Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare.
Explicatie vine de la baterie.
Daca bateria este slaba si temperatura mai joasa, ECU ridica turatia de la relanti ca sa reuseasca sa incarce bateria. Asa patesc si eu cu Opelul Agila, la care am vazut relanti de la 750 rpm pana in 1000 rpm iarna asta. Puteam sa fac pariuri unde va stabiliza relantiul ECU, ca tot timpul era alta. Cum s-a incalzit un pic, a scazut iarasi la valoarea initiala. La temperaturi joase, bateria poate sa fie incarcata cu tensiune mai mare, pentru tensiune mai mare trebuie RPM mai multi sa invarta alternatorul.
Opelul este o masina inteligenta care se auto-intretine (bateria cel putin).
Astfel am eu baterie de 10 ani (deodata cu masina) in conditie foarte buna.
Skip ads

  • raduf1

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2010

  • Mesaj Privat
lcsongor a scris:Salutare.
Explicatie vine de la baterie.
Daca bateria este slaba si temperatura mai joasa, ECU ridica turatia de la relanti ca sa reuseasca sa incarce bateria. Asa patesc si eu cu Opelul Agila, la care am vazut relanti de la 750 rpm pana in 1000 rpm iarna asta. Puteam sa fac pariuri unde va stabiliza relantiul ECU, ca tot timpul era alta. Cum s-a incalzit un pic, a scazut iarasi la valoarea initiala. La temperaturi joase, bateria poate sa fie incarcata cu tensiune mai mare, pentru tensiune mai mare trebuie RPM mai multi sa invarta alternatorul.
Opelul este o masina inteligenta care se auto-intretine (bateria cel putin).
Astfel am eu baterie de 10 ani (deodata cu masina) in conditie foarte buna.


Salut ,

Am avut aceasta problema la temperaturi scazute cateva zile ,dar nu are cum sa fie de la bate rie deoarece este schimbata in septembrie si este si de amperaj mare .75ah/750A ,deci nu cred ca se pune problema de baterie slaba .
  • madalin_marin

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Lang Andras a scris:Am patit-o exact la fel. Turatia era inter 950-1000. Cauza: un sensor. La reprezentanta din Cluj mi-au explicat ca din cauza frigului s-a blocat acel sensor. Dupa ce au resetat calculatorul, turatia a revenit la normal.

care senzor ? spune-mi simie care este senzorul acela
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lasa senzorul, grija la temperatura exterioara. Daca scade sub o anumita valoare (-4, or something) Z16SE va sta cu ralanti-ul la ~1000RPM. E comportament absolut normal. Cand creste temperatura exterioara, trece si ralanti-ul la valori normale.

baga un ochi si aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=38323
Skip ads

  • gherasimmarian

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2009

  • Mesaj Privat
si eu am aceias problema acelas motor z16se
rezolvarea e sa scot mufa de la senzorul de pe conducta de aer dupa filtru si sa o pun la loc
ca un reset oarecum cred ca acel senzor sa defectat
nu prea ar avea dece sa fie de la benzina doar daca ar fi cu apa in doua poate....
bafta
  • madalin_marin

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
gherasimmarian a scris:si eu am aceias problema acelas motor z16se
rezolvarea e sa scot mufa de la senzorul de pe conducta de aer dupa filtru si sa o pun la loc
ca un reset oarecum cred ca acel senzor sa defectat
nu prea ar avea dece sa fie de la benzina doar daca ar fi cu apa in doua poate....
bafta



sal si eu am aceiasi problema cu relanti in 1000 can afara este frig adica -4-5 grade in jos .
ce pot sa fac ?
ajutor
va multumesc
astep un raspuns pe adreasa de maill truscamadalin@yahoo.com
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sa citesti Evil or Very Mad
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Cand va referiti la senzorul de temperatura va referiti la cel de pe termostat sau la cele 2 sonde de pe radiator care dau turatia ventilatorului?
Skip ads

  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
raduf1 a scris:
lcsongor a scris:Salutare.
Explicatie vine de la baterie.
Daca bateria este slaba si temperatura mai joasa, ECU ridica turatia de la relanti ca sa reuseasca sa incarce bateria. Asa patesc si eu cu Opelul Agila, la care am vazut relanti de la 750 rpm pana in 1000 rpm iarna asta. Puteam sa fac pariuri unde va stabiliza relantiul ECU, ca tot timpul era alta. Cum s-a incalzit un pic, a scazut iarasi la valoarea initiala. La temperaturi joase, bateria poate sa fie incarcata cu tensiune mai mare, pentru tensiune mai mare trebuie RPM mai multi sa invarta alternatorul.
Opelul este o masina inteligenta care se auto-intretine (bateria cel putin).
Astfel am eu baterie de 10 ani (deodata cu masina) in conditie foarte buna.


Salut ,

Am avut aceasta problema la temperaturi scazute cateva zile ,dar nu are cum sa fie de la bate rie deoarece este schimbata in septembrie si este si de amperaj mare .75ah/750A ,deci nu cred ca se pune problema de baterie slaba .
ECT,( engine coolant temperature) sau alfel spus senzor temperatura lichid racire,aceasta este componenta(senzorul)raspunzator pentru diferenta turatiei de relanti intre mediul cald si rece(in cazul de fata deosebit de rece)prin constructia clasica a oricarui motor se stie ca acesta are nevoie de o cantitate mai mare de combustibil la pornire ,motorul fiind rece. pe masura ce acesta se incalzeste ,nevoia de combustibil necesara mentinerii,relantiului(mers in gol) scade,daca s-ar pastra aceeiasi cantitate debitata la pornire motorul s-ar ineca,pentru a se evita acest fenomen intevine partea electronica de comanda a injectiei si anume ECU in strinsa colaborare cu senzorii de pe motor iar acest ECT este foarte important deoarece el informeaza ECU de temperatura lichidului de racire din motor si deci inplicit temperatura motorului.deci concluzia este ca cu cit motorul se va incalzi mai greu cu atit mai greu va scadea si relantiul.
  • madalin_marin

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Sa citesti Evil or Very Mad

da citesc spun-mi tu unde sa ma documentez si daca se poate rezolva problema
te rog dane ajuta-ma
  • gherasimmarian

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2009

  • Mesaj Privat
am schimbat distributie pompa de apa, rola, curea si binenteles termostat si am relati normal 750
sta la 1000 si peste 1000 doar primile 3 minute dupa ce o pornesc
totu sta in termostat daca inchide bine sau nu si la ce temp deschide si pentru a pastra motorul cat mai cald l-am ajutat cu un carton.....
Z16SE
  • deleted-70402

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Buna
Si eu am vazut ca la masina mea astra z16se,in vremuri reci are relantul ,putin sub 1ooo rot/minut si chiar daca folosesc masina in drumuri mai lungi. Daca opresc motorul,si pornesc din nou relantul se opreste la parametrii normali,adica 750,doar dupa cam 10 secunde urca iarasi la aproape 1000, si nu am nici un bec aprins in bord care sa indice ceva probleme. Nu demult am schimbat termostatul,fiind blocata pe deshis.
Citind pe forum am scos contactulul de senzor temperatura lichid antigel,si dintr-o data turatia a revenit la 750.
intrebarea fiind daca cineva a mai avut aceasta problema ?,si eventual cum a rezolvat ?
ms pt raspuns.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De ce umblati voi cu scos mufe si bagat ECU in ceata ? Este normal ralanti mai mare la temperaturi negative, hai serios dar luat logic toate sunt stricate ?
  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
ei eu am un z16xe , iar la temperaturi mici o crescut relantiul ~ de 1000 rpm. cum o venit caldura hop o revenit la turatia initiala. mai simplu , scoti o borna de la baterie si revine , dar daca este frig , tot o sa creasca.lasa-l asa.
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:De ce umblati voi cu scos mufe si bagat ECU in ceata ? Este normal ralanti mai mare la temperaturi negative, hai serios dar luat logic toate sunt stricate ?


Salve,
Ai cumva idee care e logica din spatele acestui comportament? De ce ar creste turatia motorului daca aerul din admisie are -15 in loc de 0 grade.
Nu te contrazic si ca fost posesor de Opel pot sa confirm ca asa se comporta normal, nu e un defect. Vreau doar sa inteleg cum au gandit cei de la GM, eventual sa imi dau seama cum compenseaza VW sau BMW.

Mersi,
  • mandella

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La mine dupa rescrierea softului a scazut la 750 (bineinteles ca statea la 1000 rpm, nu conta:cald-rece).
Am masina de 4 ani si nu am patit niciodata pana iarna asta sa se stabilizeze ralantiul la 1000 rpm la cald.
Parerea mea (nu neaparat avizata) este ca odata ce motorul e cald, trebuie sa coboare la 750.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
E posibil sa va induca in eroare , mai ales daca masina a stationat o perioada si debimetru s-a incalzit de la motor. E vorba de temperatura citita de debimetru care e posibil sa difere de temperatura exterioara in cazul in care asa cum spuneam mai sus , acesta a apucat sa se incalzeasca de la motor.
  • deleted-70402

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nu stiu din ce cauza ar fii asa,doar odata vremea ce sa incalzit,turatia a fost la valoarea normala de 750 .
dupa cum stiu si eu ,odata ajunsa la temperatura optima de functionare, nu ar trebuii sa urce la 1000 de rotatii,nu este logic.
Am avut masina cu motor renault ,care dupa putin timp era deja la 750 ,si nu tinand cont de vreme de - 20 de grade.
Ceva tot trebuie sa cauzeze aceasta malformatie.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Doua ierni la rind relantiul, la temperaturi sub 0 grade C, statea la 1000 rot/min, iarna asta imi sta la 750 si ma intreb daca sa intimplat ceva anormal Smile.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Depinde ce "vede" calculatorul,ca temperaturi.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR