Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • ciobi sib

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2008

  • Mesaj Privat
dar care este explicatia pt demarajul mai greoi pana la 2500 de ture si mai ales la rece Question
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu cred ca ceva nu este in regula daca sunt deschisi in pozitie normala (motor pornit). Nu se justifica sa fie deschisi la relanti, nu e nevoie sa faca admisie pe 8 valve. Asta se intampla doar in sarcina (cand intra turbina), asa se face supraalimentarea, dubland numarul de supape la admisie..
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
LDivora a scris:Eu cred ca ceva nu este in regula daca sunt deschisi in pozitie normala (motor pornit). Nu se justifica sa fie deschisi la relanti, nu e nevoie sa faca admisie pe 8 valve. Asta se intampla doar in sarcina (cand intra turbina), asa se face supraalimentarea, dubland numarul de supape la admisie..


si eu si turculetz avem probleme cu pornirea . ar fi culmea ca asta sa fie una din cauze! Shocked
  • CATYON
  • OP
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat
la mine la relanti voletii stau pe deschis, nu pierd vacuum,cu electrovalva alimentata pot sa fac vacuum cu gura, deci care ar fi problema
Skip ads

  • otty

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
am studiat si io aceasta problema...am verificat circuitul vacuum exact cum este in schema de mai sus....la mi la relanti parghia de la capsula este inafara...in momentul cahd accelerez parghia se trage....masina merge bine daca sta turata tot timpul...la drum cand o las la relanti sau reduc se aprinde motorasul galben in bord in momentul cand accelerez se stinge...care ar fi problema pana la urma....solenoidul de la capsula ,furtunasele,solenoidul de la egr,egr,ca nu stiu ce sa mai fac..
  • CATYON
  • OP
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat
i-ai facut o testare? daca da ce cod ti-a iesit ?
  • otty

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
azi nu am gasit pe nimeni..poate saptamana viitoare poate reusesc tin sa mai mentionez ca azi am facut un drum de 100km si mi-a consumat 10l de motorina fapt ce ma pus pe ganduri si am schimbat murele de la 4,5 intre ele ,rezultatul consum normal dar putere mai mica sau poate asa trebuie sa fie....
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
otty a scris:am studiat si io aceasta problema...am verificat circuitul vacuum exact cum este in schema de mai sus....la mi la relanti parghia de la capsula este inafara...in momentul cahd accelerez parghia se trage....masina merge bine daca sta turata tot timpul...la drum cand o las la relanti sau reduc se aprinde motorasul galben in bord in momentul cand accelerez se stinge...care ar fi problema pana la urma....solenoidul de la capsula ,furtunasele,solenoidul de la egr,egr,ca nu stiu ce sa mai fac..
salutare. aceasta problema o am si eu, am fost la tester si a iesit eroarea p0400, am curatat egr si admisie , verificat furtunase vacum, egr functioneaza, valva care deschide clapetele din admisie functioneaza, westgate functioneaza. nu stiu ce sa-i mai fac! debitmetrul este in parametrii, mai am sa verific pompa de vacum. poate nu face vacum cat trebuie. cat despre treaba cu clapetele din admisie: este normal clapetele stau deschise le relanti si cand accelerezi se inchid apoi se deschid singure chiar daca ti acceleratia calcata, ele se inchid in momentul cand acceleratia primeste impuls. nu de acolo este problema. sper sa-i dai de cap ca eu nu am reusit, astept raspuns. bafta
Skip ads

  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
CATYON a scris:dupa cele spuse de turculetz am pus inapoi electrovalva in circuit si am pus pe altcineva sa accelereze motorul, am observat ca are momente cind trage tija aceea dar de scurta durata, nu stiu ce sa mai cred.

turculetz nu vreau sa te plictisesc dar nefunctionarea electrovalvei cu nr 5 duce la intreruperea functionarii EGR si la scaderea puterii? daca da inseamna ca asta ar fi rezolvarea problemelor mele, am sa incerc o alta electrovalva de la un prieten.


scuze, iar nu am primit mail, la mine (y22dtr) desi motoarele sunt aproape identice egr-ul este electromagnetic, il comanda direct ecu nu mai e nevoie de electrovalva, oricum la un tester bun ar trebui sa ai functie de testare a electrovalvei, din ce am vazut se pune o lampa de 3w (probabil un bec de pozitie) intre pinul 2 al electrovalvei (probabil +) si masa, cu contactul pus lampa ar trebui sa stea aprinsa, cand din tester se actioneaza in pozitia off ar trebui sa scada in intensitate lumina.


LDivora a scris:Eu cred ca ceva nu este in regula daca sunt deschisi in pozitie normala (motor pornit). Nu se justifica sa fie deschisi la relanti, nu e nevoie sa faca admisie pe 8 valve. Asta se intampla doar in sarcina (cand intra turbina), asa se face supraalimentarea, dubland numarul de supape la admisie..


e normal sa fie deschisi, ar fi o ineptie sa stea inchisi si sa obstructioneze fluxul de aer mai ales la relanti de unde trebuie sa plece direct in sarcina si evident fara intarziere. La 2.0 si 2.2 dti e un singur ax cu came, fiecare tachet la apasare actioneaza 2 supape la admisie si cel de langa inca 2 la evacuare x 4 perechi = 16 valve care merg continuu.
Ce spui tu sunt motoarele DOHC de la Honda care au 2 axuri cu came iar cel de-al doilea intra in actiune la turatii mai mari.

otty a scris:am studiat si io aceasta problema...am verificat circuitul vacuum exact cum este in schema de mai sus....la mi la relanti parghia de la capsula este inafara...in momentul cahd accelerez parghia se trage....masina merge bine daca sta turata tot timpul...la drum cand o las la relanti sau reduc se aprinde motorasul galben in bord in momentul cand accelerez se stinge...care ar fi problema pana la urma....solenoidul de la capsula ,furtunasele,solenoidul de la egr,egr,ca nu stiu ce sa mai fac..


la tine se pare ca nu e suficienta presiune, ai pe undeva scapari sau senzorul de presiune turbina nu raporteaza bine, probabil cand ii dai sprituri wastegate-ul turbinei nu lucreaza pentru ca inca nu si-a atins presiunea de declansare
  • mihai.stancu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2008

  • Mesaj Privat
nu stiu daca am postat unde trebuie dar am si eu o antrebare pt cunoscatori an ale mecanicii,an pompa de vacuum trebuie sa fie ulei sau nu ? si ,cum se manifesta electrovalva comanda egr cand este defecta?
multumesc cunoscatorilor,de precizat,astra g din 99 motor x17dtl,pompa de vacuum este an capatul chiuloasei.
  • otty

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
ptr turculetz unde este senzorul de presiune al turbineii...e cel de pe admisie..?
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
da, imediat dupa furtun, pe "saxofon" are functie dubla, masoara si temperatura aerului la admisie.
Skip ads

  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o rugaminte la cei care a-ti mai demontat aceasta capsula pneumatica ,nr 6 in schema de vacuum,cum fac sa o dau jos,se poate curata,demonta.Eu am tras aer cu gura si nu tine la testul cu limba, pierde incet ,incet aerul,iar cand suflu aerul trece usor, ceea ce mi se pare normal.Eu cred ca nu etanseaza bine garnitura din interiorul ei, va trebui schimbata ce spuneti,conteaza sa etanseze bine la vacuum,s-au merge si asa.
  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
salutare
unde gasesc si eu o schema a circuitului de vacuum pt o zafira y20dth egr eletronic?
ms mult
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Am demontat aceasta casula pneumatica cu mult chin din cauza proastei asezari a acelori suporti de tabla pentru ghidurile de cablu,le voi modifica si optimiza cat de curand,pentru ca am doua bujii incandescente rupte in chiulasa de la vechiul propietar care nu mi-a spus nimic ,dar sa revin la aceasta capsula care este foarte importanta daca vrei ca masina sa traga.Am gasit-o chiar astazi la dezmembrari m-a costat 50 ron si se probeaza relativ usor ,impingi pistonasul si tii degetul la stutul unde intra vacuum trebuie sa tina vidul fara ca pistonasul sa revina cum a fost initial.Capsula de pe motorul meu era sparta membrana nu avea nici o legatura cu deschiderea si inchiderea voletilor,de aceea eu cand am curatat admisia vreo doua luni in urma,m-am crucit ce am gasit acolo ,un strat gros de carbune si voletii blocati,masina mergea oribil cu un fum de locomotiva pe abur ,ii omoram pe toti in spate,iar aceasta capsula tocmai de aceea a cedat .ACUM MASINA NU O MAI RECUNOSC TRAGE DE RUPE.Atentie la electrovalva care deschide aceasta capsula, eu am schimbat-o pentru ca era blocata desi bobina lucreaza,o decapsulez, o curat si intind un pic arculetele,am mai reparat una si lucreaza beton pe turbina, apropo eu cu un transformator alimentator de 12 V probez aceste electrovalve daca fac mici scantei sunt ok, gratie tutorialelor citite pe acest forum, si multumesc tuturor celor care impartasesc si altora din experienta lor
  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
deci zici ca e responsabila cu faptul ca nu trage masina?
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Responsabila poate in aceeasi masura ca si valva EGR ,pentru ca turbosuflanta are nevoie de un debit mai mare de aer atunci cand depasesti 2000 de ture, iar aceasta capsula perversa deschide clapele la admisie comandata fiind de electrovalva nr 5 din schema de mai sus ,pe care ECU ii da comanda atat acesteia cat si celei nr 1 care lucreaza pentru turbina cand depasesti pragul de 1800 de ture, cel putin la Zafira mea motor y20 dth
  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
poti s afaci o poza ter rog cu pozitia furtunaselor din partea stanga a motorului, pe langa baterie, nustiu de ce dar am un sentiment ca nu sunt puse bine...sunt inversate ceva furtunase
multumesc
  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
astazi am verificat si eu...si intradevar nici la 4.000 ture nu se misca voletidaca misc cu mana si imping pistonasul cu pricina...se aude un bazait in valva care ar trebui sa o comande...ca si cum nu ar face vacuum o fi defecta? sai sunt inversate furtunasele
m-ar fi ajutat o poza clara cu traseul furtunaselor pt y20dth zafira egr electronic
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Trebuie sa fac rost de un aparat foto Question


Ultima modificare facuta de virlanutaviorel la Sam 16 Jan, 2010 12:58 am
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR