Ai uitat parola?


  • andu_eu

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X18XE1 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Nov 2009

  • Garaj Mesaj Privat
salutare...
am si eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva.
am un vectra b din 2000, motor x18xe1 si de cateva zile dupa ce se incalzeste parca merge in 3 pistoane. am bagat testerul pe ea si au aparut 2 erori : ecu si sonda lambda.
am luat o sonda lambda de la dezmembrari dar este ptr Z18XE, intrebarea este daca o sa merga daca o montez pe motoul meu X18XE1 cu modificarile de rigoare ca a mea are firul mai lung si alta mufa dar tot cu 4 fire.
multumesc anticipat..
  • atlet1305

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira z16xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Vreau sa inlocuiesc sonda lambda 2(oxygen sensor 2-cu 4 fire) de la un opel zafira z16xe ca o am defecta cu una de Logan.Intrebarea mea este daca sunt compatibile la filet,,deoarece electric nu am dubii ca fac acelasi lucru-genereaza acea tensiune intre 0-1... si la 100 de lei pot linistit sa fac un test ca merge sau nu. nu-mi pare rau!
Multam!
  • emoboy

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa z13dt din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Feb 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Salut la corsa c diesel exista aceasta sonda?
  • Andrei WPX

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Dec 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Eu la un z16xe as vrea sa anulez de tot sonda lambda de dupa catalizator! Motivul- am eliminat catalizatorul si imi apare check engine in bord. Am ridicat sonda mai sus pe teava dar dupa un an problema a revenit. Sfaturi si rezolvari va rog . Drumuri bune
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,422
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
un montaj electronic cu semireglabil pe post de emulator de sonda lambda 2
  • Andrei WPX

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Dec 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Si in limba romana ?Smile
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Normele de poluare, fie ca sunt europene (Euro), americane (Tier) sau japoneze (Japan) impun producătorilor de autovehicule emisii tot mai reduse. De asemenea, în marile aglomerări urbane, nivelul emisiilor automobilelor are o importanță mult mai mare deoarece afectează direct sănătatea locuitorilor.

Sonda lambda (numită și sonda sau senzorul de oxigen) are o importanță deosebită relativ la reducerea emisiilor poluante de pe automobile. Produs al companiei Bosch, sonda lambda a fost utilizată pentru prima oara alături de un catalizator pe un automobil Volvo la sfârșitul anilor 1970. Dezvoltarea și proiectarea sondei a fost începuta în timpul anilor 1960 sub supravegherea dr. Gunter Bauman, în cadrul companiei Robert Bosch GmbH.

Aplicațiile principale ale sondei lambda sunt motoarele pe benzină. Sonda se utilizează și pe motoarele diesel dar mult mai restrâns. Motivul este acela ca motoarele pe benzina funcționează în jurul amestecului stoichiometric în timp ce motoarele diesel funcționează cu amestecuri sărace.
Emisiile poluante ale automobilelor

Înainte de a explica modul de lucru al sondei lambda trebuie să avem o imagine clară a emisiilor poluante de pe automobile. Principalele emisii poluante ale automobilelor sunt:

monoxidul de carbon CO;
oxizii de azot NOx;
hidrocarburile HC;
particulele PM.

Cea mai des utilizată metodă de a reduce emisiile poluante de pe un automobile este catalizatorul. În cazul în care catalizatorul reduce proporțiile de CO, NOx și HC din gazele de evacuare, acesta se numește catalizator pe trei căi. Orice sistem de post tratare a emisiilor poluante al unui automobil, ce utilizează un catalizator, are în componenta și o sondă lambda. Eficacitatea catalizatorului depinde în întregime de buna funcționare a sondei lambda.
Amestecul stoichiometric

Pentru a asigura arderea completă a combustibilului din motor (benzină sau motorină) este nevoie de o anumita cantitate de oxigen deci de o anumita cantitate de aer. Astfel, pentru a arde complet 1 kg de benzină avem nevoie de aproximativ 14.7 kg de aer. Dacă acest raport se păstrează (14.7:1) și în cilindru putem spune că amestecul din cilindru este stoichiometric. Notația utilizată în literatura de specialitate, pentru evalua raportul aer:combustibil din motor, este litera greceasca lambda (λ). Relativ la tipul amestecului aer-combustibil din motor putem avea urmatoarele situații:

amestec bogat (λ < 1): în acest caz combustibilul este în exces, aerul nefiind suficient pentru o ardere completă;
amestec stoichiometric (λ = 1): în acest caz raportul aer-combustibil este ideal arderea fiind completă;
amestec sărac (λ > 1): în acest caz aerul este în exces, arderea fiind completă dar cu exces de oxigen;

Rolul sondei lambda

Tipul amestecului aer-combustibil, bogat sau sărac, influențează în mod direct nivelul emisiilor poluante. Astfel în caz unui amestec bogat, combustibilul fiind în exces, arderea este parțială, rezultă emisii bogate în monoxid de carbon (CO) și hidrocarburi (HC). În cazul amestecurilor sărace, oxigenul fiind în exces, conduce la creșterea nivelului de oxizi de azot (NOx) din gazele de eșapament. Compromisul este făcut în cazul amestecului stoichiometric, caz în care emisiile sunt la un nivel mediu pentru fiecare din cele trei componente (CO, HC și NOx).

Eficacitatea catalizatorului este maximă atunci când amestecul aer-combustibil este stoichiometric. Rolul sondei lambda este de a informa calculatorul de injecție care este starea amestecului aer-combustibil. Pe baza informație primite de la sondă calculatorul va ajusta injecția de combustibil astfel încât amestecul să se mențină în jurul valorii stoichiometrice.

Schema de principiu a controlului amestecului aer-combustibil în jurul valorii stoichiometrice se compune din:

senzorul de masă de aer;
catalizatorul primar;
catalizatorul secundar;
injectoarele de combustibil;
sonda lambda amonte;
sonda lambda aval;
circuitul de alimentare cu combustibil;
galeria de admisie;
galeria de evacuare

ECU – calculatorul de injecție

Utilizând informația de la senzorul de masă de aer, calculatorul de injecție ajustează timpul de deschidere al injectoarelor reglând astfel cantitatea de combustibil injectată. Acest mod de control al injecție se numește control în bucla închisă (closed loop control) și se bazează pe informația primită de la senzori.

A doua sondă lambda, de după catalizator, are rolul de a monitoriza activitatea catalizatorului, pentru a ne asigura că acesta funcționează în parametrii normali. Cu alte cuvinte rolul sondei lambda în aval de catalizator este de a diagnostica funcționarea catalizatorului.
Modul de funcționare al unei sonde lambda

În echiparea automobilelor de serie exista mai multe tipuri de sonde lambda. Un criteriu de clasificare ține cont de principiul de funcționare și de numărul de conexiuni electrice.

Astfel, dacă le clasificam după principiul de funcționare, distingem:

sonde lambda binare
cu zirconiu;
cu titan;
sonde lambda liniare

Sonde lambda binare cu zirconiu

Acestea sunt primele tipuri de sonde lambda utilizate în industria automobilelor. Principiul de funcționare se bazează pe modul de funcționare al unei celule de combustie (fuel cell), numita celulă Nernst. Acest tip de sondă lambda este de tipul senzorului generator, senzor care produce o tensiune electrică fără să fie alimentat la o sursa de tensiune exterioară. Tensiunea electrică generată de sondă este produsă de diferența de molecule de oxigen din gazele de eșapament și aerul atmosferic.

Sonda lambda se conectează pe galeria de evacuare (1) prin intermediul carcasei cu filet (2). În interiorul tubului de protecție (3) se găsește corpul ceramic din dioxid de zirconiu (4). Acesta este învelit cu doi electrozi (5), unul în contact cu gazele de evacuare iar cel de-al doilea cu aerul atmosferic. De reținut că electrodul care este în contact cu gazele de evacuare este acoperit de un material ceramic poros care permite pătrunderea gazelor și în același timp protejează suprafața electrodului de coroziune. Carcasa de protecție (6) conține orificii (Cool care au rolul de a permite aerului atmosferic să intre în contact cu unul dintre electrozi. Arcul (7) asigura contactul între conectorul (9) și electrod.

În funcție de cantitatea de oxigen din evacuare sonda lambda generează o tensiune care semnalează calculatorului de injecție dacă amestecul este sărac sau bogat. Astfel dacă amestecul este bogat (λ < 1) atunci în gazele de eșapament se află o cantitate foarte mică de oxigen. În acest caz sonda lambda va genera o tensiune de aproximativ 0.8 ... 0.9 V. În cazul în care amestecul este sărac (λ > 1) oxigenul se va găsi în cantitate mare în gazele de evacuare, diferența de molecule de oxigen fiind mică tensiunea generată va fi de ordinul 0.1 ... 0.2 V. Cu cat diferența dintre moleculele de oxigen este mai mare, între gazele de eșapament și aerul atmosferic, tensiunea generată de sonda lambda este mai mare.

Ionii oxigenul din gazele de evacuare sunt conduși prin intermediul dioxidului de zirconiu către electrodul în contact cu aerul atmosferic. Se creează astfel o diferență de potențial între electrod și masă (galeria de evacuare) care este citită și interpretată de calculatorul de injecție. În cazul în care amestecul este bogat (aprox. 0.9 V) calculatorul de injecție va aplica corecții, ceea ce va conduce la o sărăcire a amestecului (aprox. 0.2 V). Rezultă că tensiunea de ieșire a sondei lambda va avea un salt de la 0.9 la 0.1 V sau de la amestec bogat la amestec sărac.

Denumirea de sondă binară vine de la faptul că sonda identifică doar două stări ale amestecului, bogat sau sărac, fără a putea determina care este nivelul exact de îmbogățire sau sărăcire. Un dezavantaj al sondei lambda este acela că funcționează numai la temperaturi în jur de 350 °C. Din acest motiv controlul îmbogățirii amestecului nu funcționeaza exact din momentul demarării motorului, ci numai după ce temperatura sondei a ajuns la valoarea nominală. Acest mod de funcționare este în defavoarea reducerii nivelului de emisii poluante. Astfel, pentru a minimiza timpul de inactivitate al sondei lambda toate versiunile curente sunt prevazute cu o rezistență electrică de încălzire.

Sonda lambda cu trei sau patru fire

Diagnosticarea sondei lambda

În funcție de tipul amestecului aer-combustibil, bogat sau sărac, sonda lambda generează o tensiune ce are forma semnalului similara cu o sinusoidă.

Odată ce senzorul a ajuns la temperatura nominală de funcționare (aprox. 350 °C), pentru o turație a motorului termic în jur de 2000 rot/min, tensiunea generată de sonda lambda ar trebui să sa situeze în intervalul 0.2 ... 0.9 V. Trecerea de la tensiunea de 0.2 V la 0.9 V ar trebui să se producă în aproximativ 0.3 secunde (durata tranziției). Diferența de tensiune dintre amestecul bogat și sărac ar trebui sa se situeze în jurul valorii de 0.45 V. Perioada semnalului trebuie să se încadreze între 0.7 și 1 secunde în cazul în care sonda lambda funcționează la parametrii nominali.

În cazul în care perioada semnalului este mai mare decât valorile recomandate, sonda ar trebui examinată în detaliu și înlocuită dacă este cazul. O reacție mai lentă din partea sondei conduce la concluzia că aceasta prezintă defecte sau este îmbătrânită, ne mai fiind funcțională la parametrii nominali.

Configurațiile care conțin două sonde lambda sunt utilizate pentru a monitoriza eficiența catalizatorului.

Implementarea celui de-al doilea senzor s-a făcut datorită normelor OBD2 care cer ca fiecare componentă care este implicată direct în reducerea emisiilor poluante să fie diagnosticată. În cazul în care catalizatorul funcționează corect tensiunea sondei lambda de dupa catalizator (aval) are amplitudinea mai mică, aceeași frecvență și faza cu tensiunea sondei dinainte de catalizator (amonte).

Diferența de tensiune dintre sonda lambda din amonte și cea din aval ajută la diagnosticarea catalizatorului. Este mai puțin probabil ca sonda de după catalizator sa se defecteze (datorită îmbatrânirii) deoarece este supusă unor regimuri termice mai scăzute. Din acesta cauza calculatorul de injecție utilizează tensiunea produsă de sonda de după catalizator pentru a compensa abaterile de la parametrii nominali ale primei sonde. Performanța sondei lambda este monitorizată de calculatorul de injecție utilizând următorii parametrii:

tensiunea de ieșire;
scurt circuitele;
rezistența internă;
viteza de trecere de la amestec bogat la amestec sărac;
viteza de trecere de la amestec sărac la amestec bogat;

În cazul defectării sondei lambda amestecul aer-combustibil va fi neechilibrat, consumul de combustibil va crește, emisiile de fum se vor intensifica iar performanțele automobilului vor fi diminuate.

Sonda lambda este un element cheie în funcționarea optimă a motorului, defectarea sau încercarea de eliminare a acesteia din sistem va conduce la declanșarea modului de funcționare în regim de avarie al motorului, cu consecințe negative asupra consumului și a performanțelor.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Datorită funcționării în condiții extreme (temperatură, coroziune, contaminare) durata de viață a unei sonde lambda este limitată la 45000 – 80000 km. Unele sonde se defectează prematur, mult înaintea limitei de funcționare, datorită depunerilor de particule solide, contaminării cu combustibil nears, plumb, silicon, lichid de răcire sau ulei.
Sondă lambda defectă – simptome motor

Informația provenită de la sonda lambda este utilizată de calculatorul de injecție pentru a controla cantitatea de combustibil injectată. Sonda lambda este o componentă care intră în categoria diagnozelor OBD deoarece semnalul acesteia are impact direct asupra emisiilor poluante. La apariția unui defect al sondei lambda se aprinde martorul MIL din bordul automobilului iar motorul funcționează în regim de avarie cu următoarele consecințe: crește consumul de combustibil, turația de ralanti este instabilă sau foarte ridicată, accelerări slabe și discontinue ale motorului.

Calculatoarele de injecție monitorizează în permanență semnalul produs de sonda lambda și orice deviere de la parametrii nominali este raportată ca defect. Pentru detalii referitoare la semnalul produs de o sondă lambda citiți articolele Sonda lambda binară - senzorul de oxigen benzină și Sonda lambda universală - senzorul de oxigen diesel.
Sonda lambda – depuneri și contaminare

Depunerile de particule (rugină, particule solide) pe sonda lambda pot bloca accesul gazelor de ardere la elementul sensibil, ceea ce determină ca sonda lambda să producă un semnal care nu este coerent cu situația reală (cantitatea reală a oxigenului din gazele de evacuare).

În cazul în care una sau mai multe bujii sunt defecte, aprinderea amestecului aer-combustibil nu se produce iar sonda lambda și catalizatorul sunt contaminate cu combustibil. Contaminarea cu combustibil a unei sonde lambda se poate datora și unui defect mecanic al injectoarelor. Dacă închiderea injectoarelor nu este completă (cel mai probabil datorită impurităților sau a depunerilor), combustibilul pătrunde în cilindru pe faza de evacuare și ajunge direct în gazele de eșapament.

În cazul în care se utilizează benzină cu plumb, sonda lambda și catalizatorul sunt afectate, o expunere îndelungată conducând la defectarea totală a acestora. Contaminarea cu plumb a sondei lambda se poate identifică după culoarea roșiatică a depunerilor de pe tubul de protecție.

Pătrunderea uleiului în cilindru conduce la apariția vaporilor de ulei în gazele de evacuare. Depunerile de ulei pe sondă afectează fluxul de gaze arde către elementul sensibil iar semnalul produs de sonda lambda este perturbat.

O etanșare proastă a garniturii de chiulasă poate conduce la pătrundere lichidului de răcire în cilindru și mai departe în gazele de eșapament. Vaporii de apă conduc la corodarea și ruginirea sondei lambda.

Înlocuirea unei sonde lambda defectă cu una nouă rezolva problema doar pe jumătate. La fiecare înlocuire a unei sonde lambda trebuie să se asigure că s-a identificat cauza defectului. Pentru a înlătura cauza defectului sondei lambda este recomandat să se verifice:

bujiile
injectoarele
etanșarea lichidului de răcire
etanșarea uleiului

De asemenea calculatorul de injecție poate ridica un defect pe sonda lambda dar în realitate sonda să fie în perfectă stare de funcționare. Semnalul eronat al sondei lambda se poate datora:

pătrunderii de aer proaspăt în galeria de evacuare datorită etanșării slabe sau a deteriorării
semnal de masă aer sau presiune aer incorect datorită senzorilor defecți
contact slab între sonda lambda și galeria de evacuare

Înainte de înlocuirea unei sonde lambda asigurați-va că sistemele/componentele conexe, care influențează semnalul sondei, funcționează corect!
Sonda lambda – codurile de defect OBD
Cod Descriere Locație
P0030 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda Banc1Senzor1
P0031 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc1Senzor1
P0032 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc1Senzor1
P0036 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda Banc1Senzor2
P0037 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc1Senzor2
P0038 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc1Senzor2
P0040 Semnale sonde lambda schimbate între ele – Senzor 1 Banc 1 cu Senzor 1 Banc 2 -
P0041 Semnale sonde lambda schimbate între ele – Senzor 2 Banc 1 cu Senzor 2 Banc 2 -
P0042 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda Banc1Senzor3
P0043 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc1Senzor3
P0044 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc1Senzor3
P0050 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda Banc2Senzor1
P0051 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc2Senzor1
P0052 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc2Senzor1
P0053 Rezistența de încălzire a sondei lambda Banc1Senzor1
P0054 Rezistența de încălzire a sondei lambda Banc1Senzor2
P0055 Rezistența de încălzire a sondei lambda Banc1Senzor3
P0056 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda Banc2Senzor2
P0057 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc2Senzor2
P0058 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc2Senzor2
P0059 Rezistența de încălzire a sondei lambda Banc2Senzor1
P0060 Rezistența de încălzire a sondei lambda Banc2Senzor2
P0061 Rezistența de încălzire a sondei lambda Banc2Senzor3
P0062 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda Banc2Senzor3
P0063 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc2Senzor3
P0064 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc2Senzor3
P0130 Circuit sonda lambda Banc1Senzor1
P0131 Circuit sonda lambda – tensiune sub limite Banc1Senzor1
P0132 Circuit sonda lambda – tensiune peste limite Banc1Senzor1
P0133 Circuit sonda lambda – răspuns lent Banc1Senzor1
P0134 Circuit sonda lambda – nici o activitate detectată Banc1Senzor1
P0135 Circuitul rezistenței de încălzire al sondei lambda Banc1Senzor1
P0136 Circuit sonda lambda Banc1Senzor2
P0137 Circuit sonda lambda – tensiune sub limite Banc1Senzor2
P0138 Circuit sonda lambda – tensiune peste limite Banc1Senzor2
P0139 Circuit sonda lambda – răspuns lent Banc1Senzor2
P0140 Circuit sonda lambda – nici o activitate detectată Banc1Senzor2
P0141 Circuitul rezistenței de încălzire al sondei lambda Banc1Senzor2
P0142 Circuit sonda lambda Banc1Senzor3
P0143 Circuit sonda lambda – tensiune sub limite Banc1Senzor3
P0144 Circuit sonda lambda – tensiune peste limite Banc1Senzor3
P0145 Circuit sonda lambda – răspuns lent Banc1Senzor3
P0146 Circuit sonda lambda – nici o activitate detectată Banc1Senzor3
P0147 Circuitul rezistenței de încălzire al sondei lambda Banc1Senzor3
P0150 Circuit sonda lambda Banc2Senzor1
P0151 Circuit sonda lambda – tensiune sub limite Banc2Senzor1
P0152 Circuit sonda lambda – tensiune peste limite Banc2Senzor1
P0153 Circuit sonda lambda – răspuns lent Banc2Senzor1
P0154 Circuit sonda lambda – nici o activitate detectată Banc2Senzor1
P0155 Circuitul rezistenței de încălzire al sondei lambda Banc2Senzor1
P0156 Circuit sonda lambda Banc2Senzor2
P0157 Circuit sonda lambda – tensiune sub limite Banc2Senzor2
P0158 Circuit sonda lambda – tensiune peste limite Banc2Senzor2
P0159 Circuit sonda lambda – răspuns lent Banc2Senzor2
P0160 Circuit sonda lambda – nici o activitate detectată Banc2Senzor2
P0161 Circuitul rezistenței de încălzire al sondei lambda Banc2Senzor2
P0162 Circuit sonda lambda Banc2Senzor3
P0163 Circuit sonda lambda – tensiune sub limite Banc2Senzor3
P0164 Circuit sonda lambda – tensiune peste limite Banc2Senzor3
P0165 Circuit sonda lambda – răspuns lent Banc2Senzor3
P0166 Circuit sonda lambda – nici o activitate detectată Banc2Senzor3
P0167 Circuitul rezistenței de încălzire al sondei lambda Banc2Senzor3
P2195 Semnal sondă lambda constant pe amestec sărac Banc1Senzor1
P2196 Semnal sondă lambda constant pe amestec bogat Banc1Senzor1
P2197 Semnal sondă lambda constant pe amestec sărac Banc2Senzor1
P2198 Semnal sondă lambda constant pe amestec bogat Banc2Senzor1
P2231 Scurt circuit între semnal sondă lambda și circuitul rezistenței de încălzire Banc1Senzor1
P2232 Scurt circuit între semnal sondă lambda și circuitul rezistenței de încălzire Banc1Senzor2
P2233 Scurt circuit între semnal sondă lambda și circuitul rezistenței de încălzire Banc1Senzor3
P2234 Scurt circuit între semnal sondă lambda și circuitul rezistenței de încălzire Banc2Senzor1
P2235 Scurt circuit între semnal sondă lambda și circuitul rezistenței de încălzire Banc2Senzor2
P2236 Scurt circuit între semnal sondă lambda și circuitul rezistenței de încălzire Banc2Senzor3
P2237 Circuitul de control al curentului pozitiv al sondei lambda – circuit deschis Banc1Senzor1
P2238 Circuitul de control al curentului pozitiv al sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc1Senzor1
P2239 Circuitul de control al curentului pozitiv al sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc1Senzor1
P2240 Circuitul de control al curentului pozitiv al sondei lambda – circuit deschis Banc2Senzor1
P2241 Circuitul de control al curentului pozitiv al sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc2Senzor1
P2242 Circuitul de control al curentului pozitiv al sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc2Senzor1
P2243 Circuitul tensiunii de referință al sondei lambda – circuit deschis Banc1Senzor1
P2244 Circuitul tensiunii de referință al sondei lambda – semnal în afara limitelor Banc1Senzor1
P2245 Circuitul tensiunii de referință al sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc1Senzor1
P2246 Circuitul tensiunii de referință al sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc1Senzor1
P2247 Circuitul tensiunii de referință al sondei lambda – circuit deschis Banc2Senzor1
P2248 Circuitul tensiunii de referință al sondei lambda – semnal în afara limitelor Banc2Senzor1
P2249 Circuitul tensiunii de referință al sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc2Senzor1
P2250 Circuitul tensiunii de referință al sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc2Senzor1
P2251 Circuitul de control al curentului negativ al sondei lambda – circuit deschis Banc1Senzor1
P2252 Circuitul de control al curentului negativ al sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc1Senzor1
P2253 Circuitul de control al curentului negativ al sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc1Senzor1
P2254 Circuitul de control al curentului negativ al sondei lambda – circuit deschis Banc2Senzor1
P2255 Circuitul de control al curentului negativ al sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc2Senzor1
P2256 Circuitul de control al curentului negativ al sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc2Senzor1
P2270 Semnal sondă lambda constant pe amestec sărac Banc1Senzor2
P2271 Semnal sondă lambda constant pe amestec bogat Banc1Senzor2
P2272 Semnal sondă lambda constant pe amestec sărac Banc2Senzor2
P2273 Semnal sondă lambda constant pe amestec bogat Banc2Senzor2
P2274 Semnal sondă lambda constant pe amestec sărac Banc1Senzor3
P2275 Semnal sondă lambda constant pe amestec bogat Banc1Senzor3
P2276 Semnal sondă lambda constant pe amestec sărac Banc2Senzor3
P2277 Semnal sondă lambda constant pe amestec bogat Banc2Senzor3
P2278 Semnale sonde lambda schimbate între ele – Senzor 3 Banc 1 cu Senzor 3 Banc 2 -
P2297 Semnal sondă lambda în afara limitelor în timpul decelerării Banc1Senzor1
P2298 Semnal sondă lambda în afara limitelor în timpul decelerării Banc2Senzor1
P2414 Eroare de eșantionare semnal sondă lambda Banc1Senzor1
P2415 Eroare de eșantionare semnal sondă lambda Banc2Senzor1
P2416 Semnale sonde lambda schimbate între ele – Senzor 2 Banc 1 cu Senzor 3 Banc 1 -
P2417 Semnale sonde lambda schimbate între ele – Senzor 2 Banc 2 cu Senzor 3 Banc 2 -
P2626 Circuitul curentului de pompare al sondei lambda – circuit deschis Banc1Senzor1
P2627 Circuitul curentului de pompare al sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc1Senzor1
P2628 Circuitul curentului de pompare al sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc1Senzor1
P2629 Circuitul curentului de pompare al sondei lambda – circuit deschis Banc2Senzor1
P2630 Circuitul curentului de pompare al sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc2Senzor1
P2631 Circuitul curentului de pompare al sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc2Senzor1
P2A00 Circuit sonda lambda – semnal în afara limitelor Banc1Senzor1
P2A01 Circuit sonda lambda – semnal în afara limitelor Banc1Senzor2
P2A02 Circuit sonda lambda – semnal în afara limitelor Banc1Senzor3
P2A03 Circuit sonda lambda – semnal în afara limitelor Banc2Senzor1
P2A04 Circuit sonda lambda – semnal în afara limitelor Banc2Senzor2
P2A05 Circuit sonda lambda – semnal în afara limitelor Banc2Senzor3
P2A06 Sonda lambda – tensiune negativă Banc1Senzor1
P2A07 Sonda lambda – tensiune negativă Banc1Senzor2
P2A08 Sonda lambda – tensiune negativă Banc1Senzor3
P2A09 Sonda lambda – tensiune negativă Banc2Senzor1
P2A10 Sonda lambda – tensiune negativă Banc2Senzor2
P2A11 Sonda lambda – tensiune negativă Banc2Senzor3

Observații:

Codurile P2231 - P2236 se aplică sondelor binare și universale care au rezistența de încălzire controlată în PWM.
Codurile P2237 - P2256 se aplică sondelor lambda universale.
  • Danny1980

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Mar 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare

Aveam consum foarte mare la un x16xel si iam anulat sonda landa 1 si am consum de 6% Smile) momentan nu pot sami cumpar una nou are ceva daca merg fara sonda 1 luna:-?
  • soryn 26

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2012

  • Garaj Mesaj Privat
mi sa aprins becul galben acela cu motoras!am fost sa fac un test la masina si mi a aparut ca este sonda lambda 2 defecta!cine ma poate ajuta si pe mine sa stiu daca este defecta sonda?
  • alexhaiducu

  • Mesaje scrise: 780
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Dec 2009

  • Garaj Mesaj Privat
am o intrebare! opel astra h fabricatie 2008 z17 dtj are sonda lambda!? daca da. se poate sa fie defecta dar sa nu apara eroare de defect in bord?
  • EuAdy

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Meriva 1.6 din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mar 2008

  • Garaj Mesaj Privat
buna, am un opel meriva, dupa ce s-a aprins sonda lambda si dupa nenumarate anulari din tester , aceasta problema revenind mereu am schimbat cu una noua dar dupa ce am montat-o becul a ramas tot aprins si am observat si o mica problema la turatie care o mai aveam si inainte (mici variatii) tipul care a schimbat-o mi-a zis ca trebuie pusa pe tester si anulata iar si dupa isi va reveni...e adevarat asta? va multumesc!
  • dda

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Combo 1.3CDTI din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Jun 2011

  • Garaj Mesaj Privat
felicitari Cangri.o descriere perfecta ce o intelege toata lumea.sper.fratele are o astra g care a venit cu gaz din fabrica.doar ca propretarul precendent la eliminat fizic pentru faptu ca cica,sarea in mers de pe gaz pe benzina. i-am facut verificarea cu OP-Com-ul si am gasit P0130(4)Circuit sonda lambda1-deschis-nu este prezent,P130(B)circuit sonda lambda 1-variatiesemnal:putin sarac/sarac si sarac/bogat siP0136(4)-circuit sonda lambda 2-deschis-nu este prezent. de unde sa incep ?
  • tavy48

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XEL din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Aug 2013

  • Garaj Mesaj Privat
salut am si eu o eroare la sonda lambda pe o vectra b 1.8 z18xe
P0130(4)Circuit sonda lambda-deschis-nu este prezent
si gaze evacuate bogat
si consumu e unpic cam maricel cred ia undeva la 13 in oras...pe instatnt la rece imi arata 3.4 litri pe ora si cand se incalzeste 1.1 litri 1.2 litri pe ora ! sub 1 litru nu scade ...neam e normal?
..e defecta sonda?cum o verific?
  • cristicorsa c

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jan 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Buna sunt nou si am deja o problema de discutat. Am schimbat sonda lambda defecta cu una noua cumparata de la mobiletron, am fost la service si mi- au pus sonda noua pe masina si masina facea mai rau de cat cu sonda originala, sa constatat ca sonda noua era defecta si am trimiso la producator sa o verifice , find in garantie. acum astept raspuns de la ei de vreo doua zile.
Dar nu asta este problema , am auzit de la un fost distribuitor de piese pentru un service, ca odata stricata sonda lambda nu mai poate fi facuta masina sa mearga ca inainte , voi ce ziceti?
  • AG-03-CMA

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Oct 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut colegii am si eu o eroare la opel vectra b2 z18xe am inteles ca ar fii din sonda lambda:
P0140-(Cool Senzor 2 O2 - semnal incorect- nu este prezent, ma ajuta cineva sa imi interpreteze mai pe intelesul meu acest cod?
  • ffh
  • Suspendat
  • 19 mesaje
  • din 19 Apr 2014
  • Locatie: Dambovita
  • ffh

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Zafira Z16XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua
- sunt posesorul unui opel zafira A din 2000 cu motor z16xe si Gpl Prins ECM VSI 4, si de curnad mi-au aparut cateva erori referitoare la sondle lambda!
-prima data mi-a aparut o eroare la sonda lambda 2, ceva cu continut sarac... apoi a aparut si la sonda lambda 1:
P0036 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda Banc1Senzor2
P0037 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal sub limita minimă Banc1Senzor2
P0038 Circuitul de control al rezistenței de încălzire a sondei lambda – semnal peste limita maximă Banc1Senzor2
Acum nu mai retin daca era vorba de P0037 SAU 38!
Ce mi-a spus baiatul care mi-a facut diagnoza este ca sonda 1 cere amestec bogat iar cea de-a doua are valori foarte scazut si cere amestec sarac!
Mentionez ca sonda 1 este cea de pe masina, iar sonda 2 este schimbata de mine cu una Denso universala cu 4 fire in urma cu 6 luni!
Ce poate fi ?
- sa se fi defectat sonda 2 ? ca pe prima am dat-o jos sa vad in ce stare este, si sa verific catalizatorul daca nu este infundat, se pare ca nu este pt. ca m-am uitat in el si am vazut sita aceea cu patratele curata si neastupata sau imbacsita,avea o culoare alb-galbui si fara urma de funingine sau ulei ars, fapt de car m-am mirat!
  • emanuelll

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Sep 2012

  • Garaj Mesaj Privat
buna baiet ! am o vectra b2 1,8 z18xe si am probleme cu sonda lambda banc 1 ..pe tester imi spune ca nu functioneaza corect si am schimbat o dar cu una bosch de laguna doar la mufa am umblat ca nu se potrivea in rest perfect,am pus testerul pe ea dupa doua zile si nu aveam nici o eroare functioneaza i parametrii dar consum ul meu este de 14 la suta ! acum va intreb este posibil sa nu se potriveasca aceasta sonda de laguna ?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 8,291
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra Z19DTH 200CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jan 2007

  • Garaj Mesaj Privat
E la fel, adica trebuie sa fluctueze intre 0 si 1 volt.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata