
Daca bateria este slaba si temperatura mai joasa, ECU ridica turatia de la relanti ca sa reuseasca sa incarce bateria. Asa patesc si eu cu Opelul Agila, la care am vazut relanti de la 750 rpm pana in 1000 rpm iarna asta. Puteam sa fac pariuri unde va stabiliza relantiul ECU, ca tot timpul era alta. Cum s-a incalzit un pic, a scazut iarasi la valoarea initiala. La temperaturi joase, bateria poate sa fie incarcata cu tensiune mai mare, pentru tensiune mai mare trebuie RPM mai multi sa invarta alternatorul.
Opelul este o masina inteligenta care se auto-intretine (bateria cel putin).
Astfel am eu baterie de 10 ani (deodata cu masina) in conditie foarte buna.
Explicatie vine de la baterie.
Daca bateria este slaba si temperatura mai joasa, ECU ridica turatia de la relanti ca sa reuseasca sa incarce bateria. Asa patesc si eu cu Opelul Agila, la care am vazut relanti de la 750 rpm pana in 1000 rpm iarna asta. Puteam sa fac pariuri unde va stabiliza relantiul ECU, ca tot timpul era alta. Cum s-a incalzit un pic, a scazut iarasi la valoarea initiala. La temperaturi joase, bateria poate sa fie incarcata cu tensiune mai mare, pentru tensiune mai mare trebuie RPM mai multi sa invarta alternatorul.
Opelul este o masina inteligenta care se auto-intretine (bateria cel putin).
Astfel am eu baterie de 10 ani (deodata cu masina) in conditie foarte buna.
Salut ,
Am avut aceasta problema la temperaturi scazute cateva zile ,dar nu are cum sa fie de la bate rie deoarece este schimbata in septembrie si este si de amperaj mare .75ah/750A ,deci nu cred ca se pune problema de baterie slaba .
- madalin_marin
- *
- 4 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Astra 2001 z16se
- Dolj
madalin_marin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Lasa senzorul, grija la temperatura exterioara. Daca scade sub o anumita valoare (-4, or something) Z16SE va sta cu ralanti-ul la ~1000RPM. E comportament absolut normal. Cand creste temperatura exterioara, trece si ralanti-ul la valori normale.
baga un ochi si aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=38323
baga un ochi si aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=38323
- gherasimmarian
- **
- 222 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- madalin_marin
- *
- 4 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Astra 2001 z16se
- Dolj
madalin_marin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
gherasimmarian a scris:si eu am aceias problema acelas motor z16se
rezolvarea e sa scot mufa de la senzorul de pe conducta de aer dupa filtru si sa o pun la loc
ca un reset oarecum cred ca acel senzor sa defectat
nu prea ar avea dece sa fie de la benzina doar daca ar fi cu apa in doua poate....
bafta
rezolvarea e sa scot mufa de la senzorul de pe conducta de aer dupa filtru si sa o pun la loc
ca un reset oarecum cred ca acel senzor sa defectat
nu prea ar avea dece sa fie de la benzina doar daca ar fi cu apa in doua poate....
bafta
sal si eu am aceiasi problema cu relanti in 1000 can afara este frig adica -4-5 grade in jos .
ce pot sa fac ?
ajutor
va multumesc
astep un raspuns pe adreasa de maill truscamadalin@yahoo.com
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- stocariu
- ***
- 733 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
raduf1 a scris:
Salut ,
Am avut aceasta problema la temperaturi scazute cateva zile ,dar nu are cum sa fie de la bate rie deoarece este schimbata in septembrie si este si de amperaj mare .75ah/750A ,deci nu cred ca se pune problema de baterie slaba .
ECT,( engine coolant temperature) sau alfel spus senzor temperatura lichid racire,aceasta este componenta(senzorul)raspunzator pentru diferenta turatiei de relanti intre mediul cald si rece(in cazul de fata deosebit de rece)prin constructia clasica a oricarui motor se stie ca acesta are nevoie de o cantitate mai mare de combustibil la pornire ,motorul fiind rece. pe masura ce acesta se incalzeste ,nevoia de combustibil necesara mentinerii,relantiului(mers in gol) scade,daca s-ar pastra aceeiasi cantitate debitata la pornire motorul s-ar ineca,pentru a se evita acest fenomen intevine partea electronica de comanda a injectiei si anume ECU in strinsa colaborare cu senzorii de pe motor iar acest ECT este foarte important deoarece el informeaza ECU de temperatura lichidului de racire din motor si deci inplicit temperatura motorului.deci concluzia este ca cu cit motorul se va incalzi mai greu cu atit mai greu va scadea si relantiul.
lcsongor a scris:Salutare.
Explicatie vine de la baterie.
Daca bateria este slaba si temperatura mai joasa, ECU ridica turatia de la relanti ca sa reuseasca sa incarce bateria. Asa patesc si eu cu Opelul Agila, la care am vazut relanti de la 750 rpm pana in 1000 rpm iarna asta. Puteam sa fac pariuri unde va stabiliza relantiul ECU, ca tot timpul era alta. Cum s-a incalzit un pic, a scazut iarasi la valoarea initiala. La temperaturi joase, bateria poate sa fie incarcata cu tensiune mai mare, pentru tensiune mai mare trebuie RPM mai multi sa invarta alternatorul.
Opelul este o masina inteligenta care se auto-intretine (bateria cel putin).
Astfel am eu baterie de 10 ani (deodata cu masina) in conditie foarte buna.
Explicatie vine de la baterie.
Daca bateria este slaba si temperatura mai joasa, ECU ridica turatia de la relanti ca sa reuseasca sa incarce bateria. Asa patesc si eu cu Opelul Agila, la care am vazut relanti de la 750 rpm pana in 1000 rpm iarna asta. Puteam sa fac pariuri unde va stabiliza relantiul ECU, ca tot timpul era alta. Cum s-a incalzit un pic, a scazut iarasi la valoarea initiala. La temperaturi joase, bateria poate sa fie incarcata cu tensiune mai mare, pentru tensiune mai mare trebuie RPM mai multi sa invarta alternatorul.
Opelul este o masina inteligenta care se auto-intretine (bateria cel putin).
Astfel am eu baterie de 10 ani (deodata cu masina) in conditie foarte buna.
Salut ,
Am avut aceasta problema la temperaturi scazute cateva zile ,dar nu are cum sa fie de la bate rie deoarece este schimbata in septembrie si este si de amperaj mare .75ah/750A ,deci nu cred ca se pune problema de baterie slaba .
- madalin_marin
- *
- 4 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Astra 2001 z16se
- Dolj
madalin_marin
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- gherasimmarian
- **
- 222 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
am schimbat distributie pompa de apa, rola, curea si binenteles termostat si am relati normal 750
sta la 1000 si peste 1000 doar primile 3 minute dupa ce o pornesc
totu sta in termostat daca inchide bine sau nu si la ce temp deschide si pentru a pastra motorul cat mai cald l-am ajutat cu un carton.....
Z16SE
sta la 1000 si peste 1000 doar primile 3 minute dupa ce o pornesc
totu sta in termostat daca inchide bine sau nu si la ce temp deschide si pentru a pastra motorul cat mai cald l-am ajutat cu un carton.....
Z16SE
- deleted-70402
- *
- 5 mesaje
- din 07 Jan 2012
deleted-70402
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2012
- Mesaj Privat
Buna
Si eu am vazut ca la masina mea astra z16se,in vremuri reci are relantul ,putin sub 1ooo rot/minut si chiar daca folosesc masina in drumuri mai lungi. Daca opresc motorul,si pornesc din nou relantul se opreste la parametrii normali,adica 750,doar dupa cam 10 secunde urca iarasi la aproape 1000, si nu am nici un bec aprins in bord care sa indice ceva probleme. Nu demult am schimbat termostatul,fiind blocata pe deshis.
Citind pe forum am scos contactulul de senzor temperatura lichid antigel,si dintr-o data turatia a revenit la 750.
intrebarea fiind daca cineva a mai avut aceasta problema ?,si eventual cum a rezolvat ?
ms pt raspuns.
Si eu am vazut ca la masina mea astra z16se,in vremuri reci are relantul ,putin sub 1ooo rot/minut si chiar daca folosesc masina in drumuri mai lungi. Daca opresc motorul,si pornesc din nou relantul se opreste la parametrii normali,adica 750,doar dupa cam 10 secunde urca iarasi la aproape 1000, si nu am nici un bec aprins in bord care sa indice ceva probleme. Nu demult am schimbat termostatul,fiind blocata pe deshis.
Citind pe forum am scos contactulul de senzor temperatura lichid antigel,si dintr-o data turatia a revenit la 750.
intrebarea fiind daca cineva a mai avut aceasta problema ?,si eventual cum a rezolvat ?
ms pt raspuns.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Brook
- ***
- 759 mesaje
- din 24 Feb 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
Brook
- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2010
- Mesaj Privat
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:De ce umblati voi cu scos mufe si bagat ECU in ceata ? Este normal ralanti mai mare la temperaturi negative, hai serios dar luat logic toate sunt stricate ?
Salve,
Ai cumva idee care e logica din spatele acestui comportament? De ce ar creste turatia motorului daca aerul din admisie are -15 in loc de 0 grade.
Nu te contrazic si ca fost posesor de Opel pot sa confirm ca asa se comporta normal, nu e un defect. Vreau doar sa inteleg cum au gandit cei de la GM, eventual sa imi dau seama cum compenseaza VW sau BMW.
Mersi,
mandella
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
La mine dupa rescrierea softului a scazut la 750 (bineinteles ca statea la 1000 rpm, nu conta:cald-rece).
Am masina de 4 ani si nu am patit niciodata pana iarna asta sa se stabilizeze ralantiul la 1000 rpm la cald.
Parerea mea (nu neaparat avizata) este ca odata ce motorul e cald, trebuie sa coboare la 750.
Am masina de 4 ani si nu am patit niciodata pana iarna asta sa se stabilizeze ralantiul la 1000 rpm la cald.
Parerea mea (nu neaparat avizata) este ca odata ce motorul e cald, trebuie sa coboare la 750.
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
E posibil sa va induca in eroare , mai ales daca masina a stationat o perioada si debimetru s-a incalzit de la motor. E vorba de temperatura citita de debimetru care e posibil sa difere de temperatura exterioara in cazul in care asa cum spuneam mai sus , acesta a apucat sa se incalzeasca de la motor.
- deleted-70402
- *
- 5 mesaje
- din 07 Jan 2012
deleted-70402
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2012
- Mesaj Privat
Nu stiu din ce cauza ar fii asa,doar odata vremea ce sa incalzit,turatia a fost la valoarea normala de 750 .
dupa cum stiu si eu ,odata ajunsa la temperatura optima de functionare, nu ar trebuii sa urce la 1000 de rotatii,nu este logic.
Am avut masina cu motor renault ,care dupa putin timp era deja la 750 ,si nu tinand cont de vreme de - 20 de grade.
Ceva tot trebuie sa cauzeze aceasta malformatie.
dupa cum stiu si eu ,odata ajunsa la temperatura optima de functionare, nu ar trebuii sa urce la 1000 de rotatii,nu este logic.
Am avut masina cu motor renault ,care dupa putin timp era deja la 750 ,si nu tinand cont de vreme de - 20 de grade.
Ceva tot trebuie sa cauzeze aceasta malformatie.
- vali_c
- **
- 114 mesaje
- din 29 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Iasi
vali_c
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat