Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • mascatu

  • Mesaje scrise: 207
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 1,7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Sal tuturor, si eu patesc la fel ca "danutbenghiu" , eu am un Astra G cu y1,7dt, la rece simt turbina cum lucreaza dar la cald.......nu se mai simte, trag de ea, da simptome de "duca" sau ..........ce treb sa verific la ea ? Rolling Eyes
Skip ads

  • jonnutz

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2008 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,o problema similara am si eu la astra 1,6.Inainte urca pana la 3500rpm,dupa care nu se mai tura.Am pus-o pe tester cica ar fi de la senzorul egr,l-am schimbat si face mai rau,acum se inneaca pe la 2000,2500 rpm.Cei de la service mi-au spus ca ar putea fi stricat senzorul nou,asa ca au facut comanda de altul,daca nu ar fi el,unica problema ramasa ar fi calculatorul masinii,care e...scump,voi ce parere aveti?
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Dupa ce rezolvasem acum 1 an problema cu puterea motorului, se pare ca a revenit. Atunci am rezolvat doar cu o curatare a EGR si a unor clapete de la valvele de admisie, era multa funingine depusa. Acum 1 luna a crapat EGR, partea electrica. Tocmai ce am montat un Pierburg (la fel a avut si din fabrica) si am si curatat iar clapetele de la admisie si canci. Martorul e aprins iar masina nu trage. Ce mai e acum ca simt ca innebunesc cu masina asta?

Cred ca o fac clocitoare ca nici sa o vand nu pot...nu ma intreaba nimeni de ea. Disper deja. Ajutor! Smile
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ce eroare ai!?
Skip ads

  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
NU stiu acum pt ca nu am ajunsa fac iar diagnoza. Se pare ca s-a stins martorul check engine si mi s-a aprins masina cu cheia de service pe displayul mic de sub vitezometru. Asta nu stiu ce mai e. Si tot nu trage. M-am programat maine la promotor pt test motor. Ai vreo sugestie?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ti-am dat PM.
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da si nr tau de tel sa ne intelegm mai bine. Multzam
  • ionutxxx

  • Mesaje scrise: 206
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2009

  • Mesaj Privat
pentru cei cu benzina 1.6 16v calculatorul se repara, cautati pe forum 1.7 dti edition sau ceva de genu, sau www.ecu.ro
Skip ads

  • radu04ro

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 yt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salut.

Si eu am acesta problema ... pina sa prinda masina putere , dureaza citeva secunde bune... am impresia ca se sufoca. In momentul cind eu apas accelereatia , masina scoate un fum negru si nu vrea sa o ia din loc. Sapmatama trecuta am fost sa schimb debitmetru de aer si nu se simte nimic. Azi merg sa vad iar ce poate fi... Daca aveti idei ... astept sfaturi. Eventual un service in Timisoara care sa fie "ok".
  • narcis_boss88

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1996 1,7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut am un opel astra 1,7TD din1997 si am probleme cu consumul de motorina.Imi consuma exagerat de mult adica undeva la 9,5-10% am intrebat pe mai multi mecanici si miau zis ca ar putea sa fie infundata evacuarea,altii miau zis ca ar fi probleme cu injectoarele mentionez ca scoate un fum negru iar in spatele tobei de esapament acolo unde scoate fumul pe asfalt negreste locul Poate sa imi dea cineva si mie un raspuns ce problema ar avea masina:-/Confused Va multumesc
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
narcis_boss88 a scris:Salut am un opel astra 1,7TD din1997 si am probleme cu consumul de motorina.Imi consuma exagerat de mult adica undeva la 9,5-10% am intrebat pe mai multi mecanici si miau zis ca ar putea sa fie infundata evacuarea,altii miau zis ca ar fi probleme cu injectoarele mentionez ca scoate un fum negru iar in spatele tobei de esapament acolo unde scoate fumul pe asfalt negreste locul Poate sa imi dea cineva si mie un raspuns ce problema ar avea masina:-/Confused Va multumesc


Incepi cu injectoarele. Probleme la debit la unul dintre ele. Se verifica relativ usor. Pe urma mai vezi, debimetru sau Egr.
  • narcis_boss88

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1996 1,7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Egr lam verificat si este k. Mai am injectoarele de verificat. Dar mentionez ca motorul merge foarte frumos adica rotund Multumesc
Skip ads

  • radu04ro

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 yt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salut.

In Timisoara , stie cineva cum pot sa rezolv problema? Sau eventual la ce ma pot astepta? Daca ati mai avut astfel de manifestari...

Multumesc
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Si eu am avut problema asta ca nu mai tragea deloc masina si a fost infundata evacuarea - filtrul de particule. Avand in vedere ca masina ta e din 1997, nu se pune deci problema. Fara a ma da specialist, fum negru+lipsa putere=evacuare infundata. Poate o fi vreun catalizator ceva de pe evacuare. Iar daca continui sa mergi asa, e posibil sa dai in altele mai urate. Eu am fost nevoit sa anulez filtrul de particule, altfel ma costa 1.500 de EUR...mai un pic si cumparam masina la pretul de piata actual...
  • radu04ro

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 yt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salut

Revin la problema mea.... am rezolvat-o ! Era un ventil de pe circuitul de vaccum. Merge acum masina .... ca noua!

Salut
  • huzumfanut

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Pune si tu o poza cu locul in care se afla ventilul pentru a fi mai elocvent si pentru altii.
  • andrei_dis

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
pentru alin Bogdan: am avut aceiasi problema cu un vectra c 150 cp ...si am rezolvato in felul urmator .:dute la orice magazin ex:baumax sh cumpara un sprei de contact WD-40 si desfa fiecare mufa d la injectoare si dale un jet de sprei dinasta sh ai s vezi ca da rezultate cel putin la mine a mers .sper sa te ajute .
  • alexteodorescu99

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ati mers defectuos! turati motoarele!, schimbati vitezele la 3000rm!
Cum se conduce un turbo-diesel
Posted in Parerea mea | 53 comments
Vad din ce in ce mai multi, pe fel si fel de forumuri, cum se plang ca le pica la mult iubitul dizelache … ba ambreiajul … ba volanta … ba turbina … ba injectoare … ba raman fara ulei … ba babaababa.

Eh … toata treaba asta se intampla pentru ca sunt prosti si nu stiu sa-si conduca masina, pentru ca sunt fomisti si merg mereu la consum … pentru ca nu stiu ce-i aia DPF si regimul lui de regenerare.

Dar nu-i nimic … e fiind GURU in toate … va voi explica, dragi dizelisti, cum sa va conduceti masinile sa nu mai ajungeti cu ele in service-uri si sa va dati banii economisiti din consum pe piese.

So … incepeme da?

1. Plecarea de pe loc si cum sa Nu futi ambreiajul.

Da tati … stiu ca dieselul are cuplu maaaare si ca pleaca usor de pe loc. Doar ridici ambreiajul si s-a pus in miscare nu?. Beeeeton … E misto tare. Eh uite asa futi ambreiajul. Fii barbat si calca si tu pedala aia din dreapta cand vrei sa pleci de pe loc daca nu vrei sa dai de la 800 de euro in sus pe kit-ul de ambreiaj.

2. Schimbatul treptelor de vizita si cum sa Nu futi turbina.

90% din posesorii de diesel cu care am mers schimba treapta pana in 2000 rpm … adica nici nu intra bine pe turbina ca hop ii da treapta a 6-a si merge la 1200 rpm cu 50 de km la ora.

Eh … aici futi turbina. In primul rand turbina aia este facuta sa optimizeze amestecul aer / combustibil … adica daca te folosesti de ea in loc sa schimbi viteza inainte de a intra in functiune, draga economule, un amestec mai eficient adica o ardere mai eficienta … adica consum mai mic. Adica calca si tu pedala aia pana in 3000 rpm si o sa vezi ca turbina tine mai mult si consumul scade. Nu zice nimeni sa o calci ca un cioban … NU … dar fara turbina … motorul nu functioneaza in parametri normali si nu dezvolta puterea aia scrisa in carte. Este ca si cum nu folosesti deloc potentialul masinii.

In plus … vei infudan DPF-ul …. daca ai.

Apoi … cand ajungi acasa, daca ai mers mai grabit si ai forjat putin motorul, este ok sa lasi masina pornita putin pe loc – pana intr-un minut – sa lasi turbina sa se raceasca. Cauta in manual sa vezi ca scrie treaba asta …

3. Intretinere si cum sa Nu futi motorul.

Este bine de stiut ca toate motoarele Turbo Diesel au consum de ulei … unele mai mic altele mai mare … So … din cand in cand casca ochii la nivelul uleiului si nu te baza numai pe senzori pentru ca aia au si ei momentele lor proaste.

4. DPF … si cum sa nu dai 1000 de euro pe unul nou.

Mai toate dieselurile dupa 2006 incolo au DPF … adica Diesel Filter Particle sau pe romaneste Filtru de Particule nene. Mai exact este un filtru care curata gazele care ies pe toba sa nu fumegi ca tractoru. Mai multe despre el cititi aici ca sa nu-mi bat gura degeaba …

Ca orice filtru … toate DPF-urile astea se ïnfunda” la un moment dat si ca orice senzor defect va face masina sa mearga prost si sa consume mult.

De ce se infunda? De la motorina proasta si de la mers in oras la turatii joase.(vezi mai sus)

Eh … in momentul in care ajunge la o anumita limita de incarcare DPF-ul intra in regenerare si nu TREBUIE SA OPRESTI MOTORUL. Daca opriti motorul in timpul regenerarii se anuleaza procedura si dupa vreo 3-4 anulari de genul asta va trebui schimbat DPF-ul.

So … ce este de facut… Daca vedeti ca DPF-ul intra in regenerare (unele au senzor altele nu) si motorul trage mai prost, se aude altfel sau aveti un consum instantaneu nebun … Nu opriti motorul si dati-i in gura pana isi revine, vreo 30 – 40 de minute de mers ca nebunu ca DPF-ul sa se curete. Cel mai bine ar fi pe autostrada … dar din moment ce nu avem merge si prin oras.

Daca mai sunt … le puteti adauga.
  • alexteodorescu99

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2012

  • Mesaj Privat
MOTORUL DIESEL

Vom aseza motorul diesel la locul lui firesc, in galeria marilor realizari ale tehnicii moderne si vom explica avantajele si dezavantajele sale, precum si felul in care trebuie tratat pe perioada vietii sale, pentru a oferi randament si satisfactii maxime utilizatorului.

Diferentele esentiale in exploatarea unui motor diesel fata de un propulsor similar, dar alimentat cu benzina, apar din constructia si principiile de functionare diferite. Dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii.

Dieselul, pentru a obtine performante similare cu propulsorul pe benzina, are nevoie de supraalimentare, ca atare constructia sa este ceva mai complicata, de unde si legendele care apar, ca atunci cand dieselul cade, costurile de reparatie sunt mari.

In general, un motor diesel modern common-rail are printre principalele componente o pompa de injectie de inalta presiune, injectoare, bujii incandescente, un intercooler si o turbina, precum si diversi senzori, ingenios "aranjati" in jurul blocului motor. Fara indoiala, majoritatea sunt piese de inalta tehnicitate, asadar sunt scumpe... Pompa de injectie apare si la motorul pe benzina, dupa cum unele propulsoare cu aprindere prin scanteie pot fi si supraalimentate cu turbo. Asemanarile se opresc insa aici...

Ce inseamna o exploatare rationala a motorului diesel? Foarte succint insemna o pornire si o folosire normala, o intretinere regulata si conforma cu manualul de service, precum si o oprire corecta. Respectarea unor reguli simple de utilizare a unui motor diesel, in functie de anotimpurile anului, duce la o viata lunga si lipsita de griji a acestuia si implicit a proprietarului masinii respective.

Pornirea
Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte.

Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare.

Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.

Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.

Exploatarea
Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna.

Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru).

Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica modul cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.

Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"...

Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor (la 1,7l CDTI Opel cu turatia maxima de 5200 rpm folosesc uzual schimbari ale treptelor la peste 4000 rpm si turatii de mers continuu de 3500-4000 in orice treapta - evit in treapta I).

Oprirea motorului
Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei.

Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa "rasufle" putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult...

Intretinere
Dincolo de faptul ca trebuie urmate indicatiile din cartea de service, cu privire la intervalul reviziilor, se recomanda un ulei bun si consumabile de calitate. Important pentru sanatatea motorului si in special a turbinei este filtrul de aer: daca turbina prinde numai putin praf e suficient pentru a se distruge rapid. Utilizati doar consumabilele recomandate de constructor, un ulei neconform sau un filtru de aer prost pot distruge turbina si uzeaza motorul, un filtru de motorina de calitate indoielnica poate duce la distrugerea pompei de injectie, cu costuri de reparatie foarte mari.

Nu este de neglijat nici calitatea motorinei folosite: practici ca cele uzuale pe la noi, adica folosirea motorinei cumparate de pe la diversi soferi de camion sau de prin statii de combustibil anonime, poate avea efecte neasteptat de proaste pentru motorul diesel. Alimentati cu motorina buna, adecvata sezonului, chiar daca este usor mai scumpa: cativa euro economisiti nu justifica reparatii de mii de euro la motor..
  • classalex

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Si mie mi se parea ca numai trage masina,si la un control sub capacul motorului am gasit furtunasul din poza rupt,si l-am inlocuit,surpriza,merge f bine acum.Puteti sa-mi spune-ti si mie de la ce era furtunul respectiv?sau ce rol avea el?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR