Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Din ce au scris colegi pe forum la NGK trebuie reglata distanta dintre electrozi cu lera 0.9 - 1


Ultima modificare facuta de T.ion la Mar 06 Dec, 2016 12:25 pm
Skip ads

  • jan30

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Meriva 2005 z14exp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Vezi ca la gpl se schimba ordinea de aprindere pistonul 1 devine 4 deci se inverseaza ordinea am si eu erorile p0300 - p0304 . nu reusesc sai dau de cap cred ca este ecu
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ca gluma...,e buna! Serios vorbind,ordinea de aprindere nu are a face cu natura combustibilului,ea tine de distributie(pozitie piston,pozitie supape,etc.)...
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,

Va scriu si eu cu o problema, detinun Opel Astra G 2008, Z16XEP cu GPL BRC si de ceva timp a inceput sa aiba unele probleme la pornire:
1. Pornea normal insa nu tinea relantiul si eventual murea motorul daca nu o acceleram puternic - foarte multe "detonatii"/ pocnituri se auzeau la motor, de parca ar merge in 2. Daca opream motorul si il porneam, totul era in regula.
2. uneori in mers nu mai avea putere in depasire/accelerare. Nu era ceva foarte deranjant, undeva la 70% din putere. Uneori, cu AC pornit, daca ridicam brusc piciorul de pe acceleratie la vieteze mici, nu putea sa tina relantiul constant, oscila foarte foarte mult si eventual murea motorul (doar in treptele de viteza 1 si 2..spre exemplu mergeam prin oras cu AC pornit, in caldura, si cand opream la semafor, incepea sa oscileze foarte foarte tare turometrul pana murea. Fara AC nu avea aceasta problema.
3. dupa ce am curatat clapeta de acceleratie, nu a mai facut asa insa mi s-a intamplat de 2-3 ori in 2 luni sa nu porneasca deloc la prima incercare. Scoteam cheia si apoi incercam iar si pornea din prima.

Dupa ce am schimbat racordul flexibil saptamna trecuta, acum mi-a aparut in timp ce mergeam martorul check-engine permanent (nu se mai stinge) si in urma testului cu pedale, am urmatoarele erori:
P1600, P1550, P1550, P0300, P0303, P0300, P0300, P0301, P0302, P0304.

Acum, dupa ce au a aparut martorul check-engine, masina merge ca noua, nu mai am nici o problema la pornire, nu mai am nici o problema de relanti, are putere, merge rotund, este ca si cum nu ar avea nimic (numai ca sta martorul aprins).

Aveti sugestii?
Multumesc
Skip ads

  • fibby_1981

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2013

  • Mesaj Privat
. Am un Astra G Z16XE din 2002 cutie automata 101CP. Mi-a reaparut o eroare veche de care am scapat acum 4 ani doar prin simpla curatare a mufelor de la injectoare, asta dupa ce schimbasem bobina si bujiile. Acum imi tot apare P0304 si am incercat sa o rezolv astfel:
Am curãțat mufe injectoare
Am inlocuit bobina si bujiile
Am inversat injectorul 4 cu 1
Am verificat compresia pe cilindrii si toti au avut 12
Am inlocuit ECU
Am curatat EGR si Clapeta Acceleratie
Am probat cu alt EGR
Am rescris soft ECU
Am rescris soft de motor ca al meu dar fara EGR
Am schimbat distributia care cica ar fi fost sarita un dinte
Am schimbat ulei si filtre
Inlocuit garnitura capac tacheti
Am scos un furtun de vacum din tulumba de servo si l-am bagat inapoi
Toate astea in ultima luna si masina parca merge din ce in ce mai prost, acum intrerupe si la relanti, pe esapament scoate abur sau fum alb, nu foarte proeminent dar parca are prea mult aer in amestec. Daca plec cu masina putinbmai turata e comporta bine, la mers constant cu ea subturata sau daca intampin un mic deal incepe sa mearga in 3 pana imi taie benzina pe injectorul 4. Daca franez putin mai brustc de la 40-50 km/h si pana masina se opreste, stand pe loc cu piciorul pe frânã, motorul se balbaie tare de tot timp de aprox 10 secunde dupa care isi mai revine.
Dati-mi va rog un sfat...
  • eharasti

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
P0304
Buna seara prieteni dragi!
Am si eu o problema la Opelasul meu benzinar Astra G 1,6 16V, 101 cp, model 2001.
Ce se intampla:
- la relanti cand motorul porneste si este rece merge super frumos
- dupa parcurgerea a 3-4 km si schimbarea treptelor de viteza, concomitent cu cresterea usoara a temperaturii, la turatii de peste 2500-3000 rpm, masina merge in trei pistoane. Daca o opresc si o pornesc din nou, isi reia mersul linistit si frumos (daca temperatura e sub 70-80).
-daca motorul este rece, plec cu ea si o tin la o turatie sub 1500 (intre 1000 si 1500), reusesc sa merg cu ea cam 10-15 km in oras. Mentionez ca pot circula cu ea si urca in treapta 4 la turatii sub 1500 un deal cu o diferenta de nivel destul de mare, ceea ce arata ca are compresie destul de buna. Dar totul pana urca temperatura lichidului de racire. Atunci incepe sa mearga in 3 pistoane.
-la o temperatura de peste 85-90 de grade, chiar daca opresc motorul si il pornesc, isi reia mersul in 3 pistoane la scurt timp.

Pentru a rezolva problema am facut urmatoarele:
-am facut testul sa vad ce cod de eroare am si am gasit P0304.
-am inlocuit bujiile si bobina de inductie cu piese noi.
Nu am umblat la EGR (fiind schimbat de curand) si la alte subansamble.
Din cate am citit eu pe forum si la experienta pe care o am banuiesc ca ar fi vorba de unul sau 2 culbutori de vina de la pistonul cu nr 4 si ii banuiesc pe cei de la evacuare. Spun asta deoarece ma gandesc ca atunci cand ar trebui sa deschida supapele de evacuare, culbutorii nu reusesc in totalitate si astfel se afuma bujia care nu mai da scanteie si de aici tot inconvenientul.
Exista cineva care s-a mai lovit de problema asta? Sa fie oare de la culbutori? Un tip mi-a spus ca ar fi de la ECU, desi eu nu cred intrucat atunci cand am schimbat bobina, am pus bujia de la pistonul 3 care era noua, masina avea 90 de grade temperatura, am pornit-o, am forjat-o pe la 4000 de ture vreo 7-8 km si abia dupa inca 3-4 km a inceput sa faca figuri. Astfel cred ca bujia se udase si nu mai dadea scanteie.
Ce parere aveti?
Va multumesc anticipat.
Cu stima,
Edy
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Z16XE nu are culbutori, tachet si gata.
Dupa cum descrii tu defectul poate fi de natura electrica pe la mufe sau electronic la ECU, mecanic in motor foarte rar intalnesti asa ceva.
  • eharasti

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Dane, iti multumesc pentru raspuns si pentru promptitudine!
Apoi te rog lumineaza-ma si pe mine cum se deschide supapa la acest motor, ce piesa face legatura intre supapa si arborele cu came. Tachetul? Si nu e hidraulic sau cam asa ceva?
ECU se poate repara?
Apoi stiu ca esti din Iasi. Cunosti pe cineva de incredere in Bucuresti pentru repararea ECU sau rezolvarea problemei mele?
Iti multumesc anticipat!
Cu deosebita stima,
Edy
Skip ads

  • eharasti

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Fratilor, ma credeti sau nu, am avut toba intermediara infundata! Am schimbat toba si merge superb, ca inainte. A fost sparta si i-am pus un tub cu un fel de chit. Oricum era pe duca si vroiam sa o schimb anul asta, dar mi-a dat ceva de lucru pana sa gasesc defectul. Drumuri bune opelisti!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
De fapt defectul a fost creat de tine..., asta e!
  • eharasti

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Mai conteaza? Important e ca s-a rezolvat!
  • MSorin594

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Salut,detin un opel zafira 1.6 benzina 2001 si de 3-4 luni a inceput sa-mi faca probleme si anume:
In momentul cand o pornesc o las la relanti nu are nimic o accelerez pe liber pana ii taie benzina nu are nici-o problema dar dupa ce se incalzeste motorul incepe sa ii scada puterea si uneori se ingatuie.Cand ii scade puterea ma refer ca si in treapta 1 o accelerez la 2-3000 de turati si nu are demarajul bun dar uneori isi revine si peste un timp imi face aceiasi problema in treapta 2.Am observat ca daca merg la drum lung si o tin undeva peste 2800 de rotatii nu are nimic merge bine are putere.
Am pus testerul pe ea si imi apare urmatoarele erori:
- P0110-Intake Air Temperature Signal Voltage High
- P0300-Misfire Detected AT Low Fuel Level
- P0300-Misfire Detected Multiple Misfires
- P0303-Cylinder 3 Misfire Detected
Cand am pus testerul pe masina cei de la service mi-au spus ca trebuie sa schimb bujiile dar nu stiu cat de priceputi sunt.
Vreau sa va spun ca eu locuiesc in Anglia si am auzit destule despre asa zis mecanici de aici.Nu ma pricep foarte bine la mecanica dar imi place sa imi bag nasu,adica pana acum daca am avut probleme la masina am schimbat eu cu ajutoru YouTube sau ce am mai citit pe Forum si de fiecare data a fost bine.
Cineva mi-a spus ca senzorul care vine montat intre filtru de aer si EGR daca zic bine este de vina,dar am verificat senzorul cu un multimetru si este ok apoi am incercat sa verific si mufa care intra in senzor dar aia nu a mers sau nu am masurato eu cum trebuie.Acum vreau sa ii schimb si bujiile dar am zis sa va cer si voua parerea sa nu ma apuc sa schimb degeaba piesele la ea.Masina are 112.000 de km reali si a fost foarte bine intretinuta daca va ajuta cu ceva.Am schimbat si filtru de ulei si uleiul cu 1000 de km in urma dar masina facea probleme dinainte sa fac schimbul.
Va multumesc anticipat.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Functionarea corecta a senzorilor se verifica cu testerul,urmarind valorile reale! Masurarea cu multimetru a senzorilor nu are nici o relevanta deoarece problema poate fi pe instalatia electrica sau chiar in calculator(ECM). In cazul tau trebuie vazuta valoarea temperaturii aerului din admisie, daca e intradevar o problema sau e doar o eroare de moment memorata,iar pe P0300 poti incepe cu verificarea presiunii combustibilului si continuand cu tot ce presupune ca procedura rezolvare acestei probleme(aprindere defectuoasa)... Codul de eroare OBD-II: P0300 Detectarea erorilor de cilindru aleatorie / multiplã
https://www.obd-codes.com/p0300
  • Alex0101

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Va salut prieteni!
Sunt posesorul unui autoturism Opel astra h 1.6 105cp din 2004.
Ce probleme am:
- la "rece" masina se comporta impecabil (sa zicem 10 - 15km), dupa aceea incepe sa trepideze motorul iar martorul (check engine) clipeste intermitent la apasarea pedalei de acceleratie ... Masina nu mai trage cum tragea la ''rece''..se comporta de parca ar avea 2 pistoane 3...

Schimbat: bujii+bobina noua si degeaba..

Daca cineva a mai intampinat problema si a rezolvat-o...va rog sa imi raspundeti,
Va multumesc!
  • florin42

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2020

  • Mesaj Privat
Salut din nou! revin cu problema mea la vectra b z16 xe 1.6 16v 2001, benzina, am fost azi la un coleg al meu cu un opel cu aceeasi motorizare ca si al meu, am schimbat bujiile vechi cu cele noi {BERU}, dupa care am pus bobina mea de inductie la loc pe masina. dupa 10 min. de mers nu tocmai ok, adica nu mergea motorul rotund, pornirea grea, trepidatii la motor,fum alb la toba finala,ceck engine aprins in bord +eroare p0302 si p0130, miros puternic de benzina nearsa. Am oprit motorul, am scos bobina mea de pe masina si am verificat si bujiile. prima bujiie din dreapta{cum stai in fata masinii} era uda foarte tare si neagra. celelalte erau curate si uscate. am pus bujia la loc fara sa o usuc, am pus bobina colegului pe masina mea si am pornit masina. am constatat diferenta la pornire mult mai usor decat prima data cu bobina mea, dupa circa 10 minute de mers pe loc la relanti, motorul mergea rotund, fara "hopuri", fumul alb disparuse de la toba finala,disparuse si mirosul puternic de benzina nearsa, colegul are si tester, a sters erorile fara sa mai reapara.{P0302 si P0130}. singura problema care ramasese ca inainte era trepidatia motorului, un pic mai redusa decat la inceput. e posibil sa fie trepidatiile motorului din clapeta de acceleratie? am dat comanda de bobina de inductie. cand am scos bobina colegului de pe masina mea am verificat iarasi bujiile si bujia din dreapta care o lasasem uda, era de data aceasta uscata, dar inegrita de bobina mea. dupa ce am pus bobina mea la loc pe masina, in 5 minute de mers la relanti, a inceput iar cu mersul in hopuri, tremurul mai tare al motorului, a reaparut fumul alb la esapament si mirosul puternic de benzina nearsa. in bord s-a reaprins ceck engin si dupa ce a pus iarasi colegul testerul aveam iarasi cele 2 erori. P0302 si P0130. CE MA SFATUITI SA FAC URMATORUL PAS? MULTUMESC MULT!
  • ViorelX

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
A aparut si la mine eroarea asta P0301. Dar la mine mi se pare ca merge normal motorul: porneste usor si nu trepideaza. Am demontat bujiile: bujia 1 e inundata in ulei, e normal asa ceva? Celelalte sunt si ele uleioase bine, dar nu chiar asa ca prima.
Am mai observat o conducta desprinsa dintr-un stuț de cauciuc imbatranit, din zona filtrului de aer: se pare ca e de la senzorul de temperatura a aerului la admisie.
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Nu are cum sa fie normal , sunt patit la un cazan benzinar , se duce bobina in timp.Putea ceva ulei ars vara pe calduri infernale , pana sa dus de tot.Problema mea era mult mai diferita din cauza la capacul culbutorilor , adica trebuia demontata si distributia sa pot pune acolo silicon pentru temperatura.La acest motor din cate am vazut este o garnitura , si capacul culbutorilor se poate da jos lejer , nu uita sa bagi niste silicon in colturile pe chiulasa langa distributie.Sper ca uleiul despre care vorbesc este in camera bujiilor de sus , nu in capul pistoanelor.
  • ViorelX

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Nu stiu zãu de unde e uleiul ala, am fost foarte derutat cand am scos prima bujie complet înecatã în ulei. Existã o camerã a bujiilor de sus, unde se adunã ulei? De unde e acel ulei?
Bujiile au electrozi dubli si la una din ele s-au format 2 punți. Dar serios cã mi-a mers bine motorul, dacã nu mi se aprindea martorul în bord nici habar n-aș fi avut cã e ceva în neregulã.
O sã verific mâine modulul de aprindere.
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Uleiul apare acolo prin infiltrare , din cauza garniturii imbatranite a capacului la culbutori(tacheti) sa zicem .Nu este o descoperire senzationala si nici de speriat , doar ca nu este normal ca bobina multicorp sa stea imbibata in ulei.Cica uleiul ar fi izolator , dar acolo este prevazut sa fie uscat , de aia sunt despartite prin garnitura camera bujiilor de camerele axelor cu came.Uleiul vine din zona axelor cu came.
  • ViorelX

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Aha, m-am lãmurit, mulțumesc!
Acum 2 luni mi-am lasat masina la un service sa-i schimbe distributia. Probabil n-au etansat bine.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR